Naisten passiivisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aktiivinen mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aktiivinen mies

Vieras
Miksi nainen saa huonompaa palkkaa kuin mies? Miksi nainen ei tee aloitetta suhteeseen? Miksi nainen on usein sivustakatsojan roolissa elämässään?

Siksi, että naiset ovat passiivisia ja arkoja. Odottavat, että pomo tulee tarjoamaan ylennystä tai palkankorotusta. Odottavat, että mies tulee juttelemaan ja ilmaisee kiinnostuksensa ensin. Naiset odottavat passiivisina, että mies tekisi heidät onnelliseksi sen sijaan, että ottaisivat itse vastuun elämästään.

Kuitenkin naiset syyllistävät miehiä omista ongelmistaan. Naiset kehuvat kilvan olemvansa vahvoja ja fiksuja, mutta ovat itse kaivaneet oman kuoppansa, josta huutavat miehiä pelastamaan itsensä.

Miksi, naiset, miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Aktiivinen mies:
Miksi nainen saa huonompaa palkkaa kuin mies? Miksi nainen ei tee aloitetta suhteeseen? Miksi nainen on usein sivustakatsojan roolissa elämässään?

Siksi, että naiset ovat passiivisia ja arkoja. Odottavat, että pomo tulee tarjoamaan ylennystä tai palkankorotusta. Odottavat, että mies tulee juttelemaan ja ilmaisee kiinnostuksensa ensin. Naiset odottavat passiivisina, että mies tekisi heidät onnelliseksi sen sijaan, että ottaisivat itse vastuun elämästään.

Kuitenkin naiset syyllistävät miehiä omista ongelmistaan. Naiset kehuvat kilvan olemvansa vahvoja ja fiksuja, mutta ovat itse kaivaneet oman kuoppansa, josta huutavat miehiä pelastamaan itsensä.

Miksi, naiset, miksi?

Mitä tekisi miehet, jos heillä ei olisi naisia joille kukkoilla. Miksi kukko kiekuisi jos kana ei kuuntelisi.

Naiset ovat erilaisia, jo lapsesta asti sosiaalisempia , empaattisempia ja puheliaampia. Myös kyvykkäämpiä erittelemään ja ilmaisemaan tunteita.

Mies sitä, yleensä isä ensimmäisenä, käyttää hyväkseen. Hän järjestää niin, että perheen kaikki aika menee hänen pönkittämiseensä. Hän ei ymmärrä pieniä tyttöjä, eikä anna heille arvoa, kun he eivät käyttäydy kuin mies. Mies on arka ja pelokas olento, jonka täytyy jatkuvalla vipeltämisellä yrittää unohtaa oma heikkoutensa ja haavoittuvaisuutensa. Nainen sen sijaan istuu hyvissä ajoin alas, ja kohtaa pelkonsa. Miehestä se näyttää heikkoudelta, kun nainen itkee. Todellisuudessa sillä itkun hetkellä nainen kohtaa kaikki ne demonit 15 minuutissa, joiden pakenemiseen mies käyttää koko elämänsä. Naisen ei siten tarvitse kompensoida mitään. Nainen itkee kun itkettää, nauraa kun naurattaa eikä sisimmässään pelkää mitään.

Mieshän pohjimmiltaan arvostaa naisen (ja naisessa) rauhallisuutta, kuuntelevaisuutta ja empatiaa,. Hän on jopa naiselle kateellinen. Siksi mies alkaa pilkata naista, hän aluaa unohtaa oman surkeutensa, ja käänteispsykologialla selittää itselleen , että naisen sisältä kumpuava rauhallisuus on "passiivisuutta". Ja että naisen vivahteikkaat tunteet ja niiden ilmaisu on "sekoilua ja hysteerisyyttä".

Mies luulee että kun nainen vain hiljaa katsoo miehen epätoivoista riekkumista, nainen ei pidä puoliaan. Oikeasti nainen ajattelee : "voi mies parkaa. Hän romahtaa jos minä romahdutan hänen parrikaadinsa, ja hänen onttoutensa paljastan kaikkien nähden voittamalla hänet. En henno. Annan olla."

Nainen on sellainen kuin on.

Yksi nainen on parempi kuin kymmenen miestä.

Naisjoukko saa enemmän aikaan kuin mies joukko. Miehiä ajaa pelko, kiire ja ahneus.
Naisilla on joskus tärkeämpää tekemistä kuin jahdata häntäänsä. Mutta kun naiset johonkin ryhtyvät, yksin tai joukolla, he saavat enemmän aikaan joka tasolla.

