Naurisvoi/vaahto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ihamieli

Aktiivinen jäsen
11.11.2006
5 505
1
36
Onko kukaan tehnyt nauriista vähän perunamuussin tyylistä lisäkettä voin kanssa? Miten teette sen? Minä olen hionut ja hionut sen tekemistä, ja aina siitä meinaa tulla kitkerää.

En ole tehnyt, mutta jos tekisin, en luultavasti keittäisi nauriita vaan kuullottaisin nauriskuutiot voissa, lorauttaisin sekaan vähän siirappia ja tilkan vettä ja antaisin hautua kannen alla kypsiksi. Sen jälkeen soseuttaisin ja laittaisin sekaan vähän kermaa ja ripauksen suolaa.

[QUOTE="Maija";23172847]Olen tehnyt ja saanut myös kitkeraa, lanttua olen laittanut sekaan mutta kitkeryys on säilynyt.[/QUOTE]

Söin ravintola Juuressa ihan taivaallisen hyvää naurisvoita, joka ei ollut tippaakaan kitkerä. mistään en ole ohjetta löytänyt enkä saa sitä kitkeryyttä vaan pois :/

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23172851:
En ole tehnyt, mutta jos tekisin, en luultavasti keittäisi nauriita vaan kuullottaisin nauriskuutiot voissa, lorauttaisin sekaan vähän siirappia ja tilkan vettä ja antaisin hautua kannen alla kypsiksi. Sen jälkeen soseuttaisin ja laittaisin sekaan vähän kermaa ja ripauksen suolaa.

Minäkin mietin siirappia. Se naurisvoi ei ollut tippaakaan makea, eli en ajatellut siinä olevan makeutusta. Hauduttamista voisi tosiaan kokeilla.

[QUOTE="alma";23172962]Oletko varma, että oli naurista. Jos joukossa oli bataattia?[/QUOTE]

Luotan, että jos menussa lukee naurisvoi, siinä ei muita vihanneksia ole. Värikin oli niin vaalea, ettei bataatin kanssa onnistuisi.

[QUOTE="jojo";23172984]Miten sä sen valmistat? Oletko koettanut höyryttää vai keittää?[/QUOTE]

Keitin miedossa suolavedessä, pistin tehosekoittimeen voin kanssa ja annoin käydä niin kauan että tuli hyvä vaahto. Koostumus oli juuri mitä halusinkin, maku ei ihan.

Jee, kerrohan sitten mitä mieltä olet. Minä kokeilen huomenna sitä nro vitosta, sitä tervapataa. Minusta ohjeessa vaan oli epätarkkuuksia, aijaijaia.

Kerron tietysti. Etsin tässä samalla marjajäädykkeen ohjetta, löysin kirpparilta ihanan vanhan jäädykevuoan, siinä on kansikin tallella. Postissa tuli se Delia Smithin kirja, se on oikea tiiliskivi potenssiin kaksi, se lupaakin olla complete book of cooking, en ole vielä ehtinyt sitä selailla.

Kerron tietysti. Etsin tässä samalla marjajäädykkeen ohjetta, löysin kirpparilta ihanan vanhan jäädykevuoan, siinä on kansikin tallella. Postissa tuli se Delia Smithin kirja, se on oikea tiiliskivi potenssiin kaksi, se lupaakin olla complete book of cooking, en ole vielä ehtinyt sitä selailla.

Sen jälkeen kun aloin tehdä jäätelöitä, ei enää olekaan tullut tehtyä jäädykkeitä.

Minä olen koukussa nyt siihen Julia Childiin, jahka tämän viikonlopun kokkailuista selviän, on tarkoitus tehdä taas kukkoa viinissä, burgundin pataa, roasted chickeniä ja sitä ihanaa voikastiketta kalalle (sitä hehkutettiin siinä My Life in France kirjassa, ja tenhoavasti kerrottiin reseptin tarina).

Kerro sitten millainen sekirja oli.

Ja muille kiitokset vihjeistä, kokeilen sekä höyryttämistä että haudutusta. En muuten älynnyt etsiä muussin nimellä....

Yhteistyössä