Naiset pitävät miehistä, joita ei kiinnosta lapset eikä lastenhoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mies"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";26882679]Onko nyt niin että yksikään nainen ei aio myöntää pitävänsä kun saa nalkuttaa miehelle näistä asioista?[/QUOTE]
Mä inhoan nalkuttamista. En nalkuta edes lapsilleni, koska mielestäni nalkuttaminen on alentavaa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
kuvittelen tän tilanteen omakseni.. jos mun mies puhuis sen kavereille kokoajan tosta meidän pojasta ja nyt syntyvästä lapsesta, niin nehän kuolis tylsyyteen!! en mäkään jaksa aina puhua noista lapsosista vaikka niin ihania onkin. ja jos nyt haluan kans vähän yleistää niin tuntuu että miehillä on muutenkin vaikeuksia näyttää mitään hempeily tuntemuksia muiden kovien kollien nähden :laugh: siinähän katoaa uskottavuus jos alkaa vauvasta leperellä 24/7.

Alkuperäinen kirjoittaja samuelinäiti;26882746:
kuvittelen tän tilanteen omakseni.. jos mun mies puhuis sen kavereille kokoajan tosta meidän pojasta ja nyt syntyvästä lapsesta, niin nehän kuolis tylsyyteen!! en mäkään jaksa aina puhua noista lapsosista vaikka niin ihania onkin. ja jos nyt haluan kans vähän yleistää niin tuntuu että miehillä on muutenkin vaikeuksia näyttää mitään hempeily tuntemuksia muiden kovien kollien nähden :laugh: siinähän katoaa uskottavuus jos alkaa vauvasta leperellä 24/7.

Niin en varsinaisesti tätä tarkoittanut, mutta ei siinä mitään... Taas nähtiin naisten kykenemättömyys analysoida objektiivisesti omaa toimintaansa. Omasta puolestani totean, että ei ollut naisista älykkääseen keskusteluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26882739:
Mä inhoan nalkuttamista. En nalkuta edes lapsilleni, koska mielestäni nalkuttaminen on alentavaa.

Näinhän se on.

Minusta jos joutuisi nalkuttamaan, toinen ei arvosta yhtään toista, että voisi ottaa toisen huomioon ENNEN kuin toinen joutuisi sanomaan jatkuvasti asioista. Ja muutenkin nalkutus vie enemmän energiaa kuin se hyöty mitä siitä voisi saada. Ja jos huomaa nalkuttavansa, kannattaa myös miettiä miksi pitää sitä toista käskemällä käskeä kaikkea, pyytääkö liikaa vai pitääkö toinen toista yhdentekevänä tjms.

Joten en jaksaisi itse nalkuttaa.

[QUOTE="vieras";26882718]Palstahan on täynnä sellaisia tyhmiä naisia ja sä tunnut viihtyvän hyvin palstalla.:xmas:[/QUOTE]
Palstan naiset siis nauttivat siitä, kun saavat miehensä tekemään jotain vain nalkuttamalla, ja tykkäävät tosi kovasti siitä että miestä ei kiinnosta lapset ja lastenhoito?

Minä oon ollut huomaavinani, että monella mies osallistuu paljon lastenhoitoon. Ja ne, joiden mies ei joko tee mitään tai tekee vain pakotettuna, eivät ole järin tyytyväisiä asioiden laitaan vaan toivoisivat miehen osallistuvan enemmän & vapaaehtoisesti. Mutta kaiken voi tulkita niin monella eri tavalla.

[QUOTE="mies";26882759]Niin en varsinaisesti tätä tarkoittanut, mutta ei siinä mitään... Taas nähtiin naisten kykenemättömyys analysoida objektiivisesti omaa toimintaansa. Omasta puolestani totean, että ei ollut naisista älykkääseen keskusteluun.[/QUOTE]

Mun täytyy myöntää, etten ole koskaan soittanut miehelleni kesken hänen iltamenojensa/harrastustensa, että tulis lapsen kanssa leikkimään. Enkä kyllä mitään muutakaan, joten aika vaikea on analysoida omaa toimintaansa sen enempää tästä aiheesta. Sitä en tiedä, miten paljon hän lapsestaan tai toiminnastaan kanssamme lapsettomille ystävilleen puhuu kun en ole paikalla.

[QUOTE="mies";26882679]Onko nyt niin että yksikään nainen ei aio myöntää pitävänsä kun saa nalkuttaa miehelle näistä asioista?[/QUOTE]

Mä en nalkuta ikinä kenellekään, en aikuiselle enkä lapselle! Pidän kaiken sisälläni, kunnes mahdollisesti jossain vaiheessa (ehkä kuukausien tai vuosien päästä) räjähdän kertaluonteisesti, jos aihetta on.

