Naisten avautuminen miehelleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talitintti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

talitintti

Vieras
Mieheni on sellainen, että jostain syystä naiset avautuu sille asioistaan. Minusta se on ihan ok, mutta tässä eräänä päivänä kun etsimme yhtä sähköpostia mieheni mailista josta tarvimme tietoja niin huomasin ilmoituksen facebook sivuston viestistä, jonka mies poisti salamannopeasti ja laittoi roskakoriin. Aiemmin hänellä oli tunnukset valmiina facebookiin koneella tallennettu, mutta ei ole enää. Nämä seikat yhdessä saivat minut epäluuloiseksi ja tutkin sitten miehen sähköpostia. Huomasin, että miehellä oli tiivistä viestintää erään naisen kanssa facebookin kautta, ihan keskellä työpäivää pitkiä viestejä. Nainen kertoi raskaudestaan hyvin yksityiskohtaisesti ja muutenkin avautui. Mitään sellaista viesteissä ei lukenut, että olisin voinut epäillä varsinaista pettämistä, mutta se että mieheni keskustelee tällaisista asioista toisen naisen kanssa niin tuntui todella pahalta. Asia vaivasi niin, että myönsin miehelle lukeneeni hänen viestejään ja kysyin kuka tämä nainen on ja miksi hän avautuu tuolla tavalla. Mies sanoi että nainen on vanha työkaveri ja ei tiedä miksi avautuu hänelle, mutta ei hän kehtaa olla kommentoimatta takaisin.

Ymmärrän, että tein väärin lukiessani toisen viestejä ja pyysin sitä jo anteeksi mieheltä ja keskustelimme asiasta. En siis kaipaa saarnaa tuosta. Mutta haluaisin kysyä mielipidettänne, että jos joku alkaa tilittää tuollaisista hyvin henkilökohtaisista asioistaan niin pitääkö sitä kuunnella ihmisen, joka on suhteessa? Milloin kohteliaisuus muuttuu loukkaavaksi omaa kumppania kohtaan kun antaa kaikkien tilittää asioitaan? Olisitteko te loukkaantuneita, jos löytäisitte miehenne keskustelevan tuollaisista asioista toisen naisen kanssa? Ja miehiltä kysyn että kommentoisitteko te tuollaisiin vieraan naisen tilityksiin, jos ette ole naisesta mitenkään kiinnostunut romanttisesti hän on vain työtuttu?

Mies on sosiaalinen ja en tietenkään kiellä etteikö hänellä saisi olla naispuolisia ystäviä tai etteikö hän saisi keskustella toisten naisten kanssa. Mutta missä menee raja? Milloin keskustelu menee liian henkilökohtaiseksi ja loukkaa parisuhteen toista osapuolta?

Monta kertaa on helpompi purkaa sydäntään oudolle ihmiselle kuin läheiselle. Tiedän itsekin tapauksia, jossa vieras nainen on kertonut omia hlökohtaisia asioitaan toisen naisen miehelle.

Oikeastaan ihmettelen mitä pahaa siinä on? Kyllähän ihmiset keskustelevat esim. baareissakin asioistaan niin nainen miehelle ja mies naiselle. Ei se sähköposti ole sen kummempi juttu.

Eihän miehesi millään petoksen tiellä ole ollut. Voi olla naisellekin hyväksi, jos joku ihan ulkopuolinen on osannut kommentoida asiaa ja antanut uutta näkökantaa asioihin.

Vähän naurettavaa sanoa, mutta ymmärrä tätä naistakin, joka miehellesi purkautui asioistaa, ehkä hänellä kertakaikkiaan ole ketään muuta luotettavaa ihmistä jolle uskaltaisi kertoa asioitaan. Älä syytä miestäsi turhaan. Hän kyllä varmasti tietää mitä tekee ja missä raja kulkee.

