Neuvoja unohtuneen pillerin kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras aloittaja

Vieras
Eli olen unohtanut ottaa e-pillerin joku päivä, luultavasti tiistaina. Huomasin asian eilen illalla, kun olin ottanut torstain pillerin ja aloin katsomaan pilleririviä. Liuskan viimeinen pilleri olisi ensi viikon alussa.

Nyt kuitenkin alavatsaa särkee. Tiputteluvuodon havaitsin tänään. Kierto on ainakin siis mennyt totaalisesti sekaisin yhdestä unohtuneesta pilleristä! Ihan ensimmäiseksi minusta se on jo outoa. Mutta suurin ongelma on kuitenkin tämä: Lopetanko tämän liuskan tähän vai syönkö sen normaalisti loppuun ja pidän viikon tauon? Vai söisinkö seuraavan liuskan tähän perään ilman mitään taukoja? Help! :)

Ainakin omissa pillereissäni on väliä milloin pillerin on unohtanut. Ensimmäinen viikko on pahin. Toisella ei niin suurta väliä ja jos kolmannella unohtaa, niin joko syödään seuraava laatta putkeen tai otetaan väliviikko heti unohduksen jälkeen. Lisäksi kehoitetaan ottamaan unohtunut nappi heti huomattuaan unohduksen.

Sinun tapauksessasi siis söisin toisen liuskan putkeen. Ehkä soittaisin myös terkalta neuvoja.

lopettaisin nyt ja pitäisin viikon tauon, jos syöt vielä sen liuskan loppuun niin vuoto saattaa loppua ja alkaa uudelleen sitten taas taukoviikolla, ja judut käyttämään lisehkäisyä nyt loppukierron ajan. jos annat tyhjennysvuodon tulla nyt eli lopetat pillerit tähän niin väittäisin että seuraavan liuskan kun aloitat niin ehkäisyteho on taas ennallaan.

Kiitos neuvoista :)

Ärsyttää suunnattomasti oma huolimattomuus, mutta eipä sille nyt enää mitään voi. Taidan syödä toisen liuskan tähän putkeen. Tämä tiputteluhan saattaa loppua, koska olen nyt pari pilleriä taas syönyt ja jos pitäisin nyt kunnon tauon, pelkäisin kierron menevän vaan entistä enemmän sekaisin. Jos olisin huomannut unohduksen heti, voisin pitää tauon, mutta kun huomasin tosiaan vasta kun olin ainakin kaksi pilleriä syönyt unohduksen jälkeen. Pitäisiköhän silti ottaa tuo unohdettu pilleri nyt, jos nyt syön seuraavan liuskan heti perään?

Yhteistyössä