Nainen36v.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elämäni Tunnustukset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaikilla pitää olla laajakaista, hieno auto ja 250 neliön omakotitalo kaikin mukavuuksin tai ainakin kesämökki. Yhteiskunnan esimerkki-ihmiset ovat stubbeja, kataisia, sipilöitä, wahrooseja yms. joilla on korkea akateeminen ammatti, kaupunkiasunto ja velkaa puoli milliä tai vastaavasti rahaa miljoonia.
Kaikki ne jotka tulevat toimeen alle 20.000 vuodessa ovat yhteiskunnan mielestä luusereita.

Mä en ole koskaan törmännyt sellaiseen asenteeseen, että alle 20 000 euroa vuodessa tienaava ihminen olisi luuseri. Päinvastoin, nykyäänhän moni downshiftaa ja tavoittelee ihan tarkoituksella lisää vapaa-aikaa ja vapautta elämään, omaa tulotasoansa alentaen.

Ja mitä noihin hyvätuloisiin ihmisiin tulee, oletko tullut ajatelleeksi miten paljon he joutuvat maksamaan veroja? Koko ajan mangutaan lisää ja parempia julkisia palveluita, eikä ymmärretä, että jonkun pitää niitä veroja maksaakin jotta kyseiset palvelut saadaan köyhälle kansalle kustannettua.

Kyse on loppupeleissä jokaisen omista valinnoista. Jos arvostaa hyvää elintasoa ja varallisuutta, sitten sitä kannattaa hankkia. Jos se taas ei tunnu tärkeältä vaan tärkeämpää on vapaus ja vapaa-aika, niin sitten voi tulla toimeen vähemmällä.

Viimeksi muokattu:
Ja mitä noihin hyvätuloisiin ihmisiin tulee, oletko tullut ajatelleeksi miten paljon he joutuvat maksamaan veroja? Koko ajan mangutaan lisää ja parempia julkisia palveluita, eikä ymmärretä, että jonkun pitää niitä veroja maksaakin jotta kyseiset palvelut saadaan köyhälle kansalle kustannettua..

Tuota, jossain artikkelissa missä oli lueteltu nämä isotuloiset tuli ilmi myös se ettei osa tosiaankaan maksa veroja koska kierrättävät tulonsa. Siksi olisikin joskus hyvä lukea verokalenteri missä lukee ne maksetut verot, kuinka paljon kukin on maksanut veroja. Jonkun Liliuksen eläkehän maksetaan suomalaisten verotuloista tiesitkö sen.

Viimeksi muokattu:
omasta mielestäni olen hyvä ihminen.

Ostan aina suomalaista. Nyt esim. monet suomalaiset keksit ovat ulkomailla tehtyjä. Jäävät hyllyyn minulta. En osta ulkomaisia maitotuotteita, en osta ulkomaista jätskiä, en jauhoja, en hedelmiä.
Esim. kengät on hyvä esimerkki. Eipä ole enää montaa suomalaista kengänvalmistajaa. Joudun säästämään jopa vuoden kaksi ja maksamaan itseni kipeäksi, koska suomalaiset kengät maksavat hirveästi. Mutta en periaatteesta osta ulkolaisia niin kauan kun suomalaisia on saatavana.
En löytänyt Suomessa tehtyä talvitakkia. Jouduin teettämään sen ompelijalla, sekin ammatti on kuolemassa pois kun ei ole asiakkaita.

Minua suututtaa se miten meidän työpaikat ajetaan tarkoituksella alas, pakotetaan ihmiset kortistoon ja loputkin verorahat sijoitetaan Suomen ulkopuolelle ja hymistellään, että pitää olla kansainvälisiä, pitää vapauttaa Suomen talous sille tai tälle kilpailulle. Ei ole mikään pakko avata koko taloutta.
Välillä voidaan tietoisesti vetää kotiinpäin ja antaa apuja omalle porukalle ja näin mahdollistaa erilaisia elämäntapoja ja itsensä työllistämisvaihtoehtoja.
Mutta eihän tämä käy, kun poliitikot tavoittelevat itselleen parempipalkkaisia paikkoja Eu:sta. Sen vuoksi rahaa pitää antaa meiltä pois, jos eivät antaisi, eivät saisi virkojakaan. Se oma napa on heillä lähinnä.

kun poliitikot eivät ajattele meitä, jokaisen kuluttajan pitäisi ajatella muita suomalaisia, meidän pitäisi työllistää toisiamme niin paljon kuin mahdollista eikä mennä merta edemmäs kalaan.

