Nato pyytää Suomelta asettamaan käyttöön nopeaan toimintaan kykenevän prikaatin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Russofobiaa aloitettiin levittää jo kauan ennen konfliktia…?

Venäjän johto tosiaan vertaa tätä asiaa natsisaksan toimiin ja juutalaisvihaan/asenteisiin. Eikös russofobia ole ihan olemassa oleva asia? Mutta, vielä on matkaa siihen, että kaikki haluaisi tappaa venäläiset?
Olet itse jossain psykoosissa. Parista viimeisestä viestistäsi on ollut vähän vaikea saada selvää. Ei russofobiaa sitä paitsi tarvitse levittää tänne Suomeen. Kyllä se tulee ihan verenperintönä. Ihan samalla tavalla kuin sinun russofiliasikin.

Olet itse jossain psykoosissa. Parista viimeisestä viestistäsi on ollut vähän vaikea saada selvää. Ei russofobiaa sitä paitsi tarvitse levittää tänne Suomeen. Kyllä se tulee ihan verenperintönä. Ihan samalla tavalla kuin sinun russofiliasikin.
En ole psykoosissa, ajattelen ihan selkeästi.

En kannata korruptoituneita Ukrainaa ja Venäjää. Meillä on korkeampi moraali ja olemme rehellinen kansa (media, osa päättäjistä ja osa virkamiehistä eivät ole eikä valitettavasti kansa osaa vaatia heiltä tätä riittävästi).
Sinä sen sijaan laitat ilmeisesti vaikka lapsesi Ukrainan kentille jotta Eurooppa köyhtyisi ja Usa vaurastuisi?

Heräätköhän silloin jos ja kun Usa alkaa tehdä myönnytyksiä Venäjää kohtaan, ehkä jopa kauppaa?
Eikö voisi olettaa, että Usa sylkee Venäjää?

Sinä sen sijaan laitat ilmeisesti vaikka lapsesi Ukrainan kentille jotta Eurooppa köyhtyisi ja Usa vaurastuisi?
Tuo on tyylipuhdas olkinukke. Ei kukaan ole tuollaista vaihtoehtoa tarjonnut. Tässähän on ollut puhetta siitä, että Venäjä hyökkäsi Ukrainaan ja USA auttaa Ukrainaa. Jos Venäjä hyökkää Suomeen, USA auttaa Suomea. Henkilökohtaisesti en usko siihen, että miljardien antaminen apuna erityisesti vaurastuttaa USA:ta, mutta tietenkin kansainvälisestä goodwillistä on hyötyä supervallalle.

Turkki ja Unkari ovat kai ostettavissa ja molemmat sylkee lännen liberaalia hegemoniaa?
Kumpikin hyväksyy Suomen ja Ruotsin jäsenyyden ensi kesään mennessä. Unkari tietää oikein hyvin, ettei se pärjää ilman EU:n tulonsiirtoja ja Turkki taas tajuaa tämän kysymyksen olevan loppupeleissä niin pieni, ettei sen takia kannata hukata enempää poliittista pääomaa.

Tuo on tyylipuhdas olkinukke. Ei kukaan ole tuollaista vaihtoehtoa tarjonnut. Tässähän on ollut puhetta siitä, että Venäjä hyökkäsi Ukrainaan ja USA auttaa Ukrainaa. Jos Venäjä hyökkää Suomeen, USA auttaa Suomea. Henkilökohtaisesti en usko siihen, että miljardien antaminen apuna erityisesti vaurastuttaa USA:ta, mutta tietenkin kansainvälisestä goodwillistä on hyötyä supervallalle.
Oli olkiukko, samoin kuin minun russofilia? Vai oliko tuo toinen se parempi olkiukko minkä saa laittaa eikä sitä paheksuta, mutta minun olkiukkoa on reilua paheksua?

Usan agendasta olemme eri mieltä ja niin ovat monet muutkin, jopa usalaiset itse -
tähän en enää sadatta kertaa lähde.

Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen. Suomi on Venäjän paras puolustus. Suomi ei itsenäisenä maana antaisi lännen ja idän ottaa yhteen.
Jos meillä olisi sotilaallisesti tiiviimpi yhteistyö pohjoismaiden kesken niin muuri lännen ja idän välissä olisi kova (konfliktivapaa). Samalla voitaisiin dumpata itsemme ulos muistakin meitä kannattamattomista organisaatioista tai ehkäpä pohjolan voimakkaana yhteisönä meillä olisi suurempi ääni. Pienenä ”kaikki käy” Suomena meitä viedään kuin pässiä narussa.

Natossa on ihan ihmeellisiä maita. Kuka haluaa olla esim. Turkin kanssa samassa sotilaallisessa organisaatiossa? Ok, resurssit käy, mutta entäpä ideologia? Tai muiden vastaavien?🤷‍♀️ Ihme kun ei yhdistytä sotilaallisesti Irakin kanssa tai muiden kestosotijoiden!🙄

Viimeksi muokattu:
Kumpikin hyväksyy Suomen ja Ruotsin jäsenyyden ensi kesään mennessä. Unkari tietää oikein hyvin, ettei se pärjää ilman EU:n tulonsiirtoja ja Turkki taas tajuaa tämän kysymyksen olevan loppupeleissä niin pieni, ettei sen takia kannata hukata enempää poliittista pääomaa.
Jännä että toinen puoli ei korota?

