Olenko liian vaativa naisen suhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Reetu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="bbb";28471229]ÖÖÖ.. Eikö kenellekkään tule mielikuvaa, että ap on oikeasti nainen (kirjoitustyyli hyvin "naismainen") ja on kääntänyt tilanteensa ns. toisin päin ja haluaa katsoa miten erilailla hänelle vastaillaan vrt mies laiska ja nainen tekee kaikki nuo ap:n tekemät jutut??

Ap haluaa vierailla ystävien luona joilla on lapsia (avokki ei halua), avokki ei tapaa edes veljeään jne. Nämähän ovat hyvinkin tyypillisiä valituksi joita palstalla kuulee. Yleensä vain nainen valittaa mieshestään..

Minuu tarina ei uppoa ollenkaa. Nainen se ap on ;)[/QUOTE]

Onko sillä jotain väliä, vaikka niin olisikin! Ja sitäpaitsi, miksei mies voisi kirjoittaa (Miksei saisi?) näistä asioista, ja avautua. Jos sitä miettii mitä sitä nyt oikein ajattelisi, tämmöinen selkiyttäis ajatuksia varmaan kohtuudella oli sitten nainen tahi mies.

[QUOTE="Lilja";28471429]Onko sillä jotain väliä, vaikka niin olisikin! Ja sitäpaitsi, miksei mies voisi kirjoittaa (Miksei saisi?) näistä asioista, ja avautua. Jos sitä miettii mitä sitä nyt oikein ajattelisi, tämmöinen selkiyttäis ajatuksia varmaan kohtuudella oli sitten nainen tahi mies.[/QUOTE]

Tietenkin mies saa kirjoittaa tälläisista asioista! Mielestäni kirjoittajan tyyli ja sanojen käyttö vain viittaa naiseen.. Samoin täydellinen roolien kääntö ylös ja ympäri. Ja palsta on yleensä kovn skeptinen ja tämä uppoaa jostakin syystä täysin :D hassua

[QUOTE="bbb";28471973]Tietenkin mies saa kirjoittaa tälläisista asioista! Mielestäni kirjoittajan tyyli ja sanojen käyttö vain viittaa naiseen.. Samoin täydellinen roolien kääntö ylös ja ympäri. Ja palsta on yleensä kovn skeptinen ja tämä uppoaa jostakin syystä täysin :D hassua[/QUOTE]

Jos on edes pieni mahdollisuus ettei aloittaja provoile vaan oikeasti avautuu henkilökohtaisista ongelmistaan, kenties rankoista sellaisista, niin on todella typerää ja noloa alkaa huutelemaan provoa.

[QUOTE="bbb";28471973]Tietenkin mies saa kirjoittaa tälläisista asioista! Mielestäni kirjoittajan tyyli ja sanojen käyttö vain viittaa naiseen.. Samoin täydellinen roolien kääntö ylös ja ympäri. Ja palsta on yleensä kovn skeptinen ja tämä uppoaa jostakin syystä täysin :D hassua[/QUOTE]

No tämä olikin jo uutta. Käännelty ja väännelty mun juttuja ja nyt olenkin nainen :D Kiitos kohteliaisuudesta, taidan olla aika naisellinen mies sitten, herkkä olen kyllä mutta kyllä mulla munat on ainakin viimeksi oli kun housuuni vilkasin...

Roolinkääntelyitä tein koska minusta tehtiin marttyyri sika mies.

Niin ja pitää nyt pyytää viellä anteeksi että lokeroin naisen niin että naisille kuuluu vain naisten työt. Voihan se olla että joku nainen hallitsee paremmin ns. miesten hommat kuten vaikka renkaan vaihdot ja remontit eikä kotitöistä tykkää yhtään niin voisihan siinä sitten vaihtaa vaikka osia :) Mulla kyllä sujuu molempien hommat paitsi ompelukoneen käyttö...

Niin ja anteeksi jos olen pahoittanut monen naisen mielen "haukkumalla" puolisoani. Olen vain ollut avautumisen tarpeessa todella todella kauan enkä ole oikeen tiennyt kenelle viitsisin avautua.

en jaksanut lukea koko ketjua, että en tiedä onko tätä jo kysytty, mutta miksi siis olet sen naisen kanssa, onko se niin kauheen hyvännäkönen ja hyvä sängyssä vai? tietenkin jos ootte naimïsissa niin en kehota eroamaan, mutta jos ette ole naimisissa, niin ihmettelen että miksi oot sen kanssa.