...kuoppansa, josta huutavat miehiä pelastamaan itsensä.

En ole sivustakatsoja. Olen aktiivinen nainen. Se saa monet miehet säikähtämään. He eivät kestä aktiivista naista. Saan parempaa palkaa kuin moni mies, mutta minun ei ole tarvinnut sitä pyytää.

Olen joskus tehnyt tutustumiseen aloitteen, mutta miehet ovat niin kypsymättömiä, että he yleensä ymmärtävät sen väärin ja sen seurauksena alkavat vinoilla, menevät lukkoon tai yrittävät vihjata seksistä tavalla tai toisella. Enää en tee mitään aloitteita seurustelun suhteen mieheen päin. Miehet saavat juosta minun perässäni, minä en heidän perässään ala riekkua. Minulla on tärkeämpää ja hauskempaa tekemistä kuin tuhlata aikaani miehiin ja heidän oikkuihinsa. Yksi mies tahtoo yhtä ja toinen toista. Lopulta kumpikaan ei tiedä, mitä haluaa, vaan on kuin lapsi karkkikaupassa osaamatta päättää tai kuin nälkäinen kerjäläinen herkkujen äärellä tai kuin mässäilevä läskivatsa. Ja yhtään noista edellämainituista en huolisi.

En ole missään kuopassa. Enkä tarvitse miestä pelastamaan minua mistään. Fiksut miehet ymmärtävät tämän. Sinä et.

Alkuperäinen kirjoittaja synnyttäjä:
Kun naiset ovat aktiivisia, ajavat työ-ja sosiaalisessa elämässä omia etujaan, leimataan heidät femakoiksi. Miksi, miehet, miksi?

Älä elä muiden hyväksynnän varassa, vaan tee se mikä on sinusta on oikein.
Minusta vastauksesi tukee erinomaisen hyvin AP:n kirjoitusta. Ettet vain olisi AP:n toinen nimimerkki?

Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen huomio:
Älä elä muiden hyväksynnän varassa, vaan tee se mikä on sinusta on oikein.
Minusta vastauksesi tukee erinomaisen hyvin AP:n kirjoitusta. Ettet vain olisi AP:n toinen nimimerkki?

Vaikka kaksi ekaa tekstiä olisivat saman kirjoittajan ja kyseessä provo, ne kuvastavat erinomaisesti miesten asenteita. Oli nainen millainen tahansa: passiivinen tai aktiivinen, mikään ei ole miesten mielestä hyvä. Passiiviset naiset tarvitsevat pelastajaa siis miestä (joka voi kukkoilla pelastaneensa naisen ja mollata häntä sitten maan rakoon) tai aktiiviset ovat "uraohjuksia" tai ties mitä (mistä mies saa tekosyyn väittää naista kylmäksi ja parisuhteeseen kelpaamattomaksi, röyhkeimmät oikeuttavat jopa moraalittoman käytöksensä näillä väitteillä).

Eli lyhyesti: miehet (näillä palstoilla liikkuvat provoilijat ja keskenkasvuiset kakarahäiriköt) keksivät mitä tahansa tekosyitä naisista, jotta pääsisivät purkamaan naisvihaansa ja haukkumaan.

Jollakin tavalla aloitus pitää paikkansa. Olen tavannut naisia, jotka sanovat, että he eivät koskaan soita miehelle ja he eivät koskaan tee aloitetta. Mutta jos naista kiehtoo miehen aloitteellisuus, niin miksi miestä ei kiehtoisi naisen aloitteellisuus?

Missä vaiheessa naisessa sitten syttyy se aikaansaava aktiivinen persoona; silloin kun seurustelu on vakiintunut, niin osien pitää vaihtua? vai saako mies olla aktiivisempi johtaja koko suhteen ajan?

Luulet vain :)
Nainen tietää tarkalleen miten ptiää toima, jotta mies toimii hänen haluamallaan tavalla. Mies ei vain tiedosta sitä. mm. nainen jättää aktiivisesti soittamasta alussa, koska näin hän ohjaa miehen soittamaan... Naiset hoitavat aktiivisemmin jälkikasvua ja panostavat ehkä joskus vähemmän työhönsä, sekin on tietoinen valinta, jos mies tienaa tarpeeksi perheen menoja ajatellen.

Toisaalta on myös naisia jotka eivät edes halua lisääntyä, he panostavat kyllä työhönsä ja vaativat palkankorotuksia ihan siinä missä miehetkin.

