Naiset pitävät miehistä, joita ei kiinnosta lapset eikä lastenhoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mies"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mies"

Vieras
Näin tässä männä viikolla taas pariin kertaan yhtä kaveria, ja ensimmäistä kertaa myös hänen lastaan. Heillä on ollut lapsi nyt 3 kk, ja olen sinä aikana tavannut kaveriani ehkä vajaa 10 kertaa. Hän ei ole kertaakaan puhunut oma-aloitteisesti lapsesta mitään, paitsi joskus sanonut baarista lähtiessä, että vaimo vaatii lähtemään vauvan takia, pakko mennä. Nyt viikolla näin heitä myös pariskuntana, ja siksi näin myös vauvan. Kaverini vaimo ja lapsen äiti esitteli vauvaa oikein hyvillään ja keskustelu oli hyvin vauvapainotteista. Tosin lähinnä niin, että lapsen äiti kertoi ja muut kuunteli.

Ei kaverini ole mitenkään valittanut, että vauva olisi häiritsevä. Hän ei vain ole kovin kiinnostunut koko asiasta, väittäisin. Ei ollut silloinkaan, kun vaimonsa odotti lasta. Ulospäin ei tietenkään näe koko totuutta, mutta sikäli kuin kaveriani tunnen jo 15 vuoden ajalta, niin ei hän oikeastikaan ole kovin kiinnostunut vauvasta.

Tämä oli nyt esimerkki laajemmasta ilmiöstä, jonka olen huomannut naisissa, ja josta tiedän monia muitakin käytännön elämän esimerkkejä. Ilmiö on siis se, että naiset pitävät miehistä, joita ei kiinnosta lastenteko, ja jotka eivät halua vapaaehtoisesti osallistua lapsenhoitoon tai -kasvatukseen.

mulla on mies joka on kiinnostunut lapsiensa hoidosta. Ulkoisesti sitä ei kai huomaa, tykkää miehisistä jutuista ja käy salilla. Mutta silloin kun mies on kotona lapset ovat lähellä (leikitään, syötetään, vaihdetaan vaippaa) ja ikävöidään kun ei olla läsnä.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Naiset kiinnostuvat miehistä joilla on ISO ja jotka ovat ns naistennaurattajia.

Lapsen syntyessä naistennaurattajasta pitäisi tulla vastuunsa kantava avuiomies ja isä, mutta mites pikkurouva hämmästyykään kun naistennaurattaja pysyykin naistennaurattajana.

Hurraa yleistäminen!

Mä en olisi ikinä tehny lasta miehen kans jota ei oma lapsi kiinnosta. Kyllä exää kiinnostaa oman lapsensa ja yhtälailla pitää likasta huolta niin ku mäki.

Jos mies ei vaan jaksa puhua vauvajuttuja kaverinsa kanssa? En mäkään ehkä jaksaisi, jos olen ilman vauvaa liikenteessä, ja olen sentään Äiti-Ihminen.

Mun on vähän vaikea kuvitella että oma mieheni selittäisi vauvajuttuja kavereilleen, kun ovat esim. biljardia pelaamassa tai oluella. Mutta kun mies on kotona, niin se on vauvassa koko ajan kiinni. Kun hän soittaa mulle, kysyy ekana että mitä lapset tekee, mitä niille kuuluu.

Ihan erikseen tuo sitten tapaa kavereita (samoja tai eri kamuja) niin, että lapset (isommat, vauvakin on kerran jo ollut) on mukana, ja kavereilla omat lapset mukana (jos heillä on omia lapsia), ja silloin keskustelut & tapaamisten luonne on tottakai hyvinkin lapsipainotteisia.

Enkä kyllä taida tuntea yhtään sellaista naista, joka pitäisi miehestä, jota ei kiinnosta lapset ja lastenhoito. Siis jos naisella on lapsia/jos nainen haluaa lapsia.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Mä luulen, että toi mies ei vaan ole vielä oikein saanut kontaktia siihen lapseen. Kun se alkaa puhua ja sen kanssa voi tehdä juttuja, veikkaisin, että alkaa kiinnostaa ihan eri tavalla. Toivottavasti ainakin...

