nappasinko nyt turhaan herneitä nenuuni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pinki

Tunnettu jäsen
04.08.2004
25 067
28
48
Lahti
mitenköhän tätä alkaisi selittää...

no meidän isompi likka (5v) oli mummulassa muutaman päivän ajan ja hain pois tänään. 'lapsen luovutus' kesti noin tunnin verran ja nämä jäivät vähän kaivelemaan;

*likalla oli vähän flunssaa juhannuksen jälkeen,josta jäi suht koht ilkeä yskä jäljelle. äitee sitten minulle papattamaan; kyllä sinun nyt täytyy viedä tyttö allergia testeihin, selvää pölyallergiaa tuo. siihen minä että kyllä ollaan kaikki allergiatestit tehty, ja kaikki näyttivät negatiivistä,eli ei siis allerginen. likalla on rasitusastma, joten aina yskä kestää vähän pidempään ja kortisonilääkitys on aina kaksinkertaistettava yskän aikana (ihan lääkärin sanomana)
eiieieieiei tämä kelvannut äiteelle, nyt hää viemässä itse likkaa ykstyiseen lääkäriin :/ siihen sanoin että, kyllähän itse hoidan lapseni lääkäriin viennit. johan tässä kohta taas on kontrollikäynti keskussairaalassa astman takia.
ei ottanut kuuleviin korviinsa. mutta aivan sama... MINÄ vien lapseni lääkäriin,ei mummu 150km päässä.

*likka oli siis mummun kanssa power parkissa käymässä ja oli mummulassa 5 päivää. tähän mummu taas; kyllähän minä otan taas likan luokseni parin viikon päästä. siihen minä taas,että kyllä nyt saapi tyttö olla kotonakin. johan oli ennen juhannusta mummulassa 4päivää.

ei edes kysy,sopiiko se meille,että tyttö tulisi taas mummulaan |O
ja kun tiedustelin,voisiko tulla veljensä kanssa (poju on 2½v) sitten syksymmällä (elo-syyskuu vaihde) sitten yhdessä muutamaksi päiväksi, nin tämä ei käynyt. ainoastaan likka olisi ikäänkuin 'tervetullut' :|

*tuli puhetta lasten vaatetuksesta. ensimmäisenä mummu paukas,että olips tytöllä huonot vaatteet mukana :o miten niin??? mukana olivat collegepaitoja ja -housuja *3
t-paitoja *4
shortsit
mekko
pikkareita *6
yöpuku
parit siistimmät vaatteet huvipuisto-reissua varten.

tietty takki ja kengät (sandaalit ja lenkkarit)

mitä mun olis sitten pitänyt pakata mukaan?? toppapuku??? :headwall:

no joo, oli uikkari varalta mukana JOS olisi sattunut lämmintä keliä nin olisi vaikka mummuan pihaan saanut kahluualtaan,niinkuin yleensä.

nin äitee siitäkin mulle; älä nyt sitten vie lapsia järvelle uimaan tällä kelillä. siihen jo paukautin takas aika suureen ääneen, että pidätkö sä äiti mua ihan tyhmänä.
siinä tehtiin sitten pois lähtöä (olimme siis kahvilla eräällä bensa-asemalla ) ja likka rupesi kinuamaan minulta jotain barbie-lehteä kun siinä on niin kiva lelu. sanoin likalle että ei,en osta nyt semmoista. nin eikös äiti rupea kaivamaan lompakkoaan,että kuis paljon se nyt maksaakaan, kyllä mummu ostaa kun äiti on noin tyhmä

:headwall:

tsiisus että sieppas, ja sanoinkin että mitään lehteä et osta,kun minä sen kerran jo kielsin. piste. meinasin jo myyjälle sanoa että,et muuten myy sitä lehteä...mut onneks älysin olla hiljaa. ja lehti jäi sinne *erävoitto B) *

huh,kamalan pitkä ja sekava tilitys ja tässä vain noin neljäsosa mikä minuu sieppas tänää.

kiitos ja anteeksi... hyväähän se mummu tarkoittaa...mutta,mutta.....

Et ottanu turhaan herneitä nenuun. Viimeks tänään myös loukkaannuin omaan äitiini....ehkä kuitenkin hyvää tarkoitti, mutta musta tuntui tosi pahalle.

Ja sulle toinen vieras...älä lue näitä avauksia jos pitää sitte valittaa.

... mulla anopin kanssa sama ongelma.. siis meinaa kertakaikkiaan astua mun varpaille kaikessa... että hän tietää lasten kasvatuksen paremmin jne.... Minä oisin suuttunut ja todella!! :kieh: Varsinki jos sanois "kyllä mummu ostaa kun äiti on noin tyhmä" :o :o
En ois noinkaan paljoa kuunnellut tuollaista... ei menis meidän muksu ainakaan tuon jälkeen mummolaan vähään aikaan hoitoon...

