'Näkevä' ystävä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja i
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

i

Vieras
Mun hyvä kaveri kertoi mulle muutama viikko sitten, että 'näkee' asioita. Tämä oli alkanut jo pienenä, mutta nyt viime vuosina (hän on kolmekymppinen) tuo kyky on vaan vahvistunut. Nuorempana asia ahdisti häntä, enää ei. Sanoi, että jos vaan pystyy, niin hän yrittää läheisiään auttaa avaamaan solmukohtia tms.

Onko teillä muilla kokemusta tällaisesta ystävästä tai läheisestä? Toi mun kysymys on nyt vähän tyhmästi asetettu, se kuulostaa vähän siltä kuin pitäisin häntä jollain lailla friikkinä, mutta siitä ei ole kyse. Asia on mielestäni hyvin kiinnostava, mutta toisaalta se pelottaa minua vähäsen. Joskus mietin, kun hän halaa tai koskettaa minua, että jos hän näkeekin joskus jotain kamalaa minusta tms, siis tulevaisuudestani.

Tää kuulostaa nyt ihan naurettavalta, mutta johonkin piti purkaa näitä ajatuksia.

Joo, siis mä olen varmaan kattonut liikaa jotain jenkkisarjoja...:ashamed:

Mutta kaveri on siis jos lapsuudessaan ainakin nähnyt ennalta jotain juttuja, käsittääkseni ihan valveilla ollessaan joinakin 'välähdyksinä'. Oli pienenä tiennyt etukäteen joittenkin sukulaistensa kuolemia jne. Heillä on suvussa joku muukin (vanhempi ihminen), jolla on sama juttu.

Voitko mm vähän vielä vääntää mulle rautalangasta, mitä tarkoitat tuolla, että ei nähdä suoraan, vaan tulkitaan?

Useammalla kuin kuvitteletkaan, on kykyjä nähdä tai tuntea asioita ennalta. Harva vaan niistä ääneen möläyttelee juuri ennakkoluulojen vuoksi. Itsellä ollut aina herkkä intuitio ja tiedän asioita ennalta.

Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
Siis millä tavalla "näkee" ja mitä näkee?

Siis näkee ennalta asioita, tulevia tapahtumia. Ei välttämättä kokonaisina, mutta sellaisina välähdyksinä, paloina. Ja jos esimerkiksi mulla olisi joku solmu elämässä, niin hän mahdollisesti osaisi auttaa mua kiinnittämään huomioni oikeaan juttuun sen solmun aukaisemiseksi. Tätä on vähän vaikea selittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Ystäväsi luottaa sinuun suuresti kun uskaltaa kertoa tällaisen asian. Ole hänen luottamuksensa arvoinen.

Siis juu, hän on mulle huipputärkeä, enkä mä irl tule kenellekään muulle tuosta kertomaan, siksi mä oikeastaan nyt purankin ajatuksiani täällä anonyymina. Enkä mä häntä aio 'jättää'. Ja kyllä mä ajattelin tuolle kaverillekin puhua näistä tuntemuksistani, kunhan saan pääni järjestykseen. Olemme aina pystyneet juttelemaan kaikesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
Siis millä tavalla "näkee" ja mitä näkee?

Siis näkee ennalta asioita, tulevia tapahtumia. Ei välttämättä kokonaisina, mutta sellaisina välähdyksinä, paloina. Ja jos esimerkiksi mulla olisi joku solmu elämässä, niin hän mahdollisesti osaisi auttaa mua kiinnittämään huomioni oikeaan juttuun sen solmun aukaisemiseksi. Tätä on vähän vaikea selittää.

Sehän on hienoa, ja kun ystäväkin on sinut asian kanssa. =)

Toisaalta näissä näkevissä ja sen ääneen sanovissa ihmisissä piilee eräänlainen vallankäytön ja manipulaation vaara. Mitä hän sitten näkee? Näkeekö varmasti? Haluaako varmasti hyvää sinulle? Antaako oikeita ohjeita? Mitä jättää kertomatta? Osaako tulkita näkemänsä oikein?

Alkuperäinen kirjoittaja skepsis:
Toisaalta näissä näkevissä ja sen ääneen sanovissa ihmisissä piilee eräänlainen vallankäytön ja manipulaation vaara. Mitä hän sitten näkee? Näkeekö varmasti? Haluaako varmasti hyvää sinulle? Antaako oikeita ohjeita? Mitä jättää kertomatta? Osaako tulkita näkemänsä oikein?

No siis ystäväni kohdalla se on ihan hänen sukunsa tiedossa ollut pienestä pitäen ja tosissaan suvussaan on ainakin yksi toinenkin henkilö, jolla sama homma. Niitä on useampia juttuja, jotka ystäväni ihan todistettavasti on nähnyt ennalta. Mutta en mä nyt tietenkään ala niitä tässä tarkalleen kertomaan.

Ja joo, olen ihan varma, että ystäväni haluaa minulle hyvää. Eikä hän tyrkytä ohjeita tai neuvoja jne, itse asiassa emme ole minun elämästäni puhuneet mitään tuon asian merkeissä.

Olet katsonut sitä yhtä sarjaa :) mikä sen nimi näkijä? tms. sehän "näkee" kosketuksesta. =)
Mutta joo itse näen asioita joskus. Ei se toisen koskettaminen niitä "näkyjä" saa aikaiseksi ne vaan tulee joskus.

Yhteistyössä