Näköjään päiväkodissa tungetaan kaikki kuivauskaappiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onneksi meidän lapsilla ei ole vedenpitäviä vaatteita. Tai on, mutta päiväkotiin laitan aina tavalliset. Ja hyvä niin, koska tänäänkin näytti kuivauskaapissa olevan mm Jonathan-hanskat, joita ei käsittääkseni saa kaapissa kuivata. Meiltäkin alussa kysyttiin, et saako lasten vaatteita laittaa sinne ja sanoin, et ei mielellään ja siellä ne kuitenkin jatkuvasti on kuivumassa. Meidän pojalla on ei minkään merkkiset ns vedenpitävät hanskat ja siellä nekin oli kuivumassa. Ei ne kalliit olleet, että ei sen puoleen haittaa, mut luultavasti laittaisivat sinne myös ne Reimatecit (eihän niitäkään saa kaikkia kuivata) ja kyllä mua ainakin harmittais tosi kovin, jos kallis vaate menis pilalle.

ehdota sinne päiväkotiin et laittaavat kuivauskaapin oveen isonison paperin, johon jokainen äiti voi itte kirjottaa lapsensa nimen ja vaatteen jota ei saa kuivata kuivauskaapissa. toimii ainakin meidän päiväkodissa.
sit toinen juttu on ne "hienot" vaatteet jotka on litimärkiä sisältä ja ulkoa ja joita EI saa laittaa kuivauskaappiin ja jotka on sitten edelleen märkiä kun päiväkodissa lähdetään taas ulos...

Mun muksujen pk:ssa roikkuu tekkihaalarit henkarissa eteisessä, tuulettimen (vai mikälie) alla, eivät laita niitä kuivauskaappiin.
Vanhempainillassa sanoivat myös, että jos lapsella on joku uusi ulkovaate jota ei saa kuivauskaappiin laittaa, niin siitä kannattaa sanoa...tavallisimmat merkit kuten Remun ja Reimatecin toki jo tunnistavat ja tietävät ettei niitä saisi kuivauskaappiin laittaa.

kyllä mä annan lasten vaatteet laittaa kuivauskaappiin...ei ne siellä tulikuumalla porota ja käyttöönhän ne ostettu. Joskus olen nähnyt reimatecin hanskat vähän rypistyneen mutta siis ei koskaan ole tullut kuin kahdet hanskat vastaan jotka olisi mennyt pilalle.....

ja jonathan kestääv ielä paremmin kuivauskaappiia kun reimatec.

Alkuperäinen kirjoittaja täti:
ehdota sinne päiväkotiin et laittaavat kuivauskaapin oveen isonison paperin, johon jokainen äiti voi itte kirjottaa lapsensa nimen ja vaatteen jota ei saa kuivata kuivauskaapissa. toimii ainakin meidän päiväkodissa.
sit toinen juttu on ne "hienot" vaatteet jotka on litimärkiä sisältä ja ulkoa ja joita EI saa laittaa kuivauskaappiin ja jotka on sitten edelleen märkiä kun päiväkodissa lähdetään taas ulos...

Itse päiväkodissa töissä olleena en taatusti rupeais mitään paperia tuijottamaan, että saako vai ei. Kyllä meillä oli tapana katsoa vaatteen merkki ja kuivattaa sen mukaan.

Miksi sanoit "ei mielellään"? koska se tarkoittaa sitä, että kuitenkin myönnyit luvan ja niitä ei saisi kuivata siellä! Sano "ei kuivauskaappiin" ymmärtää ehkä paremmin ;)

Miten haalari voi olla litimärkä, jos kaikille puetaan kurahousut? Tai ainakin meidän päiväkodissa vaaditaan sellaiset. Ja hanskojakin olen vienyt kahdet, että sen puoleen meidän lasten hanskoja ei olisi pakko kuivata siellä kaapissa, vaan iltapäiväksi olisi varakintaat. Mutta siis en vie päiväkotiin mitään, mitä ei saa kaappiin laittaa, joten ei siitä ongelmaa tule.

Meidän lasten päiväkodissa on iso lappu kuivauskaapin ovessa johon vanhemmat saavat merkata mit vaatteita ei saa kuivauskaapissa kuivata. Ne vaatteet joita ei sinne laiteta kuivataan henkarissa tuulettimen päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sanoit "ei mielellään"? koska se tarkoittaa sitä, että kuitenkin myönnyit luvan ja niitä ei saisi kuivata siellä! Sano "ei kuivauskaappiin" ymmärtää ehkä paremmin ;)

En olis niinkään varma, että nämä tädit ymmärtävät... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
kyllä mä annan lasten vaatteet laittaa kuivauskaappiin...ei ne siellä tulikuumalla porota ja käyttöönhän ne ostettu. Joskus olen nähnyt reimatecin hanskat vähän rypistyneen mutta siis ei koskaan ole tullut kuin kahdet hanskat vastaan jotka olisi mennyt pilalle.....

Siis tuosta kuivauskaapissa olostako johtuu,että kangas rypistyy?Yks kaveri on ihmetellyt,että mistä voi johtua,kun Reimatecin (vain osa takista,ei housut eikä edes koko takki)kangas kuivuessaan rypistyy...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

jos sun asentees "tätejä" kohtaan on toi niin voip olla, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...