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Mitä jos sitä miestä pelottaa, että sä et jaksa kuunnella vauvajuttuja eikä halua näyttää typerältä? Voisit itse kysyä jotain siitäkin, miltä isyys tuntuu jne. Eikö nyt ole ihan normaalia puhua toisten elämäntilanteista kaverin kanssa?

Jos mies ei vaan jaksa puhua vauvajuttuja kaverinsa kanssa? En mäkään ehkä jaksaisi, jos olen ilman vauvaa liikenteessä, ja olen sentään Äiti-Ihminen.

Mun on vähän vaikea kuvitella että oma mieheni selittäisi vauvajuttuja kavereilleen, kun ovat esim. biljardia pelaamassa tai oluella. Mutta kun mies on kotona, niin se on vauvassa koko ajan kiinni. Kun hän soittaa mulle, kysyy ekana että mitä lapset tekee, mitä niille kuuluu.

Ihan erikseen tuo sitten tapaa kavereita (samoja tai eri kamuja) niin, että lapset (isommat, vauvakin on kerran jo ollut) on mukana, ja kavereilla omat lapset mukana (jos heillä on omia lapsia), ja silloin keskustelut & tapaamisten luonne on tottakai hyvinkin lapsipainotteisia.

Enkä kyllä taida tuntea yhtään sellaista naista, joka pitäisi miehestä, jota ei kiinnosta lapset ja lastenhoito. Siis jos naisella on lapsia/jos nainen haluaa lapsia.

Ei kysymys ollut siitä, että haluaisin kuunnella vauvajuttuja kaveriltani, tai että hänen pitäisi niistä puhua. Vaan että yksinkertaisesti, sen minkä tunnen kaveriani jo vuosien ajalta, häntä ei vauva juurikaan kiinnosta. Aloituksessani en viittaa mihinkään muuhun kuin siihen, että ainakin tuolla ja monilla muilla tuntemillani pariskunnilla, nainen pitää siitä, että mies ei ole erityisen kiinnostunut lapsesta, ja mies pitää pakottaa/ nalkuttaa lasta hoitamaan ja osallistumaan muuten kotijuttuihin.

[QUOTE="mies";26882575] Aloituksessani en viittaa mihinkään muuhun kuin siihen, että ainakin tuolla ja monilla muilla tuntemillani pariskunnilla, nainen pitää siitä, että mies ei ole erityisen kiinnostunut lapsesta, ja mies pitää pakottaa/ nalkuttaa lasta hoitamaan ja osallistumaan muuten kotijuttuihin.[/QUOTE]

Juu, me naiset rakastetaan nalkuttamista :)
En sano muuta kuin että taidamme liikkua aika erilaisissa piireissä. Onneksi maailmoita on muitakin kuin se oma, vaikka välillä on epäilemättä suuri kiusaus tehdä kärjistyksiä jostakin näkemästään.

[QUOTE="vieras";26882577]Ja koska sä et tunne sellaisia naisia ei niitä ole olemassa.:xmas:[/QUOTE]
Ap taas tuntee niitä ihan tosi paljon, huomaatsä?

Mä en oo sanonut, etteikö niitä voisi olla olemassa. Kyllä niin tyhmiä naisia varmaan on, mutta mä en liiku sellaisten kanssa :D

Ei minunkaan tuttavapiirissäni miehet ole juurikaan esitelleet vauvojaan. Johtuiskohan ihan siitä, että miesten osuus vauvojen tekemisessä on loppujen lopuksi melko pieni? Tunnen myös muutaman ulkomaalaisen miehen, jotka ihan intopinkeinä ovat vauvojaan esitelleen ikäänkuin vauvan olemassaolo olisi ollut heiltä suurikin suoritus :D Mun mielestä isät voivat olla iloisia ja ylpeitä lapsistaan ilman, että asiaa tarvitsee mitenkään erikseen hehkutella. Ja jos kerran lapsen äiti jo siinä kertoo kaiken oleellisen lapsesta, niin miksi mies ei voisi antaa vaimonsa kertoa?