Mieheni on sellainen, että jostain syystä naiset avautuu sille asioistaan. Minusta se on ihan ok, mutta tässä eräänä päivänä kun etsimme yhtä sähköpostia mieheni mailista josta tarvimme tietoja niin huomasin ilmoituksen facebook sivuston viestistä, jonka mies poisti salamannopeasti ja laittoi roskakoriin. Aiemmin hänellä oli tunnukset valmiina facebookiin koneella tallennettu, mutta ei ole enää. Nämä seikat yhdessä saivat minut epäluuloiseksi ja tutkin sitten miehen sähköpostia. Huomasin, että miehellä oli tiivistä viestintää erään naisen kanssa facebookin kautta, ihan keskellä työpäivää pitkiä viestejä. Nainen kertoi raskaudestaan hyvin yksityiskohtaisesti ja muutenkin avautui. Mitään sellaista viesteissä ei lukenut, että olisin voinut epäillä varsinaista pettämistä, mutta se että mieheni keskustelee tällaisista asioista toisen naisen kanssa niin tuntui todella pahalta. Asia vaivasi niin, että myönsin miehelle lukeneeni hänen viestejään ja kysyin kuka tämä nainen on ja miksi hän avautuu tuolla tavalla. Mies sanoi että nainen on vanha työkaveri ja ei tiedä miksi avautuu hänelle, mutta ei hän kehtaa olla kommentoimatta takaisin.

Ymmärrän, että tein väärin lukiessani toisen viestejä ja pyysin sitä jo anteeksi mieheltä ja keskustelimme asiasta. En siis kaipaa saarnaa tuosta. Mutta haluaisin kysyä mielipidettänne, että jos joku alkaa tilittää tuollaisista hyvin henkilökohtaisista asioistaan niin pitääkö sitä kuunnella ihmisen, joka on suhteessa? Milloin kohteliaisuus muuttuu loukkaavaksi omaa kumppania kohtaan kun antaa kaikkien tilittää asioitaan? Olisitteko te loukkaantuneita, jos löytäisitte miehenne keskustelevan tuollaisista asioista toisen naisen kanssa? Ja miehiltä kysyn että kommentoisitteko te tuollaisiin vieraan naisen tilityksiin, jos ette ole naisesta mitenkään kiinnostunut romanttisesti hän on vain työtuttu?

Mies on sosiaalinen ja en tietenkään kiellä etteikö hänellä saisi olla naispuolisia ystäviä tai etteikö hän saisi keskustella toisten naisten kanssa. Mutta missä menee raja? Milloin keskustelu menee liian henkilökohtaiseksi ja loukkaa parisuhteen toista osapuolta?

Täällähän sinä itse avaudut todella henkilökohtaisista asioista anonyymina anonyymeille ventovieraille ihmisille. Mielestäni se ihan yhtä outoa?

Pakko mainita vielä tuosta miehesi sähköpostin lukemisesta... se oli sikamaisesti tehty, eikö sinua hävetä yhtään myöntää sitä? Miten aiot hyvittää tuon rikoksesi miehellesi?

Viimeksi muokattu:
Kollegani ulkomailta, jonka kanssa olin ollut yhteydessä vain meilitse, avautui aika samalla tavalla. Olen huomannut myös asiakaspalvelussa, kuinka ihmiset puhuvat puolitutulle asiakaspalvelijalle hyvinkin henkilökohtaisia asioita. Mutta nämä jutut jäävät aina meidän välillemme, en ole koskaan avautunut niistä puolisolleni saatikka kenellekään muulle. Luottamus, sen sinä menit tuhoamaan. Sääli sitä naista, jonka juttuja olet ulkopuolisena lukenut.

Kyllä kommentoisin.

Onhan miehillä olemassa auttamisenhalu.

Jos nainen pyytää apua johonkin työhön, niin kyllä vieraatmiehet ovat hanakoita auttamaan.

Samoin kirjallisiin avunpyyntöihin vastataan.

Se jos seksiseuraa jompikumpi hakee on asia erikseen.

No miten miehesi asiaan suhtautuisi jos pyytäsit anteeksi myös avautuneelta naiselta.??

Jostain syystä helle kellot soi että tuossa keskustelussa ei kaikki nyt ole kotona ??
Jos miehesi ei millään lailla kaverin kauttakaan ole tuttu naiselle nii miten ihmeessä avautuu raskaudestaan jos ei jotain taka ajatuksia ole. ??