Jos jokainen meistä noudattaisi -suosi suomalaista- suosi lähiruokaa - suosi lähipalveluita - se mahdollistaisi pienten leipomoiden, ruokapaikkojen, lihankasvatuksen, kasvien viljelyn yms. toiminnan pienimuotoisena, niinkuin esim. Ranskassa ja muualla maailmassa on.
Ihmiset työllistävät siellä yhä itse itsensä ja perheenjäsenensä. On lihakauppoja, ompelimoja, ruokapaikkoja, erikoismyymälöitä, pienpuutarhoja jotka toimittavat tuotteensa lähikauppaan. Meillä on Kesko, Sok ja Lidl.

Jo tämä miten ihmiset käyvät kampaajalla/parturissa Viron puolella ja kehtaavat vielä kehua miten edullista se on. Aivan varmasti on, mutta Virossa ihmisten keskipalkka/kk onkin vaan alle 700€ eikä ole eläkemaksuja eikä monia muitakaan maksuja. Meillä keskipalkka on kaksinkertainen. Sen vuoksi meillä on näin paljon virolaisia työntekijöitä.

Monet rikkaat saavat erilaisia valtion tukia. Loppupeleissä miljoonatienestillä oleva rikas maksaa valtiolle vähemmän veroja kuin 75.000 bruttona tienaava duunari. Tutkipa asiaa, ainokainen.

sori, nyt ollaan kaukana ketjun alkuperäisestä aiheesta..

Vaaksiaiselle
En lukenut lusikkateoriaasi, koska en avaa yhtään linkkiä mitä täällä on. Linkeissä on aina mukana seurantaohjelmia, cookieita jotka saastuttavat tietokoneen kun koneesasni ei nyt ole virustorjunta täysin parhaalla mahdollisella tolalla. Tämä on tietotekninen fakta.

Olen ollut 4 kertaa diabeteskoomassa. Minut on elvytetty kaksi kertaa. Olen ollut masentunut miksi juuri minulla pitää olla tämä sairaus, miksi minä, miksi ja miksi.. ei siihen ole vastausta, näin on ja that's it. Näiden sairauksien kanssa minun on elettävä ja yritettävä nauttia samalla.
Sama tilanne on sinun kohdallasi.

Nyt Sinun päätehtäväsi on tervehdyttää itsesi. Viesteistäsi saa sellaisen kuvan, että makaat sängyssä sikiöasennossa, haahuilet päivät pitkät neljän seinän sisällä ja sairastat, kun et muuta voi. Aina voi.
Eikö sairastaminen jo kyllästytä?

Jos kaikki kerran on omaa vikaa ja ad hominem -linjalle lähdetään, miksi olet hoitanut asiasi niin huonosti ettei koneessasi ole edes kunnollista virustorjuntaa? Miksi olet hoitanut ITSEÄSI niin huonosti, että olet joutunut diabeteskoomaan kertaakaan, saati sitten toistuvasti? Oikeasti, silloin ei kyllä kannata ruveta kenenkään muun sairauksien hoitamisesta puhumaan jos ei osaa edes diabetesta pitää hallinnassa.

Uskomatonta, että vielä nykyaikana joku voi kirjoittaa mielenterveyspotilaaksi tunnustautuneelle tuollaisen:"Yritä enemmän" -henkisen lausekkeen. Luulisi jokaisen edes etäisesti sivistynyttä muistuttavan ymmärtävän, että masennus on sitä, kun EI VOI. Jos olisit vaivautunut hoitamaan tietoliikenteesi kunnolla ja lukenut tuon Lusikkateorian, olisit voinut ymmärtää että monessa muussakin kroonisessa sairaudessa Ei. Vaan. Voi.

Sikäli kun se ketään kiinnostaa, minä en makaa sikiöasennossa neljän seinän sisällä vaan olen tehnyt aika tavalla kaikenlaista paranemiseni eteen. Jossain kohtaa sitä vaan tajuaa, että vaikka kaikkensa tekisi, ihminen ei silti aina parane. Sairaudet kun voivat kroonistua, vaikka mitä tekisi. Yhtä hyvin voisi kysyä, että mikset ole itse parantanut diabetestasi? Mikset kasvata itsellesi uutta haimaa? Toisinaan mielenterveysongelmista paraneminen voi olla juuri niin vaikeaa, vaikka pääsisikin siihen pisteeseen, että arki pysyy kutakuinkin kasassa.

Viimeksi muokattu:
omasta mielestäni olen hyvä ihminen.

Ostan aina suomalaista. ..

Melko merkillinen näkemys siitä, millainen on hyvä ihminen. Kuule, vaikka osaisit aina ja pelkkää suomalaista ja vaikka loisit miljoona uutta työpaikkaa Suomeen, et silti olisi välttämättä hyvä ihminen. Hyvä ihminen on muun muassa empatiakykyinen, ja se ominaisuus sinulta näyttää puuttuvan aivan täydelleen. Se on oikeastaan aika kiehtovaa, harvoin törmää ihmiseen joka on oikeasti noin empatiakyvytön. Et kykene yhtään asettumaan toisen ihmisen asemaan.

