Naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voiei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
short-white-wedding-dresses-1.jpg

Nuo ovat ihan perus juhlamekkoja, joilla voi minusta mennä kirkossakin naimisiin. Onko miehelläsi pukua? Niiden vuokrahinnoista en tiedä, normipuku varmaan vähemmän kuin shaketit ja muut.

Mites sit semmonen, että menisitte nyt maistraatissa naimisiin ja juhlisitte myöhemmin, kuukauden, puolen vuoden, vuoden tai kahden päästä?

Juuri olin sellaisissa häissä, tai juhlissa, miten niitä sitten pitääkään kutsua. Naimisiin olivat menneet kaikessa hiljaisuudessa vuosi sitten, nyt päättivät pitää juhlat.

Jos taas haluat juhlia juuri nyt, niin olisiko teillä mitään mahdollisuutta saada apua vanhemmiltanne? Aika pienelläkin budjetilla saa hienot juhlat kasaan, jos käyttää mielikuvitusta!

Missään nimessä älä vain alistu marttyyrinä miehesi toiveeseen, jos se tuntuu sinusta pahalta. Etsikää ratkaisu, mikä tuntuu molemmista hyvältä.

No ei tietenkään ole kohtuutonta! Eihän kyse ole kuin muutaman kuukauden säästämisestä. Mulla monet kaverit ja molemmat veljet ovat menneet maistraatissa naimisiin. Miehellä voi olla siisti asu muutenkin, kuin puku ja naisille läytyy tosi kauniita juhlavia asuja ihan normi H&M, Lindex, KappAhl- osastoilta :)

Tai sen voisi järjestää tietty myöhemminkin, minulle tärkeintä olisi, että mies jotenkin tajuaisi, että päivä ois minulle tärkeä, eikä niin, että tosiaan mennään sinne mäkkäriin :(
Hänestä täysin rahan tuhlausta, kun ehdotin, että kävisimme edes kahdestaan ravintolassa juhlistamassa ja hääyö olisi hotellissa oman kodin sijaan.

Hei, tää on SUN tehtävä saada se mies ymmärtämään tämä! Mies on eri mieltä, eli ei ymmärrä ellet selitä. Mutta se ei tarkoita, että hän olisi "oikeassa" ja sinä "väärässä" eikä toisin päin. Keskustelkaa, puhukaa kumpikin mitä toivotte ja yrittäkää löytää yhteinen ratkaisu. Sitä taitoa tulette tarvitsemaan vielä monesti lapsen synnyttyäkin...

Onko kohtuutonta jos vaadin mieheltä, että muutama kuukausi säästettäisiin, eikä tosiaan yhtään mitään ylimäärästä ostettaisi, kuten herkkuja tai alkoholia ja pelikoneisiinkaan ei sitä muutamaa euroa laitettaisi?

Uskon, että jos kaikki ylimääräinen saataisiin karsittua voitaisiin molemmille vähän siistimmät asut maistraattiin, se ravintolaillallinen kahdelle ja ehkä jopa se hotelliyö.

Ei tietenkään ole kohtuutonta. Ehdota tätä ja selitä miehelle, miksi tämä on sinulle tärkeää. Luulisi miehenkin haluavan, että olet onnellinen?

raskaana tai ei, en menisi naimisiin sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa en voisi edes siitä naimisiinmenosta sopia sellaista kompromissia joka molempia tyydyttäisi.

-> ja nyt en välttämättä tarkoita, että miehessä olisi sen enempää mitään vikaa kuin sinussakaan. Vaan vikaa näen sellaisessa suhteessa, jossa asioista ei voi puhua ja sopia.

Viimeksi muokattu:
Mikset mene naimisiin maistraatissa nyt, jos se miehelle on niin tärkeää? Ja järjestätte hääJUHLAT sitten kun lapsi on syntynyt ja on kerätty vähän rahaa. Eikö se olisi hyvä kompromissi, kumpikin saa mitä haluaa?

Miestä ymmärrän siinä mielessä, että jos oikeasti on tosi tiukkaa, niin se yksikin ulkonasyöminen tai hotelliyö vie aika ison osan budjetista.

Voisitko ajatella, että pyytäisitte häälahjaksi sukua ja tuttavia järjestämään häät? Ei sen niiiiiiiin superkallista tartte olla. Ehkä joltain löytyisi tilat omasta takaa, itse tekisi koristeet, puvun saisi vuokrattua tai lainattua (tai omani maksoi Ukrainasta tilattuna satasen mittatilaustyönä esmes), ruoat talkoilla valmiiksi?

Kai se mies haluaa, että siekii oot onnellinen?

No, miten kukaan ei tähän jo ole ÄLÄHTÄNYT??!! Pyytää nyt häävierailta rahaa, hei HALOO!!!