[QUOTE="Lilja";28471042]Tottakai saat avautua täällä, ja parempihan se on anonyymisti itseään purkaa kuin valitella tutuille...

Mutta, siis vastauksena keskustelun otsikkoon, mielestäni et vaadi liikoja naisen suhteen. Haluat naiselta jotakin, mitä nyt tällä hetkellä avokkisi ei voi sinulle tarjota syystä taikka toisesta. Jokaisella meillä on mielikuva siitä, mitä haluaa toiselta, mutta tässä ei nyt ole kyse vain siitä. Voit vaatia ja odottaa naiselta muuttumista asian suhteen, mutta realistisuuden nimissä, et voi odottaa, että nainen muuttuisi täysin puolessa vuodessa.

Minusta ei ole liikaa pyydetty, jos kotihommia, ulkohommia ja muita jaetaan puolisoiden kesken mahdollisimman tasan, on niitä ihmisiä jotka tyytyvät siihen, että mies tekee autohommat ja ulkohommat, nainen siivoaa, kokkaa ja pyykkää + hoitaa lapset. (mun mielestä on kyllä hemmetin hyödyllistä, että osaa nainenkin vaihtaa renkaat ja vähän käyttää ruuvimeisseliä ja vasaraa vaikka ne olisivatkin suhteessa "miehen hommia", toisinsanoen, ei olisi ihan kädettömänä soittamassa miehelleen, isälleen, veljelleen tai kaverille kun ei osaakaan laittaa tuulilasinpesunestettä autoon). Jokainen pariskunta sopii keskeiset pelisäännöt, ja jos jotakuta miellyttää tehdä pelkästään "naisten ja miesten hommia" niin senkus, ei siinä mitään, mun mielestä kiva jos joku tykkää. Henk. koht mielipiteeni on, että koska itse en odota mieheltäni "miesten töitä" eikä hän myöskään vaadi kovinkaan minulta, meillä homma toimii koska molemmat on kokeneet sen, mitä on kun hoitaa kaiken yksin. Se on väsyttävää! Usko pois, tiedän että se on väsyttävää. on kiva jos naisesi tekee välillä edes jotakin, mutta lähinnä nyt sun tulee miettiä, että riittääkö pelkkä muuttuminen (ja voiko toista todella muuttaa, jos hän ei itse sitä tajua?) sinulle, vai onko taustalla se, että nainen ei vain yksinkertaisesti ole se oikea sinulle, jonka paremmat puolet voittaisivat ne huonot?

Mulla entisessä suhteessa kun oli mies joka ei tehnyt lähestulkoon mitään, lupasi muuttua jokaisen riidan jälkeen. Katsoin kaksi vuotta miestä riidellen muutaman kuukauden välein, kun mikään ei muuttunutkaan. Pariksi viikoksi korkeintaan. Kun jätin hänet, hän parin kuukauden päästä kehui, kuinka on muuttunut mies. Kappas, kuinka ollakkaan, nyt ei enää vuoden jälkeen maitakaan mikään ja on valahtanut samaan vanhaan; ei tee kotihommiaan, eikä saa edes työpaikkaa hankittua (mitenkäs osaisi, kun ei ole koskaan joutunut sitä itse tekemään, kun minä höpö tein karhunpalveluksen hänelle auttamalla liikaa), hyvä kun itsestään pystyy huolehtimaan, nyt hänestä huolehtii äitinsä ja veljensä (ja hekin tekevät karhunpalveluksen miehelle). Ehkä naisellasi on ongelmia senkin vuoksi, ettei ole joutunut yksin huolehtimaan kaikesta. Ei näe tarvetta, koska sinä hoidat asiat.

Itse kokeilin jättää kaiken hoitamatta edellisessä suhteessa, kunnes kaikki päätyi niin pahaksi, etten enää halunnut tulla kotiin kun siellä oli niin kamalaa olla. Tyydyin osaani kun en tiennyt paremmasta. Kunnes eräänä päivänä sain tarpeekseni.