Viimeksi muokattu:
En muuten ole koskaan tavannut oikeasti hyvää ihmistä joka väittäsi sellainen olevansa. Hyvät ihmiset eivät yleensä ajattele koko asiaa lainkaan ja ylipäänsä muutenkin aika vähän itseään.

Ja ei, minä en todellakaan ole hyvä ihminen. Mutta se ei johdu siitä että ostan ulkolaista tai -hyi kauhistus- elän "yhteiskunnan rahoilla" ja olen vielä silkkaa ilkeyttäni paranematta.

minä taas olen sitä mieltä, että on täysin oma vika jos terveenä elää yhteiskunnan tuilla.

Itselläni on ykköstyypin diabetes ollut lapsesta saakka, on atooppinen iho, on psoriasis, olen allerginen koivulle, heinälle ja monille ruoka-aineille.

Yksikään sairaus ei ole estänyt opiskelua, toki haitannut välillä paljonkin, mutta omaa tahtiani olen valmistunut akateemiseen ammattiin. Olen muuttanut työn perässä kaksi kertaa.
En meikkaa, en ole koskaan meikannut, olen perusnätti ilmankin, en lue ikinä trendilehtiä enkä ole koskaan elämässäni varastanut enkä hakenut sossusta rahaa. Vaikka en kulje muodin harjalla enkä seuraa sisustuslehtiä, enkä ole saanut paljon elämässäni aikaan, voin olla ylpeä itsestäni.
Elätän itse itseni rehellisellä työllä, teen oman osuuteni veronmaksajana tämän yhteiskunnan tulevaisuuden eteen. Yhteiskunta on maksanut koulutukseni ja maksaa terveydenhuoltoni, sen vuoksi minunkin pitää antaa konkreettista rahaa takaisinpäin yhteiseen kassaan.

Ap, minusta sinä voisit olla edes sen verran kiitollinen meille rehellisille ihmisille, että lopettaisit edes varastamisen.

Eikös sun insuliinipumppus oikein toimi, kun oot monta kertaa jo koomassakin ollut? Mun siskoni mies sairastaa kakkostyypin diabetesta ja alkoholi maistuu silti. Jätti tahallaan insuliininpistokset pistämättä kun ei tykkää siitä kun on se tauti. No, sairaalanhan se joutui. Siellä ei ollutkaan niin kivaa. Nyt pistää vaimo sitä, kun itellään meni neulatkin poikki. Ja netistä saa ilmaisia virustorjuntaohljelmia ja palomuureja. Hyvä on AVG.

Viimeksi muokattu:
Kerroin sairauksistani vain ja ainoastaan sen takia, kun vaaksiainen sanoi, että hyvä se on terveen huudella, mikset tee sitä tai tätä. Minä en ole ollut terve ikinä.

Koomassa olen ollut lapsena/nuorena aikuisena (viimeksi n. 15v sitten). Sitten otin itseäni niskasta kiinni ja päätin, että tää sairaus pysyy, sen kanssa minun on elettävä tai kuoltava siihen. Ne oli ne vaihtoehdot mitä minulla oli.

Käsittääkseni vaaksiaisella on sama tilanne. Joko hän hyväksyy mielenterveysongelmansa, hoitaa ne kuntoon tai marisee loppuiän siitä. Asioita voi jauhaa aamusta iltaan ja illasta aamuun. Jos fakta on se, että ei tervehdy nyt tai koskaan, niin sitten ei tervehdy ja sen tiedon kanssa on elettävä. Ei siinä vaiheessa hyödytä marmattaa mitään.

empatiakyky. Kyllähän minä sympatiseeraan vaaksiaista sen takia että hänellä on mielenterveysongelma. Tämä yhteiskunta empatisoi ällötykseen saakka kaikki ongelmaiset. Kaikki on niin myötätuntoisia, voi voi raukkaa ymmärtämistä täynnä että oksettaa.

Miksi mielenterveysongelmaisia, sairaita, työttömiä, varkaita, laiskoja tms erilaisia tyyppejä pitäisi ymmärtää ja empatiseerata yhtään sen enempää kuin terveitäkään tai työssäkäyviä ihmisiä?

Olen lukenut lusikkateorian ja kaikki muut psykologiset lässytykset sairauteni myötä niin moneen kertaan, ettei ne enää kiinnosta. Erilaisia teorioita ja analyysejä on satamäärin netissä saatavana ja joka päivä niitä tulee lisää. Niistä voi valita itselle sopivan teorian ja piiloutua sen taakse. Voi myös vaihtaa analyysiä, jos entinen ei tunnu enää istuvan elämäntilanteeseen.
Teorioita vaihtamalla ei tartte itte tehdä mitään koska analyysit, tilastot, tutkimukset, viisaat sanovat näin tai näin.

