Naapurit matkivat ja sen jälkeen ylpeilevät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä ärsyttävää ap on tehnyt? Miten itse olisitte vastanneet kyseisissä tilanteissa?

En vastaisi mitään, hymyilisin vain halvelksivasti.

Eipä tuolla mitään väliä ole mitä naapuri hankkii itselleen ja mistä tulee onnelliseksi. Lapsilleni selittäisin, että tuo tavarakilpailu ja muu sen sellainen on säälittävien ihmisten tapa yrittää hakea onnea elämäänsä.

Mutta enpä mä nyt tuollaisen naapurin kanssa mikään lähiystävä olisi... arvot vähän vinksallaan.

Meillä muuten on tuollainen naapuri, luulisin. Meillä vaan ei ole lapsia. Kouluttamaton pariskunta, jotka kovalla säästämisellä ja työnteolla jotenkin pysyvät keskiluokkaisina, ja ovat siitä sitten tosi ylpeitä. Uskovat horoskooppeihin, homeopatiaan ja magneettikoruihin, vihaavat oopperaa ja teatteria. Sanon päivää mutta en jaksa sen enempää jutella... niillä on meidän elämässä ihmettelemistä.

Kuulostaa ihan siltä, että siellä kaksi lestaperhettä asuu vierekkäin ja kilpailee kaikesta keskenään. Ainakin tuo järkyttävä lapsimäärä molempien taholta viittaa vahvasti lestoihin, ja varmaan molemmilla mammoilla tulossakin lisää pentuja parhaillaan. OMG...onneksi ette ole minun naapureita, muuttaisin heti helvettiin jos lestoja tulis naapuriin!

[QUOTE="hohhoijaa";26393432]En vastaisi mitään, hymyilisin vain halvelksivasti.

[/QUOTE]

Mun mielestä taas toi ei olisi asiallista käytöstä. Kyseisillä perheillä kuitenkin samanikiset lapset, joten järkevintä olla asialinjalla. Mielestäni ap omaa aikuiselle ihmiselle kuuluvan järkevän käyttäytymisen. Tommaoiset halveksinnat taas on lapsellisia.

Mun mielestä taas toi ei olisi asiallista käytöstä. Kyseisillä perheillä kuitenkin samanikiset lapset, joten järkevintä olla asialinjalla. Mielestäni ap omaa aikuiselle ihmiselle kuuluvan järkevän käyttäytymisen. Tommaoiset halveksinnat taas on lapsellisia.

Kuule eihän nuo dorkat edes sitä tajua jos toinen hymyilee halveksivasti. Tarkoitan että halveksin tuollaisia ihmisiä niin oikeasti, että moinen käytös ei jaksaisi sinällään edes ärsyttää.

Asuuko Ap Pohjanmaalla? Kuulostaa nimittäin erittäin tyypilliseltä pohjalaiselta naapurikateudelta :) Se voi tuntua todella oudolta jos on muualta muuttanut. Muistan kun ihmettelin miten miehen vanhemmilla ja veljen perheellä sekä naapurilla voi olla niin samanlaiset talot: Saman väriset, samanlaiset laminaattilattiat, samat härpäkkeet keittiössä jne.

Kunnes sitten itse muutimme samalle paikkakunnalle uudempaan taloon, ja tää koko porukka olikin yhtäkkiä meidän kimpussamme.Mulkoilivat kylään tullessaan happamina ympärilleen ja arvostelivat. Muutaman kuukauden päästä oli jo kaikilla rempattuna omat talot sisältä samanlaisiksi/kalliimmiksi kuin meillä. Ja mainostivat vielä meille miten hyvä on rosteri keittiössä, vaikka alunperin kopioivat sen meiltä. Sitten ihmettelyä silmät ymmyrkäisinä "Ai teilläkin on tollanen" :D Voitko kuvitella, 40-60-vuotiaat ihmiset, ei siis teinit niinkuin voisi luulla.

P.S. Kas kun naapurinne eivät ole tehneet vielä kuutta lasta, että heillä olisi enemmän kuin teillä. Ehkä eivät ole onnistuneet ja kadehtivat nyt lapsilukuanne?