On myös paljon miehiä, joille suhde omaan lapseen alkaa muodostua paremmin vasta sitten, kun lapsi osaa jo jonkin verran kommunikoida ja lapsen kanssa voi jo tehdä jotain. Mun exäni on juuri tuollainen. Jos olisit 20 vuota sitten tullut meiä vastaan, olisi kuvaamasi tilanne koskenut meitäkin. Siitä huolimatta exä on ollut kaikki nämä vuodet erinomainen isä pojalleen. Mielestäni paljon parempikin, kun vertaa moniin muihin. Pojan ollessa pieni kävi tapaamassa poikaansa joka ainoa päivä, vaikka olimme jo eronneetkin. Koskaan ei ole tarvinnut exän kanssa riidellä tapaamisista eikä pojan elatuksesta. Kun lapsi on jotain tarvinnut, niin sen hän on saanut riippumatta siitä, onko mulla rahaa vai ei. Yhdessä tehtiin lasta koskevat päätökset. Exä osallistuu edelleen poikansa elämään ihan kuten minäkin, vaikka poika on jo 20 v...just viime sunnuntaina kyseli pojan mielipidettä, millaisen uuden veneen (tykkäävät käydä yhdessä merellä) ensi kesäksi ostaisi. Et ei se lapsen ensimmäinen vuosi aina kerro, millainen isä miehestä lapselleen tulee.

Oletpa ap tehnyt mielenkiintoisen yleistyksen muutaman tuttavuuden ja keskustelun perusteella, ei taida aineisto ihan riittää graduun kuitenkaan.

Ne naiset, jotka itse tunnen (n. 200) taas arvostavat miehiä, jotka auttavat lasten- ja kodinhoidossa ja useimmat avioerot johtuvat siitä, ettei mies osallistu lastenhoitoon vaan vetäytyy omiin harrastuksiinsa ja kavereiden kanssa ryyppääiseen jne... ja jättää vaimonsa yksin lasten kanssa kotihommien alle.

[QUOTE="vieras";26882577]Ja koska sä et tunne sellaisia naisia ei niitä ole olemassa.:xmas:[/QUOTE]

Eikai kukaan niin väittänytkään. Voihan niitä olla olemassa, mutta lienee melko harvinaista. Aloittaja sen sijaan yleisti että naiset pitävät miehistä joita ei kiinnosta lapset eikä lastenhoito...

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Ehkä kaveri ajattelee, että sinä et ole kiinnostunut vauvajutuista.

No en kovin kamalasti olekaan. Yrittäkää nyt ymmärtää, että en tehnyt aloitusta siksi, että kaipaisin kuulla enemmän vauvajuttuja. Tein aloituksen, koska haluaisin nähdä jonkun naisen analysoivan omaa käytöstään, eli sitä, miksi haluttaa miehet, jotka eivät ole kiinnostuneita osallistumaan lastenhoitoon. Yksi tekijä nimittäin, jonka olen huomannut yhteiseksi useammassa tuttavapariskunnassa, on se, että naiset soittavat nalkutuspuheluita, jotta mies ei olisi baarissa/ lumilautailemassa/ kalastamassa/ pelaamassa bilistä, vaan tulisi leikkimään lapsen kanssa.

Monet mun tuntemat miehet itseasiassa kyllä "kyspyy" siihen isyyteen sitä mukaa kun lapsi kasvaa. Harva mies on kovin vauvakuumeinen tai kohkaa raskaudesta tai vauvasta ainakaan muualla kuin kotona. Ehkä se ei vaan ole miehillä tapana, vaikka asia sinällään olisi tärkeä ja kiinnostaisikin. Mutta ainakin omien lasten isästä huomasi, että ei se oikein osannut olla vauvan kanssa. Ja varsin kun vauva oli niin riippuvainen äidistä. Sitä mukaa kun lapset on kasvaneet ja ne voi ottaa mukaan touhuihin, leikkeihin ja käydä vaikka kalassa muksun kanssa niin koko ajan se isyys on ikäänkuin kasvanut lapsen mukana ja se side isän ja lapsen välillä. Ja en yleistä, sanon vaan että näin se ainakin meillä meni.

