Naisia metallialalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ilona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ilona"

Vieras
Onko täällä metallialalla työskenteleviä naisia? Olisi ihan kiva kuulla tarinoita miten olette alalle päätyneet ja oletteko viihtyneet. Itse kyrsiinnyin aikoinaan totaalisesti kaupanalan surkeaan palkkatasoon ja jatkuvaan osa-aikatyöhön ja lähdin ihan ummikkona naisten koneistajakurssille. Siirryin aika nopeasti työelämään, ammatin opin käytännössä työn kautta. Olen viihtynyt todella hyvin, työilmapiiri on NIIN paljon rennompi kuin naisvaltaisella alalla ja palkalla jopa elää(!). Ainoa raskas asia on kaksivuorotyö mutta siihenkin tottuu. En ole katunut hetkeäkään että jätin työn, josta oikeasti tykkäsin (noin niin kuin muuten) ja lähdin alalle , josta en tiennyt mitään. :)

Itse olen tällä hetkellä terveydenhoitoalalla töissä ja molesti olen ajatellut jos lähtis opiskelemaan just esim metallialaa. Vielä ei vaan ole uskallus riitänyt.

[QUOTE="ilona";26382683]Onko täällä metallialalla työskenteleviä naisia? Olisi ihan kiva kuulla tarinoita miten olette alalle päätyneet ja oletteko viihtyneet. Itse kyrsiinnyin aikoinaan totaalisesti kaupanalan surkeaan palkkatasoon ja jatkuvaan osa-aikatyöhön ja lähdin ihan ummikkona naisten koneistajakurssille. Siirryin aika nopeasti työelämään, ammatin opin käytännössä työn kautta. Olen viihtynyt todella hyvin, työilmapiiri on NIIN paljon rennompi kuin naisvaltaisella alalla ja palkalla jopa elää(!). Ainoa raskas asia on kaksivuorotyö mutta siihenkin tottuu. En ole katunut hetkeäkään että jätin työn, josta oikeasti tykkäsin (noin niin kuin muuten) ja lähdin alalle , josta en tiennyt mitään. :)[/QUOTE]

Utelias kun olen niin missä järjestetään naisten koneistajakursseja?

Ylä-Savossa järjestettiin 2007-2008. Muistaakseni kolme kurssia aloitti ja hakijoita oli valtavasti. Itsekin pääsin vasta kolmannelle kurssille. Nyt en ole huomannut että olisi järjestetty pelkästään naistenkursseja. Kynnys oli alhaisempi mennä kun kaikki oli naisia ja oltiin ns. yhtä tampioita kaikki. :) Miehillä on noista hommista kuitenkin aina jotain pohjatietoo...

Minä opiskelen levyseppähitsaajaksi ja tykkään kovasti!
Olen siis jo yrittäjä,ja opintojen myötä yrityksen toimenkuvaan tulee myös hitsaus. Ei ole mikään toiveammatti ollut, vaan ´vahingossa´huomasin innostuvani alasta.

ja tosiaan ihanaa työskennellä miesvaltaisella alalla,kaikki on paljon helpompaa :)

Yhteistyössä