Neljän lapsen yksinhuoltaja saa 1300e kuussa pelkästään lapsista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Holmag
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Holmag

Vieras
Eipä paljoa tarvitse töitä tehdä niin pärjää. Ei ne lapset tuota summaa kuluta. Itse saan kahdesta lapsesta 580 ja ei se meilläkään kulu pelkkiin lasten juttuihin. Voin suoraan sanoa, että en pärjäisi niin pienellä summalla mitä saisin jos ei olisi lapsia

mitä tossa kitisette. hyvä kun jostain saa. sitä herkkuahan on jokaisen mahjdollisuus maistaa. laittaa vain ukon menemään. niin johan alkaa lantit tilille kilahdella. sitten ehkä onkin syytä narista, että on raskasta. kun nyt narisette siitä, että on niin raskasta olla kotiäiti, vaikka mies on teitä elättämässä ja tekee osansa vielä kotihommistakin.

No en mä kyllä haluaisi yrittää tulla toimeen 1300eurolla kuussa.... Toi taitaa olla siis lapsilisät+korotukset+alatusapu. ? Ne lasketaan sitten tuloksi kun lasketaan muita tukia.
Vaikka kyllähän Suomessa on todella avokätiset sosiaaliavustukset välillä ainakin...

No mulla on vanhin 10v, eikä se vielä ainakaan kuluta. Ihan samanverran maksaa tehdä kolmelle ruoka kuin että tekisin itelle pelkästään. Ruokaan tuota rahaa ei voi ajatella, koska se ei oikeasti maksa kovin paljon enempää. Varsinkin jos lapset jo vanhoja ja syövät kouluissakin. Suomen valtio ja veronmaksajat maksavat lasten elämisen, mitä enemmän niitä on.

Kai se perhe joutuu asumaan isommassa asunnossakin kuin mitä vanhempi asuisi yksinään. Neljä lasta vaikutta myös sähkö- ja vedenkulutukseen, samoin auton käyttö saattaa olla " ehdoton".
Kaikkia vaatteita/ kenkiä, yms. ei voi kierrättää lapselta lapselle- meidän pojat ovat käyttäneet aika paljon vaatteita "loppuun" ennen niiden pieneksi menemistä, varsinkin leikki- ikäisestä eteenpäin.

Tuommoinen porukka syö ruokaakin ihan kiitettävästi...Tai jos porukassa on sairastelevuutta, pitkä- tai lyhytaikaista..Kyllä niitä kuluja tulee- meneehän tuo summa helpostikin.

[QUOTE="vpv";23482210]Kun lapset kasvavat niin kyllä kuluttavat! Ja eläminen... miten voit olla kateellinen neljän lapsen yksinhuoltajalle?[/QUOTE]

Isompi asunto, auto, ruoka (varsinkin kun lapset ovat teini- iässä), vaatteet, kengät, harrastusvälineet...Taitaa tulla persnettoa kumminkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin;23482223:
No mulla on vanhin 10v, eikä se vielä ainakaan kuluta. Ihan samanverran maksaa tehdä kolmelle ruoka kuin että tekisin itelle pelkästään. Ruokaan tuota rahaa ei voi ajatella, koska se ei oikeasti maksa kovin paljon enempää. Varsinkin jos lapset jo vanhoja ja syövät kouluissakin. Suomen valtio ja veronmaksajat maksavat lasten elämisen, mitä enemmän niitä on.

Jos teidän lapsi ei syö paljoa, niin toisen lapsi saattaa syödä huimasti enemmän. Esmes meidän kasvavat pojat vetävät ihan kiitettävästi safkaa :saint:

Jos tuon lisäksi yh käy töissä edes sen verran (esim. minimipalkkaa n. 1200 e), että saa vuokran ja muut laskut maksettua, niin tuohan on ihan kohtuullinen summa. Ei varmaan monelle työssäkäyvällekään jää esim. 1300 euroa asumiskulujen ja laskujen jälkeen. Toki neljä lasta kuluttaa, mutta kyllähän tuolla pitäisi pärjätä.

No mä en tod. haluaisi olla 4 lapsen yksinhuoltaja. :O

Tätä reissuleskenä oloa (anteeksi, lupasin olla käyttämättä tätä termiä, mutta tämä on tasan eka kerta :D) takanapäin jonkin aikaa eikä tämä kyllä mitään herkkua ole tämäkään- saati sitten oikeasti yksinhuoltajana. JA neljälle lapselle.

