neuvoja käräjille huolto ym asioissa!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitä kannattaa puhua, mitä ei !? vuosi tässä käräjöity. 50/50 ollut lasten olot kun isälle ei muu käynyt erotessa (toinen kirjoille toiselle ja toinen toiselle hän halusi), kuitenkin hän on muuttanut rytmit ym ja lapsilla hyvin erilaista kummassakin (nukkuunmenoajat ym, lapset saa isänluona tehdä lähes mitä vaan ja päättää kaikesta ja pääosin isovanhemmat hoitavat, isä mustamaalannut minua ym, ja sanonut moneen kertaan (olosuhdeselvityksessäkin), että ei halua eikä kiinnosta kanssani puhua muutaku pakolliset (esim päivittäiset asiat hänestä turhia), eikä halua nähdä eikä meillä ole mitään kommunikoitavaa kuulemma,puhelimia saa vahdata niinpaljon kun haluaa siellä jne). Haen siis sitä, että arki olisi minun vastuulla vaikka isä tapaisi paljonkin, minä (eikä mummu) olisi se ruoanlaittaja ja nukkuunlaittaja jne... sossu puoltaa sitä, että arki olisi minulla..

Mitä kannattaa puhua, mitä ei !? vuosi tässä käräjöity. 50/50 ollut lasten olot kun isälle ei muu käynyt erotessa (toinen kirjoille toiselle ja toinen toiselle hän halusi), kuitenkin hän on muuttanut rytmit ym ja lapsilla hyvin erilaista kummassakin (nukkuunmenoajat ym, lapset saa isänluona tehdä lähes mitä vaan ja päättää kaikesta ja pääosin isovanhemmat hoitavat, isä mustamaalannut minua ym, ja sanonut moneen kertaan (olosuhdeselvityksessäkin), että ei halua eikä kiinnosta kanssani puhua muutaku pakolliset (esim päivittäiset asiat hänestä turhia), eikä halua nähdä eikä meillä ole mitään kommunikoitavaa kuulemma,puhelimia saa vahdata niinpaljon kun haluaa siellä jne). Haen siis sitä, että arki olisi minun vastuulla vaikka isä tapaisi paljonkin, minä (eikä mummu) olisi se ruoanlaittaja ja nukkuunlaittaja jne... sossu puoltaa sitä, että arki olisi minulla..

Mustamaalaaminen yms pitää tottakai loppua. Mutta miksi arki pitäisi olla vaan sinulla? Kyllä meillä on ihan ydinperheessäkin vaihtelua nukkumaanmenoajoissa, rutiineissa, rytmeissä, yms. ja kyllä meillä lapset tajuavat sen, että jotkut asiat isä tekee eri tavoin kuin äiti ja päinvastoin. Miksi isän luona ei voisi olla erilaista kuin sinun luonasi?

Mutta toki tuo vihamielisyys pitää saada loppumaan, mutta se on eri asia ja pitäisi ratkoa erillään kuin lasten huolto- ja tapaamisasiat. Itse jotenkin kokisin hyväksi, että lapsilla olisi arki molempien vanhempien luona eikä niin, että toinen on vaan tapaava vanhempi. Mutta monihan kuitenkin päätyy sellaiseenkin ratkaisuun.

Koska tämä ei oo lasten edun mukaista. mustamaalaamista, lasten oireilua, valehteluja, turvattomuutta ollut yli 3v. tässä on paljon kaikkea. Mielestäni ei ole hyvä lapsille, jos toisessa kodissa mennään esim kouluiltoina 20.30-21 nukkumaan, toisessa 22-23, lapset myös väsyneitä isällään, koulustakin palaute ett väsymystä. eikä sekään ole kiva että saavat keskenään painaa pitkin kyliä. enkä myös halua jakaa huoltajuutta isovanhempienkanssa..

niin ja siis lukuisia vaaratilanteita ollut isänluona vahtimattomuudenvuoksi.. lisäksi kiusaamista isä uuden vaimon isommilta lapsilta. ja mm soitellut, että hae tää lapsi, kun käyttäytyy huonosti yms...

Koska tämä ei oo lasten edun mukaista. mustamaalaamista, lasten oireilua, valehteluja, turvattomuutta ollut yli 3v. tässä on paljon kaikkea. Mielestäni ei ole hyvä lapsille, jos toisessa kodissa mennään esim kouluiltoina 20.30-21 nukkumaan, toisessa 22-23, lapset myös väsyneitä isällään, koulustakin palaute ett väsymystä. eikä sekään ole kiva että saavat keskenään painaa pitkin kyliä. enkä myös halua jakaa huoltajuutta isovanhempienkanssa..

Tuo nukkumaanmenoaika kuulostaa kyllä liian myöhäiseltä, mutta onko se peruste asumisjärjestelyiden muuttamiseen? Mietin vaan, jos ydinperheessä annetaan lapsen valvoa, niin eihän siitäkään mitään seurauksia tule. Ehkä ensisijainen keino olisi informoida isää lapsen unentarpeesta yms.

Mustamaalaaminen, kiusaaminen yms on tottakai saatava loppumaan. Jos isän luona ei muuten ole hyvä, niin sitten toki ymmärrettävää siirtää pääasiallinen asuminen äidin luo. Mutta vain rutiinien yms erilaisuuden vuoksi en sitä tekisi. Tosin joskus tukitoimet voisivat auttaa isää saamaan tilanteen kuntoon. Lapsen etu voi toteutua sitäkin kautta.

Isä tekee tarkoituksella kaiken päinvastoin. Lapset voisivat isää nähdä kyllä paljon, mutta arjen huolehtiminen ei suju. Eikä isä halua mistään kommunikoida, mikä kuitenkin on vuoro vko asumisen edellytys. Oliko kellään kokemuksia!?

Laita lisäperusteeksi vielä ettet pidä isän uuden naisen pukeutumistyylistä niin kohan tärppää ja isältä otetaan kaikki oikeudet lapsiin pois!

Uskomatonta mitä höyryävää paskaa saa taas lukea. Sääliksi käy isää joka joutuu taistelemaan omista lapsistaan tuollaisen kanssa.

Yhteistyössä