;) ;) ;) sori, en voinut vastustaa... :D

No mutta tärkeintähän on että teidän avioliitto tulee olemaan hyvä, toki se on ymmärrettävää että haluat hienot juhlatkin, ei se naimisiin meno niin pikku juttu ole. Entiedä oletko katsonut liikaa tyyliin näitä neljät häät ohjelmia, mutta uskon että yhtä hyvät häät saa järjestettyä ilman niin isoja kustannuksia. Olisiko teidän suvussa kellään esim mökkiä missä tilaisuus voitaisiin järjestää? Mun mielestä se ois kesähäille ihan ykköspaikka. :)

Ja mitä siitä onko teillä lapsia sitten... Tuota ponttia en oikeen tajunnut.

Vaikkei kirkossa vihkiminen maksakkaan, en sinne kehtas mennä ilman, että miehellä on puku päällä ja itselläni hääpuku. Mielestäni maistraattiin ei tarvitse niin juhlavat vaatteet olla.

Onko kohtuutonta jos vaadin mieheltä, että muutama kuukausi säästettäisiin, eikä tosiaan yhtään mitään ylimäärästä ostettaisi, kuten herkkuja tai alkoholia ja pelikoneisiinkaan ei sitä muutamaa euroa laitettaisi?

Uskon, että jos kaikki ylimääräinen saataisiin karsittua voitaisiin molemmille vähän siistimmät asut maistraattiin, se ravintolaillallinen kahdelle ja ehkä jopa se hotelliyö. Juhla sukulaisille pidettäisiin ristiäisten yhteydessä tai myöhemmin kun rahaa on :) Ristiäisiin kehtaan apua sukulaisilta pyytääkkin, mutta en peräkkäin ensin häihin ja sitten ristiäisiin..

Ei se kirkko vaadi mitään hienoa hääpukua. Ei todellakaan. Siistit pyhävaatteet menevät aivan yhtähyvin. Sisko meni muutoin kauniissa mekossa ja tosi kaunis morsian vaikkei lähellekäään mikään morsiuspuku.Häissä merkkaa paljon muukin kun se upea valkoinen puku ja miehellä musta. Itellänikin oli lainapuku, ei mul kuunaan ois ollu varaa ostaa tai edes vuokrata. Säästäminenkään ja karsiminen ei oo yhtää huonoja ideoita. Mä en mitään suuria ja upeita haitä halunnu mutten sentää farkuissa mäkkäriinkään. Toisaalta ajattelen että jos se rakkaus on siinä jonka kanssa haluaa vihille niin toiseksi jää se materia ja puitteet.

Oltiin miehen kanssa myös pienituloisia, kun päätettiin mennä naimisiin. Puoli vuotta aikaisemmin aloitettiin säästäminen. Niin oli tuhat euroa säästettynä ja sillä saatiin kaikki mitä halusimme. Molemmilla oli puvut ja sormukset. Kutsut ja koristelut tehtiin itse. Myös sukulaiset ja tuttavat auttoivat mm. tarjoiluissa, valokuvaamisessa, ruuan valmistuksessa. Ne olivat pienet ja vaatimattomat häät, mutta erityisen lämminhenkiset :)

Kiitos neuvoista kaikille. Yritän nyt miehen kanssa jutella ja neuvotella joku ratkaisu minkä molemmat hyväksyy. Ollaan tosiaan aiemminkin jo asiasta miljoonaan kertaan puhuttu ja tuntuu ettei kompromissia löydy kun toinen on niin jääräpää :D mies kun itse haluaisi isommat häät ja kun sanoin, että ei meillä kyllä ole varaa niin eiköhän heti sitten ehdoteta ääripäätä ja niiden väliltä ei ratkaisua muka löydy.

Tässä olen tullut siihen tulokseen, että kaikessa hiljaisuudessa menemme maistraatissa ja ehkä juhlimme kotona itse kokkaamalla meille jotain vähän parempaa.

Ehkä sitten ristiäisiin mennessä on jo parempi taloudellinen tilanne tai sitten juhlitaan isommin myöhemmin.

Olin ajatellut, että vähän hölmöä tuollainen ratkaisu, mutta nyt kun kuulen, että muutkin niin tehnyt niin ei kai se sitten ole hassumpi ratkaisu :)

Tärkeintähän tosiaan ei ole ne häät vaan se elämä niiden jälkeen. Tahdon itsekkin, että koko perheellä sama sukunimi ja vaikka ehkä hölmö pelko onkin, nniin jos jotain synnytyksessä minulle tapahtuisi niin mies pääsisi heti huolehtimaan vauvastamme, eikä niin, että joutuu siinä tilanteessa vielä asioista tappelemaan.

Yhteistyössä