Kunnon virustorjunnan puuttumiseen, tällä hetkellä, on tulevien ohjelmistojen asennussyyt, korjaantuvat huomenna. Jos teillä on ilmainen virusturva, koneenne voi lähettää koko ajan tietoa teistä ympäri maailmaa, se siitä.

onko hyvä vai huono ihminen. Minähän ajattelen koko ajan muita valitessani suomalaisia tuotteita. Mutta minä en jaksa paskan jauhantaa siitä miten joku ihminen itse ei voi omalle elämäntilanteelleen mitään.

Joo, en pysty uutta haimaa kasvattamaan, ei se estä minua elämästä ja töissä käymästä.

Vaaksiainen et pysty ilmeisesti mielenterveyttään korjaamaan täysin kuntoon.
So what, elät sen rikkinäisen mielesi kanssa pystypäin meidän muiden keskuudessa. Ole tyytyväinen, että olet edes tuossa kunnossa missä nyt olet. Enempää empatiaa et minulta saa. En surkuttele enkä silitä päätä kuin sen yhden kerran minkä olen jo tehnyt. Nyt ja jatkossa minä kohtelen sinua just niinkuin kohtelen terveitäkin ihmisiä. Sulla on toi tauti ja mulla on omani, jollakin kolmannella on joku muu sairaus, kaikilla on jotain.

Yhäkään en symppaa apta, enkä hänen varastamistaan. Ketuttaa maksaa jonkun toisen ottamia kamoja. Sori.

Tuota, jossain artikkelissa missä oli lueteltu nämä isotuloiset tuli ilmi myös se ettei osa tosiaankaan maksa veroja koska kierrättävät tulonsa. Siksi olisikin joskus hyvä lukea verokalenteri missä lukee ne maksetut verot, kuinka paljon kukin on maksanut veroja. Jonkun Liliuksen eläkehän maksetaan suomalaisten verotuloista tiesitkö sen.

No tässä Wikipedian artikkelissa sanotaan että esim. v. 2006 Liliuksen ansiotulot olivat 11,3 miljoonaa euroa. Tuosta menee korkeimman veroprosentin mukaan verot eli valtion kassaan napsahti Liliukselta sinä vuonna ainakin 5 miljoonaa. Kyllähän sillä muutaman sossupummin elättää ;)

Mikael Lilius ? Wikipedia

Paljonko sinä maksat vuodessa veroja?

Viimeksi muokattu:
googlettamalla löysin tiedon, että Lilius maksoi 11,3 miljoonasta eurosta tuloveroja 2,8 milj.euroa. Veron osuus on reippasti alle 30%. Käteen hänelle jäi vaatimattomat 8,5 miljoonaa euroa.
Älä kysy minulta miten tuo on mahdollista.

On myös muistettava, että Liliuksen saamat miljoonat on otettu jokaisen sähkölaskun maksajan ja osittain myös veronmaksajien selkänahasta. Puhumattakaan hänen suurista eläkkeistään joita me maksamme vielä ehkä vuosikymmeniä. Hänellähän on käsittääkseni Suomen suurin eläke.

No ihan samalla tavalla jokaisen Suomen eläkeläisen eläkkeet on revitty veronmaksajien verorahoista, samoin kaikki julkiset palvelut mukaanlukien sinun insuliinit.

Mistä oikeastaan kitiset?

Onko se sinulta jotenkin pois, jos joku menestynyt ihminen on tehnyt kovasti töitä ja tienannut paljon rahaa? Ihan samalla tavalla Lilius on oikeutettu saamaan eläkettä kuin muutkin suomalaiset. Myös sinä, vaikka et koko elämäsi aikana maksa veroja niin paljon että tuottaisit yhteiskunnalle mitään.

Miksi mielenterveysongelmaisia, sairaita, työttömiä, varkaita, laiskoja tms erilaisia tyyppejä pitäisi ymmärtää ja empatiseerata yhtään sen enempää kuin terveitäkään tai työssäkäyviä ihmisiä?

Sinä itse kuulut tähän ryhmään, ja silti olet sitä mieltä, että meidän terveiden ja työssäkäyvien ei tarvitsisi ymmärtää teitä sairaita ja työttömiä? Kirjoituksissasi on omituinen ristiriita.

Kitiset menestyjien isoista palkoista, mutta kuitenkaan yhteiskunnan elättinä ei saisi olla.
Pitäisikö sinusta kaikkien tienata tasan 2500 €/kk riippumatta älystyä, osaamisesta, ahkeruudesta, synnynnäisistä ominaisuuksista tai terveydentilasta?

Eikös se kommunismi kuopattu jo?

Viimeksi muokattu:
Olen taas lukenut juttuja sieltä sun täältä. Olisiko ollut tämän päivän tai eilsen Metro-lehden tekstaripalstalla viesti vanhukselta, jonka taksikyytejä oli tiputettu kuukaudessa puoleen entisestä.
Liikuntaesteiselle tulee vähemmän virkistäviä reissuja lääkärille ja esim. kampaajalle.