[QUOTE="mies";26882759]Niin en varsinaisesti tätä tarkoittanut, mutta ei siinä mitään... Taas nähtiin naisten kykenemättömyys analysoida objektiivisesti omaa toimintaansa. Omasta puolestani totean, että ei ollut naisista älykkääseen keskusteluun.[/QUOTE]

Mun kommenttiin et reagoinut mitenkään edellisellä sivulla?

Ehkä sä olet liian naismainen? Tarkoitan, että kirjoitit 3 kappaletta tekstiä, mutta vain ensimmäisen kappaleen yksi lause liittyi siihen, mistä halusit keskustella. Nikiksesi kuitenkin laitoit "mies". Mistä hitosta muut olisivat voineet tietää, että jaarittelet rivikaupalla asiaa, joka ei oikeastaan liity ollenkaan koko aiheeseen vaan aihe olikin naisten nalkuttaminen. Puhuisit suoraan kuten miehet tekee ... tippaleipäaivoisuus on meidän naisten etuoikeus :D

Tuntuu vähän siltä, että sellaiset naiset jotka on valinneet miehekseen ihmisen, joka ei lastenhoitoon ja taloudenpitoon osallistu ovat niitä, jotka eivät miehelle myöskään siitä valita. Ne käyvät vaan täällä sitten murjottamassa, kun mies ei taaskaan tee mitään ja blaablaablaa....

En tunne yhtään naista, joka olis tuollaiselle miehelle lapsen tehnyt. Mutta tiedostan, että sellaisiakin reppanoita on. Mutta johtopäätös, eli tuo sun otsikkosi, on ihan täyttä schaissea :)

Niin, jos ymmärsin oikein, olisit halunnut naisten täällä analysoivan, miksi ovat tehneet lapsia miehen kanssa, joka ei ole kiinnostunut vauvan/lapsen hoidosta?

Uskoisin, että tästä ei nyt syntynyt toivomaasi keskustelua, koska täällä olevista äideistä kovin monella ei ole kuvailemaasi miestä. Ja toisekseen on hyvin kyseenalaista, ovatko tuntemasi miehet oikeasti sellaisia.

Ai nalkuttaminen oli se pääasia. No mutta ajatellaan, että sulla olisi lapsi. Nainen menisi vain koko ajan pitkin kyliä. Itse et pystyisi tekemään mitään ilman lasta. Etkö alkaisi vähitellen vaatia muutosta?

Mäkään en ymmärrä kuinka joku nainen suostuu olemaan perheessä se ainoa aikuinen joka lasta hoitaa. Tuttavapiirissä näitä paljon. Säälin heitä enkä paljoa arvosta koska ei tunnu olevan itselläkään arvostusta omaa "työtään" kohtaan kun eivät vaadi mieheltä mitään.
Myöskin nettiin valittajat ovat säälittäviä. Miksi eiväät heivaa sellaista ukkoa pihalle joka ei osallistu??

Meillä mies on kaikessa mukana. Voisin poistua ovesta nyt viikoksi eikä tulisi soittoa perään mitä missäkin tilanteessa pitää tehdä :) kaikki hoituisi täysin hyvin.
Kavereilleen jonkun verran puhuu lapsista, lähinnä siitä mitä hauskaa ne milloinkin tekevät. Pienet vauvat nyt ei tietty paljoa vielä tee.

Luin ketjun aika huolimattomasti, mutta tuli mieleen, että en itsekään oikein puhu vauvajuttuja ainakaan lapsettomien ystävien kanssa. Ja perheellistenkin ystävien kanssa puhutaan yleensä paljon muita asioita. En usko miehenikään puhuvan lapsista ja vauvoista varsinkaan lapsettomien kavereidensa kanssa. Ja omassa tuttavapiirissäni isät osallistuvat lasten hoitoon ja ovat kiinnostuneita lapsistaan, oma mies mukaan lukien. Ja omaa aikaa saavat sekä äidit että isät. Joten sinulla ap taitaa olla nyt vain sattumalta vähän vanhakantaisia tuttavia ;)

Mun rakas mies on aina rakastanut lapsiamme ja nalkuttamalla ja muilla mukavilla keinoilla olen saanut hänet myös osallistumaan lasten hoitoon vähän tiheämmin, mitä hän itse olisi tajunnut :P

Miehet kaipaavat sitä, että niille joskus nitistään, ennen kuin huomaavat asioita.

Niin, ja olisin jättänyt miehen vaikka alttarilla jos siinä vasta olisi selvinnyt ettei hän pidä lapsista. Kaikkein tärkein kriteerihän se on ollut. Joten minua ei ainakaan koske sellainen yleistys, että pitäisin miehestä jollei ole isän olemus.

Yhteistyössä