Naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voiei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voiei

Vieras
Mies totesi, että kerran kihloissa ollaan niin pitäis naimisiinnkin päästä, ja ettei siinä ole mitään järkeä enää sitten kun on jo lapsia. Ja olen raskaana.

Ollaan molemmat nyt työttömänä, säästöt käytetty, eikä töitä löydy.
Varaa ei ole isoja tai pieniäkään häitä pitää.

Saan kai olla edes vähän pettynyt kun mies haluaa, että mennään maistraatissa naimisiin, ilman juhlapukuja ja vieraita, ei sormusta tai häämatkaa. Edes yksi yö hotellissa kelpaisi :(

Vaan miehen romanttisuuden tuntien sieltä maistraatista mennään jonkun pikaruokapaikan kautta kotiin ja se on siinä.

En kai sitten ansaitse parempaa. Kyllä harmittaa.

Eikö tästäkin vois keskustella? Ehkä löytyis joku kompromissi? Ei kai ne vaihtoehdot oikeasti ole vain maistraatissa naimisiin ja mäkkäriin tai ei ollenkaan, jos lapsi ehtii syntyä? Kai siihen väliin nyt jotain löytyy? Vaikka nyt maistraattiin ja isot juhlat myöhemmin, kun rahaa on säästössä tai jotain.

Niin, ja naimisiin voi hyvin mennä lasten jo synnyttyä. Kun kerran raskaaksikin on voinut tulla ilman naimisiin menoa. Vai?

Viimeksi muokattu:
Miksi ei olis enää järkeä ku olis jo lapsia? Meillä oli jo 2 lasta ennen ku naimisiin mentiin. Lapset oli jo isänsä nimellä niin nimenmuutostakaan ei meidän tarvinu tehdä kuin mulle. Ja voihan ne juhlat järjestää vaikka menisittekin maistraatissa naimisiin. Illanistujaiset kotona lähimmille tms..

Voisitko ajatella, että pyytäisitte häälahjaksi sukua ja tuttavia järjestämään häät? Ei sen niiiiiiiin superkallista tartte olla. Ehkä joltain löytyisi tilat omasta takaa, itse tekisi koristeet, puvun saisi vuokrattua tai lainattua (tai omani maksoi Ukrainasta tilattuna satasen mittatilaustyönä esmes), ruoat talkoilla valmiiksi?

Kai se mies haluaa, että siekii oot onnellinen?

Nykyään ei oo mitenkään tavatonta, että mennään maistraatissa naimisiin kaikessa hiljaisuudessa ja vietetään juhlia sitten paremmalla ajalla ja varoilla. Tuttavat teki näin, ja hienot juhlat kuulemma oli olleet (pidettiin muistaakseni 6kk tästä vihkimisestä, ja tällöin otettiin myös hääkuvat ja muut vastaavat).

Tuossakin asiassa varmasti kompromisseja voi tehdä, ja keskustelulla pääsee varmasti pidemmälle kuin sillä että tyytyy vain kohtaloonsa ja ajattelee itseään vähempänä mitä on. Eikä munkaan mielestä se lapsi ole mikään hidaste/pakote mennä naimisiin. Jos näin olis, niin meilläkin miehen kans olis pirun kiire mennä kihloihin ja naimisiin, kun esikoisen pitäisi pyllähtää maailmaan jouluaattona :laugh:

Koittakaa keksiä jokin molempia tyydyttävä ratkaisu :hug: Varmasti mieskin on halukas kuuntelemaan sun ehdotuksia asiasta.

En kyllä ymmärrä sitä, että pitäisi ilman keskustelua vaan tehdä niinkuin toinen haluaa. Miten voi parisuhde toimia jos noinkin iso päätös pitää tehdä toisen mielen mukaisesti? Äläkä nyt heittäydy marttyyriksi, ettet muka enempää ansaitse. Tuskin se mies niin ajattelee. Ei vaan välttämättä itse pidä juhlia tarpeellisena ja siksi sun täytyy puhua sen kanssa.

Hienoa että miehesi haluaa naimisiin kanssasi.
Se ei kuitenkaan tarkoita että sinun pitäisi tyytyä maistraatti-pikaruokapaikka -hääpäivään.
Keskustelkaa asiasta. Olisiko yksi vaihtoehto että menisitte maistraatissa naimisiin ja järjestäisitte kirkossa siunauksen samalla kun on ristiäiset ja pitäisitte pienimuotoiset häät siinä samalla? Tai sitten myöhemmin juhlat ensi kesänä vaikka?

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Elä viitsi leikkiä marttyyriä. Kerro miehellesi mitä haluat, keskustelkaa, ei se mies ole mikään ajatustenlukija.
Jos kirkkohäät juhlapukuineen on sinulle todella tärkeä asia tee se selväksi sille miehelle. Onko sinun "pakko" saada 200 hengen kartanohäät valkoisinen hevosineen vai sopisiko kirkkohäät ja vieraina lähimmät 10-20 ystävää/sukulaista ja sitten johonkin mukavaan ravintolaan syömään?
Ja miksi niitä häitä ei voisi lykätä vaikka ensi kesään?