Viattomimmankin tekstittelyn takaa voi löytyä vanha rakkaus jota ei halua edes itselle puolistolleen myöntää. ei kai sun miehellä ole näin käynyt. ??

Viimeksi muokattu:
^Mikä ihmeen vanha rakkaus on kyseessä siinä, jos toinen vaan haluaa tilittää asioitaan..?

Ilmeisesti sinulle läheisin on miehesi ja tunnet hänet tarkimmin. Olen ollut itse jonkin aikaa suhteessa, minulla on ystäviä, joiden yksityisasiat ovat hyvin tiedossa ja ystäväni tietävät minusta asioita, joita nykyinen suhteeni ei, koska ovat olleet elämässäni kauemmin. Jos siis joku ystäväni kanssa käyty keskustelu paljastuisi miesystävälleni, olisi se hänelle varmasti hämmentävää mutta minusta olisi kohtuutonta ajatella, että nuo muut läheiset ihmissuhteet pitäisi räjäyttää ilmaan. Ei minusta voi ajatella, että on vain yksi läheinen ihmissuhde ja se on oma mies, se nyt olisi vain tässä tilanteessa mahdotonta.
Jos kerran ovat ystäviä niin ystävillehän juuri haluaa uskoutua ja kuten tässä ketjussakin on mainittu niin helpompi puhua ulkopuolisemmalle.
Sen ymmärrän, että jos löytyy tuollaiset meilit, kokee olonsa ulkopuoliseksi ja miettii, onko nyt jotain salattua.

No mitähän sen raskaana olevan naisen mies tykkäis jos sais tietää että sen muija kirjoittelee pitkiä liirumlaarumeja raskaudestaan ja muistakin yksityisasioistaan vieraalle miehelle, jollekin vanhalle työkaverille? Jos minä olisin tuo mies, olisin TODELLA loukkaantunut. Vaatisin todennäköisesti isyystestin, koska mistä minä miehenä tietäisin että jaetaanko näitä tietoja vapaalla kädellä sen takia että se toinen mies onkin itse asiassa se isukki. Voihan tietenkin olla että kyseessä on tuleva YH eikä miestä ole kuvioissa.

Tai kysy mieheltäsi miltä hänestä tuntuisi jos sinä olisit raskaana hänelle ja avautuisit kaikenmaailman intiimeistä raskausjutuista lärvikirjassa (!)jollekin toiselle miehelle jota hän ei ole ikinä tavannut eli ei siis ole mitenkään yhteinen tuttu? Veikkaan ettei riemusta kiljuisi.

En tajua miksi tuo leelian lepotuolina toimiminen on merkki siitä, että heillä on muutakin kuin ystävyyttä..
Toki kaikki on mahdollista eikä pidä olla sinisilmäinen mutta jos nyt toinen pitää toista vaan luotettavana ulkopuolisena henkilönä, jolle voi avautua asioista niin kannattaako kuvitella asiassa olevan enempää.

Pointti kai tässä on se, että ap:n mies yritti salata koko viestittelyn. Kyllä kai kenellä tahansa normaali-ihmisellä herää epäilyt, jos salamana poistellaan viestejä kun puoliso osuu hollille jne. Eihän kukaan selvänäkijä ole, että tietäisi jotenkin automaagisesti että eihän tuossa varmasti ole kyse kuin olkapäänä olemisesta.

Ap:n mies olisi avoimesti voinut kertoa tilanteesta puolisolleen (jos siis tosiaankaan ei ole mitään vilunkia tekeillä) - ei tietenkään toisen ihmisen yksityisasioita, mutta sen että tällaista viestintää käydään, kenen kanssa ja miksi. Näin simppelillä ratkaisulla olisi vältytty turhilta epäilyksiltä ja muulta mielipahalta.

Alkuperäinen kirjoittaja özdigjr;10806811:
Ap:n mies olisi avoimesti voinut kertoa tilanteesta puolisolleen (jos siis tosiaankaan ei ole mitään vilunkia tekeillä) - ei tietenkään toisen ihmisen yksityisasioita, mutta sen että tällaista viestintää käydään, kenen kanssa ja miksi. Näin simppelillä ratkaisulla olisi vältytty turhilta epäilyksiltä ja muulta mielipahalta.

