näinkö tää nykyään siis menee? (asiaa polttareista )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että polttareita pitäis...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että polttareita pitäis...

Vieras
kaveripariskunnalla on kesällä häät ja mun miestä on pyydetty best maniksi. sulhanen on meiän molempien kaveri vuosien takaa, morsianta ei kovin hyvin vielä tunneta. nyt toi morsian on ilmottanut mun miehelle, että hän haluaa minun ja yhden mun kaverin järjestävän itelleen polttarit. samalla antoi mukaan nimilistan, ketkä kaikki pitää polttareihin kutsua, antoi kaksi päivämäärää, jotka sopii niin hänelle kun sulhasellekin (heidän polttarit pitää olla samana päivänä ) ja vielä muisti nimeltä mainita kaksi ihmistä tästä meiän kaveriporukasta jotka ei saa tulla polttareihin.

wtf??!! onko tää ihan tavallista nykyään, että morsian (tai sulhanen ) päättää itse:
- että hänelle pidetään polttarit
- ketkä hänelle ne järjestävät
- milloin järjestävät
- ketä kutsutaan mukaan
- ketkä häihin kutsutuista jätetään kutsumatta polttareihin?????

kun mä menin naimisiin 10 vuotta sitten, jännitin että hoksaakohan mulle kukaan järkätä mitään polttareita ja kyllä mun parhaat kaverit sitten hoksaskin. kaikki tuli yllätyksenä, mun vanhoja kavereita eri piireistä oli vaivalla kaivettu esiin mun tietämättä ja kaikki oli oikeasti niin aitoa ja kivaa. mutta nykyäänkö meininki on sitten tämä???

No siis minä olen järkännyt kaasona muutamat polttarit ja olen ihan ilmanmuuta pyytänyt listan morsiamelta, että ketä kutsutaan koska en todellakaan tunne hänen kaikkia ystäviään. Me siis olemme ihan lapsuudenystäviä olleet, mutta koska muuttojen myötä on ystäväpiirissä ihan tuntemattomiakin niin en olisi tajunnut kutsua kuin murto-osan väestä ilman listaa.

Mitä tulee tuohon, että päätetään että pidetään polttarit niin ehkä se on niin, että ilman mitään töykeyttä tms. he olettivat että sellaiset tahdotaan aina pitää.

Ja oletus on joo että kaaso ja bestman ne järjestää, toki muut saa auttaa tai joku muukin järkätä mutta heille asiasta on helpoin ja parhain puhua.

Milloin järjestetään niin ehkäpä kaikille ei sovi aina kaikki. Minä taas ilmoitin, että meille miehen kanssa eri viikonloppuina lapsen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja että polttareita pitäis...:
wtf??!! onko tää ihan tavallista nykyään, että morsian (tai sulhanen ) päättää itse:

Mä itse sanoin kaasolle että en tahdo polttareita, olisko pitänyt olla sanomatta,mennä ja ottaa imeväisikäinen mukaan?

Jopas, jopas.
Sano, että ne päivät ei sovi sulle, toiselle vaikka mummon tädin synttärit tms. mistä vaan ei voi olla poissa, toiselle päivälle joku muu tekosyy. Jos et suoraan sano, mitä mieltä oot.

morsian ei siis ole puhunut mun kanssa asiasta kertaakaan, on vaan "välittänyt" tiedon mulle miehen kautta, että mitä multa odotetaan.

sitten oli vielä aika tiukat ohjeet siitä, mitä polttareissa saa/ei saa tapahtua... *huooookauuuss...*

Miulla on sellainen käsitys että kaaso yleensä toimii pääjärjestäjänä noissa polttareissa.
Morsiamelta voi kysellä jotain yleisesti että mitä ei todellakaan tahdo tehdä tai näin, mutta muuten luulisi morsiamella olevan parempaakin tekemistä?
Pelottavan oloinen tapaus! :o

Niin ja tuon "kutsuvieraslistan" pyytäminen voi olla ihan aiheellista, ei kai sitä voi olettaa että järjestäjällä olisi kaikkien yhteystiedot yms, saati että välttämättä tietäisi ketä morsian haluaa paikalle ja ketä ei.

Mun kaveri, joka menee kesällä naimisiin ja jonka kaaso olen, sanoi, että jos hälle pidetään polttareita, niin mielellään samana päivänä kuin miehellekin, koska heidän pitää järjestää lapsenvahti. Eli päiväkin pitää ilmoittaa etukäteen. Kaveri antoi myös listan kaverista, jotka haluaisi kutsuttavan, koska mä en tunne edes niitä kaikkia. Enkä mä nähnyt tuossa mitään outoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:

Mä itse sanoin kaasolle että en tahdo polttareita, olisko pitänyt olla sanomatta,mennä ja ottaa imeväisikäinen mukaan?

siis totta kai jos et halua polttareita niin se pitää sanoa, ettei vaan kukaan sit turhaan järkkää. mut eikö ole vähän outoa sanoa suoraan et "mulle sit pitää järkätä polttarit ja ne pitää olla tämmöset ja tämmöset"???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No siis minä olen järkännyt kaasona muutamat polttarit ja olen ihan ilmanmuuta pyytänyt listan morsiamelta, että ketä kutsutaan koska en todellakaan tunne hänen kaikkia ystäviään. Me siis olemme ihan lapsuudenystäviä olleet, mutta koska muuttojen myötä on ystäväpiirissä ihan tuntemattomiakin niin en olisi tajunnut kutsua kuin murto-osan väestä ilman listaa.

Mitä tulee tuohon, että päätetään että pidetään polttarit niin ehkä se on niin, että ilman mitään töykeyttä tms. he olettivat että sellaiset tahdotaan aina pitää.

