Neuvokaa mua...koskee cerazette pillereitä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Mä oon varmaan tosi tyhmä, mutta söin siis imetysaikana cerazetteja ja niissähän ei taukoa pidetä. No, imetys on loppunut jo jokin aika sitten ja jatkoin pillereiden syöntiä. Sitten aloin miettiä, että tuleeko mulle menkkoja nyt ollenkaan kun syön pillereitä putkeen. Jätin ne tauolle ja odotan niitä ekoja menkkoja synnytyksen jälkeen kuuluvaksi. Mutta noita pillereitäkö syödään aina putkeen ilman mitään taukoja?? Eikö sitten tule kuukautisia ollenkaan, vai? KUn muissa pillereissä on aina se 7 päivän tauko joten siksi en nyt tajua tätä systeemiä!

Minipillerit syödään putkeen. Joillain jää menkat pois, joillain epäsäännöllistyy, joillain kierto pysyy samana. Ja ymmärtääkseni ekoihin menkkoihin voi mennä jopa vuos ennen kuin palaavat, etenkin jos imettää?

aivan siis syödään putkeen ja kyllä joillekin tulee menkat, mulla ei ole menkkoja ollut niin kauan kun olen syönyt noita...heti kyllä jos esim yhden unohtaa, tulee pientä vuotoa ja menkat normisti kun lopettaa pillerit. Ei sulle siis varmaan niitä ekoja menkkoja tulekaan jos noita syöt :)

Ei pidetä taukoja ei. Joillekin tulee kuukautisvuotoa toisille taas käy niin kuin sinulle eli kuukautiset jäävät kokonaan pois. Cerazettea pitää syödä säännöllisesti kellontarkkuudella jotta ehkäisyteho säilyisi.

Ok. Noin mä käsitin asian, että taukoa ei pidetä. Mä nyt sitten jätin ne tauolle kun tyhmä ajattelin että ne menkat pitäs tulla...kuinkahan mä nyt toimin, että jatkanko sitten vasta joskus kun ne menkat alkaa?

Ohjeetkin voi lukea. Aloitat nyt samantien. 1viikko lisäehkäsyä (tai sitten selibaattia). Samahan toistuu, tuo 1 viikon lisäehkäsyn tarve, jos meet unohtamaan yhen tabletin tai pillerien ottoväli venyy liian pitkäksi.

Siis eikö ihmiset osaa/tajua lukea sitä paperia mikä lääkepakkauksissa on mukana? Siinä on ohjeet miten ko. lääkettä syödään.. Ja esim Cerazetten pakkausselosteessa on mainittu että syödään ilman taukoja ja että kuutautiset voivat jäädä pois.

Nyt en muista ulkoa mitä Cerazettesta sanotaan,että millon sen voi alottaa.. Etsipä se pakkausseloste,siinä kyllä sanotaan pitääkö odottaa kuukautisten alkua vai miten toimia. Mutta jatkossa siis,syöt ilman taukoja ja menkat joko tulee tai ei tule.

Itse olen just muutama päivä sitten lopettanut Cerazetten käytön (toivon raskautta),ja malttamattomana odottelen menkkoja..

Siinä menkkojen alkamisessa voi tosiaan kestää, ei ne välttämättä ala heti kun pillerit lopettaa. Mulla kans cerazette jätti menkat pois.. Pariin otteeseen tais tulla muutaman päivän vuoto, mutta saattoi olla kuukausien ero.

Sitten kun imetys loppui niin vaihdoin yhdistelmäehkäisyyn. Lääkärin ohjeen mukaan jatkoin suoraan harmonet-pillereiden syöntiä. Ei siis jääty silloinkaan odottelemaan menkkoja. Ensimmäisen taukoviikon aikana ei tullut menkkoja. Nyt sitten ennen toista taukoviikkoa alkoi vuoto ja kesti ehkä viikon.