Tässä ketjussa kuvattu "todellinen rakkaussuhde" on varmasti ollut miehellesi vahva kokemus. Se, että hänet on jätetty, on saattanut olla hyvinkin vaikeaa. Ehkä hän on tullut teidän suhteeseen hieman raakileena eli vanhoja kipuja on saattanut olla jäljellä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että hän ei välttämättä olisi hyvinkin tosissaan teidän suhteessa.
Koen miehenä sinun epäilysi, painostuksesi, varsin ahdistavana. Faktoja sinulla oli miehen kännykän viestin teidän suhteen alkuajoilta sekä uudenvuodentoivotusviesti. Tuon tyyppinen viestintä exän kanssa voi olla varsin hyödyllistä. Se voi auttaa miestä pääsemään myös kivuistaan eroon - hyvä ihminen jäi, voin olla häneen yhteydessä, mutta en tarvitse häntä eikä hän minua. Sinun vaatimus kännykän viestien näyttämistä on typerryttävää. Jos mies haluaa peittää viestittelyn, siihen löytyy varsin helpot keinot.
Se, että miehesi on kännykkänsä sinulle näyttänyt, tarkoittaa, että suhteenne on hänelle hämmästyttävän tärkeä eikä hän näytä provosoituneen sinun ahdistelusta. (Itse en missään tapauksessa sietäisi tuollaista ahdistelua, sanoisin reilusti ei. Tässä kohtaa kipu on kyselijässä ja siitä pitää itse selviytyä.) Viestisi tietojen perusteella arvelen, että miehesi haluaa olla kanssasi, nimenomaan sinun kanssasi, ja rakastaa sinua.
Parasta olisi, että pystyisit kokonaan unohtamaan koko viestittelykysymyksen. Painostuksesi vuoksi hän tuskin sinulle mitään kertoo ja luulen, että hän ei juurikaan ole exäänsä yhteydessä. Mutta jos on, anna olla. Se ei ole teidän suhteellenne vaarallista. Se voi olla jopa hyväksi kuten aiemmin sanoin. Ole huolissasi vasta, kun sinulla on todellista syytä. Elämässä selviää parhaiten optimistisella strategialla: oleta hyvä läheisistäsi. Ja jos tulee todellisia ongelmia, reagoi reilusti ja selkeästi. Omille kipeille aavistuksille ei kannata antaa sijaa.