Naisopettaja soimasi oppilasta luokan edessä minuuttikaupalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja just tänään koulussa mietittiin, että voi kun kerrankin saisi sanoa niille takaisin samalla tavalla, kuin mitä ne meille puhuvat. 300 eurolla saa kuitenkin jo niin paljon kaikkea tarpeellista, että jätän sanomatta.

mulla oli aikanaan matikanope joka haukkui ja kiusasi meitä jotka olimme heikompia matikassa. Olen kuullut ainakin olevani plusvammainen, miinusvammainen, pilkkuvammainen, toivoton tapaus... ysiluokan alkaessa sanoi suoraan että ei tarvi tulla luokkaan jollei ole oppinu mtn. ja en ole ollut huonostikäyttäytyvä, matikka on vain mulle todella vaikeaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Joo, joutuuko ne oppilaatkin sitten pulittamaan opettajille hynkkyä kun huorittelvat sun muuta?? ei varmaan.

Mun mielestä tasavertaisuutta voisi toteuttaa tässäkin paljon paremmin. 300 ?:n sakko myös oppilaille, jotka haukkuvat opettajaa.

Miksi opettajan pitäisi sietää haukkumista, mutta oppilaiden ei?

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Joo, joutuuko ne oppilaatkin sitten pulittamaan opettajille hynkkyä kun huorittelvat sun muuta?? ei varmaan.

Mun mielestä tasavertaisuutta voisi toteuttaa tässäkin paljon paremmin. 300 ?:n sakko myös oppilaille, jotka haukkuvat opettajaa.

Miksi opettajan pitäisi sietää haukkumista, mutta oppilaiden ei?

Niin! Opettaja ei nykyään saa tehdä eikä sanoa juuri mitään (edes itsepuolustuksekseen) mutta oppilaalla on valta tehdä ja sanoa melkein mitä vain (näin hiukan kärjistetysti ilmaistuna). Oikeuteen menevissä jutuissa opettaja häviää lähes aina.

Kuulostaa ihan tutulta, pääsin peruskoulusta -98. Mulle luokanvaljova huusi muiden nähden ettei musta koskaan tule mitään, ei edes työtöntä. Ja kaikkea muuta mukavaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Kuulostaa ihan tutulta, pääsin peruskoulusta -98. Mulle luokanvaljova huusi muiden nähden ettei musta koskaan tule mitään, ei edes työtöntä. Ja kaikkea muuta mukavaa :(

Olis mielenkiintosta tietää että mikä sitten jos ei edes työtöntä? :D Jos ei saa työpaikkaakaan edes, niin luulis et sitten olis työtön.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
no voi voi. sillon kun mä olin ala-asteella niin huudon lisäks sai karttakepistä oikeen kunnolla :D

Niinpä! Eikä tullut mieleenkään nostaa oikeusjuttua, eikä edes mihinkään valittaa. Se vaan kuului asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Vaikka ois mimmonen oppilas, niin tuollainen käytös ei sovi opettajalle. Mun mielestä pitäs laittaa viralta pois.

Ei sovi minunkaan mielestäni. En tiedä pitäisikö laittaa viralta, mutta sakko on liian pieni.

Voisivat vaan antaa opettajille takaisin mahdollisuuden fyysiseen kuritukseen. En muuten kannata, mutta kun saamattomat vanhemmat eivät lapsiansa mitenkään huonosta käyttäytymisestä rankaise niin kaikki jää opettajan vastuulle.

Alkuperäinen kirjoittaja heeg:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Olisi todella mielenkiintoista tietää mitä oppilas oli tehnyt, sillä yleensä niin metsä vastaa kun huudetaan.

Aivan. Tuskin opettajalla pinna tyhjästä katkeaa...

juuri näin.

Hetkinen. Opettaja, joka on AIKUINEN... niin pitääkö hänen mennä vai lapsen tasolle? Mimmoselle lapselle on oikeutettua sanoa, että olet tyhmä ja vammainen yms? :/

Oikeasti, on olemassa hulluja ja kamalia opettajia. Mun yhdet kaveritkin, jotka itse on opettajia, on sanonut niin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikka ois mimmonen oppilas, niin tuollainen käytös ei sovi opettajalle. Mun mielestä pitäs laittaa viralta pois.

Ei sovi minunkaan mielestäni. En tiedä pitäisikö laittaa viralta, mutta sakko on liian pieni.

miettikeehän nyt, 17v oppilas.. tokkopa on ihan aiheetta opettaja sanonut.. ylipäätään, millainen 17v käyttäytyy niin että opettajalla menee hermot?

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

miettikeehän nyt, 17v oppilas.. tokkopa on ihan aiheetta opettaja sanonut.. ylipäätään, millainen 17v käyttäytyy niin että opettajalla menee hermot?

Ei vaan mimmoselta aikuiselta, opettajaksi koulutetulta ihmiseltä menee hermot?

Yhteistyössä