"Näitä virheitä et halua tehdä suhteessa!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nainen"

Vieras
Näitä virheitä et halua tehdä suhteessa! | Rakkaus ja seksi | Iltalehti.fi

Pakko myöntää, että itse olin 1 ja mies 4 suhteemme alussa, mutta toi viimeinen..

Num. 12:

Jokaiselle tekee hyvää kuulla ja sanoa minä rakastan sinua päivittäin. Ja mieluusti monta kertaa päivässä. Rakkauden tunnustukset voivat tuntua siirappisilta, mutta ne piristävät kummasti ja pitävät suhteen kunnossa. Kokeile vaikka!

Siis sanovatko jotkut oikeasti päivittäin "minä rakastan sinua"? Mies on sitä mieltä, että voisin joo useammin sanoa. Hyvä jos sanon edes kerran kuussa, ei tuu mulle se luonnostaan. Mut toi neuvo, että päivittäin - jopa monta kertaa päivässä olisi hyvä, menee ainakin minun yli. Mitä mieltä te muut olette?

[QUOTE="Nainen";27852808]

Siis sanovatko jotkut oikeasti päivittäin "minä rakastan sinua"? Mies on sitä mieltä, että voisin joo useammin sanoa. Hyvä jos sanon edes kerran kuussa, ei tuu mulle se luonnostaan. Mut toi neuvo, että päivittäin - jopa monta kertaa päivässä olisi hyvä, menee ainakin minun yli. Mitä mieltä te muut olette?[/QUOTE]

Kyllä me sanotaan, ainakin melkein päivittäin. Tosi usein nukkumaan mennessä sanotaan justiinsakin "rakastan sua" "mä rakastan sua" tms. Monesti muutenkin hellittelyhetkinä.

Aluksi tää oli mullekin vierasta, sanat eivät tulleet mun suustani niin luontevasti enkä todellakaan aiemmissa suhteissa ollut tottunut moiseen. Mutta mies jatkoi tyylillään ja se tarttui muhunkin. Musta se on nykyään ihanaa. Kyllä se tekee hyvää kuulla nuo sanat! Ja sanoa myös!

Mies sanoo/tekstaa tms mulle noin 10 kertaa päivässä. Siihen onki helppo vastata että mäki sua :)
16v yhdessä ja 11v naimisissa.

Kai tähänkin vaikuttaa se, miten on omassa lapsuudessa kuullu tota käytettävän. Minun perheessäni ei sanota koskaan "minä rakastan sinua", jonka vuoksi se on minulle normaalia, että sitä ei pahemmin sanota. Ainakaan usein. Mieheni takia yritän tietenkin useammin sen kertoa, mutta ei se vaan tuu sieltä luonnostaan, kun on kasvanut sellasessa ympäristössä, jossa ei koskaan sanota noin vaan näytetään se rakkaus muulla tavoin - ei sanoin.

[QUOTE="ninni";27852853]Kyllä me sanotaan, ainakin melkein päivittäin. Tosi usein nukkumaan mennessä sanotaan justiinsakin "rakastan sua" "mä rakastan sua" tms. Monesti muutenkin hellittelyhetkinä.

Aluksi tää oli mullekin vierasta, sanat eivät tulleet mun suustani niin luontevasti enkä todellakaan aiemmissa suhteissa ollut tottunut moiseen. Mutta mies jatkoi tyylillään ja se tarttui muhunkin. Musta se on nykyään ihanaa. Kyllä se tekee hyvää kuulla nuo sanat! Ja sanoa myös![/QUOTE]

On se ihanaa ja on kiva kuulla sekä sanoo, jos vain muistaisi sanoa. Yleensä vain ei tule mieleen. :D

[QUOTE="Nainen";27852861]Kai tähänkin vaikuttaa se, miten on omassa lapsuudessa kuullu tota käytettävän. Minun perheessäni ei sanota koskaan "minä rakastan sinua", jonka vuoksi se on minulle normaalia, että sitä ei pahemmin sanota. Ainakaan usein. Mieheni takia yritän tietenkin useammin sen kertoa, mutta ei se vaan tuu sieltä luonnostaan, kun on kasvanut sellasessa ympäristössä, jossa ei koskaan sanota noin vaan näytetään se rakkaus muulla tavoin - ei sanoin.[/QUOTE]

Ei meilläkää lapsuuden kodissa sanottu koskaan,mutta nyt sitäkin enemmän ja lapsille sanon kyllä monta kertaa päivässä samoin kuin miehellekkin

[QUOTE="mie";27852880]Ei meilläkää lapsuuden kodissa sanottu koskaan,mutta nyt sitäkin enemmän ja lapsille sanon kyllä monta kertaa päivässä samoin kuin miehellekkin[/QUOTE]

Minäkin kyllä muutan tapoja, en jatka vanhempieni tavoilla. Kyllä se pitää kertoa omalle kumppanille sekä lapsilleen rakastavansa heitä. Ainut ongelma on vain se, että en sitä kovin usein sano, kun ei vaan yksinkertaisesti tule mieleen sanoa... Pitää vain yrittää muistaa. Eihän siinä muu auta.

[QUOTE="Nainen";27852861]Kai tähänkin vaikuttaa se, miten on omassa lapsuudessa kuullu tota käytettävän. Minun perheessäni ei sanota koskaan "minä rakastan sinua", jonka vuoksi se on minulle normaalia, että sitä ei pahemmin sanota. Ainakaan usein. Mieheni takia yritän tietenkin useammin sen kertoa, mutta ei se vaan tuu sieltä luonnostaan, kun on kasvanut sellasessa ympäristössä, jossa ei koskaan sanota noin vaan näytetään se rakkaus muulla tavoin - ei sanoin.[/QUOTE]

Joo ei munkaan lapsuuden perheessä rakkautta sanoilla ilmaistu. Mutta mun miehelle se on helppoa ja itse asiassa kun mietin asiaa, niin tajusin, että haluaisin sen olevan sitä itsellenikin. Tää on asia, jonka oon halunnut muuttaa, haluan osata ilmaista rakkauttani selkeämmin kuin omat vanhempani.

Aivan!
Mulle oli aluksi täysin vierasta kun ei meilläkään tämmösiä kailotettu kotona. En edes muista milloinkaan kuulleeni moista vanhempieni suusta :(
Mieheni taas on latino perheestä... Ihan eri meininki.
Eli meillä just toimii niin että mies osoittaa rakkauttaan usean kerran päivässä (aluksi oikeesti mua ihan ahdisti...) ja mä vastailen että mäkin. Harvemmin tulee itse sanottua, myönnetään.
Mutta hyvää se tekee kuulla että toinen rakastaa, ja olen itsekin "kehittynyt" ja osaan enemmän näyttää tunteitani.

Yhteistyössä