Mä voin sanoa sulle, että eroa - sillä onhan täällä maassa monia naisia, jotka kiljuisivat riemusta saadessasi kultakimpaleen, joka tekee kotona hommia, itselläni oli niin ja nyt sen sain. Loppukädessä päätöksen kuitenkin teet sinä itse, vaikka kuinka täällä moni sanookin että eroa nyt jo! Ainoa neuvo, minkä sanon on se, että älä jää liian kauaksi aikaa ihmettelemään muuttuuko asiat vaiko eivät, täytyy osata myöntää itselleen että no, nyt se oli tässä syyttelemättä itseään huonoista valinnoista ja siirtyä näinollen eteenpäin.

Kyllä - on hyvä harkita päätöksiään ennenkuin syöksyy niitä tekemään. Varsinkin kun on tuo omistusasunto ja kaikki. Joskus täytyy kuitenkin vain ottaa itseään niskasta kiinni ja toimia, koska ei me olla täällä ikuisesti vaikka sanotaankin että hautaanko on hoppu!

Tsemppiä ja jaksamista, keskustelkaa mitä toivotte kumpainenkin, koittakaa sopia jotain käytännön asioita ja tee naiselle se selväksi, että et tule olemaan aina siinä, mikäli homma ei muutu. Mikään ei ole pahempaa kuin antaa itsestään ihan täysi itsestäänselvyys "ei se kuitenkaan mua jätä, joten voisin toimia miten haluan". Jos ette pääse tyydyttävään lopputulokseen, järkevintä voisi olla erota. Jos pääsette järkevään lopputulokseen, ja nainen alkaa pikkuhiljaa oppia osallistumaan arkeen - voit miettiä uudelleen riittääkö se sinulle, ja kestävätkö muutokset.[/QUOTE]

Kiitos pitkästä ja ajatuksia herättävästä viestistä...
Kyllä se on varmasti totta et pitemmän päälle on todella kuluttavaa ja aiheuttaa turhaa kränää, siksihän tässä ollaan todella paljon mietitty asioita viimeaikoina yötäpäivää..

Jokin kirjoittaja sanoi että eikö muulla ole väliä kun sillä että siivoaako toinen ym. On todellakin on merkitystä. Meillä on yhteistä monessa asiassa aivan mielettömästi ja puolisoni on hauskimpia mitä olen tavannut. Niitähän tässä on joutunut punnitsemaan että mikä on tärkeintä puolisossa.
Parastahan olisi täydellinen jossa yhdistyisi exän ja nykyisen piirteet ja sellasen ihmisen löytäminen voisi olla todella vaikeaa enkä sellaista lähtisi edes etsimään.

Uskon että on paljon erilaisia ja varmasti sellasia persoonia joista tykkäisin ja jonka kanssa arki sujuisi helpommin mutta kyllä tässä joutuu miettimällä miettimään ratkasuja ettei niitä tarvitsisi katua 10-20 vuoden päästä..

Uskon kyllä, että ap:n tilanne on vaikea, eroaminen on aina kauheaa. Minä tässä mietiskelin juuri kun miehen kanssa nukutettiin noita rasavillejä lapsiamme ja tuossa laitoin kodin valmiiksi huomista varten (vaatteet mulle ja lapsille valmiiksi, kerhoreput pakatuksi, huomista ruokapolitiikkaa suunnittelin, tyhjensin astianpesukoneen ja laitoin vielä vaatteet kuivuriin) että millaistakohan teillä olisi jos saisitte kaksi vauhdikasta lasta, joiden kanssa ei ole helppoa?! Ei varmaan olisi helppoa, koska kotitöitä on perheessä loputtomasti ja tiimityön on parasta olla saumatonta, että homma toimii. Ja jos teillä ei kummallakaan ole edes kovasti vauvakuumetta... voi kuule olla aika rankkaa elämää sitten jos naisesi ei yhtään tuosta muutu.
Sitä myöskin mietin, että jos olet ottanut "hankalan" naisen, jota saanut kesytettyä niin mitä sinä oikein ajattelit?? Että saat hänet muuttumaan vielä enemmänkin.
Minä olen sen tajunnut pitkän mieskokemukseni tuloksena, että toinen ei siitä muutu. Olen ennen nykyistäni asunut avoliitossa ja silloinkin tehtiin tiiminä siivoukset yms. Yhdessä oli sovittu mitä tehdään ja miten työt jaetaan. Kun minua ei kiinnostanut suhde enää, lopetin siivoamisen olin mahdollisimman "hankala". Mies yritti elvyttää suhdetta vaikka millä, mutta en antanut mitään mahdollisuuksia. Ensin en edes myöntänyt, että en halua olla enää hänen kanssaan, mutta jossain vaiheessa se oli tehtävä. Eli voiko olla niin, että naisystäväsi ei ole vakuutteluistaan huolimatta tosissaan kanssasi? Minulla on monta suhdetta, joissa itse olin lääpälläni miehiin ja he jaksoivat olla kanssani 3-4 kk ja sitten kyllästyivät. Olin varmaan liian rakastunut....

