näinkö tää nykyään siis menee? (asiaa polttareista )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että polttareita pitäis...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
No on aika... :whistle:

Me pidetään yhteiset polttarit, tai ei niitä voi kyl oikein polttareiks sanoa mutta yhteinen kiva ilta kavereiden kans.:)

Meil oli "polttarit" yhdessä miehen kanssa 9v. sitten. Käytiin irkkubaarissa ottaan siiderit ja läksittiin anoppilaan nukkumaan:)

Alkuperäinen kirjoittaja Nannanapa:
Ole iloinen, että sinä pääset mukaan vaikka et niin hyvä karveri olekaan. Voithan toki kieltäytyä menemästä, ettet pilaa tunnelmaa :)

no mä en valitettavasti ole iloinen siitä, että mä joudun JÄRJESTÄMÄÄN ne juhlat, varsinkin kun en niin hyvä kaveri edes ole. voisin mielihyvin skipata koko kemut, mutta kukas ne sitten järjestää?

Oudolta kuulostaa. Mun mielestä polttarit on kiva juhla, jonne kokoontuu KAVERIpiiri. En olis halunnut omiin polttareihini ketään sellasia, joita en oo ees koskaan nähny. Ilmesesti morsian haluaa vaan ne polttarit, viis siitä ketä sinne tulee. Todella outoa!!

Ap, keksi joku tekosyy!! Ethän ole edes kaaso, sun niitä polttareita ei tosiaan kuulu järjestää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ole iloinen, että sinä pääset mukaan vaikka et niin hyvä karveri olekaan. Voithan toki kieltäytyä menemästä, ettet pilaa tunnelmaa :)

no mä en valitettavasti ole iloinen siitä, että mä joudun JÄRJESTÄMÄÄN ne juhlat, varsinkin kun en niin hyvä kaveri edes ole. voisin mielihyvin skipata koko kemut, mutta kukas ne sitten järjestää?

Eihän se oo sun ongelma. Sano, ettet jaksa/ehdi järjestää mitään kemuja sille ja että pyytää jotain omaa kaveriaan (jos sellasta on..) Ihan ystävällisesti ilmoitat, ettei se oo sun tehtävä niitä pitää. Keksit jotain. Ei sun tarvi niitä järjestää! Ei se oo sun velvollisuus. Jos asia sua oikeesti harmittaa/kismittää, niin miksikäs semmosella mielellä mitään järkkää!? Jos et oikeasti halua, niin voit vaikka suoraan sanoa, ettet tosiaan halua niitä tehdä. Ei sua kukaan voi pakottaa sellaseen, johon et halua.

Alkuperäinen kirjoittaja ddww:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Miulla on sellainen käsitys että kaaso yleensä toimii pääjärjestäjänä noissa polttareissa.

mun käsittääkseni morsiamella ei ole kaasoa ollenkaan. sillä on ylipäätään aika vähän kai kavereita. ainakin kun tuota nimilistaa luin, niin ne on oikestaan kaikki näitä mun, miehen ja tän sulhasen kaveriporukan naisia.

...jos ei se morsian tiedä, että kaaso ne järjestää ja jos se ei tiedä, ettei sen tehtävä oo ladella sääntöjä jne. Eikai se voi välttis tietää, jos ei sillä oo kavereita tms, jotka sille kertois asioista. Jos ei sillä morsiamella oo paljo sosiaalisia suhteita kehenkään, vaan on "pussissa" elänyt, niin eihän se voi kaikkia käytäntöjä ymmärtää/tajuta...

mutta kai se morsian on edes joskus ollut mukana häissä/polttareissa? kun ylipäätään kuitenkin jotain asiasta tietää?

ja mun mielestä ihan hyvät ja kohteliaat käytöstavatkin olis vaikuttanut asiaan jotain... olis edes ite ottanut muhun yhteyttä.

Eihän se oo sun ongelma. Sano, ettet jaksa/ehdi järjestää mitään kemuja sille ja että pyytää jotain omaa kaveriaan (jos sellasta on..) Ihan ystävällisesti ilmoitat, ettei se oo sun tehtävä niitä pitää. Keksit jotain. Ei sun tarvi niitä järjestää! Ei se oo sun velvollisuus. Jos asia sua oikeesti harmittaa/kismittää, niin miksikäs semmosella mielellä mitään järkkää!? Jos et oikeasti halua, niin voit vaikka suoraan sanoa, ettet tosiaan halua niitä tehdä. Ei sua kukaan voi pakottaa sellaseen, johon et halua.

Samaa mieltä!!

Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:
Ilmesesti morsian haluaa vaan ne polttarit, viis siitä ketä sinne tulee.

no tältä mustakin vähän tuntuu. mun mielestä ainakin puolet noista polttarivieraistakin on semmosia, ettei toi morsian niiden kanssa oo erityisemmin edes tekemisissä. ne on sen sulhasen kavereiden vaimoja ja tyttöystäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Miulla on sellainen käsitys että kaaso yleensä toimii pääjärjestäjänä noissa polttareissa.

mun käsittääkseni morsiamella ei ole kaasoa ollenkaan. sillä on ylipäätään aika vähän kai kavereita. ainakin kun tuota nimilistaa luin, niin ne on oikestaan kaikki näitä mun, miehen ja tän sulhasen kaveriporukan naisia.

...jos ei se morsian tiedä, että kaaso ne järjestää ja jos se ei tiedä, ettei sen tehtävä oo ladella sääntöjä jne. Eikai se voi välttis tietää, jos ei sillä oo kavereita tms, jotka sille kertois asioista. Jos ei sillä morsiamella oo paljo sosiaalisia suhteita kehenkään, vaan on "pussissa" elänyt, niin eihän se voi kaikkia käytäntöjä ymmärtää/tajuta...

mutta kai se morsian on edes joskus ollut mukana häissä/polttareissa? kun ylipäätään kuitenkin jotain asiasta tietää?

ja mun mielestä ihan hyvät ja kohteliaat käytöstavatkin olis vaikuttanut asiaan jotain... olis edes ite ottanut muhun yhteyttä.

Niimpä. Sä voit kyllä sille sanoa suoraankin, että "ois ihan kiva, jos oisit mulle asiasta ilmottanut, etkä miehen välityksellä." ja jotain vastaavaa... Kyllä sitä voi suoraanki sanoa toiselle asioita. Ei ainakaan tuu väärinkäsityksiä tai mitään.

No ei oo tapana, tuo listan antamisen mä ymmärrän, etenkin jos se kaaso on ulkopuolinen kaveriporukasta, esim. sisar. Minä ite myös vuonna 2001 annoin listan mutta sen kummemmin en asiasta tienny.

Ite en ainakaan järjestäis yhtään mitään jos ei edes pysty tulee ite sanomaan että haluais polttarit ja että järjestäisitkö..
Tosin oon samaa mieltä siitä että kaaso järjestää ne , ja kysyä vois tietty morsiammelta että mitä ei ehdottomasti halua.
Mut se ettei sais vielä pyytää sellasta porukkaa sinne jotka kuitenkin häihin tulee niin.. en tajua..

saankohan mä omankin nimeni pois koko häiden vieraslistalta, jos kieltäydyn järkkäämästä noita polttareita? :D

mutta mites sitten tää mun kaveri, joka myös on polttaripromoottoriksi määrätty? ei sekään varmaan niitä yksin haluu järjestää? kehtaanko mä nyt jättää tän oman kaverini kusiseen tilanteeseen ja pestä vaan omat käteni hommasta? voi piru kun menee niin hankalaksi... :(

no tältä mustakin vähän tuntuu. mun mielestä ainakin puolet noista polttarivieraistakin on semmosia, ettei toi morsian niiden kanssa oo erityisemmin edes tekemisissä. ne on sen sulhasen kavereiden vaimoja ja tyttöystäviä.

Kuinka kauan hääpari on seurustellut keskenään... ovatko kaikki kutsutut sinun ystäviäsi ei morsiamen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kuinka kauan hääpari on seurustellut keskenään... ovatko kaikki kutsutut sinun ystäviäsi ei morsiamen.

mitähän nuo olis... pari vuotta seurustelleet kai? siinä polttarivieraslistassa on liki kaikki mun vanhoja kavereita, vissiin 2 nimeä oli semmosia mitä en tuntenut. nää kai on niitä morsiamen omia kavereita sieltä omalta kotiseudultaan. mutta näitä kahta ei kuitenkaan ole pyydetty polttareita järkkäämään, vaan mua ja yhtä mun kaveria (jonka morsiankin siis kyllä tuntee, tai ainkin ulkonäöltä tietää ).

niinniin sitä tarkoitinkin,vaikka morsiamella ei kaasoa ole niin laita sille viestiä et kaasohan se yleensä nähä hommat hoitaa, et josko se sit hoksais et sä et haluu niit alkaa järkkään.

voi vee... tää sulhanen on siis miehen ihan parhaita lapsuuden kavereita ja mäkin olen tuntenut sen jo kauan, tosi mukava tyyppi. nyt mua vähän pelottaa, että jos kieltäydyn tosta polttarihommasta niin välit varmaan menee siihen morsiameen, mutta meneekö myös sulhaseen? jos morsian on noin jämäkkä kaveri mielipiteinensä, niin saakohan sulhanen olla enää mun tai meiän kanssa edes tekemisissä jos tää morsian mulle nyt suuttuu?

