Naurattaa aina nämä äidit jotka sanovat että vauva on niin kiinni äidissä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten määrittelet normaalin? Myös monista orpokodeissa kasvaneista kodittomista lapsistakin voi tulla päälle päin aivan "normaaleja" noin niinkuin esimerkkinä.

Mua naurattaa se, että jotkut on niin tyhmiä et perustaa oman empiirisen subjektiivisen kokemuksensa omasta lapsestaan perusteella mielestänsä faktatietoa lasten kehityspsykologiasta ja kokee ettei mitään haittaa synny, vaikka äiti huitelisi missä, sanoi vauvojen kehitystä vuosikausia tutkineet tutkijat mitä tahansa :D

Hehhehee kuin viisas oivallus, kai sitä voi jättää vaikka vastasyntyneen osastolle, jos tahtoo, mutta :) mutta jos olet alusta asti imettänyt ja vauva on rintaruokinnalla, niin eihän sitä niin vaan häivytä kyllä vuorokaudeksi minnekään. Toki jos vauva opetettu myös pullolle ja tutille, niin asia helpompi. Mutta äidillä lienee silti vaikeuksia pitää maitonsa kurissa ja paidat kuivina :) mulla olleet vauvat kiinni äidissä ja äiti kiinni vauvoissa ekat 8-10kk, mut toki nuo poikkeuksia, kun molemmat allergiavauvoja ja 4kk iässä vahvat vierastuskaudet molemmilla. Mutta eipä mitään, ovat nykyää niin reippaita leikki-ikäisiä, et kauppareissutkin kestää ikuisuuden kun kaikkien mummojen kans pitää jäädä rupattelee......

Minusta taas on surullista, että äidin kiintymyssuhde vauvaan on niin heikko, että lähtee vapaaehtoisesti pois vauvan luota kun vauva on noin pieni. Ellei kyse sitten etäopiskelusta ja kyllä, mies on yhtä hyvä hoitaja imetystä lukuun ottamatta. Veikkaan, että aapeen imetyskin "epäonnistui"

• Tykkää
Reactions: Punapeppupaviaani
[QUOTE="viera";29751753]Minusta taas on surullista, että äidin kiintymyssuhde vauvaan on niin heikko, että lähtee vapaaehtoisesti pois vauvan luota kun vauva on noin pieni. Ellei kyse sitten etäopiskelusta ja kyllä, mies on yhtä hyvä hoitaja imetystä lukuun ottamatta. Veikkaan, että aapeen imetyskin "epäonnistui"[/QUOTE]

Olisin mielelläni imettänyt jos maitoa vaan olisi tullut mutta kun ei tullut. Ja mummo hoiti sen aikaa kun opiskelin.

Jos vauvalle opetetaan että hoitajia on useita, hän mukautuu siihen, kuten kaikkeen muuhunkin ympäröivässä maailmassa. Silloin hänen maailmankuvakseen muodostuu se että häntä hoitaa useat ihmiset. Toiselle vauvalle kuva taas välittyy niin että hoitajia on yksi tai kaksi.

Tutkitusti kiinteä kiintymyssuhde on tärkeää kehitykselle. Sitä ei välttämättä riko mikään muiden hoitajien olemassaolo, vaan kyse on lapsuuden kestävästä luotettavasta suhteesta. Vauvatkin on kuitenkin yksilöitä ja toinen voi ottaa eron rankemmin kuin toinen, varsinkin eroahdistusvaiheessa.

Vaivaako sinua se, että olet jättänyt lapsen muiden hoitoon pienenä ja ettet ole voinut imettää? Vai miksi halusit tehdä tällaisen aloituksen? En ymmärrä, mitä nauramista siinä on, jos äiti on kiinni kolmekuukautisessa vauvassa.

Vaivaako sinua se, että olet jättänyt lapsen muiden hoitoon pienenä ja ettet ole voinut imettää? Vai miksi halusit tehdä tällaisen aloituksen? En ymmärrä, mitä nauramista siinä on, jos äiti on kiinni kolmekuukautisessa vauvassa.