Mietin vain miiten pienitulosia eläkeläiset Helsingissä ovatkaan. Jos ei kykene itse liikkumaan jalan tai julkisilla 14 euro sivu taksimatka on mahdottomuus.

Anna-lehdessä on mielenkiintoinen juttu suomalaisesta naisssairaanhoitjasta, joka on erikoistunut meditaatioon ja on ns. valkoinen munkki. Rauha ja hiljaisuus. Sitä samaa mistä minäkin aina olen puhunut.

Olen nyt viettänyt lähes kaksi viikkoa kesälomaa kotona. Olen täysin levännyt ja hyvässä kunnossa.

Downshiftaaminen eli leppoistaminen sopii minulle.

Mielenterveysongelmia on aina ollut ja tulee olemaan. Niistä emme pääse ikinä eroon.
Hieno asia, että ap. ja moni muu kirjoittaa elämästään netissä ja on asioista hyvin perillä.

Oikaisen kirjoitusvirheeni. Ko. lehdessä lukee moderni munkki. Tulee väkisinkin mieleen Berliinin munkki, josta uskollinen perässähiihtäjäni aina jaksaa muistuttaa. Taatusti en osta mokomaa munkkia.
En vaikka olisin rikkaampi kuin ketjussa mainittu upporikas mies.

ainokaiselle.
et voisi olla enempää väärässä minun suhteeni.

Teen työtä, maksan veroja joka vuosi n. 15.000€, ostan suomalaisia tuotteita joka ikinen kerta. En hae rahaa sossusta, en kahdehdi niitä jotka saavat sosiaaliavustuksia, työttömyyskorvausta, eläkettä tms. Mulle on aivan kissan pissan hailee, mitä joku toinen tienaa tai ei tienaa.

Itse sinä otit Liliuksen esille, en minä.
Minä vain sanoin oman mielipiteeni. Minusta Lilius eikä kukaan muukaan ole niin älykäs, että hänelle pitäisi maksaa tuollaisia vuosipalkkoja + 5-25 miljoonan bonuksia siihen vielä päälle.
Katso vaikkapa Steven Elopia, mitä se jätkä teki. Paljonkohan se maksoi veroja Suomeen ja paljonko hänen tekosensa tulevat maksamaan suomalaisille työntekijöille pitkässä juoksussa.

Tai siis ovathan nämä kaverit olleet tosi älykkäitä, paljon älykkäämpiä kuin vastapuoli tehdessään tollaset sopimukset itsensä eduksi. Mietin, että siinä on täytynyt olla joko tosi tyhmä vastapuoli tai sitten hyvä veli verkosto pyörii. Molemmat vetivät itselleen hirvittävät kasat rahaa. Läpytykset heille. Enkä kadehdi yhtään heidän rahojaan, sanon vaan, että vähempikin olisi ollut riittävästi.

Jokaisella ihmisellä pitäisi olla sisäänrakennettu moraali rahaan(kin) liittyvissä asioissa. Vaikka tyhmä antaa paljon, ei ole pakko ottaa kaikkea vastaan, voisi sanoa, että kiitos, mutta puoletkin tuosta riittää. Mutta tämähän on ahneen ihmisen mielestä aivan hirveetä olla ottamatta vastaan rahaa kun sitä on saatavilla. Joo, ottaisin minäkin esim. lottovoiton vastaan jos lottoaisin jne...eli yhtä ahne minäkin varmaan olisin ollut, mutta siitäkin huolimatta minua hävettäisi olla Lilius tai Elop, hävettää välillä olla myös se mikä olen.

Aivan oikein luit.
Vaikka olen sairas, minä olen nimenomaan sitä mieltä, että muiden ihmisten ei tarvitse loputtomiin paapoa sairaita ja olla ymmärtämässä koko ajan. Ei siinä ole mitään ristiriitaa.

En kitise omasta sairaudestani päivittäin, viikottain enkä edes kuukausittain. Enkä kuuntele kymmeniä kertoja kenenkään toisenkaan vuodatuksia omista sairauksistaan. Jokaisella meistä on omat kuormansa kannettavanaan. Yhdellä yksi sairaus, toisella joku toinen, kolmannella tämä kuorma voi olla joku muu asia.

Elämä on arpapeliä. Jos sattuu saamaan huonot kortit käteen, niin se on voi voi, paska juttu, mutta niillä eväillä mennään mitä on annettu. Siinä on tasan kaksi vaihtoehtoa, jäät loppuiäksesi kerjäämään päänsilityksiä tai nouset ylös ja teet asialle jotain. Toki voihan sitä jojotella vuosikymmenet, mutta tosi raskaaksi sellainen käy itselle ja läheisille. Minä ajattelen läheisiäni. Miksi lisätä heidän kuormaansa?

