Naapurit matkivat ja sen jälkeen ylpeilevät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohhoh

Vieras
Viimeviikolla ostin lapsilleni (8v, 6v, 5v, 3v ja 2v) halkaisijaltaan 4m trampoliinin. Eilen naapurit ostivat lapsilleen (7v, 4v ja 2v) halkaisijaltaan 3m trampoliinin, ja tulivat pihalle kasaamaan sitä. Siinä sitten niitä näitä juteltiin, kun yhtäkkiä naapurin rouva sanoi: "harmi, että teidän lapsilla on pienempi tramppa kun meidän lapsilla, vaikka kyllä teidän lapsetkin saa ehkä joskus meidän trampalle tulla." Hän sanoi sen oikein piruilevvalla äänensävyllä. Minä vastasin: "kyllä se meidän tramppa on isompi jos teillä on 3m ja meillä 4m." Naapuri sanoi: "no ei varmasti tuo teidän hökötyksenne ole 4m, etkö näe, että se on pienempi?" Sanoin: "en näe." jaa lähdin sisälle.

Aikaisemmin on käynyt tällaista:

5v tyttöni sai synttärilahjaksi baby born nuken ja baby bornin nukenrattaat. Hän työnteli niitä pihallamme 3v siskonsa kanssa. Muutamaa päivää myöhemmin naapurin 4v tyttö omisti IHAN samanlaiset, vaikka sillä tytöllä ei ollut synttärit. Sitten tuli äitinsä kanssa pihallensa (tyttöni oli meidän pihalla taas nukella leikkimässä) naapurin tyttö sanoi tytölleni: "voidaan leikkiä yhdessä, mutta sä et saa koskea mun rattaisiin, kun ne on ihan uudet." Siihen tytön äiti sanoi: "niin, kun meidän "Janica-Jessican" rattaat ovat uudet niin hän ei halua, että niihin kosketaaan, mutta varmaan teidän tytön rattaisiin saa "Janica-Jessica" koskea, kun eiväthän ne ole uudet" tuokin pirullisella äänensävyllä.

Olimme koko perheen voimin viikon ajan suunnitelleet kylpyläreissua Peurunkaan, ja lapset olivat varmaan puhuneet siitä pihalla naapureille. Kylpylässä sitten huomasimme, että naapurit olivat myös siellä. No ei siinä muuten mitään, mutta he koko ajan puhuivat meille siitä, kun heidän lapsilla on kalliit ja hienot uimapuvut, ja muilla tavalliset. Sanoipa naapurin rouva sitten mulle näin: "ettekö tekään viitsineet ostaa uusia uimapukuja lapsillenne kylpyläreissua varten?" vastasin: "emme, nämä uimapuvut ovat hyvät, ja käytämme niitä niin kauan kun ne päälle mahtuvat."

Olimme hakeneet hesestä ruokaa meille: kaikille lapsille lastenateriat. Naapurit kysyivät meiltä, mitkä ateriat otimme lapsille, ja minä vastasin. Seuraavana päivänä naapurit hakivat myös hesestä ruokaa, olimme lasten kanssa siinä pihalla, ja naapurin mies sanoi: "me ainakin otettiin esikoiselle kerrosateria, ettei nälässä tarvitse olla, olisitte tekin ottaneet." (pirullinen nensävy) Vastasin: "hyvin pärjäsi meidän esikoinen lastenaterialla."

Kerran, kun tein ruuaksi kasvispihvejä ja perunamuusia, menimme hyvän ilman vuoksi terassille syömään. Naapurit tulivatkin sitten omalle terassilleen grillaamaan makkaraa. Kun naapurin mies huomasi, että syömme kasvispihvejä, hän hörähti ja sanoi ivallisesti: "ettekö te syö ollenkaan lihaa? kyllä kasvuikäisten pitäisi syödä aina kunno lihaa." Vastasin: "syömme kyllä ihan normaalin määrän lihaa, mutta joskus syömme myös kasvisruokaa, sitäpaitsi, kouluissakin ja päiväkodeissa tarjotaan myös kasviskeittoa ja kasvispihviä."

Talvella olimme tehneet lapsillemme pulkkamäen pihallemme. Lapsemme olivat laskemassa mäkeä, kun naapurin rouva tulee lastensa kanssa meidän pihalle ja sanoo lapsilleni: "nyt on meidän lasten vuoro tulla laskemaan, voitteko mennä pois tieltä? Sanoin hänelle: "tämä on meidän piha ja meidän mäki, kyllä teidänkin lapset saavat siitä laskea, mutta tehän ette meidän lapsia siitä pois häädä." naapuri kyllä nolostiu tästä ja lähti kotiinsa.

Onko tämä mielestänne normaalia ja oikeutettua käytöstä?

[QUOTE="Tii";26391457]Ei jumalauta. Kumpikohan teistä on se lapsellisempi? Tasapeliltä vaikuttaa.[/QUOTE]
Olenko lapsellinen sen takia että kerron naapureille tosiasiat, enkä anna heidän häätää lapsiani omalta pihaltani?
-AP-

Eihän tällainen voi olla todellista? Eihän?

picard-facepalm1.jpg

• Tykkää
Reactions: Mehukatti
No mua ei haittaisi vaikka naapuri matkisi meitä. Omaa lapsellisuuttaanhan hän niin vain tekee.

No mutta hei, eilen käytiin Prismassa ja sinnepä tuli naapurin perhekin. Ostivat maitoa ja leipää, niinkuin mekin. Alanko nyt itkeä, että matkivat meitä? :D Ai joo, meillä sentään oli kolme litraa maitoa, niillä vain kaksi. Naapurin emäntä sanoi mulle "taas piti tätä maitoa ostaa näin paljon" ja mun oli pakko vastata "no kyllä me ostettiin litra enemmän"... :laugh:

Siinä sitten niitä näitä juteltiin, kun yhtäkkiä naapurin rouva sanoi: "harmi, että teidän lapsilla on pienempi tramppa kun meidän lapsilla, vaikka kyllä teidän lapsetkin saa ehkä joskus meidän trampalle tulla." Hän sanoi sen oikein piruilevvalla äänensävyllä. Minä vastasin: "kyllä se meidän tramppa on isompi jos teillä on 3m ja meillä 4m." Naapuri sanoi: "no ei varmasti tuo teidän hökötyksenne ole 4m, etkö näe, että se on pienempi?" Sanoin: "en näe." jaa lähdin sisälle.

:O

Aika naurettavaa.... molemmin puolin, haastella nyt aikuisilla ihmisillä rampan koosta!!

Minkä ihmeen takia sinä vastailet ja puhut ko ihmisten kanssa? Jätä kommunikaatio tervehdyksiin ja pakollisten asioiden hoitoon. Älä vastaa uteluihin, älä provosoidu leuhkimisista, älä anna lasten leikkiä heidän lasten kanssa.

Yhteistyössä