Alkuperäinen kirjoittaja höpsistä.:
Nainen tietää tarkalleen miten ptiää toima, jotta mies toimii hänen haluamallaan tavalla. Mies ei vain tiedosta sitä. mm. nainen jättää aktiivisesti soittamasta alussa, koska näin hän ohjaa miehen soittamaan...

Ja mieskö ei huomaa sitä? Kyllä mies ilmoittaa kiinnostuksensa ottamalla yhteyttä.

Mikset naiset ovat sitä ja tätä kysyy aktiivinen mies. Kärjistäen voisin todeta että te miehethän sen ovat aiheuttaneet tyrannisoimalla ja vallan käytöllä, historian alusta alkaen. "Mies on perheen pää" yms. alistavat ja väheksyvät kasvatusmetodit ovat olleet käytössä vuosikymmeniä. Kuvitteletko tosiaan että niistä päästään yhden sukupolven aikana?

Ikävä kyllä vieläkin monet pojat ja tytöt kasvatetaan eri tavalla, perinteisiä sukupuolirooleja soveltaen. Täytyy olla todella vahva persoona jo syntyessään että uskaltaa asettua vanhempiaan vastaan ja kyseenalaistaa tarjotut roolimallit. Tänäkin päivänä nainen esineellistetään kadunvarsimainoksista lähtien. Ole siinä sitten rohkea, oma-aloitteinen ja vaativa.

Hyväveliverkostot toimivat, niissä päätökset tehdään huomioimatta naisia. Jos nainen avaa suunsa, hän on inhottava akka joka ajaa vain omaa etuaan. Miesvaltaisella alalla eteneminen on todella vaikeaa. On sanottu että naisen on oltava tuplasti miestä parempi edetäkseen urallaan. Toisin sanoen haastetta riittää eli yritä ymmärtää että asiat eivät ole naisille yhtä yksinkertaisia ja itsestään selviä kuin miehille.

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta feministiaktiivi:
Vaikka kaksi ekaa tekstiä olisivat saman kirjoittajan ja kyseessä provo, ne kuvastavat erinomaisesti miesten asenteita.

Naisten asemaan Suomen kaltaisessa muodollisen tasa-arvon mallimaassa vaikuttaa tärkeysjärjestyksessä kaksi asiaa:

1. Naisten oma asenne itseensä
2. Miesten asenne naisiin

Jos joku nainen (tai mies) kuvittelee että hän voi itse suhtautua itseensä haluamallaan tavalla vasta sitten, kun ympäristö asennoituu häneen ensin "oikein", niin siinähän odottelee.

Alkuperäinen kirjoittaja Aktiivinainen:
...kuoppansa, josta huutavat miehiä pelastamaan itsensä.

En ole sivustakatsoja. Olen aktiivinen nainen. Se saa monet miehet säikähtämään. He eivät kestä aktiivista naista. Saan parempaa palkaa kuin moni mies, mutta minun ei ole tarvinnut sitä pyytää.

Olen joskus tehnyt tutustumiseen aloitteen, mutta miehet ovat niin kypsymättömiä, että he yleensä ymmärtävät sen väärin ja sen seurauksena alkavat vinoilla, menevät lukkoon tai yrittävät vihjata seksistä tavalla tai toisella. Enää en tee mitään aloitteita seurustelun suhteen mieheen päin. Miehet saavat juosta minun perässäni, minä en heidän perässään ala riekkua. Minulla on tärkeämpää ja hauskempaa tekemistä kuin tuhlata aikaani miehiin ja heidän oikkuihinsa. Yksi mies tahtoo yhtä ja toinen toista.

Ei naisen kannata tehdä aloitetta. Siihen on aivan muut syyt kuin se, onko passiivinen vai aktiivinen.

Viisas nainen tajuaa, minkälainen hänen valitsemansa mies on.
Viisas nainen myös tajuaa, että usein suhde ei ole kestävällä pohjalla, jos mies ei ole se aloitteentekijä. Se johtuu enemmän miehen erilaisuudesta naiseen verrattuna, ei niinkään kasvatuksesta.

Tämä johtuu siitä, että naisen tehdessä aloitteen mies menee hämilleen. Hän saattaa yliarvioida omaa viehätysvoimaansa aluksi (minäpoika saan nyt pillua kun olen niin hyvännäköinen) , ja koska mies ei kuitenkaan luontojaan halua kuulua siihen luuserikerhoon, johon hänenkaltaisensa pieni olento automaattisesti hyväksytään jäseneksi, hän alkaa epäillä onko häntä niin avoimesti haluava nainen järjissään.

