nettiyhteys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turkulainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turkulainen

Vieras
Kertokaapa mikä nettiyhteys teillä on ja ootteko tykänneet? :) olen muuttamssa ja ajattelin vaihtaa netti liittymää samalla ehkäpä sellaiseen missä olisi se mokkula/ nettitikku. onko jollain käytössä?? miten se sitten menee jos on kaksi konetta talossa käytössä? kivoja kyssäreitä näin aamutuimaan... ;)

Mokkula on konekohtainen ja kuten tuossa jo sanottiin niin kotioloissa ei liene perusteltua.

Hommaa mielummin laajakaista ja siihen langaton reititin. Kaikissä nykyläppäreissä on jo sisäänrakennetut wlan-sovittimet ja jos ei ole niin maksanee ehkä kympin per kone se langaton sovitin.

Alkuperäinen kirjoittaja turkulainen:
siis oon ihan hukassa näitten kanssa :D eli miten langaton eroo noista mokkuloista?

Langaton ei vaadi mitään uutta siihen sun nettiliittymääs nähden. Vaihdetaan vain se sun vanha modeemi toiseen, langattomaan versioon. Eli mitään piuhoja ei mene koneesta modeemiin joten läppärin voi ottaa vaikka veskiin mukaan ja palstailla pissatessa.

Alkuperäinen kirjoittaja turkulainen:
siis oon ihan hukassa näitten kanssa :D eli miten langaton eroo noista mokkuloista?

Mokkula käyttää kännykkäverkkoa ja toimii siis lähes missä vain mutta on hidas. Jokaiseen koneeseen pitää hommata oma mokkula ja liittymä.

WLAN on langaton lähiverkko joka käyttää yhtä nettiyhteyttä mutta siihen voi liittää n kappaletta wlan-värkkejä.
Meillä on kotona kaksi läppäriä ja wii ja joskus kotona kännykälläkin luen meilit wlanin kautta.

Yhteistyössä