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Mitä vikaa on maistraattihäissä? Niistä saa muotoiltua ihan niin persoonalliset kuin vain itse haluaa. Ja todellakin, isot pirskeet voi järjestää myös myöhemmin. Ei niitä tarvii välttämättä vihkipäivänä järjestää. Mutta keskustelkaa asiasta. Keskusteluharjoitukset elämän vaikeista ja hankalistakin asioista kannattaa aloittaa ennen lapsen syntymää.

• Tykkää
Reactions: ihme mies
Voittehan te mennä kirkossakin. Eihän kirkko mitään maksa (jos on omassa pitäjässä ) taisi olla 80 euroa kun oli toisen pitäjän kirkko. Ainakin vielä 7v sitten. Onhan kirkko jotenkin toki juhlallisempi kuin maistraatti. Voittehan te kutsua vaikka lähimmät ja menette ravintolaan syömään ( pyydätte häälahjana ravintolaruokailun ) tai jotain sellaista. Puvut saa vuokrattua aika edullisesti tai sitten kavereilta/sukulaisilta lainaksi.

Tietenkin se avioliitto on tärkeämpi kuin häät, mutta harmittaa niin pirusti kun tuntuu ettei edes kahvipakettiin ole varaa niin siinäpä sitä ollaan :D en tosiaan mitään isoja häitä halua, mutta oishan se kiva, että edes jonkunlainen mekko olisi päällä, jos kirpparilta löytyisi edullinen. 100 euroa on meille jo tosi iso raha, joten en tajua miksei mies tosiaan voisi odottaa siihen, että olisi varaa kutsua vieraat syömään ravintolaan tai itse järjestää muutakin kuin kahvitarjoilut ja pullaa syötäväksi. Tai sen voisi järjestää tietty myöhemminkin, minulle tärkeintä olisi, että mies jotenkin tajuaisi, että päivä ois minulle tärkeä, eikä niin, että tosiaan mennään sinne mäkkäriin :(
Hänestä täysin rahan tuhlausta, kun ehdotin, että kävisimme edes kahdestaan ravintolassa juhlistamassa ja hääyö olisi hotellissa oman kodin sijaan. Mielestäni en nyt siis vaadi täysin mahdottomia :D eli mitään suuria kartanohäitä ja satoja vieraita..

Kirkossa/kappelissakin voi mennä pienesti naimisiin. Seurakunnan tiloja voi myös vuokrata tai ne eivät välttämättä maksa mitään. Kipot ja kupit on siellä, sinne vain kahvia ja kakkua ja pientä tarjottavaa talkoovoimin.

Tai jonkun kotonakin voi vihkiä. Tai ulkona kauniina syyspäivänä.

Säästöt käytetty ja olette työttöminä, eikä työllistymisestä toiveita.

Jos ei ole varaa pullakahveeta tarjota muutamalle vieraalle, niin miten saatte elätettyä lapsen.
Se tulee kalliiksi, vaikka koluaisi kaikki kirppikset.
Ja jos imetyksesi ei onnistu, korvikkeetkaan ei ole ilmaisia

Tietenkin se avioliitto on tärkeämpi kuin häät, mutta harmittaa niin pirusti kun tuntuu ettei edes kahvipakettiin ole varaa niin siinäpä sitä ollaan :D en tosiaan mitään isoja häitä halua, mutta oishan se kiva, että edes jonkunlainen mekko olisi päällä, jos kirpparilta löytyisi edullinen. 100 euroa on meille jo tosi iso raha, joten en tajua miksei mies tosiaan voisi odottaa siihen, että olisi varaa kutsua vieraat syömään ravintolaan tai itse järjestää muutakin kuin kahvitarjoilut ja pullaa syötäväksi. Tai sen voisi järjestää tietty myöhemminkin, minulle tärkeintä olisi, että mies jotenkin tajuaisi, että päivä ois minulle tärkeä, eikä niin, että tosiaan mennään sinne mäkkäriin :(
Hänestä täysin rahan tuhlausta, kun ehdotin, että kävisimme edes kahdestaan ravintolassa juhlistamassa ja hääyö olisi hotellissa oman kodin sijaan. Mielestäni en nyt siis vaadi täysin mahdottomia :D eli mitään suuria kartanohäitä ja satoja vieraita..

Tuosta puvusta tuli mieleen, netistä saa (ulkomailta) tosi nättejä pukuja edullisesti. Toki riskinsäkin siinä on netistä tilata kokeilematta pukua, mutta silti.

Toinen mikä tuli mieleen, oli se että jos löydät jonkun kivan puvun käytettynä niin mitäs jos veisit sen paikalliseen ammattikouluun ompelulinjan tyttöjen muokattavaksi? Ammattikoululaiset tekee yleensä siistiä jälkeä, eikä hintakaan ole mikään päätähuimaava ollut koskaan, opiskelijoita kun ovat. Silloin saisit itselle räätälöidyn puvun edullisesti, ja sopisi varmasti päälle :)

Ruuatkin voi saada edullisesti, jos on ympärillä vaikka sukulaisia jotka tulisivat talkoohengellä mukaan tekemään. Tämäkin vaihtoehto on ihan yleinen nykyään, eikä siinä ole mitään kummallista että porukalla tehdään ja toteutetaan muiden häitä. Itsekin olen ollut leipomassa tuttavien häihin, enkä edes itse osallistunut näihin juhliin. Rohkeasti kysymällä kavereilta saa varmasti apua -edes jonkinlaista.