Ja odotan nyt toista muksua niin appi vanhemmat tuntu molemmat järkyttyvän kun kuulivat toisen lapsen tulosta. Anoppi ei puhunut loppu aikana mitään mulle kun istuttiin siellä kahvilla ja kerrottiin uudesta tulokkaasta. Anopin kanssa tosiaan meinaa mennä hermot jne.. Sanoo "vahingossa" välillä meidän poitsulle että "tule äitin luo... eiku mummon siis" ja kutsuu poikaa välillä mieheni nimellä..
Ihan jännityksellä odotan kohteleeko molempia muksuja sitten samalla tavalla vai onko esikoisemme se "tärkeämpi"...? Ja jos näin menee että toinen on "tärkeämpi" niin kumpikaan muksuista ei mummolaan mene hoitoon...
Ja se mikä vielä säälittää niin anoppi on jättänyt mieheni siskon lapset lähes kokonaan huomiotta poikamme syntymän jälkeen.. moni mutkainen tilanne siis on..

heheh..
kuulostaa jotenkin tutulta :D

ei kannata kauhean tosissaan ottaa noita isovanhempien kommentteja :)
itse ainakin annan mennä suurimmaks osaks toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
... mulla anopin kanssa sama ongelma.. siis meinaa kertakaikkiaan astua mun varpaille kaikessa... että hän tietää lasten kasvatuksen paremmin jne.... Minä oisin suuttunut ja todella!! :kieh: Varsinki jos sanois "kyllä mummu ostaa kun äiti on noin tyhmä" :o :o
En ois noinkaan paljoa kuunnellut tuollaista... ei menis meidän muksu ainakaan tuon jälkeen mummolaan vähään aikaan hoitoon...

Ja odotan nyt toista muksua niin appi vanhemmat tuntu molemmat järkyttyvän kun kuulivat toisen lapsen tulosta. Anoppi ei puhunut loppu aikana mitään mulle kun istuttiin siellä kahvilla ja kerrottiin uudesta tulokkaasta. Anopin kanssa tosiaan meinaa mennä hermot jne.. Sanoo "vahingossa" välillä meidän poitsulle että "tule äitin luo... eiku mummon siis" ja kutsuu poikaa välillä mieheni nimellä..
Ihan jännityksellä odotan kohteleeko molempia muksuja sitten samalla tavalla vai onko esikoisemme se "tärkeämpi"...? Ja jos näin menee että toinen on "tärkeämpi" niin kumpikaan muksuista ei mummolaan mene hoitoon...
Ja se mikä vielä säälittää niin anoppi on jättänyt mieheni siskon lapset lähes kokonaan huomiotta poikamme syntymän jälkeen.. moni mutkainen tilanne siis on..

anopillasi näyttää olevan salattujen elämien paula-syndrooma :D

sitten olis vielä yksi juttu mikä kaivaa mieltä...en vaan tie kannattaako mun täällä siitä puhua.. :whistle:

noooh...

mummu ja pappa olisi viemässä likkaa kolmårdeniin (se eläinpuisto ) ens vuoden elokuulla. sanoin että kylläpä tuo meidän poika siiloin on jo niin iso,että ymmärtää sen että sisko pääsee laivalle ja eläinpuistoon mummum ja papan kanssa,mutta poikaa ei huolita mukaan :( poika olisi silloin jo 3v10kk vanha..piirua vaille 4v. kyllä likkaa veivät viime vuonna tykkimäkeen ja hän oli silloin 4v.
olenko niuho,jos sanon että molemmat tai ei kumpaakaan? :ashamed:
kun minusta tuntuu tosi pahalle pojan puolesta,etteivät tätä halua mukaan. :(

voihan tosin olla,että mummun mieli muuttuu tässä vuoden aikana...

sun äitis äitiys aktivoituu ja sä oot taas pieni lapsi sille
xkhfae3h%5B1%5D.gif

ei se varmaan tajunnu että oot noin herkillä sen mielipiteiden kanssa.
vaikee tilanne,toisaalta vähän ymmärrän kumpiakin. se ettei haluu kumpaakin kerralla hoitoon ni voi olla ettei se usko pärjäävänsä kahden pienen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja meimei:
Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:

anopillasi näyttää olevan salattujen elämien paula-syndrooma :D

:laugh: :laugh: Ilmeisestikin :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
sitten olis vielä yksi juttu mikä kaivaa mieltä...en vaan tie kannattaako mun täällä siitä puhua.. :whistle:

noooh...

mummu ja pappa olisi viemässä likkaa kolmårdeniin (se eläinpuisto ) ens vuoden elokuulla. sanoin että kylläpä tuo meidän poika siiloin on jo niin iso,että ymmärtää sen että sisko pääsee laivalle ja eläinpuistoon mummum ja papan kanssa,mutta poikaa ei huolita mukaan :( poika olisi silloin jo 3v10kk vanha..piirua vaille 4v. kyllä likkaa veivät viime vuonna tykkimäkeen ja hän oli silloin 4v.

Mä sanoisin suoraan että joko molemmat muksut mukaan tai kumpikaan ei lähde... epäreilua oisi toista kohtaan! Eri asia jos toinen olisi vielä tosi pieni..

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:

noooh...

Meillä on ollut tapana, että isommat pääsevät niille pitkille reissuille ukin kanssa ja pikkunen pääsee sitten kaikkien kanssa mukaan lyhkäsimmille reissuille. Nyt kun pikkunen onkin jo 'isompi' ja pienempiä meiltä ei löydy, niin kaikki pojat pääsevät ukin ja mummin kanssa yhtä pitkälle reissulle.

Että varo keskisuomi, pojat saapuvat lähiaikoina. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Riksis:
Mun anoppi on tuon tyylinen kans.. Aina on ostamassa (kaivamassa rahaa) jos minä tai mies ensin kielletty.. Tästä on monet kerrat väännetty, ei vaan mene perille, ei.. :(.

Eipä tuo ole oikein, mutta pistämpä pahemmaksi. Mun anoppi lupailee työille aina kaikkea kivaa ja kysele mitä nuo haluaisvat synttäriahjaksi. Toiset ilo kasvoillaan kertovat, mutta koskaan ei ole luvattua lahjaa tullut. Selitä siinä sitten 4 ja 2 vuotiaille.....Mummo on sitä mieltä että eiväthän he muista. Ihana ihminen mummo on kaikin puolin, mutta niin vietävän pihi....

Yhteistyössä