Naurettavaa syyttää hormoneita omasta käytöksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja byhyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mäkään.

Mä en osaa ottaa sellasta ihmistä kovin tosissaan, joka saattaa käyttäytyä miten sattuu ja sit vielä kirkkain silmin laittaa käytöksensä hormoonien ja jonku ihmeen "naisen mielen" piikkiin.
Miten sellaista voisi ottaa tosissaan, kun se ei itsekään hallitse itseään eikä ikinä voi tietää, onko se nyt oikeasti jotain mieltä vai joku hormoonien tuottama juttu?

Itseään voi kehittää ja aivopestä aika paljon.

No tuo on ehkätyperää ja vähättelevää, kun ottaa huomioon, että hormoonit ohjaavat kaikkea tekemisiämme. Ilman hormoneja sinäkään et söisi, nukkuisi, pariutuisi, tekisi lapsia ym normaalisti. Hormoonit vaikuttavat varsin määräävästi ihmisen elämään.

Mä kyllä ymmärrän ja uskon hormoonien vaikuttavan PALJON.

Siksi en ikinä enää käytä ehkäisypillereitä, sekottavat kuupan todella pahasti.

Ja miten niin ei ole miehillä hormoonimyrskyjä?
Tunnen muutaman salilla ahkerasti käyvän joilla sattumalta ilmenee satunnaisia kuuriluontoisia hormoonimyrskyjä ja isoja sellaisia. TODELLAKIN vaikuttaa miehiinkin.

[QUOTE="vieras";27019130]Mä kyllä ymmärrän ja uskon hormoonien vaikuttavan PALJON.

Siksi en ikinä enää käytä ehkäisypillereitä, sekottavat kuupan todella pahasti.

Ja miten niin ei ole miehillä hormoonimyrskyjä?
Tunnen muutaman salilla ahkerasti käyvän joilla sattumalta ilmenee satunnaisia kuuriluontoisia hormoonimyrskyjä ja isoja sellaisia. TODELLAKIN vaikuttaa miehiinkin.[/QUOTE]

Totta kai.

Jännä et joku taas koittaa erotella hormonit ihmisestä. Kohta varmaan ajatellaan että verenkin voi jotenki erotella, et ehei ei kaikilla veri kierrä ja tee vaikutuksia. :D

Huomaan selkeän muutoksen itsessäni jos vertaan aikaa ennen ja jälkeen ehkäisypillereiden aloittamisen. Olen itkuherkempi ja huomaan ärsyyntyväni pienistäkin asioista,samoin mieliala on melkoisen alavireinen. Olen kuitenkin työelämässä joten en tosiaan voi käyttäytyä miten huvittaa milloin huvittaa enkä toistaiseksi ole vielä miestäkään pahoinpidellyt syyntakeettomuuden siivellä

. En voi kuitenkaan kiistää hormoonien voimaa ja vaikutusta kehossani. Raskausajan iho-ongelmat,aristavat rinnat,kuukautisten aikana esiintyvä päänsärky.. jos hormoonit kykenevät aiheuttamaan näkyviä muutoksia fyysisesti niin miksei myös henkisesti?

On ihan yleisesti tiedossa että hormooneja käyttävät urheilijat ja kehonrakentajat voivat olla todella epävakaita persoonia kehon hormoonien epätasapainosta johtuen. Ehkä tässä on kyse enemmän itsehillinnästä kuin niistä varsinaisista vaikutuksista,sillä ne vaikutuksethan ovat todistetusti olemassa. Eri asia sitten miten elämänsä niiden kanssa handlaa.

Uskon että hormoonit voivat olla laukaiseva tekijä ylilyönteihin,mutta kokonaan niiden piikkiin ei voi tekojaan laittaa.

Muistanko ihan totaalisen väärin vai oliko ex-Gladiaattori Virpi Buttin paloittelusurmajutun yhteydessä puhetta hänen aiemmasta hormoonien käytöstään? Muistelen lukeneeni jostain uutisoinnista että tämä Virpi olisi ollut henkilönä todella arvaamaton tapaus eikä vähiten sen vuoksi että on vetänyt mömmöjä bodausaikoinaan. Korjatkaa jos olen väärässä tai muistelen nyt jotain toista juttua.

[QUOTE="...";27019093]No tuo on ehkätyperää ja vähättelevää, kun ottaa huomioon, että hormoonit ohjaavat kaikkea tekemisiämme. Ilman hormoneja sinäkään et söisi, nukkuisi, pariutuisi, tekisi lapsia ym normaalisti. Hormoonit vaikuttavat varsin määräävästi ihmisen elämään.[/QUOTE]

Joo, mut puhuinkin siitä asioiden hormoonien piikkiin laittamisesta.
Ihminen pystyy kyllä hillitsemään ja ohjailemaan omaa käytöstään, vaikka mielessä olisikin jonkinäkönen "hormoonimyrsky" meneillään tai mitä ikinä nyt onkaan.

[QUOTE="...";27019093]No tuo on ehkätyperää ja vähättelevää, kun ottaa huomioon, että hormoonit ohjaavat kaikkea tekemisiämme. Ilman hormoneja sinäkään et söisi, nukkuisi, pariutuisi, tekisi lapsia ym normaalisti. Hormoonit vaikuttavat varsin määräävästi ihmisen elämään.[/QUOTE]

Onko laissa pykälä, jossa murha jätetään tuomitsematta koska nainen on hormoonien määrättävänä? Väittääkö joku tosiaan, että hormoonit estävät järjen käytön? Antaistko miehellesi pettämisen anteeksi, jos hän sanoisi että hormoonit määräsivät?

Yhteistyössä