Voi hyvänen aika. ehkä mies halusi poistaa sen siksi, koska selittelyt olisi saaneet vainoharhaisen ämmän vielä sekaisemmaksi.

Totta, mies olisi voinut olla avoimempi. Jos vaan ystävyys työkaverin kanssa on syventynyt pikkuhiljaa ja mies itsekin arvelee, että tilanne voisi näyttää huonolta ulospäin vaikka hän itse pitäisikin periaatteistaan kiinni eikä pettäisi tms. Pystyn vielä itse näkemään asian niin että ystävien kanssa voi olla jotain omia juttuja, joista ei ole tilivelvollinen puolisolle. Tuohonhan liittyy juuri tuokin, sen ystävän yksityisasiat eivät kuulu vaimolle (tosin omasta mielestäni niitä pitäisi voida kommentoida jotenkin ylimalkaisesti).
Niinno ehkä kertominen vaimolle olisi sitten päätynyt siihen tilanteeseen, että vaimo olisi kotkottanut, että mitä sä nyt tuollaista alat terapoimaan..Mies olisi ollut sitten vähän niin kuin puun ja kuoren välissä.

Minä ajattelen, että se miehen entinen työkaveri on avautunut vain miehellesi. Miehesi on halunnut kahdenkeskiset asiat pitää sellaisena ja suojasi facebook-sivunsa myös sinulta. Ne eivät kuuluneet sinulle.

Olen nainen ja olen joskus kaivannut peilipintaa ajatuksilleni mieheltä, joka ei ole miesystäväni. Juuri sellaisessa tilanteessa kuvittelen miehesi ex-työkaverin olevan. Hänellä on mies ja lauma hyväntahtoisia raskaudesta puhuvia ystäviä, mutta sinun miehesi on vähän ulkopuolinen ja kiihkoton. Kuitenkin hän arvostaa miestäsi ja tämän mielipiteitä.

Okei, voinhan olla väärässäkin ja se ex-työkaverin raskaus on saanut alkunsa miehesi siemenestä.

Voihan olla että olet kimpassa petturi-kusipään kanssa, mutta miksi se on petturi-kusipää, tai miksi sellaisen kanssa elät, joudut varmaan peiliin vilkaseen. (Mulle ei tulis mieleen ko.toiminta edes kaverina kenenkään varatun miehen kanssa johtuen siitä ettei koskaan voi tietää minkä vainoharhaisen kanssa kukakin elää..)

Olen pahoillani mutta suhteenne ei ole parhaalla mahd mallissa koska luet puolisosi puhelinta, tuo vain yksi esimerkki. Mihin muuhun olet valmis? Puhumattakaan mihin muuhun puolisosi antaa aihetta...

Sinä koet epävarmuutta joten toimit kuten toimit. Luonnollista. Jos vain mahd niin lopeta epäily, se on liian raskasta.
Puolisosi toimii kuten toimii toivott ei salassa sinulta.
Keskustelun paikka teille.

Mulle tuli mieleen vain se, että miehesi on kenties tulossa isäksi.

Eli ota tämä mahdollisuus huomioon, ettei tule sitten yllätyksenä, jos näin todella on.

Kyllä minusta on outoa että äkkiä poistetaan viesti ettei vaimo näe. En minäkään kavereiden kanssa jaettuja sähköpostikeskusteluja näytä miehelleni, mutta toki hän saa nähdä, että näiltä kavereilta on tullut viestejä ja että olen niihin vastaillut. Tuossa on siis vissi ero, mies ei selvästi halunnut että vaimo tietää että mies on tekemisissä jonkun naisen kanssa.

