Näin palvelee Lastentarvike

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jatkossa taidan ostaa muualta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Työajat ne on lastentarvikeliikkeen myyjilläkin. Ja turvaistuimen sovittaminen ei käy aivan hetkessä. Tietysti asiakkaalle pitää kohteliaasti ilmoittaa, että olemme sulkemassa, mutta ei hän voi työaikansa jälkeen sovitella istuimia asiakkaan aikataulun mukaan!!! Niin se homma vaan toimii, muissakin myymälöissä...

Täällä myös todella huonot kokemukset ko. liikkeestä.Ja tämä siis Vantaalla.
Käytiin kattomassa vaunuja ja todettiin että kyseiset vaunut eivät mahdu autoomme, myyjän fiksu kommentti oli että kyllä ne ainakin pakettiautoon mahtuu.Just.....

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
en ainakaan palvele työssäni ketään kun työaikani on loppunut.

No mitä sä teet jos työika loppuu just silloin kun sulla on jonkun asiakkaan kanssa juttu vielä kesken? Heität ovesta pihalle vai? Voit olla varma, että tämän jälkeen se on entinen asiakas ja vie rahansa muualle. Ja huonoa palvelua saatuaan kertoo siitä kaikille tutuilleen ja sen takia joku muukin potentiaalinen asiakas on menetetty.

Asiat kun voi hoitaa niin monella tapaa ja aika tollo on asiakaskin jos ei tajuu häipyy kun putiikki menee kiinni

Aina ei ole mahdollisuutta asioida jossain liikkeessä keskellä päivää. Asiakkaalla voi olla sellainen työaika, että pakko mennä ostoksille vasta illalla. Kukaan ei varmasti tarkoituksella mene viittä minuuttia ennen sulkemisaikaa ihan vain ilkeilläkseen myyjälle. Ja entä sitten kun palvelua joutuu odottamaan ja kello käy ja sulkemisaika lähestyy? Onko silloin parempi poistua ostamatta mitään? Ilmeisesti on.

Olen itsekin töissä, mies vuorotyössä, mutta aina on löytynyt aikaa ostoksille muutenkin kuin puolituntia ennen sulkemista.

Hyvä jos teillä on näin. Minä olisi ehtinyt liikkeeseen hyvinkin aikaisin, mutta auto, johon istuinta ostettiin, on miehen käytössä ja koska sovittaminen on pakollista, niin eipä ollut vaihtoehtoja.

Työajat ne on lastentarvikeliikkeen myyjilläkin. Ja turvaistuimen sovittaminen ei käy aivan hetkessä. Tietysti asiakkaalle pitää kohteliaasti ilmoittaa, että olemme sulkemassa, mutta ei hän voi työaikansa jälkeen sovitella istuimia asiakkaan aikataulun mukaan!!! Niin se homma vaan toimii, muissakin myymälöissä...

No periaatteessa pitäisi alkaa sovittaa! Eihän kaupan kassakaan pistä linjaa kiinni tasan klo 18 vaikka jonoa ois myymälän perälle asti. ;)

Mä en suoraan sanottuna ole koskaan käynyt semmosessa liikkeessä/kaupassa/ostoskeskuksessa missä olisin saanut asiallista palvelua.
Ainoat liikkeet missä on edes hyvä ilmapiiri on vaateputiikit, missä on nuoria myyjiä...

Juuri näin, mutta nyt oli kyse siitä miten ko myyjä tilanteen hoiti. Ei kovinkaan asiallisesti, jolloin minä asiakkaan koin saavani kehnoa palvelua. Ja ei muuten toimi näin kaikissa myymälöissä. Kerran olin asioimassa eräässä kilpailevassa yrityksessä ja totesin myyjälle, että liike taitaakin mennä just kohta kiinni, että jos pitäisi palata asiaan myöhemmin. Myyjän puolesta homma kuitenkin hoidettiin loppuun ja liike sai rahansa ja me tavaramme ja kaikki oli tyytyväisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja lottamaria:
Meillä ihan hyvä kokemus liikkeestä. Kuten se että ostettiin turvakaukalo 2.5,mutta takuu laitettiin alkamaan vasta lasketusta ajasta,eli kesäkuun 10pv! :)

Täähän on ihan perusjuttu, monet liikkeet tekevät näin. :)

No mitä sä teet jos työika loppuu just silloin kun sulla on jonkun asiakkaan kanssa juttu vielä kesken? Heität ovesta pihalle vai? Voit olla varma, että tämän jälkeen se on entinen asiakas ja vie rahansa muualle. Ja huonoa palvelua saatuaan kertoo siitä kaikille tutuilleen ja sen takia joku muukin potentiaalinen asiakas on menetetty.