En huomannut, että joopa joon viestissä oli mainintaa diabeteksestä, joten ilmeisesti insuliiniheittosi oli minulle tarkoitettu.

Julkisen terveydenhuollon asiakkaana olen ollut viimeksi 1991. Minulla on sairaskuluvakuutus, joka korvaa insuliinini ja kaikki muutkin hoidot. Vakuutuksesta maksan vuodessa 3980€ nettorahaa. Jos kulut ovat kovemmat, se on vakuutusyhtiön ongelma, jos kulut ovat pienemmät, minä maksan liikaa, mutta, hei sairauden kanssa se on aina arpapeliä. 95% varmuudella molemmat jalkani amputoidaan muutaman vuoden sisällä. Tämä on fakta. Jalattomana olo maksaa enemmän.
Työtäni pystyn tekemään niin kauan kun minulla on kädet, pää ja aivoissa jotain älyä jäljellä. En ole inhoamasi puhelinmyyjä, älä pelkää, en soittele sinulle. Ja taatusti teen työtä niin pitkään kun voin. Eipä tarvitse miettiä koska kuolen, sattuuko tänään tähän tai tuohon kohtaan enemmän kuin toiseen.

Maksan joka kuukausi palkastani itse omat eläkemaksuni ja niin maksaa jokainen työssäkäyvä ihminen. Minuun ei uppoa se paska, että nuoremmat maksavat minun eläkkeeni. Voisin elää itse maksamillani eläkemaksuilla yli 90 vuotiaaksi saakka, vasta sitten olisin muiden kukkarolla.
Minun elinaikaennusteeni on max. 15v. Näillä näkymin siis yhteiskunta saa elättää jotain toista minun maksamillani eläkemaksuilla reilut 30 vuotta kuolemani jälkeen. Revi siitä!

Ei kaikkien tarvitse olla niinkuin minä. Mulle se on täysin se ja sama mitä muut minusta ajattelevat, mutta minua ärsyttää ihmiset jotka kuvittelevat, että he ovat niin erikoisia, outoja tai viallisia, etteivät he mitenkään kykene tai voi tehdä minkäänlaisia yhteiskunnallisia velvollisuuksiaan.
Kun.eivät.vaan.voi.

Aivan oikein luit.
Vaikka olen sairas, minä olen nimenomaan sitä mieltä, että muiden ihmisten ei tarvitse loputtomiin paapoa sairaita ja olla ymmärtämässä koko ajan. Ei siinä ole mitään ristiriitaa.

Olet vielä niin hyvässä kunnossa toistaiseksi, että sinulla on varaa sanoa näin. Odota vaan kun diabeteksesi tekee tuhojaan, sokeudut ja pahimmassa tapauksessa alaraajasi amputoidaan.

Eikö sinuakaan sittenkään tarvitse auttaa eikä ymmärtää?

Onko sittenkin ihan ok, että sulle vaan sanotaan että et sinä mitään taksikyytejä tarvitse, kävele vaan, kyllä se siitä kun sisukkaasti nyt vaan teet asialle jotain?

Maksan joka kuukausi palkastani itse omat eläkemaksuni ja niin maksaa jokainen työssäkäyvä ihminen. Minuun ei uppoa se paska, että nuoremmat maksavat minun eläkkeeni.

Kuitenkin olet sitä mieltä, että Liliukseen tämä ei päde?

Viimeksi muokattu:
AP:n tilanteesta en sano mitään. Lähtökohtaisesti minusta on silti niin, että on yritettävä tehdä työtä. Eihän luomakunnassa tunneta sellaista kuin toisten siivellä eläminen, paitsi silloin, jos on riittävän kyvykäs käyttämään hyväksi muita, esim. mehiläiskuningatar ja käki. Raamattukin sanoo, että ken ei työtä tee, ei syömänkään pidä. Mielenterveysongelmat ovat pitkälti vain medikalisaatiota. On normaalia olla masentunut, jos ei ole tekemistä. En kylläkään halua vähätellä kärsimyksiä ja ongelmia.
Milloin on kyse yhteiskunnan, milloin yksilön ongelmasta, ja kannattaisiko ne erottaa toisistaan jotenkin?
Luonnolle yhteiskunnan köyhtyminen tietää aina vain huonoa. Maailman köyhimmät maat saastuttavat eniten. Vaikka jenkit lopettaisivat kulutuksen, saastuminen ei lakkaa. Jossakin on aina kulutushalukkuutta. Pitää saada turhaa ja tarpeellista tavaraa. Vaikka auto, niin kuin AP:llä. Seon kai hänelle tarpeellinen, että pääsee varastamaan.