Ja oletus on joo että kaaso ja bestman ne järjestää, toki muut saa auttaa tai joku muukin järkätä mutta heille asiasta on helpoin ja parhain puhua.

Milloin järjestetään niin ehkäpä kaikille ei sovi aina kaikki. Minä taas ilmoitin, että meille miehen kanssa eri viikonloppuina lapsen takia.

Joo, käytännössä varmasti sitten listoja yms. tarvitaan, mutta silti ap:n tapauksessa tuntuu oudolta, että morsian, joka ei edes ole hyvä ystävä, vaan ilmoittaa, että tämä henkilö polttarit järjestää oman ystävänsä kanssa.

Mun mielestä on itsestään selvää, että kaaso on se joka ottaa polttareiden järjestämisen vastuulleen.
Morsian saa toki kertoa keitä sinne haluaa, ja antaa pientä osviittaa siitä mitä polttareissa ei ehkä haluaisi tehdä. Turha pilata kivaa päivää sillä, että mukana on ihmisiä joita morsian vihaa, ja maksaa maltaita siitä että seinäkiipeilyä inhoava korkean paikan kammoinen morsio viedään seinäkiipeilyyn.
Mutta päivämäärää ei kyllä morsian päätä. Eikä polttareiden sisältöä: toivomuksia voi esittää, mutta päätökset tekee kaaso polttariporukan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:

siis totta kai jos et halua polttareita niin se pitää sanoa, ettei vaan kukaan sit turhaan järkkää. mut eikö ole vähän outoa sanoa suoraan et "mulle sit pitää järkätä polttarit ja ne pitää olla tämmöset ja tämmöset"???

Niin no tuolta kantilta todellakin on, itse en kehtais ikinä!

TÄH?!? Mä oon ymmärtänyt, että sekä sulhanen että morsian halutessaan PYYTÄÄ itselleen bestmanin/bestmanit ja kaason/kaasot ja nämä sitten päättävät järjestetäänkö polttareita vai ei ja milloin järjestetään jos järjestetään. En mä ainakaan kellee puolitutulle rupeis mitään järkäämään ja vielä jos tommoiset "säännöt" on ladeltu, niin en edes osllistuisi moisiin kekkereihin.

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Miulla on sellainen käsitys että kaaso yleensä toimii pääjärjestäjänä noissa polttareissa.

mun käsittääkseni morsiamella ei ole kaasoa ollenkaan. sillä on ylipäätään aika vähän kai kavereita. ainakin kun tuota nimilistaa luin, niin ne on oikestaan kaikki näitä mun, miehen ja tän sulhasen kaveriporukan naisia.

Mä varmaan välittäisin viestin et laita joku muu asialla. Jos et kerta kunnolla tunne morsianta ja mun mielestä polttareiden järjestäminen kuuluu kaasolle.

Ite oon yhet polttarit järkännyt ja kyllä keskusteltiin morsiamen kanssa päivämäärä (monen lapsen äiti) ja vieraslista (en tuntenut montaa hänen kaveria), mutta muuta ei sitten saanutkaan tietää.

Morsian ei taida nyt oikein tajuta polttareiden ideaa. Mutta se on hyvä aina kysyä, haluaako morsian polttareita ollenkaan. Kaikki kun eivät halua. Mä olen ollut yksissä polttareissa, joissa morsiamelta ei kysytty mitään. Jos olisi kysytty, hän ei olisi halunnut. Noh, kun ne polttarit oli kuitenkin järjestetty, lähti mukaan. Loppuillasta, kun päästiin ravintolaan asti, ja morsian tilasi tuoremehua, kaikille selvisi, mikä mättää :D Polttarit sinällään oli morsiamelle ihan jees, mutta ei olisi halunnut vielä kertoa kenellekään raskaudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Morsian saa toki kertoa keitä sinne haluaa, ja antaa pientä osviittaa siitä mitä polttareissa ei ehkä haluaisi tehdä. Turha pilata kivaa päivää sillä, että mukana on ihmisiä joita morsian vihaa, ja maksaa maltaita siitä että seinäkiipeilyä inhoava korkean paikan kammoinen morsio viedään seinäkiipeilyyn.

oon kyllä ihan samaa mieltä, mutta nää kaikki epäkohdat ois mun mielestä ratkastavissa ihan sillä, että polttareitten järjestäjä ois morsiamen HYVÄ KAVERI! siis semmonen joka tuntee tapauksen ja tietää nää jutut ehkä kysymättäkin. nyt mä sit melkein vieraalle ihmiselle yritän noiden teesien mukaan järjestää jotain, niin varmaan hyvä tulee ja kaikki tykkää... :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:

mun käsittääkseni morsiamella ei ole kaasoa ollenkaan. sillä on ylipäätään aika vähän kai kavereita. ainakin kun tuota nimilistaa luin, niin ne on oikestaan kaikki näitä mun, miehen ja tän sulhasen kaveriporukan naisia.

...jos ei se morsian tiedä, että kaaso ne järjestää ja jos se ei tiedä, ettei sen tehtävä oo ladella sääntöjä jne. Eikai se voi välttis tietää, jos ei sillä oo kavereita tms, jotka sille kertois asioista. Jos ei sillä morsiamella oo paljo sosiaalisia suhteita kehenkään, vaan on "pussissa" elänyt, niin eihän se voi kaikkia käytäntöjä ymmärtää/tajuta...

Jos morsian ei ole edes vaivautunut itse ottamaan yhteyttä, vaan on tuollaiset säännöt toimittanut jonkun muun välityksellä, niin kieltäydy koko hommasta. Vetoa vaikka muihin kiireisiin.

Yhteistyössä