[QUOTE="Reetu";28472354]Kiitos pitkästä ja ajatuksia herättävästä viestistä...
Kyllä se on varmasti totta et pitemmän päälle on todella kuluttavaa ja aiheuttaa turhaa kränää, siksihän tässä ollaan todella paljon mietitty asioita viimeaikoina yötäpäivää..

Jokin kirjoittaja sanoi että eikö muulla ole väliä kun sillä että siivoaako toinen ym. On todellakin on merkitystä. Meillä on yhteistä monessa asiassa aivan mielettömästi ja puolisoni on hauskimpia mitä olen tavannut. Niitähän tässä on joutunut punnitsemaan että mikä on tärkeintä puolisossa.
Parastahan olisi täydellinen jossa yhdistyisi exän ja nykyisen piirteet ja sellasen ihmisen löytäminen voisi olla todella vaikeaa enkä sellaista lähtisi edes etsimään.

Uskon että on paljon erilaisia ja varmasti sellasia persoonia joista tykkäisin ja jonka kanssa arki sujuisi helpommin mutta kyllä tässä joutuu miettimällä miettimään ratkasuja ettei niitä tarvitsisi katua 10-20 vuoden päästä..[/QUOTE]

Kun on vaan niin, että jonkun ihmisen kanssa seurustelusuhde toimii tiettyyn pisteeseen asti, joillakin saattaa kaatua yhteen muuttamiseen, toisella naimisiinmenoon, toisella lapseen, lapsettomuuteen, ym. Ja tosiasiassa syyt on kuitenkin siinä, että ihminen kasvaa jatkuvasti henkisesti, ja sitten kun se toinenkin ihminen siinä vierellä kasvaa ja kehittyy henkisesti, voikin käydä niin, ettei sitä sitten enää kaikilla osa-alueilla juttu nappaakaan.

Kyllä, varmasti sillä on merkitystä sillä muulla, ei pelkästään sillä siivoaako toinen. Mutta kuitenkin - jos toinen on hyvä puoliso suurin osin, mutta ei kykene huolehtimaan aikuisen ihmisen tavoin elämästään itse, (eli siis näin ajattelisin että naisesi kanssa on käynyt, ei halua/osaa hoitaa kaikkea tietyllä rytmillä, vaan tekee vain silloin kun "huvittaa", eli siis harvoin) eikä tietenkään siivous, pyykkäys yms. oikeasti varmaan huvita silloin kun on tottunut saamaan kaiken ns. hopeatarjottimelta. Toisinsanoen, mennään siitä missä aita on matalin. Joillain ihmisillä vain on se ominaisuus, mistä lienee peräisin, mutta kuitenkin.

Ihminen voi muuttua jos sitä itse haluaa ja kokee todellisen tarpeen muuttua. Kuitenkin uhan alla (eron uhka) muuttuminen voi olla vain väliaikaista, kun on pelko menettämisestä. Sen muuttumisen tekee väärästä syystä. Sitä täytyisi itse haluta hallita omaa elämäänsä ja hoitaa ne velvollisuudet mitkä kuuluu itse kullekin. Enkä meinaa tilannetta jossa karkeasti jaotellaan vain naisten ja miesten töihin, mutta sulla tilanne nyt ei ihan olekaan sellainen.

Oletteko aiemmin sopineet kotitöistä, kuka tekee mitäkin? Asiallinen keskustelu siitä, mitä toiselta odottaa ja haluaa - mitä itse ei missään nimessä suostu tekemään (kuten ex; ei missään nimessä pese vessoja. Tosin loppukädessä ei tehnyt mitään muutakaan joten se siitä)... Mikä olisi teille hyvä jaottelu?
Olet tottunut tekemään kaiken tähän mennessä ja omat "vaatimuksesi" kodin siisteydestä ja siitä miten elämä rullaa, arki pyörii ovat todennäköisesti hyvinkin erilaiset kuin mitä naisellasi on.

