närkästytkö jos ei uskovana sulle sanotaan että oli jumalan tahto etc.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hivenenhullu

Vieras
siis jos jotain pahaa tapahtuu ja ihmiset lohduttelee niin ärsyttäiskö se että lohdutellaan sanomalla että tää oli jumalan tahto...??
ja onko siitä "oikeus" hermostua ja sanoa takaisin pahemmin jos ei usko???
ja onko silloin uskovalla oikeus hermostua jos sanookin että ei ole mitään jumalaa...

nyt siis vaan pohdiskelen, kun aika usein törmää siihen että ihmistä lohdutellaan uskonnolla vaikka ihminen ei uskoisikaan, ja ainakin itsestäni tiedän että mulla saattais hermot mennä jos mulle niin sanottais...

Jos vaikka kävis niin että me menetettäisiin meidän masuvauva ja joku tulis mulle lässyttämään jumalan tahdosta, niin siinä kohtaa olisi aika liki etten tirpasis vaikka väkivaltainen ei noin muutoin olekkaan.

Mutta pienemmässä asiassa mä kyllä nauraisin päin näköä.

en tiedä kyllä mitä tohon sitten sanoisin, ei ole koskaan kukaan sanonut jos mulle on jotain kauheaa sattunut. joku on kyllä joskus sanonut omasta kohdastaan, että se oli varmaan jumalan tahto. ja jos hän näin uskoo niin sehän on taas hänen asiansa.

Kyllä varmaan, koska olen vain syntinen ihminen joka helposti kapinoi. Paremmin ottaisin vastaan sanamuodon että "Jumalalla on varmasti tällekin joku tarkoitus", sen ymmärrän koska olen lukenut paljon uskonnollista kirjallisuutta ja havainnut että Jumala hoitaa yksilöiden lisäksi myös suurempia kokonaisuuksia.

..monet vaikeudet ja vastoinkäymiset on kyl pitkällä juoksulla myös siunaus vaikei heti siltä näyttäiskään. Ja joskus Jumala kai joutuu särkemään ihmisen oma vahvuuden jotta saisi pelastettua hänet iänkaikkisuuteen

mie varmaan saisin primitiivireaktion jos mulle lapsen kuoleman jälkeen selitettäis jotain jumalan tahdosta.. siis raivostuisin lähinnä... |O
mutta joo, jos joku muu kertoo itseään kohdanneesta asiasta ja sanoo että se oli jumalan tahto niin eihän se silloin mulle kuulu, ja tietysti pidän turpani kiinni vaikken samaa mieltä olisikaan.. onhan uskonnon tarkoitus kuitenkin tuoda lohtua ja turvaa joten mikä minä olisin arvostelemaan toisen selviytymiskeinoja

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
..monet vaikeudet ja vastoinkäymiset on kyl pitkällä juoksulla myös siunaus vaikei heti siltä näyttäiskään. Ja joskus Jumala kai joutuu särkemään ihmisen oma vahvuuden jotta saisi pelastettua hänet iänkaikkisuuteen

mutta jos ei usko tuohon, niin saako siitä hermostua jos tuolal lailla tullaan kertomaan...??
kun mä en usko että oikeastaan millään on mitään suurempaa tarkoitusta, tuurilla me ollaan tänne synnytty ja me eletään vain kerran, paskoja asioita tapahtuu ja niille ei ole mitään tarkoitusta...

KYLLÄ: Miten insesti voi olla jumalan tahto, miten vauvan kuolema voi olla jumalan tahto, miten kedkenmeno voi ollajumalan tahto

EI jumalaa voi joka paikkaan sotea

Jokanen uskokoot mihin tahtoo, mutta minulle ei tarvitse tuollaisia puhua. Meillä on nyt hyvin vaikeaa ja ärsyttää suunnattomasti, kun sanotaan, että jokaiselle annetaan sen verran, kuin hän jaksaa kantaa. Jos olisin vähän heikompi ei meidän lapsi kuolisikaan.

No mua kyllä ärsyttäis tollanen "lohdutus" siitä huolimatta, että itse uskon. Siinä lauseessa ei oo mun mielestä mitään lohduttavaa, vaan siinä "lohduttaja" asettuu toisen yläpuolelle. Ihminen itse joka on tapahtumien sisällä voi tollasee johtopäätökseen lopulta ehkä tulla, ei toiset hänen puolestaan.