Oli olkiukko, samoin kuin minun russofilia? Vai oliko tuo toinen se parempi olkiukko minkä saa laittaa eikä sitä paheksuta, mutta minun olkiukkoa on reilua paheksua?
Sinun russofiliasi on päivänselvä fakta, joka on tullut ilmi sekä epäsuorasti että suoraan omissa puheissasi. Olet usein myöntänyt ihailevasi venäläistä kulttuuria ja pitäväsi venäläisiä tapoja suomalaisia parempina. Sen sijaan ajatuksesi siitä, että minä olisin lähettämässä lapseni Ukrainaan ja motiivini olisivat Euroopan köyhdyttäminen ja USA:n rikastuttaminen on ihan puhtaasti omaa keksintöäsi eikä voi perustua mihinkään mitä minä tai oikeastaan kukaan muukaan on tuonut esiin.

Sinun russofiliasi on päivänselvä fakta, joka on tullut ilmi sekä epäsuorasti että suoraan omissa puheissasi. Olet usein myöntänyt ihailevasi venäläistä kulttuuria ja pitäväsi venäläisiä tapoja suomalaisia parempina. Sen sijaan ajatuksesi siitä, että minä olisin lähettämässä lapseni Ukrainaan ja motiivini olisivat Euroopan köyhdyttäminen ja USA:n rikastuttaminen on ihan puhtaasti omaa keksintöäsi eikä voi perustua mihinkään mitä minä tai oikeastaan kukaan muukaan on tuonut esiin.
Kuten aiemmin kirjoitin, sotapsykoosi aiheuttaa tuollaisia harhoja sinulle. Olen lukuisia kertoja kirjoittanut, että en kannata kumpaakaan korruptoitunutta valtiota, mutta kyllä näissä molemmissa hyvää on.

Eikö sinusta venäläinen kirjallisuus, baletti, klassinen musiikki tai taide ole kaunista ja koko maailmalle tärkeää?😦
Jos sinulta kysytään niin sinäkin varmaan löydät jotakin hyvää vähän joka kulttuurista?
Eikä se tee sinusta epäisänmaallista Putinin trollia? En ole koskaan sanonut että pidän venäläistä kulttuuria suomalaista kulttuuria parempana, mutta toki voi löytyä yksittäinen asia mikä on hyvää ja mitä toivoisi Suomeenkin.
Tekeekö se tosiaan minusta russofilisen Putinia fanittavan?😦

Sohvaperunasotijat ovat siis valmiita tappamaan suureen ääneen kaikki ukrainalaiset ja venäläiset sohvaltaan, mutta eivät muuten halua osallistua?

Meidän näkemykset ja toivomukset konfliktin osalta ovat hyvin erilaiset, tästä on siitä huolimatta väännetty jo ehkä vähän liikaakin.
Minä kannatan rauhaa ja ymmärrän tämän konfliktin synnyn hyvin erilailla kuin sinä, siksi meidän saattaa olla turhaa keskustella? Etenkin jos se menee niin pahasti tunteisiin että isänmaalliselle ihmiselle täytyy alkaa ehdottamaan, esimerkiksi sellaista, että fanitan Putinia tai että pidän Venäjää Suomea parempana.
Putinissakin on omat hyvät juttunsa, mutta ei se tarkoita, että häntä fanitan.

Eikö sinusta venäläinen kirjallisuus, baletti, klassinen musiikki tai taide ole kaunista ja koko maailmalle tärkeää?😦
Jos sinulta kysytään niin sinäkin varmaan löydät jotakin hyvää vähän joka kulttuurista?
Eikä se tee sinusta epäisänmaallista Putinin trollia? En ole koskaan sanonut että pidän venäläistä kulttuuria suomalaista kulttuuria parempana, mutta toki voi löytyä yksittäinen asia mikä on hyvää ja mitä toivoisi Suomeenkin.
Tekeekö se tosiaan minusta russofilisen Putinia fanittavan?😦
Epäisänmaallinen Putinin trolli olet siksi, että trollaat Putinin puolesta ja toistat venäläistä propagandaa. Se on ihan russofiliastasi irrallinen juttu, mutta tietenkin russofiliasi varmaan pitkälle selittää sitä miten haksahdit niin sivupoluille. Mutta mikäli asia on sinulle jotenkin epäselvä, niin on täysin mahdollista ihailla venäläistä kulttuuria olematta sitä mieltä, että siviilien tappaminen on ymmärrettävää. Et petä ketään, vaikka tuomitsisitkin Venäjän toimet.

• Haha
Reactions: Lispetti
Epäisänmaallinen Putinin trolli olet siksi, että trollaat Putinin puolesta ja toistat venäläistä propagandaa. Se on ihan russofiliastasi irrallinen juttu, mutta tietenkin russofiliasi varmaan pitkälle selittää sitä miten haksahdit niin sivupoluille. Mutta mikäli asia on sinulle jotenkin epäselvä, niin on täysin mahdollista ihailla venäläistä kulttuuria olematta sitä mieltä, että siviilien tappaminen on ymmärrettävää. Et petä ketään, vaikka tuomitsisitkin Venäjän toimet.
Höpö höpö ja huomenna lisää?🤷‍♀️

Yhteistyössä