Yksi päivä elämästä ei voi olla niin kallista, etteikö mieskään sitä suostuisi ajattelemaan iloisena juhlana, eikä rahanmenona. Ymmärrän jos sitä rahaa ei ole, mutta raha ei sitä onnea muutenkaan tuo (vaikka helpottaa kummasti elämää, tiedetään). Todellinen onni on se rakkaus ja liitto, jossa pitäisi pystyä tekemään kompromisseja -molempien.

Olimme molemmat vielä töissä kun lasta alettiin yrittämään, eipä aateltu, että työt saattaakin yhtäkkiä loppua kun tehdas vähensi porukkaa. Säästöt ei tosiaan hömpötyksiin ole mennyt, vaan vaihdettiin asuntoa halvempaan, muutto ja takuuvuokrakin kun maksoivat jonkun verran. Lisäksi kelan vitkutellessa päätöksiä, jollain ne laskut ja vuokrat piti maksaa.

Toivottavasti saamme sossusta apua kunnes mies löytää töitä :) aborttiko tässä ois pitänyt tehdä kun ei rahaa ole? :D
Toivottu lapsi on ja eiköhän tässä pärjätä lapsenkin kera vaikka heikosti rahaa onkin :)

Tuosta puvusta tuli mieleen, netistä saa (ulkomailta) tosi nättejä pukuja edullisesti. Toki riskinsäkin siinä on netistä tilata kokeilematta pukua, mutta silti.

Toinen mikä tuli mieleen, oli se että jos löydät jonkun kivan puvun käytettynä niin mitäs jos veisit sen paikalliseen ammattikouluun ompelulinjan tyttöjen muokattavaksi? Ammattikoululaiset tekee yleensä siistiä jälkeä, eikä hintakaan ole mikään päätähuimaava ollut koskaan, opiskelijoita kun ovat. Silloin saisit itselle räätälöidyn puvun edullisesti, ja sopisi varmasti päälle :)

Ruuatkin voi saada edullisesti, jos on ympärillä vaikka sukulaisia jotka tulisivat talkoohengellä mukaan tekemään. Tämäkin vaihtoehto on ihan yleinen nykyään, eikä siinä ole mitään kummallista että porukalla tehdään ja toteutetaan muiden häitä. Itsekin olen ollut leipomassa tuttavien häihin, enkä edes itse osallistunut näihin juhliin. Rohkeasti kysymällä kavereilta saa varmasti apua -edes jonkinlaista.

Yksi päivä elämästä ei voi olla niin kallista, etteikö mieskään sitä suostuisi ajattelemaan iloisena juhlana, eikä rahanmenona. Ymmärrän jos sitä rahaa ei ole, mutta raha ei sitä onnea muutenkaan tuo (vaikka helpottaa kummasti elämää, tiedetään). Todellinen onni on se rakkaus ja liitto, jossa pitäisi pystyä tekemään kompromisseja -molempien.

Ja puvusta tulikin mieleen, että mulla olis myynnissä hääpuku. :wave:

• Tykkää
Reactions: Hukkapiru
Ja tosiaan mittään kallista hääpukua en ole vaatimassakaan, vaan joku kiva valkoinen h&m mekko kävisi aivan hyvin kunhan mahani kera siijen mahtuisin :) mutta nekin on 30-50 euroa mitä olen katsellut jotka nekin tuntuu olevan nyt tässä tilanteessa kalliilta :(

Mutta jos ei ole rahaa niin ei ole rahaa. Sitten pitää vaan mennä naimisiin maistraatissa tai olla menemättä. Eipä tuossa ole paljoa vaihtoehtoja. Vai velaksiko meinasit?

Vaikkei kirkossa vihkiminen maksakkaan, en sinne kehtas mennä ilman, että miehellä on puku päällä ja itselläni hääpuku. Mielestäni maistraattiin ei tarvitse niin juhlavat vaatteet olla.

Onko kohtuutonta jos vaadin mieheltä, että muutama kuukausi säästettäisiin, eikä tosiaan yhtään mitään ylimäärästä ostettaisi, kuten herkkuja tai alkoholia ja pelikoneisiinkaan ei sitä muutamaa euroa laitettaisi?

Uskon, että jos kaikki ylimääräinen saataisiin karsittua voitaisiin molemmille vähän siistimmät asut maistraattiin, se ravintolaillallinen kahdelle ja ehkä jopa se hotelliyö. Juhla sukulaisille pidettäisiin ristiäisten yhteydessä tai myöhemmin kun rahaa on :) Ristiäisiin kehtaan apua sukulaisilta pyytääkkin, mutta en peräkkäin ensin häihin ja sitten ristiäisiin..

Yhteistyössä