No tässä Wikipedian artikkelissa sanotaan että esim. v. 2006 Liliuksen ansiotulot olivat 11,3 miljoonaa euroa. Tuosta menee korkeimman veroprosentin mukaan verot eli valtion kassaan napsahti Liliukselta sinä vuonna ainakin 5 miljoonaa. Kyllähän sillä muutaman sossupummin elättää ;)

Mikael Lilius ? Wikipedia

Paljonko sinä maksat vuodessa veroja?

Edelleen ei ne isot tulot tarkoita verotuloja kunnalle tai valtiolle.

Viimeksi muokattu:
No ihan samalla tavalla jokaisen Suomen eläkeläisen eläkkeet on revitty veronmaksajien verorahoista, samoin kaikki julkiset palvelut mukaanlukien sinun insuliinit.

Mistä oikeastaan kitiset?

Onko se sinulta jotenkin pois, jos joku menestynyt ihminen on tehnyt kovasti töitä ja tienannut paljon rahaa? Ihan samalla tavalla Lilius on oikeutettu saamaan eläkettä kuin muutkin suomalaiset. Myös sinä, vaikka et koko elämäsi aikana maksa veroja niin paljon että tuottaisit yhteiskunnalle mitään.

Liliukselle peesattiin isot tulot politiikkojen toimesta. OSa näistä tuloista on kierrätetty verotuksen ulkopuolelle. Omalla työllä ja ansioilla siinä ei ole mitään tekemistä keskenään. Vai onko sinusta ok että joku eläkepomo tienaa 100 000 egee kuussa? Esim tuo Liliuksen eläkevakuutus tuli maksamaan fortumille miljoonan vuodessa.Nyt sen 40 000 maksaa veronmaksajat. Suomalaiset naureskelee kreikkalaisille vaikka täällä on iso mätäpaise puhkaisematta. Jonkun muutaman satkun kelakorvaukset on hyttysen pieraisu verrattuna siihen mitä veronmaksajat on joutuneet näistä poliitiikkojen herrantertuista kustantamaan. Jännä että näille löytyy vielä fanittajia kuten ainokainen, että ihan omilla ansioilla saa 11 miljoonaa vuodessa heheh. Mutta ainahan se perseennuolenta on kannattanut, ainokainenkin saanut varmaan kuukauden määräaikaisuuden?

Viimeksi muokattu:
Minusta tuntuu välillä, että nämä "rötösherrojen" tuloista kitisevät eivät ymmärrä talouselämää kovin hyvin. Kyse on kuitenkin pörssiyhtiöistä joten jos yhtiö jakaa bonuksia pomoilleen niin ne eivät ole suomalaisten veronmaksajien rahoista pois millään tavalla.

Vaikka Liliukselta vietäisiin eläke, ei suomalainen köyhä näkisi niistä rahoista vilaustakaan. Jotenkin lapsellisesti kuvitellaan, että jos joku jossain saa jotain, niin se on itseltä pois. Näinhän asia ei tietenkään ole. Kadehtimisen sijaan kehottaisin miettimään miten sitä omaa tilannetta voisi parantaa, jos itsestä tuntuu siltä, että rahaa ei ole riittävästi.

Eläke on suhteessa tuloihin ja näin on myös suurituloisten kohdalla. Ymmärrän, että tavallisen ihmisen näkökulmasta se voi tuntua käsittämättömältä, mutta niin se vaan menee. Jos haluatte muutosta asiaan, äänestäkää ensi vaaleissa ehdokasta, joka kannattaa eläkkeiden leikkaamista.

Se on vähä niinku alakasi miettie, että miksi nuopurin isännällä on isommat munat, ku omalla ukolla.
Munnie vaen on eri kokosie ja se pienempi soatta olla vikkelämpi...

Minusta tuntuu välillä, että nämä "rötösherrojen" tuloista kitisevät eivät ymmärrä talouselämää kovin hyvin. Kyse on kuitenkin pörssiyhtiöistä joten jos yhtiö jakaa bonuksia pomoilleen niin ne eivät ole suomalaisten veronmaksajien rahoista pois millään tavalla.

Jaa, milläs sä luulet että fortum teki tuloksensa? Ja miksi pörssiyhtiön tj:n palkkioista ja boonuksista päätti politiikot? Ehkä se talouskurssi tekis tosiaan sulle hyvää :)

Viimeksi muokattu:
Fortumin rahat ei tule veronmaksajilta vaan asiakkailta. Eli ihmisiltä ja yrityksiltä, jotka ostavat sähköä Fortumilta.

