nenäverenvuodosta kysymys..tai kysymyksiä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
Likalla on nyt eilen ja tänään tullu verta nenästä, alkaa ihan yllättäen, eilen oli just herännyt, makas vielä sängyssä ku pomppas sieltä pois ja suoraan vessaan ja sitä verta tuli ihan kamalasti..loppui sit kuitenkin noin 10min päästä se vuoto.
tänään sit niisti nenäänsä ja taas alkoi valua ihan solkenaan verta, sitä verta tuli lopulta suustakin,ja nenästä tuli ihan järkyn kokoinen hyytymä :x suurinpiirtein pikkurillin kokoinen klöntti :o

mut taaskin vuoto loppui noin 10min kuluttua..

eli kysymys olis..onko tuo ihan normaalia, ja jos noi nyt jatkuu päivittäin, tai usein, niin koska pitäis mennä käymään lääkärissä..sen tiedän et jos vuoto ei lopu 30min aikana ni sit lääkäriin..

Meidän vanhimmalla pojalla on joka talvi kovasti nenäverenvuotoja. Johtuu ainaki hänen kohdalla ihan selvästi kuivasta huoneilmasta joka kuivattaa limakalvoja ja altistaa vuodoille. Ennen joulua vaihdoin lakanat päivittäin kun aina vaan alko vuotamaan. Nyt oon laittanu yöksi höyrystimen huoneeseen jossa poika nukkuu, päivällä pidän sitä olohuoneessa. A-tipat kans käytössä.

Jos verenvuoto lakkaa helposti itestään niin ei tartte lähteä lääkäriin ellei sen yhteydessä oo muita oireita (päänsärkyä, näköhäiriöitä tms.) tai jos alat epäilemään, että hb olisi jo liian matala. Mut tietysti heti lääkäriin jos vuotoa ei saa kunnolla tyrehtymään.

Meillä on 12v tytöllä tullut toi usein ja samoin sisarellaan.Nenässä sellanen heikko kohta, mikä vuotaa.A vitamiinitipat auttaneet ja jääpussi niskaan silloin kun vuotaa, niin tyrehtyy nopeammin.Kerran jouduimme tilaaman ambulanssin, kun täällä yöpäivystys naapurikaupungissa.Verta tuli pulppuamalla.Sitten kun auto tuli pihaan, vuoto loppui.Lääkärissä kuitenkin käytiin.

Jos ei ole tutkittu koskaan niin kannataa mennä näyttämään joku kerta niin ottavat kokeita.Ja jos ei mitään löydy niin se on sitten vain sellainen juttu että joillakin sitä tulee aika useasti ja joillakin ei ollenkaan.Mun toinen sisko kärsi tuosta nuorena ja sillä tuli monta kertaa päivässä ja todella paljon.Mutta mitään ei syyksi saatu ja sanottiin tosiaan vain et voi voi..

Jos tuolla lailla tulee paljon aina verta niin kannataa heti niistää se klöntti pois sieltä nenästä näin meille neuvottiin silloin.

kiitokset kaikille :flower:

näin mä aattelinkin, tuolla on muutaman kerran ollu tuollaisia jaksoja ku sitä verta tulee, mut ei näin rajuina kyllä..
nuhaa ja flunssaa ollu täs syksystä asti, et sekin varmaan vaikuttaa..
pitänee seurailla ja hommata noita a-vitamiini juttui, vois vaikka terveydenhoitajalle tossa soitella ku koulut taas alkaa..

määkin suosittelen niitä a-tippoja...Mulla itselläni, siskollani ja isälläni on taipumusta talvella että kesähelteellä liikuntasuorituksen yhteydessä nenäverenvuotoon. Laita myös kylmä otsalle ihan nenän tyveen niskan lisäksi. Näin tehdään sairaalassakin. Tyrehtyy siis nopeammin. En uskoisi olevan syytä huoleen. =)

Yhteistyössä