Ne jotka laittaa vain lapsilleen huomioliivit ovat itsekkäimpiä paskoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Sellaiset ihmiset ajattelevat, että kunpa lapselle ei vaan satu mitään kun se näkyy sen kirkuvan neonliivinsä kanssa. Eli kunhan vain itse ei menetä lastaan ja joudu kohtaamaan surua.
Mutta itselle ei laiteta liiviä kun se on niin vitun ruma. Ei käy mielessä, että kuinka paljon lapselle/puolisolle tulisi surua jos menettäisi äitin.

Eli vain oma perse ja omat tunteet kiinnostaa. :/

Kyl alottajan ajatuksissa pointtia on. Miksi lapsella heijastimet ja kypärä mutta aikuisella ei? Liian usein näkee että pimeällä on lapsi,ja se musta aikuinen siinä jossain kun kyllin lähelle menee. MIKSI ei suojata itseäänkin? Kaikilla lapsillakaan ei oo heijastimia.

No kerroppa missä kohtaa aikuinen ajattelee lastaan kun itse ei suojaudu?

Just niin, kun se minä minä vaan on mielessä. Ensin omassa koreassa pukeutumisessa ja sitten vielä lapsen kohdalla siinä, ettei itse menetä lastaan ja kohtaa surua.

Alkuperäinen kirjoittaja Viinipyräle;27540314:
Ei oo todellista :D

No ehkäpä sen takia että lapsi ei osaa aikuisen lailla varoa itse jo autoja. Aikuinen osaa jo väistää ja seurata itse autoja, lapsi ei vielä hyvin, jos ollenkaan. Ja lapsi on myös kooltaan pienempi ja vaikeampi huomata. Mielestäni aikuiselle riittää heijastin, jos ihan kävelyteillä liikkuu..

• Tykkää
Reactions: SuzieQ. ja Anatolia
[QUOTE="Vieras";27540474]No kerroppa missä kohtaa aikuinen ajattelee lastaan kun itse ei suojaudu?

Just niin, kun se minä minä vaan on mielessä. Ensin omassa koreassa pukeutumisessa ja sitten vielä lapsen kohdalla siinä, ettei itse menetä lastaan ja kohtaa surua.[/QUOTE]

Eli parempi vaan jos ei sitten lapselleenkaan laita sitä liiviä jos ei itsellä ole "kuin" se heijastin jottei ole täysin itsekäs paska? Koska mitään muuta motiiviahan ei vanhemmalla ole suojata lastaan kuin se ettei itse joutuisi menettämisen eteen. :headwall:

[QUOTE="Vieras";27540651]Ja milllä perusteella on liioittelua?[/QUOTE]

Ehkä turhan jyrkästi sanoin, toki saa laittaa jos haluaa.:D Mutta kyllä tavan heijastimet yleensä aikuiselle riittää. Pikkulapset kun pomppii holtittomasti ja on niin pikkusia, niin liivit ei ole liioittelua.

Hmm, kyllä mä laitan aina heijastinliivin kun lähden pimeään koiran kanssa lenkille... vaikka osaan katsoa tuleeko autoja jne. En pidä sitä ollenkaan liioitteluna.

Ja näkyyhän se liivi tosiaan autoilijalle monin kerroin paremmin kuin esim. yksi killuva heijastin.

Itse autoilijana kyllä toivoisin et aikuisillakin ois heijastinliivi jos kulkevat autotien vieressä. Viimeksi eilen pelästyi jalankulkijaa, joka aivan yllättäen olikin auton edessä. Oli sillä heijastin mutta niin ettei se näkynyt taaksepäin ollenkaan. Ja pahimpia ovat nämä mustissa vaatteissa kulkevat nuoret joilla ei oel edes sitä heijastinta.

• Tykkää
Reactions: pienisiili
Meillä on koko perheellä =)
Kuljetaan paljon jalkaisin (pienten kanssa eskarilaista viemässä/hakemassa), kauppareissuja yms. ja eihän tuolla pimeydessä näy mihinkään. On meillä heijastimiakin ja mm. koululaisilla on repuissa monta heijastinta heilumassa ja rattaissa on laitettuna troikkuvia heijastimia ja heijastinnauhaa. Joskus joku on vähän naureskellut mutta olen nauranut takaisin ja todennut että varmassa vara parempi =) 9v. pukee myös aamulla liivin ja kavereille on todennut että haluaa näkyä liikenteessä ettei jäisi auton alle ainakaan sen takia ettei autolija näe.

Minä laitan lapsille hämärän ja pimeän aikaan jopa omaan pihaa heijastinliivit. Ja tietysti pihasta poistuttua.

Itsellänikin on huomioliivi, mutta käytän sitä vain kulkiessani autotien laitaa, jossa jalkakäytävää tai kävelytietä ei ole. Eli käytännössä kaupungin ulkopuolella.
Normi koiralenkillä kaupungissa käytän tavallisia heijastimia (lisäksi mun ulkoilupuvussa on kiinteät heijastimet).
Myös koiralla on huomioliivi.

Syy siihen, miksi en koe kaupungissa (=valaistuilla alueilla) liikkuessa huomioliiviä itselleni tarpeelliseksi on se, että osaan kyllä huomioida ja varoa liikennettä ihan eri tavalla kun 4v tai 5v. Kyllä autoilija mut huomaa, kun mulla ne tavalliset heijastimet killuu takista.

Viimeksi muokattu:
On ap:llä ihan hyvä pointti, olishan se voinu nätimminkin sanoa, mutta tottahan tuo on.
Mikä olisi lapselle tärkeämpää kuin oma vanhempi, eikä tämä sitten viitsi nähdä sitä vaivaa, että laittaisi kunnon heijastimen.

Ja on ihan sama, vaikka aikuinen ei hyppisikään tiellä, jos autoilija ei ketään näe, niin eipä väistäkkäikään. eikä lapset niin paljoa pimeellä autoteiden varsilla yksin kuljekaan tai ei ainakaan pitäisi.

Sama on kyllä pyöräilykypärän kanssa, lapsi viimeisen päälle suojattu, mikä on kyllä hieno asia, mutta vanhemmalla ei mitään.Kyllä se aikuisenkin aivovamma aiheuttaa sille lapselle vaan paljon surua.

Eli eiköhän rakasteta lapsiamme ja huolehdita myös itsestämme!

Yhteistyössä