Mutta, niinkuin jo sanoin, että muuttuminen ei ole mahdotonta, mutta siihen kannattaa suhtautua tietyin varauksin. Nyt ehkä kannattaa sinun miettiä, tuletko katumaan enemmän jäämistä suhteeseen, kuin sitä että eroatte ja joskus kauniina päivänä sinulla on puoliso, joka osaa arvostaa sinua ja sinä häntä - osaatte jopa jakaa hommat molempia miellyttävästi, toisinsanoen toiveenne ja odotuksenne kohtaavat.

Se oli erään ystäväni eron taustalla; kaikki muu meni hyvin, mutta odotukset ja toiveet yhteiseltä elämältä erosivat toisistaan sen verran, että oli turhia riitoja, itkuja ja parkuja - joten päättivät lähteä eri teille. Niinhän se on, jos olisin miehen kanssa, joka ei missään nimessä halua naimisiin tai lapsia - ero olisi luonnollinen vaihtoehto ellen itse haluaisi muuttaa odotuksiani. Jos olisin miehen kanssa, joka haluaisi lapsen, mutta olisi sitä mieltä, ettei koskaan ikinä koske vaippoihin tai auta lapsenhoidossa - miettisin kahteen kertaan ryhtyäkö siihen, haluanko olla yksin vastuussa yhteisestä lapsesta.

Elämä on täynnä valintoja, ja valinnan voi tehdä itse. Tietty kaikki neuvo ja apu, keskustelu jonkun kanssa joka näkee asiat objektiivisemmin auttaa hahmottamaan tilannetta ja omia haluja paljon paremmin. Ainakin itselläni on näin...

Mutta, riidan tuiskeessa älä tee päätöstä, ei alkomahoolin siivittämänä eikä hetkellisen todella tuskaisen olon johdatuksesta, vaan tee päätös kun tunnet olevasi siinä henkisessä tilassa, että tiedät tarkalleen, mitä teet.

[QUOTE="zzzz";28472639]Uskon kyllä, että ap:n tilanne on vaikea, eroaminen on aina kauheaa. Minä tässä mietiskelin juuri kun miehen kanssa nukutettiin noita rasavillejä lapsiamme ja tuossa laitoin kodin valmiiksi huomista varten (vaatteet mulle ja lapsille valmiiksi, kerhoreput pakatuksi, huomista ruokapolitiikkaa suunnittelin, tyhjensin astianpesukoneen ja laitoin vielä vaatteet kuivuriin) että millaistakohan teillä olisi jos saisitte kaksi vauhdikasta lasta, joiden kanssa ei ole helppoa?! Ei varmaan olisi helppoa, koska kotitöitä on perheessä loputtomasti ja tiimityön on parasta olla saumatonta, että homma toimii. Ja jos teillä ei kummallakaan ole edes kovasti vauvakuumetta... voi kuule olla aika rankkaa elämää sitten jos naisesi ei yhtään tuosta muutu.
Sitä myöskin mietin, että jos olet ottanut "hankalan" naisen, jota saanut kesytettyä niin mitä sinä oikein ajattelit?? Että saat hänet muuttumaan vielä enemmänkin.
Minä olen sen tajunnut pitkän mieskokemukseni tuloksena, että toinen ei siitä muutu. Olen ennen nykyistäni asunut avoliitossa ja silloinkin tehtiin tiiminä siivoukset yms. Yhdessä oli sovittu mitä tehdään ja miten työt jaetaan. Kun minua ei kiinnostanut suhde enää, lopetin siivoamisen olin mahdollisimman "hankala". Mies yritti elvyttää suhdetta vaikka millä, mutta en antanut mitään mahdollisuuksia. Ensin en edes myöntänyt, että en halua olla enää hänen kanssaan, mutta jossain vaiheessa se oli tehtävä. Eli voiko olla niin, että naisystäväsi ei ole vakuutteluistaan huolimatta tosissaan kanssasi? Minulla on monta suhdetta, joissa itse olin lääpälläni miehiin ja he jaksoivat olla kanssani 3-4 kk ja sitten kyllästyivät. Olin varmaan liian rakastunut....[/QUOTE]

Ei ne kaikki ongelmat tulleet esiin ensimmäisen vuoden aikana ennen kun muutettii omistusasuntoon ja puoliso on vakuutellut aina että kaikki asiat muuttuu kyllä. Olen ollut niin innoissani asioista jotka on ollu meille yhteistä jotka puuttuivat entisestä suhteestani että olen toivonut kaiken muunkin järjestyvän hyväksi ajan kanssa.