Asiat kun voi hoitaa niin monella tapaa ja aika tollo on asiakaskin jos ei tajuu häipyy kun putiikki menee kiinni

Aina ei ole mahdollisuutta asioida jossain liikkeessä keskellä päivää. Asiakkaalla voi olla sellainen työaika, että pakko mennä ostoksille vasta illalla. Kukaan ei varmasti tarkoituksella mene viittä minuuttia ennen sulkemisaikaa ihan vain ilkeilläkseen myyjälle. Ja entä sitten kun palvelua joutuu odottamaan ja kello käy ja sulkemisaika lähestyy? Onko silloin parempi poistua ostamatta mitään? Ilmeisesti on.

Olen itsekin töissä, mies vuorotyössä, mutta aina on löytynyt aikaa ostoksille muutenkin kuin puolituntia ennen sulkemista.

Hyvä jos teillä on näin. Minä olisi ehtinyt liikkeeseen hyvinkin aikaisin, mutta auto, johon istuinta ostettiin, on miehen käytössä ja koska sovittaminen on pakollista, niin eipä ollut vaihtoehtoja.

selitystä, olisit ottanut/vaihtaneet autoja sinä päivänä. kaikki järjestyy jos viitsii yrittää. Älä nyt koko hässäkästä viatonta myyjää syytä. Ja todellakin monessa liikeessä asiakkaat pitää saada ulos tiettyyn kelloaikaan mennessä, ovet lukkoon ja hälyt päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

selitystä, olisit ottanut/vaihtaneet autoja sinä päivänä. kaikki järjestyy jos viitsii yrittää. Älä nyt koko hässäkästä viatonta myyjää syytä. Ja todellakin monessa liikeessä asiakkaat pitää saada ulos tiettyyn kelloaikaan mennessä, ovet lukkoon ja hälyt päälle.

Sulla ei taida ihan olla tiedossa miten kaupanalalla toimitaan?

Meidän kokemus oulun lastentarvikeliikkeestä on huono, menimme arkena, päivällä katselemaan turvaistuimia. Myyjää ei meinannut saada kiinni ja kun saimme hänet niin oli kovin kiireisen ja tylyn oloinen. Halusimme sovittaa istuinta autoomme ja myyjä sanoi ettei hän voi tulla kiinnittämään( edes malliksi) istuinta autoomme! On jokin vakuutus asia! No myyjä mätkäisi istuimen syliini ja sanoi että sovita ite! Kävin kokeilemassa istuinta autoon ja oli kyllä hyvä joten otimme sen, mutta jäi kyllä hieman tympäsemään myyjän asenne!!

Siis kyllähän asiakkaat, jotka ovat jo ostopäätölsensä tehneet palvellaan, kun kello lähenee sulkemisaikaa, mutta on ihan kohtuullista, ett' sellaisia jotka vielä miettivät, vertailevat ja kokeilevat pyydetään ystävällisesti tulemaan toisena päivänä uudestaan.
Jos asiakkaita palvellaan asiakkaiden omien aikataulujen mukaan, saa myyjä olla esittelemässä tuotteita vielä puoliltaöinkin.

Pienet yksityisyritykset ovat eri asioita, joissa kaikki myyty tulee suoraan yrittäjälle (=myyjälle), mutta ketjuissa, joissa myyjät ovat vain töissä, ei maksella palkkaa myyjälle liikkeen aukioloaikojem ulkopuolella.

Ja kiireapulaisten saaminen kun ei ole niistä myyjistä kiinni,vaan johtoportaasta joka ei ole paikalla katsomassa sitä lauantaipäivän kiirettä.