Mistä ihmeestä tämä käsitys tulee, että 4 lapsen yksinhuoltajaäiti pystyis tuolla rahalla jotenkin helposti elämään, makaamaan sohvalla ja syljeskelemään kattoon?
Kyllä on niin helppoa, rahaa tulee ja mitään ei tarvi tehdä....... paitsi saattaa elämänsä solmuun tavalla tai toisella?

Mulla on neljä lasta nyt 12, 7, 9 ja 2,5vuotiaita. Esikoinen täyttää ihan just 13v. Meillä menee ruokaankin jo noi 100euroa. Siihen lisäksi harrastukset, bussiliput, uimahallikortit, vaatteet (on muuten aika kalliita, ei 13v pue päälleen enää kaikkea mitä äiti ehdottaa...) lapsille huvittelu rahaa. No, eniten huvittelurahaa käyttää/saa toi vanhin, mutta pianhan noi mutkin tulevat perässä.... Vanhin käy kavereidensa kanssa aika usein leffoissakin.... Joten itku tulisi jos pitäisi tulla toimeen 1300eurolla +tuet.
Lapset kuluttavat paljon. Kaiken oikeastaan minkä vain voit antaa kulutettavaksi.
Toki jos olisi tiukkaa niin halvemmallakin pärjättäisiin..... JOS olisi pakko. Onneksi ei ole.

MUOKS niin siis meillä menee ruokaankin jo 1000e ei 100e :D Onneksi asumiskulut on tosi halvat. Vain vähän alta 1000e. Pääkaupunkiseudulla siis.

Viimeksi muokattu:

Siis 10- vuotiasko ei tarvitse omaa huonetta/tilaa? Okei, se ei siis syö, sillä päästään helpolla. Ei varmaan ole myöskään vakuutettu, ei tarvitse vaatteita/kenkiä, ei harrasta mitään, ei tietenkään kulje bussilla mihinkään...Kannattaa siis tuollasia lapsia tehdä lisää, ei tarvitse kuin maata ja syljeksiä kattoon :D

Vertaappas kumpi summa on isompi, miehesi tulot vai elareiden osuus (140 euroa per lapsi), ja mieti sitten kannattaako olla kateellinen.. itse yksinhuoltajana saan tasat 40 euroa suuremmat lapsilisät, en elatustukea ollenkaan. En ole kehdannut hakea, enkä tiedä saisinko kun olen ns. hyväpalkkainen.

En minä ainakaan saa millään riittämään sitä rahaa perheen ruokiin,mitä menisi jos vain itselle ostaisin.
Meilläkin lapset vasta 4v ja 3v ja ruokaa kuluu jo nyt hirveästi,saati sitten tulevaisuudessa. Ei ole päiväkodissa olo ainakaan ruokakuluja pienentänyt.

Lapsesi ei ilemisesti saa uusia vaatteita,harrasta ja elää melkein pyhällä hengellä. Hienoa jos se teillä toimii.

Me ei tultais todellakaan toimeen 1300 eurolla kuussa vaikka on vain 2 alaikäistä lasta kotona eikä asunto- tai autolainaa enään ole. Kyllä jaksatte olla tyhjästä kateellisia.

Ihan samanverran maksaa tehdä kolmelle ruoka kuin että tekisin itelle pelkästään. Ruokaan tuota rahaa ei voi ajatella, koska se ei oikeasti maksa kovin paljon enempää.

Oon samaa mieltä! Jauhelipaketti maksaa tietyn summan, tein siitä sitten ruokaa itselleni tai koko perheelle. Samoin esimerkiksi voin ja leivän kanssa.

[QUOTE="vieras";23482329]Oon samaa mieltä! Jauhelipaketti maksaa tietyn summan, tein siitä sitten ruokaa itselleni tai koko perheelle. Samoin esimerkiksi voin ja leivän kanssa.[/QUOTE]

Et voi olla noin tyhmä :D

Vielä konnentoin tuohon ruoka asiaan. Kolme ei tosiaankaan syö yhtä paljon kuin vain yksi. Ja meillä lapset syövät ensin aamupalan kotona. Lounaan saavat kaikki koulusta/tarhasta. Välipalan saa 2 lasta iltapäiväkerhosta/tarhasta. Kahdelle pitää järjestää itse. Päivällinen ja iltapala kotona. Että täytyy ruokaa ostaa kotiinkin vaikka käyvät koulussa/tarhassa.

Yhteistyössä