Mitenkähän kauan olisi järkevää odottaa miestä, joka sanoo, ettei vielä ole valmis muuttamaan yhteen, mutta rakastaa minua enemmän kuin mitään, olen parasta mitä hänelle on tapahtunut ja haluaa viettää loppuelämänsä kanssani? Olen itse miettinyt ja pelännyt, että hän ei ole tosissaan tässä suhteessa eikä ole varma haluaako olla kanssani, mutta omien sanojensa mukaan on varma. Olemme seurustelleet nyt vajaan vuoden ja pari kuukautta sitten tuli puheeksi yhteenmuuttaminen, koska minun on pakko muuttaa pois remontin alta viimeistään vuoden lopussa. Minusta olisi järkevää jo muuttaa yhteen ja tiedän että haluan sitä aivan tosissani ja varmasti, mutta mies haluaa ensin omien sanojensa mukaan saada elämänsä kuntoon, opintonsa sujumaan (mies on jo 26-vuotias mutta vaihtoi juuri opiskelualaa, joten on ihan alkuvaiheessa opinnoissaan) ja taloudellisen tilanteesa paremmaksi. Tarkoittaako tämä siis sitä, että hän ei halua muuttaa ennen valmistumista, johon kuitenkin menee vielä ainakin 3 vuotta? En jaksaisi odottaa niin pitkään. Vai eikö hän vain ole varma suhteestamme, ja jos ei ole niin miksi hän hän sanoo minulle päinvastaista? Mietin tätä lähes koko ajan joka päivä ja se alkaa jo tosissaan vaikuttaa mielialaani ja suhteeseemme. Minusta suhteemme on muuten todella hyvä ja vietän melkein kaiken aikani miehen luona, joten olemme tavallaan jo harjoitelleet yhdessä asumista. En enää viitsisi maksaa vuokraa asunnosta, jossa en koskaan vietä aikaa tai edes halua viettää. Ja miehenikin sanoo, että haluaa minun olevan hänen luonaan, mutta ei silti näytä ymmätävän, miksi tämä kahden asunnon välillä ramppaaminen alkaa rasittaa minua. Olen kyllä kaikesta tästä hänelle puhunut, mutta asiat eivät silti etene mihinkään. Tilannetta pahentaa se, että en meinaa millään löytää asuntoa itselleni, vaikka olen etsinyt jo monta kuukautta ja siitä aiheutuu minulle ihan älytön määrä stressiä, joka voitaisiin välttää, jos mies vain haluaisi muuttaa yhteen. Olen siis ehkä alitajuisesti alkanut syyttää häntä siitä, etten saa asuntoa ja että olen stressaantunut. Mitä tässä kannattaisi tehdä?