Asuuko Ap Pohjanmaalla? Kuulostaa nimittäin erittäin tyypilliseltä pohjalaiselta naapurikateudelta :) Se voi tuntua todella oudolta jos on muualta muuttanut. Muistan kun ihmettelin miten miehen vanhemmilla ja veljen perheellä sekä naapurilla voi olla niin samanlaiset talot: Saman väriset, samanlaiset laminaattilattiat, samat härpäkkeet keittiössä jne.

Kunnes sitten itse muutimme samalle paikkakunnalle uudempaan taloon, ja tää koko porukka olikin yhtäkkiä meidän kimpussamme.Mulkoilivat kylään tullessaan happamina ympärilleen ja arvostelivat. Muutaman kuukauden päästä oli jo kaikilla rempattuna omat talot sisältä samanlaisiksi/kalliimmiksi kuin meillä. Ja mainostivat vielä meille miten hyvä on rosteri keittiössä, vaikka alunperin kopioivat sen meiltä. Sitten ihmettelyä silmät ymmyrkäisinä "Ai teilläkin on tollanen" :D Voitko kuvitella, 40-60-vuotiaat ihmiset, ei siis teinit niinkuin voisi luulla.

P.S. Kas kun naapurinne eivät ole tehneet vielä kuutta lasta, että heillä olisi enemmän kuin teillä. Ehkä eivät ole onnistuneet ja kadehtivat nyt lapsilukuanne?

Tiedätkö, kun minä matkustin ensimmäistä kertaa Pohjanmaalle, niin ensi kosketus paikkaan oli kaksi taloa tien toisilla puolilla. Ympärillä peltoa ja metsää. Ja nämä talot + niiden pihat olivat täynnä mitä mielikuvituksellisempia joulukoristeita. Se oli jokseenkin naurettava näky, kun keskellä ei mitään näiden vastakkain sijaitsevien talojen pihalla vilkkuivat pukit, porot, lahjapaketit, reet, ja joka hiton kulmassa oli joku erilainen valo toki kaikissa sateenkaaren väreissä.

Silloin loksahti leuka auki. Se oli niin selvää kilpavarustelua, ettei paremmasta väliä. Tyylikkääksi sitä ei tosin voinut kutsua. :D :D

Ja kyllä, itsekin pidän jouluvaloista, ja kyllä, niitä saa olla useitakin pihassa, mutta sellaisesta jenkkilätyylisestä kulutamme vuoden sähköt jouluna vuorokaudessa -meinigistä en sentään enää diggaile.

Mä niiiiin tiedän ton tunteen - meillä on ihan samanlainen naapuri. Ihan mitä hyvänsä suunnittelemme/teemme niin eiköhän naapurilla ole kohta samat suunnitelmat tai vähän paremmat. Ja siis meillä mennään jo sillä linjalla, että koulutusta, autot ym kulkuneuvot, kodinkoneet, matkat ja harrastukset tulevat viimeistään kk:n viivellä naapuriin. Alkuun ihmetytti nyt lähinnä naurattaa. Olen imarreltu kopioinnista XD

Meillä myös samanlaiset naapurit. Jos meidän lapselle on ostettu tietynlainen ulkopeli, kohta on heilläkin. Jos meillä pelataan mölkkyä, niin kohta heilläkin etc. Muutenkin haluavat aina korostaa sitä miten koulutettuja ja hyvätuloisia ovat ja kuinka paljon heillä harrastetaan. Ihan kuin elämä olisi jotakin tavoitteiden ja asioiden tavoittelemista. Normaali "läsnäolo" lastensa kanssa puuttuu heiltä kokonaan, lastenkin pitää vain harrastaa ja olla täydellisiä.

ymmärrän kyllä aloittajaa.
kerrottuna tuo tietysti kuulostaa vähän hölmöltä, mutta tosi hölmöltä se tuntuu itsestä.
jotenkin rasittavaa, kun yksi ja tietty ihminen muuttaa hiusväriään, harrastuksiaan ja sisustusta samaan kuin minä...
ja ei, en kuvittele, vaan kaikki kommentit ym. on sellaista, että kun minä, niin hänen on pakko perässä.
enhän mä mikään ole mitään omimaan, mutta tuntuu oudolta kun joku tekee noin, eli joku sairaalla tavalla seuraa mun tekemisiä.

Yhteistyössä