Neljän lapsen äidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vippis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vippis

Aktiivinen jäsen
25.06.2008
3 527
1
36
Kertokaa hei mulle, että elämä on tosi paljo vaikeempaa ja mutkikkaampaa neljän, kuin kolmen lapsen äitinä :saint:

Meilä siis lapset pojat 7- ja 6-v sekä tyttö 1,5v. Ja eeeei - vauvakuumeesta ei mitään tietoa :xmas:

Kolmen lapsen äitinä en ole koskaan ollut,hyppäsin heti kahden lapsen äidistä neljän lapsen äidiksi. Mutta ei ole sen hankalampaa nyt kuin ennen. Nuorimmat jo 5 vuotta.
Tila-auto oli jo ennestään ja tilaa talossa joten suurin muutos näkyi ruokakuluissa kun imetysvaihe loppui.

Minä tein hypyn kahden lapsen äidistä suoraan neljän lapsen äidiksi, mutta ei elämä sinällään ole suuresti muuttunut. Toki meille tuli eteen sekä asunnon että auton vaihto, mutta enpä olisi arvannut että elämä vielä voi olla näin suunnattoman antoisaa! Isommat lapset jo pian 7 ja 6 v, pienet nyt 7½kk vanhoja. Mutta nyt saa lapset kuitenkin riittää... ;)

Meillä sattui olemaan rauhallinen kolmonen ja aivan mahdoton nelonen, eli meillä se ero oli todella suuri (yövalvomiset, sairastelut, temperamentti). Mutta jos keskivertolapsia ajatellaan, niin ei ollut iso ero, auto jouduttiin vaihtamaan ja uudet rattaat ostamaan.

..sitä mä oon miettiny, että kukaan ei kyllä varmasti hoitoon ota neljää lasta - kolme lasta nyt vielä jotenkin voi saada.. Siis että jos vanhemmat sitä omaa aikaa tahtoo haluta.. Mutta taas se, että kun sitten aloittaa opinnot, niin se tilanne on silti joka tapauksessa eri :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä sattui olemaan rauhallinen kolmonen ja aivan mahdoton nelonen, eli meillä se ero oli todella suuri (yövalvomiset, sairastelut, temperamentti). Mutta jos keskivertolapsia ajatellaan, niin ei ollut iso ero, auto jouduttiin vaihtamaan ja uudet rattaat ostamaan.

100% peesi.

Omaa ikää oli myös +5 v kolmoseen nähden ja katson että sekin verotti jaksamista. Univelka vain kasautui, eikä sitä ehtinyt päivätorkuilla purkamaan, kun piti pienet koululaisetkin hoitaa. Pyykkivuoretkin kasvoivat korkeuksiin...

Vauva perheessä tarkoitti myös esim. pyöräretkien ja ravintolaruokailun unohtamista kunnes vauva oppi istumaan.

Siltä osin että pyykkiä on enempi ja meidän kahdestaan oleminen on jäänyt pariin kertaan ja sekin vain iltapäivä ja ilta eli yötä ei olla vietetty kahdestaan kohta kahteen vuoteen.
Kun oli kolme mummi ja vaari jaksoi ottaa heidät yökylään aina silloin tällöin, mutt ei neljää ja ihan ymmärrettävää. Kyllä me vielä kahdestaan toivon mukaan saadaan olla paljonkin.

Yhteistyössä