"Nännittömyys"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pieni ikuisuus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pieni ikuisuus

Vieras
Haluan nyt tiedustella hieman arkaluontoista asiaa. Itselläni ei koskaan siis ole niin sanotusti ollut nännejä, vaan ne ovat ikäänkuin vetäytyneet rintojen sisään. Onko kenelläkään kokemusta onko asia muuttunut raskausaikana tai onko imetys kuitenkin onnistunut jollain keinolla? Muitakin kokemuksia mielelläni kuulisin, oletan etten ole ainoa.

Kiitos paljon niille jotka vaivautuvat vastaamaan, kysymys on polttanut mieltä jo pienen ikuisuuden.

Olen nähnyt muutamia hyvin pieninännisiä äitejä jotka ovat pystyneet kuitenkin imettämään. Jotkut ovat kokeilleet ontelonisiin sellaista nippler- laitetta, joka imee nänniä ulospäin. Sinulla on ehkä juuri tuo ontelonisä. Kannattaa ottaa tuo puheeksi neuvolassa (jos raskaana olet) tai gynekologilla. Voit myös koittaa saada tietoa imetystukiryhmiltä omalla asuinalueellasi. Ainakin synnytyssairaaloissa on imetystukiryhmien yhteystietoja.

No mulla ei ollut sisäänpäinkääntyneet mutta muuten olemattomat. Mutta kyllä niillä pystyi hyvin imettämään ja sitten ne jäikin ihan tavallisen näköisiksi nänneiksi.

Mulla ollut kans samanlaista ongelmaa, ihan olemattomat nännit mut imetys onnistui, kun aluks käytti rintakumia.
Nyt ootan toista vauvaa, eka päälle 2v. ja luulen että rintakumeihin pitää taas turvautua.

Kiitos tosiaan teille vastanneille. Paljon tuli valoa tunnelin päähän! Oon miettiny tätä "ongelmaa" jo pitkään ja monesti kokenu tolevani hyvinkin outo juuri tämän asian vuoksi ja sitä häpeillytkin. Toivon että tulevaisuudessa imetys onnistuu hyvin ja nyt kun vielä tulisi raskaaksikin ensin :)

Mun kaverilla ei ole nännejä, mutta hyvin tuo imettää tällä hetkellä tuossa vieressä tommosen kumin avulla. :)

Eli siis tommone nännin mallinen läpinäkyvä kumi laitetaan tohon nännin päälle ja kun vähän aikaa vauva on imeny, niin nännikin on kyllä noussu ...tosin ei niin paljon, että vauva sais siitä ilman tota kumia kuulemma kiinni.

Itselläni tuo samainen "ongelma" ja kolme poikaa.. Jokaisen kanssa olen imettäessäni käyttänyt rintakumia.. otin toisen ja kolmosen kohdalla kumit jo mukaan synnärille.. mutta olen kokenut sen jotenkin "hankalaksi" ja siitä syystä imettänyt lapsiani vain n. pari kk. Mutta ihan tasapainoisia ja terveitähän nuo on olleet!!

Yhteistyössä