Alkuperäinen kirjoittaja en ole koskaan ollut polttareisa:
siis kuka nää polttarijutut oikein kustantaa?esim.juomat?kuljetukset?
kaikki sen vaivan joka järjestetään

niissä polttareissa missä mä oon ollu niin osallistujat (paitsi tietysti morsian ) jakaa kustannukset keskenään. yleensä joku toimii "pankkiiriina" ja muut laittaa sen tilille sovitun summan ja tää pankkiiri sit maksaa vaikka kortilla koko illan. jälkeenpäin katotaan suurinpiirtein, et menot on tullu katettua eikä pankkiiri joudu omasta pussistaan maksamaan ylimäärästä.

Alkuperäinen kirjoittaja en ole koskaan ollut polttareisa:
siis kuka nää polttarijutut oikein kustantaa?esim.juomat?kuljetukset?
kaikki sen vaivan joka järjestetään

niissä polttareissa missä mä oon ollu niin osallistujat (paitsi tietysti morsian ) jakaa kustannukset keskenään. yleensä joku toimii "pankkiiriina" ja muut laittaa sen tilille sovitun summan ja tää pankkiiri sit maksaa vaikka kortilla koko illan. jälkeenpäin katotaan suurinpiirtein, et menot on tullu katettua eikä pankkiiri joudu omasta pussistaan maksamaan ylimäärästä.

Kivaa sit maksaa itelleen täysin yhdentekevän ihmisen menot. Mä en ainakaan suostuis tommoseen järjestelyyn. Luulis että morsiamellakin ois sen verran tajua, ettei tommoseen nakittais jotain bestmanin vaimoa jota ei ole ikinä edes nähnyt.

Kivaa sit maksaa itelleen täysin yhdentekevän ihmisen menot. Mä en ainakaan suostuis tommoseen järjestelyyn. Luulis että morsiamellakin ois sen verran tajua, ettei tommoseen nakittais jotain bestmanin vaimoa jota ei ole ikinä edes nähnyt.

no siis kyllä me nyt nähty ollaan ja silleen jonkunmoisia kavereitakin ollaan. ei mitenkään soitella ja tapailla kylläkään, mutta ihan asiallisesti jutellaan tavatessa ja silleen. ehkä tuttava ois meistä hyvä nimitys.

eikä se tuosta rahastakaan ole kiinni, kyllä mä mieluusti maksan jonkun summan jos polttareihin osallistun. onhan niissä yleensä ihan kivaa. mutta musta vaan tuntuu oudolle JÄRJESTÄÄ polttareita kenellekään muulle kun ihan noille kaikista parhaille kavereilleni.

eikös se ole yleensä kaaso joka ne järkkää yhdessä morsiammen ystävien kanssa.
Tuohon päivämäärään,että toisille on helpompi jos miehellä ja naisella on sama päivä.Ihan työnkin tai jonkun tärkeän menon takia toiset haluavat sen tietylle päivälle.
Ja eikös se sankari ole se joka päättää ketä haluaa polttareihinsa.On se järkkääjän helpompi kutsua ihmisia mukaan suunnitteluun kun on valmis lista + numerot :)

no siis kyllä me nyt nähty ollaan ja silleen jonkunmoisia kavereitakin ollaan. ei mitenkään soitella ja tapailla kylläkään, mutta ihan asiallisesti jutellaan tavatessa ja silleen. ehkä tuttava ois meistä hyvä nimitys.

eikä se tuosta rahastakaan ole kiinni, kyllä mä mieluusti maksan jonkun summan jos polttareihin osallistun. onhan niissä yleensä ihan kivaa. mutta musta vaan tuntuu oudolle JÄRJESTÄÄ polttareita kenellekään muulle kun ihan noille kaikista parhaille kavereilleni.

No mut jos siis päädyt siihen, et järjestät ne polttarit, niin tosiaanki järjestät vaan ihan pikkuset. Onneksi sulla sentään on se toinen kaveri mukana. Meette vaikka mökille (tai jonkun kämpille) saunomaan ja hyvät eväät ja silleen. Ei sen tartte suurta olla, jos kerta pakotetaan siihen... Sit vaan ilmotat koko porukalle, et joku tuo sitä ja joku toinen tätä ja sit nyyttiperiaatteella saatte illan eväät kokoon. Sit vaan käytte sen morsiamen heivaa sinne illan viettoon ja piätte hauskaa. Eikai sen sen kummempaa tartte olla!?

Musta tuo nimilista on hyvä. Päivämäärien sanominenkin on erittäin hyvä, jos kyseessä on kiireinen tapaus. Se on vähän outoa käytöstä, ettei itse ole teihin yhteydessä ja puhu asiasta, että pidetäänkö polttarit ym. Mutta ehkä ei sit oo mitenkään sosiaalisesti lahjakas tyyppi..

Yhteistyössä