Omalla miehelläni oli kaverina nainen joka aina tilitti asioitaan hänelle, kunnes lopulta mieheni olisi pitänyt olla pitämässä häntä kädestä joka päivä, viettää öitä naisen luona koska hän oli niin "peloissaan ja yksinäinen" jne jne. Ihan selväksi kävi siis, että nainen oli vikittelemässä miestä. Mies sitten katkaisi välit täydellisesti, hänenkin kiltteydellään on sentään joku raja ;)

Jotkin miestyypit ovat sydämeltään ritareita naisia kohtaan, mutta vaimo jää ulkopuolelle, hän on ritarin avustaja, ei nainen.
Kun aviomies lähtee netin, tai puhelimen välityksellä toisen naisen tukijaksi. Ymmärrän kyllä että, joskus. Mutta kun tapahtuu usein ja alkaa lievä salailu. Auttavasuhde muuttuu salakavalasti, toisistaan riippuvaisiksi.
Mies kuuntelee murheita ja lopulta, vaihdetaan molemminpuolin kuulumisia ja ne murheet kerrotaan toisilleen. Tästä muodostuu yhteistyö, joka johtaa ehkäpä suhteeseen.
Se kolmaspyörä, tässä jutussa vaimo joutuu myös heidän keskinäisten keskusteluiden sankarittareksi, jonka tekemisiä ja sanomisia pohditaan.
Jolloin he tuntevet olevansa niitä sielunkumppaneita.
Toinen vaihe on siirtyminen auttamaan naista kotonaan, kun ei ehkä pysty johonkin yksin. Tai tapaamisiin kodin ulkopuolella. Toinen nainen vaikka olisi raskaana, ei ole este, jolloin ritari auttaa.
Sanotaan ohimennen, että olisitpa lapsen isä, tai vastaavaa..kehutaan.
Mies ei tiedä ja tunne, että vedätetään. Hän on täysilä mukana ja tunteella. Tuntee itsensä ritariksi. Mutta vaikka oma vaimo pyytäisi, edes pientä palvelusta, niin heti moititaan suurista vaatimuksisita.

Omalle miehelle, kohdalle sattui näitä autettavia naisia, yksinhuoltajaa, tai yksinäisiä. Heille oli aina aikaa. tse olin lasten kanssa, jotain mitä lie.
Siinäpä se omallatavallaan tragikoomista, että mies kertoo tahtomattaan vaimolleen näistä naisista, ystävän, niin ystävänä. Ja ei huomaa, että sanojen takana on jotain. Liekö näillä puheilla alitajuisesti kerrotaan jotain. Sitten on niin innoissaan, ettei huomaa vaimon hätää.

En muista kuka täällä kirjoitti, että viattomankin viestittelyn takaa saattaa paljastua vanha rakkaus. No hän taisi olla oikeassa. Ainakin vahva ihastus, jota mies ei myönnä, vaikka minähän luin niitä viestejä. Kyllä minä osaan lukea myös rivien välit. Mutta en nyt viitsi alkaa tenttaamaankaan. Mies valehteli, että olivat vain kavereita. Okei ehkä mitään ei tapahtunut, mutta mikäli se miehestä olisi ollut kiinni niin varmasti olisi. Heidän juttunsa lopahti siihen, että naisen mielestä olivat vain ystäviä, vaikka mies oli toista mieltä. Mutta tämä oli jo ennen minua eikä siinä mitään, vaikka mies samaan aikaan tutustui minuun. Mietin, että meidän tutustuminen kesti varmaan senkin takia, että mies halusi selvittää tuon naisen tilanteen kunnolla. Eikä siinä mitään, mutta sain selville, että mies vielä tässä talvella muisteli kaiholla heidän kirjoitteluaan ja yritti aikamoisella uutteruudella saada tätä naista läheisimmäksi työkaverikseen kun hänellä työpaikalla muutoksia ja porukka vaihtui. Nainen on samalla alalla ja jos kyse olisi ollut vain siitä, että mainitsee paikan olevan auki, mutta kun mies todella peesasi, että tämä nainen olisi vahvoilla haussa. Ylisti naista ja kannusti hakemaan paikkaa. Miehen harmiksi naisella oli eri intressit ja eri tilanne eikä edes hakenut. En tiedä ovatko he muuten nyt tavanneet työn puolesta tässä kevään aikana. Jos ovat niin mies tuskin ainakaan minulle kertoisi.