[QUOTE="mies";26882642]No en kovin kamalasti olekaan. Yrittäkää nyt ymmärtää, että en tehnyt aloitusta siksi, että kaipaisin kuulla enemmän vauvajuttuja. Tein aloituksen, koska haluaisin nähdä jonkun naisen analysoivan omaa käytöstään, eli sitä, miksi haluttaa miehet, jotka eivät ole kiinnostuneita osallistumaan lastenhoitoon. Yksi tekijä nimittäin, jonka olen huomannut yhteiseksi useammassa tuttavapariskunnassa, on se, että naiset soittavat nalkutuspuheluita, jotta mies ei olisi baarissa/ lumilautailemassa/ kalastamassa/ pelaamassa bilistä, vaan tulisi leikkimään lapsen kanssa.[/QUOTE]

Sulla on outoja tuttavia. Jos miestä ei kiinnosta, niin ei ne vaimon nalkutussoitot varmaan asiaa auta.
Onneksi tuttavapiirini on toisenlainen eikä minunkaan tarvitse soitella nalkutussoittoja vaikkei mieheni varmaan kavereilleen hehkuttelekaan lapsensa asioita.

Siis luuletko, että nainen nauttii siitä, kun saa soittaa baariin ja nalkuttaa miehelle? Tuskin. Onhan se nyt oikeasti aika veemäistä, jos mies vaan harrastaa eikä osallistu kotihommiin! Kyllä se nainenkin tarvitsee omaa aikaa. Tasa-arvoa näihin hommiin pliis. Ja ystäväsi puhumattomuus ei tosiaan kerro, että hän ei välittäisi lapsestaan. Miksi hän puhuisi sulle siitä mitään, kun tietää, että sua ei kiinnosta?

Sulla on outoja tuttavia. Jos miestä ei kiinnosta, niin ei ne vaimon nalkutussoitot varmaan asiaa auta.
Onneksi tuttavapiirini on toisenlainen eikä minunkaan tarvitse soitella nalkutussoittoja vaikkei mieheni varmaan kavereilleen hehkuttelekaan lapsensa asioita.

Mulla on lähinnä kavereita, jotka ovat kovia harrastamaan erilaisia urheilulajeja tai muita harrastuksia, tai jos ei muuta niin vähintäänkin kovia bailaamaan kaupungilla.

[QUOTE="mies";26882575]Ei kysymys ollut siitä, että haluaisin kuunnella vauvajuttuja kaveriltani, tai että hänen pitäisi niistä puhua. Vaan että yksinkertaisesti, sen minkä tunnen kaveriani jo vuosien ajalta, häntä ei vauva juurikaan kiinnosta. Aloituksessani en viittaa mihinkään muuhun kuin siihen, että ainakin tuolla ja monilla muilla tuntemillani pariskunnilla, nainen pitää siitä, että mies ei ole erityisen kiinnostunut lapsesta, ja mies pitää pakottaa/ nalkuttaa lasta hoitamaan ja osallistumaan muuten kotijuttuihin.[/QUOTE]

Ehkä kaverisi tuntevatkin sinut ja eivät siksi puhu lapsesta, koska sua ei kiinnostaisi kuulla.

Ehkä oletkin kavereillesi vain semmoinen jolle esitetään sitä "kovaa äijää" eli ei mitään hempeilyjä tjms. näytetä ulospäin?

Tai sitten olet itse jossain ihmeellisissä lusmuilupiireissä...

Itse en tunne ainuttakaan miestä perheessä, jolle ei oma lapsi kiinnostaisi tai ottaisi vaimonsa/avovaimonsa soitot sillai, että nyt se pakottaa tuleen kotiin tekeen kotihommia tjms. Sitä en sitten tiedä minkä kuvan antaa kavereilleen, miehet kun usein näyttelevät kavereilleen jotain "kovisjuttuja", vaikka kotipuolessa saattaa itku tulla suht. herkästikin..

Yhteistyössä