Fortum on puoliksi pörssiyhtiö ja puoliksi valtionyhtiö. Sitä kuitenkin johdetaan kuten pörssiyhtiötä, joten samanlaiset lainalaisuudet pätee Fortumiin kuin muihinkin pörssiyhtiöihin.
Päätöksiä ei pörssiyhtiöissä tehdä sen pohjalta, mikä on köyhälle rahvaalle kivointa vaan sen pohjalta, mikä on yhtiölle tuottavinta.
Kun suomen kansa omistaa yhtiöstä puolet, en myös kansan etu, että yhtiö menestyy.
Fortum on tuottanut ihan helvetisti osinkoja veronmaksajille. Se yhtiöhän on ollut varsinainen rahasampo suomen kansalle.

Ja jos sun mielestä siellä johtokunnassa on väärät henkilöt niin hei, kansahan ne poliitikot sinne eduskuntaan ja sitä kautta pörssiyhtiöiden hallituksiin on äänestänyt, joten...

Olisi ehkä parempi että kaikki pörssiyhtiöt katoaisivat suomesta, vieden työpaikkansa ja veronsa muihin maihin. Tuntuu, että Suomessa rahan tekemistä ei osata arvostaa.

tämä kommenttini on pelkästään ainokaiselle tarkoitettu.
Please, lue viestini niinkuin niissä sanotaan.
Jalkani amputoidaan pois muutaman vuoden sisällä, paitsi jos kuolen pois sitä ennen. Tämä on fakta.

En kaipaa tippaakaan empatiaa enkä sääliä sinulta enkä keneltäkään muultakaan, en nyt, enkä ikinä myöhemminkään. Olen kertonut sairauksistani vain ja ainoastaan sen takia, että huomaatte, ettei se elämä muillakaan aina herkkua ole, mutta ei mun tartte varastella eikä käyttää yhteiskuntaa hyväksi.

Puhut auttamisesta ja ymmärtämisestä.
Minun elämänlaatuni on tasan niin hyvä kuin mitä minun oma mieleni siitä sanoo.
Jos vituttaa ja masentaa 24/7 niin vituttaa ja masentaa 24/7 ellen minä itse tee asialle jotain.

Ymmärrän erittäin hyvin, että läheisriippuvainen tarttee koko ajan muiden antamaa henkistä läpytystä, mutta hänenkin olisi hyvä kasvaa tuosta tarpeesta ulos ja kyetä elämään itsenäisenä yksilönä.

Ymmärrän hyvin, että monille on menneisyydessä sattunut tosi paskoja juttuja. Niitä ei voi muuttaa ikinä. Niistä on pakko päästä yli ja elää hyvin tässä, nyt, tänään, jos meinaa elää!
En viitsi tästä tämän enempää vääntää.

Liliuksen eläke.
Kyse on siitä mitä ko. ihminen on tehnyt ansaitakseen niin suuren eläkkeen tai tulot työssä ollessaan.
Lilius oli johtajana osittain Suomen valtion omistamassa pörssiyhtiössä joka tuotti sähköä ja lämpöä.

Et ole ilmeisesti huomannut, että sähkö, lämpö, enrgia ovat ns. pakollisia asioita tässä yhteiskunnassa.
Ilman niitä koko yhteiskunta pysähtyisi totaalisesti.

Se clou mikä tässä nyt on, Fortumin tuottamien tuotteiden menekki on vakaata ja ennenkaikkea markkinat ovat säännösteltyjä.
Ja mikä tärkeintä, valtio itse osti omalta yhtiöltään energiaa ja maksoi siitä markkinahinnan. Rahan tulo oli siis taattua, olipa kilpailutilanne yksityisillä markkinoilla mikä tahansa. Näin on puhuttu lehdissä.

Jokaisella ihmisellä on oma taloudellinen arvo työelämässä työnantajalle ja yhteiskunnalle. Pitää tuottaa enemmän kuin mitä kuluja sinusta on pitkässä juoksussa. Puhutaan nettomaksajista ja -saajista.

Et ilmeisesti ole edes asiaan perehtynyt kunnolla. Liliuksen suuri eläke tuli erikoisjärjestelyillä, se ei ole ansiotulojen mukainen. Se on saatu hyväveli-antaa periaatteeella. Jostain syystä näistä erikoisjärjestelyistä luovuttiin Fortumilla muistaakseni 2009 vuonna.
Mikähän oli syynä, kateelliset kansalaisetko??

Jos tosiaan on niin, että Lilius tuotti vähintään kaksinkertaisesti oman palkkansa ja palkkioittensa verran Fortumille fyrkkaa, nimenomaan omalla työllään, ja hänen eläkkeensä tuottaa suomalaiseen yhteiskuntaan takaisin päin vähintään nyt 60-70% eläkkeen maksimimäärästä, niinkuin tavallisen talliaisen eläkeläisen tekee, niin fine, hän on fyrkkansa ansainnut. Nauttikoon niistä vapaasti, hän on ollut osaamiseltaan miljardinsa arvoinen.
Saat aivan vapaasti olla eri mieltä kanssani. En viitsi tästäkään tätä enempää vääntää.

Yhteistyössä