Toki asiakkaalle pitäisi kohteliaasti ilmoittaa,mutta tuollaisissa erikoisliikkeissä kaupankäynti saattaa kestää...jos aletaan sovittelemaan esim. istuimia tai vaunuja katselemaan.
Tiedän kokemuksesta,ettei se edes välttämättä tehoa vaikka kuinka kauniisti yrittää ilmaista asian.Myyjilläkin on työajat.Mun mielestä asiakas ei silloin "kunnioita" myyjän työtä.
Itse en lähde koskaan ostoksille viime minuuteilla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Vaihtanut autoa miehen kanssa? Mitähän mä olisin hänelle tilalle antanut, kun meillä ei ole kuin se yksi auto... Enkä voi sitä aamulla ottaa, kun miehen pitää sen kanssa päästä töihin. Miehen työmatka olis bussilla ihan kohtuuton ja mulla taas bussi menee ihan työpaikan lähelle. Ja myyjä olisi sitten voinut ystävällisesti kertoa, että suljemme koska hälytyslaitteet menee päälle silloin ja silloin. Olisin ymmärtänyt sen oikein hyvin. Mutta tympääntynyt myyjä vain tarkisti kellosta aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja lastentarvikemyyjän ystävä:
Ja kiireapulaisten saaminen kun ei ole niistä myyjistä kiinni,vaan johtoportaasta joka ei ole paikalla katsomassa sitä lauantaipäivän kiirettä.

Mutta silloinhan se henkilökunta infoaa sitä johtoporrasta!!!!

Variston lastentarvikkeessa oon saannu aina huonoa palvelua, myyjillä kiire ja ammattitaidottomia" en tiijä mistään mittään-tyyppejä". Tammistossa on ollut hyvä palvelu ja reippaat myyjät. Itiksen liikkeessä myyjä täytelly jotain papereita ja puhunut puhelimeen, eikä vaivautunut palvelemaan. iso miinus myös sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lastentarvikemyyjän ystävä:

Mutta silloinhan se henkilökunta infoaa sitä johtoporrasta!!!!

Ei se kuule ole aina noin yksinkertaista...

Alkuperäinen kirjoittaja älä:
Siis kyllähän asiakkaat, jotka ovat jo ostopäätölsensä tehneet palvellaan, kun kello lähenee sulkemisaikaa, mutta on ihan kohtuullista, ett' sellaisia jotka vielä miettivät, vertailevat ja kokeilevat pyydetään ystävällisesti tulemaan toisena päivänä uudestaan.
Jos asiakkaita palvellaan asiakkaiden omien aikataulujen mukaan, saa myyjä olla esittelemässä tuotteita vielä puoliltaöinkin.

Pienet yksityisyritykset ovat eri asioita, joissa kaikki myyty tulee suoraan yrittäjälle (=myyjälle), mutta ketjuissa, joissa myyjät ovat vain töissä, ei maksella palkkaa myyjälle liikkeen aukioloaikojem ulkopuolella.

Tuo vain töissä asenne on mielenkiintoinen. Jos myyjä antaa sellaisen vaikutelman, että hän on täällä vain töissä, eikä vois vähempää kiinnostaa, niin aika äkkiä asiakkaat kaikkoaa ja kohta myyjälle ei enää olekaan sitä työpaikkaa.

Juuri näin, mutta nyt oli kyse siitä miten ko myyjä tilanteen hoiti. Ei kovinkaan asiallisesti, jolloin minä asiakkaan koin saavani kehnoa palvelua. Ja ei muuten toimi näin kaikissa myymälöissä. Kerran olin asioimassa eräässä kilpailevassa yrityksessä ja totesin myyjälle, että liike taitaakin mennä just kohta kiinni, että jos pitäisi palata asiaan myöhemmin. Myyjän puolesta homma kuitenkin hoidettiin loppuun ja liike sai rahansa ja me tavaramme ja kaikki oli tyytyväisiä.

No tämä viimeisin myyjä ei varmaankaan tuntenut tarpeen selitellä miksi hänellä on kiire kotiin, edellinen myyjä mahdollisesti lapseton / perheetön eikä "yliaika" haitannut... Ota nyt ap s****na ne aivot narikasta ja pistä sievään päähäsi! Mieti vähän, ei kaikki elämä pyöri sun napas ympärillä!

Alkuperäinen kirjoittaja N-U-P-P-U:
Mutta ei nuin palvele varmastikkaan kaikki Suomen lastentarvikkeet? Niin ja ikävää tuollainen palvelu :kieh:

Tämän saman asian aioin lisätä, esim. Seinäjoella palveltiin todella hyvin.

Seinäjoella ei olekaan lastentarviketta.

Rupesin jo tätä ihan pähkäilemään mutta niin, siellähän onkin vaan valtuutettu jälleenmyyjä eikä itse lastentarvike-myymälää :laugh:
Serkku aina vaan puhuu seinäjoen lastentarvikkeesta :D

Yhteistyössä