Naisen siivottomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mies85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mies85

Vieras
5 vuotta saman katon alla naisen kanssa ja asuntoon muuttaessa äitini änki pesemään ikkunoita meille, jota en sitten vastustellut kun oli muutakin hommaa..

Nyt on kulunut 5 vuotta eikä oma nainen ole pessyt ikkunoita kertaakaan tänä aikana!
Naureskelee että vois pyytää taas meidän äitin pesemään.

Pakastimen olen sulattanut ja siivonnut itse viimisen 5vuotta kun ei nainen koskaan kuulemma muista vaikka pakastin on täynnä jäätä ja vanhaa ruokaa huoh.
Plus jääkaapin tyhjennän, järjestän ja siivoan uusiksi kun alkaa olla täysi kaaos..

Uunit pesen itse koska nainen ei muista koskaan..

Pesuhuone ja saunatilat ollu vuoden päivät pesemättä kunnes tartuin itse harjaan ja pesuaineisiin ja pesin lattiasta kattoon..

Oikeastaan ainoat hommat mitkä naiselta onnistuu on vaatteiden pesu, pari kertaa kuukauessa imurointi ja pölyjen pyyhintä joissa minä yleensä avustan ilman että olisi koskaan puistellut mattoja tai tuulettanut petivaatteita ym..
Lakanapyykitkin joudun hoitamaan itse kun puolivuotta niitä kerätään pyykkikoriin kunnes se räjähtää...

Kun ei saa millään ymmärtämään että pakko asunnossa on muutakin tehdä, kun vähän pölyjä pyyhkiä ja imuroida sillon tällön.

Itsellä sitten kuluukin usein vapaapäiviä näihin muihin siivouksiin mitä nainen jättää tekemättä ja sen lisäksi talvisin yksin mulle kuuluu pihan kolaukset ja kesäsin nurmikon leikkuut ym korjaukset ja rempat..

Eipä toista voi pakottaakkaan hoitamaan taloutta paremmin mutta ei mene kyllä tasan hommien jaotkaan meillä.

Eikö äitit opeta tämmösiä perus siivoushommia lapsilleen entäs koulun kotitaloustunnilla ?
Tai sitten toiset ihmiset haluaa elää sotkun ja paskan keskellä välittämättä mistään..

Esim se on vaikea saada myös ymmärtämään että jos joka päivä/ilta siivoaa jälkensä keittiöstä, pyyhkii pöydät, siivoo astiat, vessassa pyyhkäsee tasot ja lavuaarit, kerää vaatteet kämpän lattioilta ym siisteyden ylläpitoa niin on huomattavasti kivempi elellä kämpässä eikä siivouspäivinä kulu 5h siivotessa..

Olipas akkamainen päivitys mieheltä mutta joku roti pitäs olla !

Minulla on hyvin siivoton tuttava. Hän puhuu usein siivonneensa, mutta sitä ei asunnosta koskaan huomaa. On ilmeisesti saanut mallin kotoaan (alkoholistivanhemmat) ja vahvasti näyttää siirtävän mallin edelleen lapsiinsa. :(

Miks et ap itse pese ikkunoita joka vuosi kerran vuodessa esim? Odotatko, että äiti tai nainen paasaa tai jätät ikkunat likaisiksi vaikka 10 vuodeksi? :D

No jumaleeeiissoon loool kun tuota tähän mennessä olen tehnytkin kaikki nuo edellämainitut asiat itse lopulta mutta johonkin se raja on jo vedettävä.

Kyllä nainen saisi tehdä edes jotain "naisten hommia"

Ellei hän mene vaihtamaan sitten autoon renkaat tai ajele vaikka joskus nurmikoita tai avaa viemäreitä ym "miesten hommia" niin sitten voin harkita mutta omasta mielestä olen jo ihan riittävästi tehnyt..
Alkaa olla jo hyväksikäytön makua..

Voisit melkein minusta kirjoittaa :) Sellainen haipakka töissä, ettei kotihommiin ole juuri aikaa jäänyt. Onneksi muu perhe on joutilaampana tällä hetkellä :)

Vakioneuvo; ota asia puheeksi, hyvässä hengessä, josko ne ikkunat tulisi pestyä. tahikka jos et ilkeä äitiäsi pyytää, niin josko peset itse sitten? :)

No jumaleeeiissoon loool kun tuota tähän mennessä olen tehnytkin kaikki nuo edellämainitut asiat itse lopulta mutta johonkin se raja on jo vedettävä.

Kyllä nainen saisi tehdä edes jotain "naisten hommia"

Ellei hän mene vaihtamaan sitten autoon renkaat tai ajele vaikka joskus nurmikoita tai avaa viemäreitä ym "miesten hommia" niin sitten voin harkita mutta omasta mielestä olen jo ihan riittävästi tehnyt..
Alkaa olla jo hyväksikäytön makua..

Pesetkö sinä ikkunat siis joka vuosi? Kotityöt pitäisi kyllä jakaa tasaisesti. Sen sijaan se on älytöntä, että ikkunoiden siisteyttä vaativa puoliso jättäisi ikkunat vuositolkulla pesemättä ja odottaisi vain laiskan puolison pesevän ikkunat. Taikka mies valittaisi ikkunoiden likaisuutta vuositolkulla, eikä itse niitä silti pesisi, kun muka 'naisten työ'.

Minun mieheni ei tee edes tuota vähää mitä naisesi. Minä teen myös lumitöitä, lämmitän talon ja teen polttopuutkin, huollan autoja jossain määrin (mies vaativammat hommat, plus laittaa lamput sisälle yms), laitan aina ruuan, hoidan lemmikit, leikkaan nurmikon ja hoidan pihan ja niin edelleen. Kerran viikossa mies ehkä tekee jotain, mutta valittaa kyllä senkin edestä jos jossakin on puutetta. Mutta jos tekisi enemmän, niin suurempi sotku siinä kai olisi. Pakko se on kai vaan tehdä itse, mutta ÄRSYTTÄVÄÄ se kyllä on. No, enpä pode huonoa omaatuntoa siitä, että tienaan todella paljon vähemmän...

Yhteistyössä