Narisenko minä ihan turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";26320031]Niin, ei oma äitini ainakaan valittanut vaan hänestä oli mukava tehdä ruokaa toisille. Onko nykysuomalaisnaisten vaikea nauttia epäitsekkyydestä ja palvelemisesta...? Minusta tuollainen laskeskelu on aika pikkusieluista, ihminen ei tavallaan osaa olla hetkessä fiiliksellä "relasti" vaan elämä on "taulukkolaskettua" myös kotona.[/QUOTE]

No enpä kyllä haluais olla miehelle mikään palvelija, oli se kuinka epäitsekästä tahansa : /

[QUOTE="vieras";26320150]No enpä kyllä haluais olla miehelle mikään palvelija, oli se kuinka epäitsekästä tahansa : /[/QUOTE]

Miksi et? Sehän on kaunista. Pitäisi "kantaa toisten kuormia", se on sitä välittämistä. Mikä pahuus tähän on kätkettynä? Usein aiemminkin olen kuullut tuon tyyppistä kommenttia. Rakkauden olemushan on epäitsekäs, vaikka toki mukana tulee olla itsekkyyttä.

[QUOTE="mies";26320167]Miksi et? Sehän on kaunista. Pitäisi "kantaa toisten kuormia", se on sitä välittämistä. Mikä pahuus tähän on kätkettynä? Usein aiemminkin olen kuullut tuon tyyppistä kommenttia. Rakkauden olemushan on epäitsekäs, vaikka toki mukana tulee olla itsekkyyttä.[/QUOTE]

Mutta pitäähän sille miehellekin jättää kannettavaa ja palveltavaa, muutenhan sen elämästä häviää sisältö. Uhrautuvainen nainen osaa antaa miehelleen paljon tilaisuuksia uhrautua perheen edestä!

[QUOTE="vieras";26320150]No enpä kyllä haluais olla miehelle mikään palvelija, oli se kuinka epäitsekästä tahansa : /[/QUOTE]

ikuinen ongelma. Ja siihen auta kun se että sopii ne mitä kukin tekee. Minulla ei miestä joten eipä ole valittamassa siitä että en tee mitään! Vaikka tein ruuan ja viikkosiivouksen joka viikko + pesin pyykit. Sattu vaan olemaan tavaroita(leluja) lattiolla kun mies tuli töistä. No sanoin jos ei kelpaa siivoa sinä, imuroi ja matot oli lattialla. Moppaus unohtu. Tiskikoneen osas täyttää.

Mutta pitäähän sille miehellekin jättää kannettavaa ja palveltavaa, muutenhan sen elämästä häviää sisältö. Uhrautuvainen nainen osaa antaa miehelleen paljon tilaisuuksia uhrautua perheen edestä!

Ilman muuta. En todellakaan kannata uhrautumista, olen jopa huolissani miten harva nainen ajattelee itseään ja omaa haluaan. Mutta kannatan palvelemista. Näitä ei kannata sekoittaa. Joissain ääritilanteissa tosin pidän uhrautumista jalona.

Eli viittasin tuolla "itsekkyydellä" juuri siihen että pitää muistaa pitää se oman hyvä olo aina taustalla punaisena lankana. Mutta ei tämä mitenkään sulje pois suuriakin tekoja toisen puolesta. Enemmänkin se tekee ne paremmin mahdolliseksi.

No joo, eihän tuo ruoanlaitto sinällään iso homma ole, mutta jotenkin väsymyksessä kaikki kulminoituu tuohon ruokahuoltoon. Tuo miehen työaika on sellainen, että tosi vähän jää perheen yhteistä aikaa ja esim. lasten läksyt ja kaikki murkkuikäisen kiukuttelut on minun hoidettavissa. Kun minä herään arkisin 5.30, niin eipä siinä paljon kerkiä pysätyä sohvalle makaamaan ennen ku kahdeksalta illalla.

[QUOTE="alkup.";26320299]No joo, eihän tuo ruoanlaitto sinällään iso homma ole, mutta jotenkin väsymyksessä kaikki kulminoituu tuohon ruokahuoltoon. Tuo miehen työaika on sellainen, että tosi vähän jää perheen yhteistä aikaa ja esim. lasten läksyt ja kaikki murkkuikäisen kiukuttelut on minun hoidettavissa. Kun minä herään arkisin 5.30, niin eipä siinä paljon kerkiä pysätyä sohvalle makaamaan ennen ku kahdeksalta illalla.[/QUOTE]

Tietysti miehenkin tulisi tulla vastaan, tukea ja antaa voimia! Ei muuten jaksa ilman "tankkauksia" tietenkään. Se on just sitä "hyvää" itsekkyyttä kun muistaa oman olonkin.

Toisaalta olen lukenut, että mies on monesti se joka enemmän haluaa näitä läheisyystankkauksia. Erikoista... Kai vaihtelee.

Mene töittesi jälkeen pitsalle, laita viesti kotiin että äiti on syömässä etsikää itse ruokanne tai hajotkaa. Sitten puhelin kiinni ja syöt rauhassa. Et pidä kiirettä ja kun kotiudut tarkkailet reaktioita. Jos fittuillaan teet seuraavana päivänä saman tempun jne jne kunnes rakas passattu miehesi tajuaa mikä sinua rassaa koska et sitä kehtoo päin naamaa sanoa. Ja kas kaikki taas rakastaa eikä kukaan nalkuta.

[QUOTE="vieras";26320051]En kyllä itse jaksas töitten jälkeen muuta tehdä kuin katsoa telkkaria. Jos nukun päivällä niin teen sitten kotihommelit yöllä. En kyllä imuroi kun se kuuluu naapuriin.[/QUOTE]

Siis ehtisihän se mies tehdä aamusta noita kotihommia.:O Meillä on yhtäpitkät työpäviät ja hoidamme kotityöt puoliksi miehen kanssa.

Yhteistyössä