Mies ei siten syty naiselle, joka tuo itsensä liian tykö. Siitä voi ihan hyvin alkaa syyttämään miehiä, mutta kuinka? Kun eihän mieskään voi sille mitään, jos hän ei syty. Kannattaa hoitaa viisaasti ne miesasiat, eikä katkeroitua jos mies ei ole huolinut naista tarjottimella.

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Nainen tietää tarkalleen miten ptiää toima, jotta mies toimii hänen haluamallaan tavalla. Mies ei vain tiedosta sitä. mm. nainen jättää aktiivisesti soittamasta alussa, koska näin hän ohjaa miehen soittamaan...

Ja mieskö ei huomaa sitä? Kyllä mies ilmoittaa kiinnostuksensa ottamalla yhteyttä.

Tottakai yhteydenotto on kiinnostuksen osoittamista. Mutta uskotko todella että mies huomaa tekeekö nainen tarkoituksellisesti sen, ettei soita miehelle vaikka mieli tekisi? Voihan olla niinkin että nainen ei halua olla yhteyksissä, silloinkin jätetään soittamatta ja ehkä jopa vastaamatta puheluihin...

Alkuperäinen kirjoittaja aktivia:
Viisas nainen myös tajuaa, että usein suhde ei ole kestävällä pohjalla, jos mies ei ole se aloitteentekijä.
Tämä johtuu siitä, että naisen tehdessä aloitteen mies menee hämilleen. Hän saattaa yliarvioida omaa viehätysvoimaansa aluksi (minäpoika saan nyt pillua kun olen niin hyvännäköinen) , ja koska mies ei kuitenkaan luontojaan halua kuulua siihen luuserikerhoon, johon hänenkaltaisensa pieni olento automaattisesti hyväksytään jäseneksi, hän alkaa epäillä onko häntä niin avoimesti haluava nainen järjissään.
Mies ei siten syty naiselle, joka tuo itsensä liian tykö.

Liian monimutkaista minulle. Ja naiset sitten muka monimutkaisia?
En ala mutkitella miesten psyyken mukaan. Pääsen helpommalla, kun en tee yhtään aloitteita.

Tottakai yhteydenotto on kiinnostuksen osoittamista. Mutta uskotko todella että mies huomaa tekeekö nainen tarkoituksellisesti sen, ettei soita miehelle vaikka mieli tekisi? Voihan olla niinkin että nainen ei halua olla yhteyksissä, silloinkin jätetään soittamatta ja ehkä jopa vastaamatta puheluihin...

No on se ainakin minulle ihan selvä asia. Soittamattomuus on toisille naisille päätös, että miehen tehtävä on pommittaa heitä ja periaatteesta he eivät soita. Tietysti he toivovat miehen soittavan ja antavan huomiota. Ja sen mies tietään naisen suhtautumisesta häneen. Kyllä mies senkin vaistoaa, koska ei kannata soitella, ei sitä nainen halua peittää.
Mutta jos mies soittaa liian innokkaasti, niin nainen ajattelee hänen olevan epänormaali, kohtuus kaikessa.

Ei me miehet mitään aivottomia olla:))

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Ei me miehet mitään aivottomia olla:))

Osa teistä on. Enkä minä ainakaan aio itsetunto-ongelmaisten ja komplekseja täynnä olevien mielenliikkeiden mukaan kiemurrella miettien, koska herroille sopii ja minkälainen tai miten voimakas aloite ilman hämmennystä. Jos mies ei selvää suomea ja normaalia viestintää ymmärrä, se on kyllä hänen oma vikansa, ei naisen.

Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen huomio:
Jos joku nainen (tai mies) kuvittelee että hän voi itse suhtautua itseensä haluamallaan tavalla vasta sitten, kun ympäristö asennoituu häneen ensin "oikein", niin siinähän odottelee.

En arvota itseäni ympäristön asenteiden mukaan. Olen siihen liian arvokas. Sen sijaan on huvittavaa ja välillä karmaisevaa nähdä ja kuulla miesten arvottamista. Valitettavasi täyspaskoillakin miehillä on joskus vaikutusvaltaa ja he voivat puheillaan estää naisten etenemistä sekä työ- että siviilielämässä, vaikka nainen olisikin itsenäinen ja reipasotteinen. Edelleenkin on (valitettavasti) olemassa miehiä, jotka haluaisivat seuraneidin tai seksiseuraa, ja elleivät sitä saa, haluavat katkaista naisen vaikutuksen lähiympäristöönsä. He kuuluvat mätään vähemmistöön, joka mädättää kaiken ympärillään.

Miksi, naiset, miksi?

älä yleistä äijä!!!!!!!!!!!!!

Yhteistyössä