Miespuolinen ystävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ystävänkö menetin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Ystävänkö menetin?

Vieras
Vähän pitkä juttu. Ollaan seurusteltu joskus 6 vuotta sitten teini-iässä hetken aikaa. Mitään seksiä tms. ei koskaan ollut.
Hän jätti minut mikä oli minulle äärimmäisen kova paikka koska elämässäni oli muutenkin hirveästi ikäviä asioita. Oli tilanne jossa pyysin hänen apuaan ja sitä olisin oikeasti tarvinnut mutta oltiin alaikäisiä ja välimatkaa useampi kilometri ( 15 ehkä ) ja hän ei vaan päässyt paikalle.
Kun sitten erottiin niin jotenkin kai syytin häntä siitäkin ettei ollut paikalla, en kuitenkaan kertonut hänelle sitä silloin. Nyt vuosien päästä olen sanonut että se jäi kovasti mieltäni vaivaamaan silloin, ja että tuntui ettei hän edes halunnut tulla auttamaan mutta ei asia niin ollut. Se sovittiin.
Meni parisen vuotta eikä pidetty mitään yhteyttä. Löysin mieheni, menimme kihloihin, muutimme yhteen, saimme lapsen. Sitten jostain syystä kyselin hänen kuulumisiaan ja siitä on alkanut äärimmäisen ihana ystävyys.
Ei nähdä kuin sattumalta sillon tällön mutta aina jos on tarve jutella tai joku ongelma niin voin ottaa häneen yhteyttä ja hän on tukena ja auttaa. Ollaan lähteisiä vaikka ei nähdäkään.
Nyt sitten keskusteltiin paljon meidän ystävyydestä ja ajattelin että haluaisin tavatakin häntä kun ollaan monta vuotta oltu ystäviä. Että olisi ystävä joka kävisi kylässä, jonka kanssa voisi käydä vaikka kahvilla ja puhua höpönlöpöä.
Mutta hän ei tiedäkään haluaako koskaan tavata. Syynä se ettei jollain tapaa pysty kohtaamaan minua sen jälkeen mitä minulle teki. ( Ei ollut apuna, ja sitten jätti ). "En tiedä mitä oikein selitän ja miksi tämä on niin vaikeeta" kirjoitti hän.
Mitähän hän meinaa? Ei selventänyt sen enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Vaikea sanoa. Ehkä hän vaan kokee sen aiemman jättämisensä niin suurena häpeänä, ettei voisi katsoa sua silmiin.

:( Minä en halua olla niin kamala ihminen ettei minua pysty edes tapaamaan. Jos en kelpaa niin... sitten en vaan kelpaa :(

Tai ehkä hän on huomannut, että hän tuntee yhä muutakin sinua kohtaan, kuin vain ystävyyttä? Eikä halua tulla "sotkemaan" sinun elämääsi, jos tunteet tapaamisessa paistaisivatkin läpi.

Pelkkää arvailua, kun ei tiedä tilannetta paremmin :)

Mulla on vastaava tilanne. Oli miespuolinen ystävä, tiet erosivat aikanaan sen takia että, meidän yhteinen ystävä yritti itsemurhaa kahdesti toisella kerralla lähdin sitten kesken illlan vieton(siis istuin iltaa tän miespuolisen toisen miespuolisen ystävän luona) tämän itsemurhaviestillä minua lähestyneen ystävän(myös mies) luokse,mutta olin liian myöhässä. Tähän jonka luota lähdin meni välit,koska hän koki että se toinen oli minulle tärkeämpi.
Vuodet vieri,kumpikin löysi tahollaan seurustelukumppanin ja lapsiakin tuli. Löysin tän ihmisen uudelleen vuosien jälkeen facebookista ja alkuun tuntui nihkeältä. Tavattiin nokakkain ja kerroin etten kantanut hänelle minkäänlaista kaunaa vaikka aikanaan tapahtui mitä tapahtui. En pysty ehkä ymmärtämään hänen reaktiotaan koskaan,mutta ystävyys jatkuu taas kun asiat on saatu puhuttua.
Suosittelen siis puhumaan asiat selviksi.Hyviä ystäviä kun ei ole koskaan liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rosahdus:
Tai ehkä hän on huomannut, että hän tuntee yhä muutakin sinua kohtaan, kuin vain ystävyyttä? Eikä halua tulla "sotkemaan" sinun elämääsi, jos tunteet tapaamisessa paistaisivatkin läpi.

Pelkkää arvailua, kun ei tiedä tilannetta paremmin :)

Ollaan me joskus sattumalta nähty, vaihdettu muutama sana. Eräässä konsertissa hän tuli taakseni, laittoi kädet olkapäilleni, tervehti ja häipy sitten pois kun siellä ei oikein kuullut mitä toinen sanoi.
Mutta se ystävyys ( voidaan puhua mistä vaan, ihan mistä vaan ) mikä viestien välityksellä meidän välillä on niin paljon suurempaa kuin moikkaaminen. Minulla ei vaan enää ole ketään muita ystäviä, tyttöystävät ovat menneet omia menojaan kun heillä kellään ei ole lapsia. Ainoa jolle voin puhua ja johon voin luottaa on tämä. Mutta olisin kai halunnut oikeasti hänestä sitten ystävän joka kävisi kylässä jne. Eli olisi 'oikeaystävä' eikä 'viestiystävä'. Vaadin kai sitten liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiippari:
Mulla on vastaava tilanne. Oli miespuolinen ystävä, tiet erosivat aikanaan sen takia että, meidän yhteinen ystävä yritti itsemurhaa kahdesti toisella kerralla lähdin sitten kesken illlan vieton(siis istuin iltaa tän miespuolisen toisen miespuolisen ystävän luona) tämän itsemurhaviestillä minua lähestyneen ystävän(myös mies) luokse,mutta olin liian myöhässä. Tähän jonka luota lähdin meni välit,koska hän koki että se toinen oli minulle tärkeämpi.
Vuodet vieri,kumpikin löysi tahollaan seurustelukumppanin ja lapsiakin tuli. Löysin tän ihmisen uudelleen vuosien jälkeen facebookista ja alkuun tuntui nihkeältä. Tavattiin nokakkain ja kerroin etten kantanut hänelle minkäänlaista kaunaa vaikka aikanaan tapahtui mitä tapahtui. En pysty ehkä ymmärtämään hänen reaktiotaan koskaan,mutta ystävyys jatkuu taas kun asiat on saatu puhuttua.
Suosittelen siis puhumaan asiat selviksi.Hyviä ystäviä kun ei ole koskaan liikaa.

Meidän jutussa kävi myös niin että joku muu asia ( ei ihminen ) meni seurustelun edelle ja kai sillon sitten vaadin liikaa kun pyysin välillä aikaa myös minulle ja hän sitten jätti minut.
Mutta en minä siitä enää mitään katkeruutta kanna. Asiat on nyt hyvin :) Yritin tuosta kysellä eilen enemmän että mikä on vaikeaa yms. mutta ei hän kertonut. Sanoi vain ettei tarkottanut sillä mitään ja ettei minun tarvitse sen takia vaivata mieltäni. ARGH!

Pyörittelen asiaa edelleen mielessäni. Epäilin jo että vika olisi tosiaan minussa, ettei hän halua nähdä minua mutta kysyin asiasta ja vastaus oli ettei johdu minusta vaan siitä että hän on loukannut minua? Mistä se nyt sitten kertoo? Minkälainen minun pitäisi olla että kelpaisin :(

Yhteistyössä