En tiedä miten suhtautuisin jos omalle kohdalle moista sattuisi. Uskon kyllä Jumalaan mutta joissain asioissa ja tilanteissa huomaan kapinoivani Jumalaa vastaan ja varmaan tuollainen asia olisi yksi niistä. :snotty: Varsinkin jos toinen tulee lohduttamaan tuolla tavalla.

Ihmisen ei ole kuitenkaan tarkoitus ymmärtää kaikkea mutta uskon että kaikella on jokin suurempi tarkoituksensa vaikka ihminen saattaisi sen tässä maailmassa kokea vääryydeksi. Kuitenkin lohduttaa enemmän että uskoo lapsen otetun hyvään huomaan jokatapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
JUMALA ON, uskoo siihen tai ei.

Jumalan tahdosta mossotetaan, kun ei enää itse keksitä mitään sanottavaa. Heitetään vastuu sinne, jota ei vastuuseen saa.

Mä taas olen sitä mieltä, että Jumaalaa EI ole. Miksi vain sun mielipide voisi olla se oikia?

Jos mulle tulis joku mussuttamaan Jumalan tahdosta, kun on kyse mun sairastamisista, niin kyllä menis hermot ja aivan täysin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jokanen uskokoot mihin tahtoo, mutta minulle ei tarvitse tuollaisia puhua. Meillä on nyt hyvin vaikeaa ja ärsyttää suunnattomasti, kun sanotaan, että jokaiselle annetaan sen verran, kuin hän jaksaa kantaa. Jos olisin vähän heikompi ei meidän lapsi kuolisikaan.

tai sitten se vakio, tällä jumala tahtoo opettaa nöyryyttä...
tsemppiä sinne :)

Tahdon korjata teille: Kaikki mikä on hyvää, tulee Jumalalta, Jumala ei ole paha Jumala, vaan on antanut kaikille vapauden uskoa Häneen, ja jos et tahdo uskoa Häneen, rakastaa Hän silti sinua. Jumala on rakastava Jumala, ei tee pahaa kenellekkään. Kaikki paha mikä täällä maan päällä riehuu ( taudit, perverssiot, valheet ym. ) ei ole Jumalasta. Voitte itse miettiä mistä..

Alkuperäinen kirjoittaja angel:
Tahdon korjata teille: Kaikki mikä on hyvää, tulee Jumalalta, Jumala ei ole paha Jumala, vaan on antanut kaikille vapauden uskoa Häneen, ja jos et tahdo uskoa Häneen, rakastaa Hän silti sinua. Jumala on rakastava Jumala, ei tee pahaa kenellekkään. Kaikki paha mikä täällä maan päällä riehuu ( taudit, perverssiot, valheet ym. ) ei ole Jumalasta. Voitte itse miettiä mistä..

mutta kun en näin usko... niin ei silloin tuollainen "tieto" mua myöskään lohduta... ja onko silloin väärin se sille lohduttajalle sanoa vai pitäisikö siinä hymistellä myöntyvästi...

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja angel:

mutta kun en näin usko... niin ei silloin tuollainen "tieto" mua myöskään lohduta... ja onko silloin väärin se sille lohduttajalle sanoa vai pitäisikö siinä hymistellä myöntyvästi...

No tuon kertominen on minusta turhaa "lohdutukseksi", koska ei toi kyllä taida lohduttaa ollenkaan..

Jos tunnet huonompaa mieltä, jos toinen sanoo sulle ikävästi, voit minusta sanoa sen suoraan toiselle ja kertoa mikä siinä satuttaa/ärsyttää tjms. Ei tarvi hymistellä, jos ei halua.

mulle on sanottu noin monta kertaa kun kyseessä on on mun veli joka narkkaamisellaan tehny lyhyesti sanottuna meijän lähellä olevien elämästä täyden helvetin. monta kertaa on joku sanonut,että on jumalan tahto tai tälläkin on joku tarkotus jumalan silmissä jne..ja vaikka uskonkin jumalaan ja jeesukseen,niin silti silloin se pistää niin aivoon kun joku sanoo noin..en käsitä miten voi olla jumalan tahto tälläinen monta vuotta kestävä helvetti,joka on koitunu miejän perheen tuhoksi monessa suhteessa.??en pysty käsittää vaikka yrittäisin kuin.

Yhteistyössä