Taatusti ymmärtävät, jos sanot selkeästi ja yksiselitteisesti että "Jalmarin haalaria ja hanskoja EI SAA kuivata kuivauskaapissa tai ne menevät pilalle". Joku epämääräinen "ei mielellään"- vastaus kun antaa tädeille luvan lykätä vaatteet kaappiin...
Eihän ne tädit täysin dillejä voi olla, jos kykenevät pitämään useamman lapsen hengissä aamusta iltapäivään, eli eiköhän ne kyllä- ja ei-sanat tunnista :)

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Itse päiväkodissa töissä olleena en taatusti rupeais mitään paperia tuijottamaan, että saako vai ei. Kyllä meillä oli tapana katsoa vaatteen merkki ja kuivattaa sen mukaan.

no kyllä musta on helpompi kattoo paperista kaapin ovesta ku ruveta kaivaan jotain lappua vaatteesta.

monissa päiväkodeissa lukee kuivauskaapin ovessa, että esim. reimatecia EI saa laittaa kuivauskaappiin.
pari vuotta sitten ostin lapselle reimatecin välikausihaalarin, ja sanoin, että ei kuivauskaappiin. En myöskään laittanut kurahousuja päiväkotiin. Sanoin, että nämä kestää ihan oikeasti kosteutta, ja ne on ostettu ja kalliisti maksettu siksi, että niissä on kiva touhuta ilman hiostavaa kurahaalaria.
Tädit huolestui, että menee likaiseksi. Jaa-aa. Meillä on pesukone, ei haittaa.

Nyt lapsen päiväkoti on vaihtunut ja piha on asfalttia :( ja ihan oikeasti siinä menee niin kengät kuin vaatteetkin. Hiekkapiha ei ole mitään tämän rinnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja asian vierestä:

Siis tuosta kuivauskaapissa olostako johtuu,että kangas rypistyy?Yks kaveri on ihmetellyt,että mistä voi johtua,kun Reimatecin (vain osa takista,ei housut eikä edes koko takki)kangas kuivuessaan rypistyy...

Se on se linkous. Siis jos takki rypistyy kuivuessaan. Kosteussuojavaatteita ei saisi lingota.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:

no kyllä musta on helpompi kattoo paperista kaapin ovesta ku ruveta kaivaan jotain lappua vaatteesta.

kyllähän noissa vaatteissa on ihan näkyvilläkin paikoilla merkit...haalareissa rinnuksen kohdal hanskois kämmen seläs jne... tietenkin edellyttää vähän merkkien tuntemusta.

jos sun asentees "tätejä" kohtaan on toi niin voip olla, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...

En ole asennettani heille tuonut mitenkään julki. Meillä synkkaa ihan hyvin. Ja vaikka olisinkin, niin ei kai ne kostoksi voi pilata kenenkään vaatteita? Ja siis tosiaan meillä ei ole mitään hienoja pilalle meneviä vaatteita, mut monella muulla siellä näyttää olevan.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
monissa päiväkodeissa lukee kuivauskaapin ovessa, että esim. reimatecia EI saa laittaa kuivauskaappiin.
pari vuotta sitten ostin lapselle reimatecin välikausihaalarin, ja sanoin, että ei kuivauskaappiin. En myöskään laittanut kurahousuja päiväkotiin. Sanoin, että nämä kestää ihan oikeasti kosteutta, ja ne on ostettu ja kalliisti maksettu siksi, että niissä on kiva touhuta ilman hiostavaa kurahaalaria.
Tädit huolestui, että menee likaiseksi. Jaa-aa. Meillä on pesukone, ei haittaa.

Nyt lapsen päiväkoti on vaihtunut ja piha on asfalttia :( ja ihan oikeasti siinä menee niin kengät kuin vaatteetkin. Hiekkapiha ei ole mitään tämän rinnalla.

Meidän päiväkodissa ei ole mitään lappuja missään, vaan sinne tungetaan kaikki märät vaatteet.

Hommaa sitten kuule niin monet Jonathan hanskat, Reimatec hanskat, Elle-hanskat, Benetton hanskat, Burberry hanskat ym että ei tarvitse hoitajien sinne kaappiin niitä kuivumaan laittaa. Eli joka uloslähdölle uudet kuivat hanskat jos ei niitä kerran saa edes puoleksi tunniksi +40 asteen kuivaukseen laittaa.

Inhottava nimittäin tunkea kenenkään kakaran kuraisia ja märkiä hanskoja niiden lokeroihin tai muualle, ne haisevat märkinä ihan uitetulta ajokoiralta.

Ja mihin muualle niitä asettelisi kuivumaan päiväkodissa kuin kuivauskaappiin.

Yks vaihtoehto olisi erinomainen eli kaikki hanskat jätetään ulos joita ei saa kuivauskaappiin laittaa. Eiväthän ne kerta kosteutta päästä sisäleen niin olkoon pinnaltaan ja kaiken päivää märkinä

Alkuperäinen kirjoittaja LH:

Mun muksujen pk:ssa on eteinen, tuulikaappi. Siellä on sellainen pyykkipoika-kuivausteline missä hanskat roikkuu kuivumassa, ja kuivuvatkin nopsaan, koska eivät ole läpimärkiä (kosteussuojan ansiosta).

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja asian vierestä:

Se on se linkous. Siis jos takki rypistyy kuivuessaan. Kosteussuojavaatteita ei saisi lingota.

Meneekö tuossa linkouksessa se kosteussuoja jotenkin piloille,ettei siis pidä enää vettä,vai tuleeko siitä pelkkä "kosmeettinen haitta"? Saako sitä enää mitenkään suoraksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja LH:

Mun muksujen pk:ssa on eteinen, tuulikaappi. Siellä on sellainen pyykkipoika-kuivausteline missä hanskat roikkuu kuivumassa, ja kuivuvatkin nopsaan, koska eivät ole läpimärkiä (kosteussuojan ansiosta).

Tuulikaapissa meillä just on se kuivauskaappi johon asetellaan ne hanskat kuivumaan heti ulkoa tultua eikä niitä laiteta muualle roikkumaan.

Yhteistyössä