Minä tein väärin kun luin viestejä, mutta miksi mies ei voi rehellisesti myöntää olevansa ihastunut ja että hänellä edelleen on tunteita tätä naista kohtaan. Ei kai kukaan muuten noin uutterasti yrittäisi saada tätä naista lähelleen. Työ taisi tässä olla lähinnä hyvä tekosyy. En epäile, että olisi varsinaisesti pettänyt minua siitä ei ole kyse. Ja olen varmasti vainoharhainen mustis kun luen toisen viestejä, mutta minua silti loukkaa, että toinen ei voi olla rehellinen. En minä halua olla suhteessa miehen kanssa, jolla on tunteita toista naista kohtaan ja edelleen haikailee tämän perään. Mutta kun ei toinen myönnä niin käteni ovat sidotut eikä asiasta voi keskustella.

Tässä hiukan asian sivusta mutta työkaverit monesti kyllä töissä "avautuvat" - sekä miehet että naiset. Olen sellaisessa hommassa (henkilöstöasiat), että ihmiset istuvat siinä ja kertovat suurinpiirtein kaikki ja joidenkin elämän tiedän yli 20 vuoden ajalta - naimisiin menot, sairaudet, perheriidat, lasten syntymät, rippijuhlat ja yo-juhlat, avioerot ja läheisten sairaudet tai kuolemat + kaikkea siltä väliltä. Ihmiset kokevat, että koska minulla on vaitiolovelvollisuus, minulle voi puhua enkä pidä sitä yhtään pahana jos haluaa puhua jollekin ihan ulkopuoliselle ja saada toista näkökantaa asioihin. Koskaan en puhu niitä asioita missään, en edes kotona. Pari, kolme tässä vuosien varrella olisi halunnut lähempääkin tuttavuutta kanssani kun puolison kanssa on mennyt sukset ristiin mutta en ajattele heitä ollenkaan minään sukupuoli-ihmisenä, oli nainen tai mies, aivan sama.

Apn tapauksessa ehkä vanha suola nyt naista janottaa kun elämä on "lyöty lukkoon" raskauden myötä ja ruoho alkaa olla vihreämpää muualla - arkielämä ei ehkä olekaan sitä mitä kuvitteli. Miehesi on vain turhan kiltti mutta onko se huono ominaisuus sitten?

Minä en oikein ymmärrä tuota toisten viestien lukemista, en millään muotoa. Sehän kuvastaa vain omaa epävarmuutta eikä siitä ole mitään hyötyä kenellekään, laittaa vaan mielikuvituksen laukkaan.

No ei miehenikään ymmärrä tuota viestien lukemista ja en moiti häntä siitä. Aivan typeräähän se on. Rangaistukseni on se, että juurikin tuollainen urkkiminen vain laittaa mielikuvituksen laukkaamaan kun ei asiasta oikeasti tiedä.
Enkä tiedä janottaako vanha suola ja ketä tai mitä, mutta sen tiedän, että en aio enää mieheltä kysellä asiasta.

Tuota miehenikin sanoo, että hänelle on aivan sama onko ystävä nainen tai mies ei hän ajattele heitä sukupuoli olentoina. Vaikka hänellä joskus olisikin ollut jotain toiveita tätä naista kohtaan niin he tunsivat jo ennen kuin minä edes tulin kuvioihin ja varmasti mies olisi tuon naisen kanssa, jos haluaisi. Eikä minun, kuten nyt on tilanne. Joten ehkä minun vain pitäisi päästä yli tästä eikä miettiä turhia. :)

Siis ymmärsin tuosta ensimmäisestä viestistä että se työkaverinainen oli se joka oli raskaana. Eli kai sitoutunut jo toisaalle sitten. Ja mies haluaisi hänet takaisin. Minusta tuntuu siis pikemminkin siltä, että mies on ap:n kanssa koska ei voi saada tuota toista naista. Samaan aikaan kun siis yritti saada sitä toista itselleen, kun aloitteli suhdetta ap:n kanssa. Eli piti ap:tä varalla jos se kiinnostavamman naisen saaminen ei onnistu.

Aika surkea tilanne olisi minusta, miten tuossa voi kokea itsensä ja suhteensa tärkeäksi miehelle. Varsinkin suhteen alussa ei yleensä rakastunut ihminen näe ketään muuta kuin sen oman kumppanin, joten aika heikolta vaikuttaa jos kumppani on silloin haikaillut muiden perään.

Yhteistyössä