Kyllä se ihan vilpittömästi tosissaan tuntuu olevan mikäli ihmistä osaan tulkita. Aina tyrkyttämässä rahojaankin mulle ja ostelemassa vaatteita ym kalliita lahjoja. Olen sanonutkin hänelle että vaihtaisin mielummin sun lahjat ja rahat rakkauteen ja läheisyyteen mitä välillä toivoisin enemmän. Huomiota, läheisyyttä ja rakkauden osoituksia.

[QUOTE="reetu";28465422]Ainiin ja odottasin naiselta myös autolla ajohalukkuutta joka pikkasen helpottas elämää kun olen vuorotyöläinen enkä itse kaikkea aina kerkee hoitamaan.. Jotenkin tuntuu että vaikka naiseni on korkeammin kouluttautunut kun minä et se on jotenkin lapsellinen. 4vuotta ikäeroa. Siks tahtoisin ehkä vähän aikuismaisemman suhteen joka poistais näit arkiongelmia...[/QUOTE]

Vaihtakaa automaattiin. Epävarmat ajajat kokevat usein sillä ajamisen turvalliseksi, koska siinä voi keskittyä liikenteen seuraamiseen, kun ei tarvitse nykiä vaihdekeppiä koko ajan ja polkea kytkintä samalla kun ajaa.

Niin, kannattaa myös muistaa, että useasti se ruoho ei ole sen vihreämpää aidan toisella puolella... jos siis suhteessa on kuitenkin paljon hyvää. Mutta lapsia en kyllä sinun tilanteessasi suosittelisi hankkimaan. Kyllä tuon vaimokkeesi käytös haiskahtaa hieman omituiselta. Hänellä on mahdollisesti jotain häiriötä.

[QUOTE="zzzz";28476298]Niin, kannattaa myös muistaa, että useasti se ruoho ei ole sen vihreämpää aidan toisella puolella... jos siis suhteessa on kuitenkin paljon hyvää. Mutta lapsia en kyllä sinun tilanteessasi suosittelisi hankkimaan. Kyllä tuon vaimokkeesi käytös haiskahtaa hieman omituiselta. Hänellä on mahdollisesti jotain häiriötä.[/QUOTE]

Mihin perustat väitteesi ettei ruoho ole vihreämpää?
Kun joillakin on oikeasti mennyt parempaan suuntaan vaihtamalla. Vai valehteleeko ihmiset? Ovat esim. vaihtamalla saaneet mitä ovat hakeneet. En tiety kannusta tähän mutta mietityttää...
Itsellä mies hieman samanlainen. Kaikki pitää selostaa ja antaa ohjeet. Itse joudun kaikki sosiaaliset jutut hoitamaan. Lisäksi joudun kaikki tapahtumat,matkat ym. tekemiset meillä varaamaan ja hoitamaan, yleensä maksamaankin.
Tämän lisäksi en ole kyllä mikään sohvaperuna muutenkaan vaan hoidan 50% kaikki talon maksut täällä ja ostan ruuat. Jotkut vaan pääsee helpolla.

Vanha ketju, mutta... Kuulostat ihan joltain läheisriippuvaiselta, joka haluaa miellyttää muita tappiin asti ja automaattisesti odottaa toiselta samaa. KAsvata pallit ja itsenäisty, äläkä vaadi toiselta sinun täydellistä miellyttämistä. Kukaan ei osaa toisen ajatuksia lukea, joten aika turha nurista jossain palstalla toisen huonoista tavoista. Mieti, minkälaista henkistä taakkaa aiheutat...

[QUOTE="Reetu";28473096]
Kyllä se ihan vilpittömästi tosissaan tuntuu olevan mikäli ihmistä osaan tulkita. Aina tyrkyttämässä rahojaankin mulle ja ostelemassa vaatteita ym kalliita lahjoja. Olen sanonutkin hänelle että vaihtaisin mielummin sun lahjat ja rahat rakkauteen ja läheisyyteen mitä välillä toivoisin enemmän. Huomiota, läheisyyttä ja rakkauden osoituksia.[/QUOTE]

Osa ihmisistä osoittaa rakkauttaan lahjoilla, osa teoilla, osa kosketuksella, osa sanoilla..