Neuvoja kaipaava

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bertta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Bertta

Vieras
Elän parisuhteessa ja suhteemme on kaukosuhde. Olemme oleet yhdessä noin puoli vuotta. Tiedän, että minulla on vielä paljon kasvamista (henkisesti). Ongelmani on mieheni naispuoliset ystävät, en ole näitä koskaan tavannut. Vaikka mieheni kyllä tarvittaessa esittelisi meidät keskenään. Mielestäni nämä naiset tietävät että mieheni on löytänyt minut, joten ns. salattavaa ei ole. Mutta jokin minulla on kun kyllä luotan mieheeni, mutta silti ajatuskin että hän on niitten kanssa ja viettää aikaa kun omalla paikkakunnalla niin saa karvat nousemaan ylös. Olen mustasukkainen, mutta miksi? Mikä mulla on, mikä tämän epämielyttävän tunteen aiheuttaa, mitä minä voisin tehdä helpottaakseni omaa oloa? Olemme keskustelleet aiheesta, mutta ehkä ei tarpeeksi paljon tai syvemmältä. Mitä ja miten toisin aisian esille ja kertoisin tunteistani, sillä en halua loukata häntä ja kahlita. Haluaisin vaan saada tietyn tason luottamuksen. Mutta miten? Tai mitä muuta minulla voisi olla kun tämä ajatus tuntuu pahalle?

Itse en osaa valitettavasti antaa muuta neuvoa kuin että lopetatte kaukosuhteen ja muutatte samalle paikkakunnalle.

Kun olemme elleissä, veikkaan, että täältä saat myös neuvon, että sinun tulee vaatia miestäsi katkaisemaan kaikki välinsä naispuolisiin kavereihinsa. Päätä itse, seuraisiko siitä pidemmän päälle pahaa vai hyvää.

Ensimmäiseksi suosittelisin että tapaat ne naispuoliset ystävät. Se saattaisi valottaa oman mustasukkaisuutesi aiheellisuutta tai aiheettomuutta. Omalla käytökselläsi on nyt ratkaiseva merkitys sen suhteen, kuinka asiat kehittyvät.

Yhteistyössä