Ei vaivaa kumpikaan asia ja maitoa ei tullut millään konstilla, ei imettämällä eikä pumppaamalla. Nälkään olisi kuollut jos korvikette en olisi antanut. Minusta vaan se että jos joskus jättää vauvan muiden hoitoon ei todellakaan ole huono vanhempi.

Äiti on itse luonut tämän "tarrasysteemin". Sehän on sama kuin tuttipullosta vieroitus. Lapsi imee pullosta niin kauan kuin äiti sen pullon hälle antaa. Harva lapsi itse valitsee mukin maitoastiakseen.

[QUOTE="heh";29751759]Olisin mielelläni imettänyt jos maitoa vaan olisi tullut mutta kun ei tullut. Ja mummo hoiti sen aikaa kun opiskelin.[/QUOTE]

Juu juu, ei varmasti tuolla asenteella tulekaan :) Miksi ihmeessä teitte lapsen, kun sitä ei halua kumpikaan vanhemmista hoitaa?

[QUOTE="-p-";29751801]Niin, no mulla onkin sairaus, jonka lääkitys estää imettämisen. Huonoksi äidiksi sekin tietysti minut tekee.

T: se, jonka vauvalla on isäkin[/QUOTE]

Ei tee, mutta olet todella jäävi puhumaan että lapsi on kiinni äidissään jos äiti niin tahtoo, kun et itse edes imettämään pystynyt. Ne, joilla vauva ei huoli pulloa tai korviketta missään tilanteessa ajattelee toisin.

mua naurattaa vanhemmat jotka pitää sitä niin huonona ja kamalana että vauva on kiinni vanhemmissaan. vielä eniten harmittaa niiden puolesta jolle tämä tulee yllärinä.

[QUOTE="viera";29751823]Juu juu, ei varmasti tuolla asenteella tulekaan :) Miksi ihmeessä teitte lapsen, kun sitä ei halua kumpikaan vanhemmista hoitaa?[/QUOTE]

Ei se asenteesta ole kiinni jos maitoa ei tule niin sitä ei tule. Olisiko pitänyt olla antamatta korviketta ja kuolla nälkään?ja kyllä olemme häntä hoitaneet hyvin paljon tuo opiskelu oli tilapäinen tilanne.

Vauvalla on paikallaoleva ja osallistuva isä, mutta kummasti vauva ikävöi perääni. Etenkin uniaikaan usein niin, ettei muut kelpaa. Ei tämä itselleni ole hyvä juttu, että vauva kiinni minussa näin voimakkaasti.

[QUOTE="viera";29751827]Ei tee, mutta olet todella jäävi puhumaan että lapsi on kiinni äidissään jos äiti niin tahtoo, kun et itse edes imettämään pystynyt. Ne, joilla vauva ei huoli pulloa tai korviketta missään tilanteessa ajattelee toisin.[/QUOTE]

Pistipä silmään nuo sanat: "kun et itse edes imettämään pystynyt". Itsekkään ihmisen sanoja. Mollaat toista jolla saattaa olla jokin vakava sairaus jonka takia elämä hankaloituu muutenkin kuin tuon imettämisen osalta. Seuraavaksi sanot varmaan että ei niitä lapsia kannata tehdä jos on sairas. Mistäpä sitä tietää vaikka itsekin joskus myöhemmin elämässään sairastuu ja ne lapset ovatkin jo tehtyinä?

Minä kyllä ymmärrän näitä joilla vauva on kiinni äidissä. Voihan se olla kiinni äidissään vaikka äiti ei imettäisikään!

[QUOTE="heh";29751651]Ettei voi vuorokaudeksi jättää hoitoon tms. Itse lähdin opiskelemaan kun vauva oli 3kk vanha ja ihan normaali lapsi hänestä tuli.[/QUOTE]

Mulla taas naurattaa aina, kun joku sanoo näin.

Mistä sä tiedät, millainen lapsestasi olisi tullut, jos olisit ollut vauva-ajan kotona vauvasi kanssa? Ja mistä sä tiedät, ettei tuo poissaolosi ole vaikuttanut mitenkään?

Oletko perehtynyt asiaan ja siihen, miten tuo vaikuttaa vauvaan ja missä vaiheessa vaikutukset tulee ilmi? Mikä ja millainen on normaali lapsi?

Yhteistyössä