Neuvokaa mua, mitä vastaan anopille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miniä

Vieras
Anopilla ja mulla ei ole mitkään kovin läheiset välit, mutta ihan ok kuitenkin. Jossain vaiheessa oltiin enemmänkin tekemisissä. Syystä jota en tiedä, anoppi ei ole pitänyt koko syksynä mitään yhteyttä. Ei ole ollut sairas tms. Ei kai vaan ole halunnut :( Nyt laittoi kuitenkin ykskaks viestiä, että mitä halutaan joululahjaksi? Miten voisin kauniisti vastata, mutta kertoa samalla, että mua on ihmetyttänyt, ettei ole missään yhteyksissä meidän perheeseen.. Ja, en halua/tarvitse mitään lahjaksi..

Höh, eikö kellään ole mitään hyvää neuvoa? Vai onko törkeää, jos jätän kokonaan vastaamatta? Kun en halua kenenkään mieltä kuitenkaan pahoittaa.. Yleensä täältä on saanut hyviä apuja :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö miehesi voi hoitaa välit äitinsä kanssa? Meillä joulujutut soitellaan aina omien vanhempien kanssa.

No ei, meillä mies on kovin hiljainen ja siksi mä olen kaikissa asioissa "äänitorvena".. Eli, mun on tämä "ongelma" hoidettava..

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Hei, hauska kuulla sinustakin jotain, luultiin jo että olemme hukanneet sinut. Meillä ei ole joululahjatoiveita, ellei joulurauhaa ja hyvää seuraa lueta sellaisiksi. =)

Kiitos sinä ihanainen ihminen! Tätä hiukan muokkaamalla saisikin sopivan. Tuota hyvää seuraa en laita, kun ei olla anoppilaan menossa jouluksi. Ei meitä sinne ole kyllä kutsuttukaan..

Voisinkohan laittaa, että luultiin jo, että olet unohtanut meidät? Oisko liian paha..

jaa,a paha vastata ku ei tarvi huolehtia anoppi/appi ongelmist ku ei olla tekemisissä olenkaan :D jos mulle tulis tuomonen viesti niin : jättäkää meijät rauhaan, kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
laittaisin että, kiitos kysymästä, mutta emme tarvitse mitään. mutta olisi mukava jos tulisit käymään kun ei olla koko syksynä kuultu sinusta.

Tämä ei käy, koska anoppi ei meillä vieraile, vaikka olen pyytänyt. Hällä kuulemma ollut itsellään niin vaikea anoppisuhde, ettei halua sen takia tulla meille :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hei, hauska kuulla sinustakin jotain, luultiin jo että olemme hukanneet sinut. Meillä ei ole joululahjatoiveita, ellei joulurauhaa ja hyvää seuraa lueta sellaisiksi. =)

Kiitos sinä ihanainen ihminen! Tätä hiukan muokkaamalla saisikin sopivan. Tuota hyvää seuraa en laita, kun ei olla anoppilaan menossa jouluksi. Ei meitä sinne ole kyllä kutsuttukaan..

Voisinkohan laittaa, että luultiin jo, että olet unohtanut meidät? Oisko liian paha..

Unohtaminen kuulostaa ikävämmältä, Huuhkajattaren versio parempi.

Eikö se ole lapsellisen teennäistä sanoa ettei mitään halua/tarvitse??? Varsinkin kun puhut perheestä eli oletan että haluaa pojanlapsilleen jotain ostaa.

Kysyi, mitä minä haluan. Lasten lahjat osaa ostaa kysymättäkin.

Ehkä hieman syyllistävä?

Alkuperäinen kirjoittaja heps:

Unohtaminen kuulostaa ikävämmältä, Huuhkajattaren versio parempi.

Joo, mutta mun anoppi ei kyllä tuosta ymmrärtäisi mitään. Ja haluan kyllä hänen tietävän, että mua on satuttanut, kun ei ole pitänyt mitään yhteyttä. Ja välimatkakaan ei voi olla este, kun asutaan melkein naapurissa!

Oletko ap itse pitänyt yhteyttä anoppiin? Jos anoppi vaikka luulee ettei hänen seuraansa kaivata, kun ei teistäkään kuulu mitään. Voisit vaikka soittaa anopille ja ihan kysyä kuulumisia ja vaikka sanoa jonkun pienen lahjatoiveen, jottei anoppi pahoita mieltään.

Eikö miehesi voi hoitaa välit äitinsä kanssa? Meillä joulujutut soitellaan aina omien vanhempien kanssa.

No ei, meillä mies on kovin hiljainen ja siksi mä olen kaikissa asioissa "äänitorvena".. Eli, mun on tämä "ongelma" hoidettava..

Öh, hiljainen? Sehän on hänen oma äitinsä.

Mites tämä: Hei, mukavaa kun otit yhteyttä. Olen ajatellut koko syksyn, ettet halua olla tekemisissä.. Kaapit on täynnä tavaraa, joten säästä lahjarahat muuhun. Joulumieltä meille kaikille! T. Miniä

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Oletko ap itse pitänyt yhteyttä anoppiin? Jos anoppi vaikka luulee ettei hänen seuraansa kaivata, kun ei teistäkään kuulu mitään. Voisit vaikka soittaa anopille ja ihan kysyä kuulumisia ja vaikka sanoa jonkun pienen lahjatoiveen, jottei anoppi pahoita mieltään.

No, yhteydenpito loppui siihen, kun laitoin alkusyksystä viestin, jossa toivoin, että meillä olisi läheiset ja lämpimät välit :( Eli, yrittänyt kyllä. Mutta, eiköhän tuo hiljaisuus ole kertonut, mikä on anopin mielipide minusta!

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:

No, yhteydenpito loppui siihen, kun laitoin alkusyksystä viestin, jossa toivoin, että meillä olisi läheiset ja lämpimät välit :( Eli, yrittänyt kyllä. Mutta, eiköhän tuo hiljaisuus ole kertonut, mikä on anopin mielipide minusta!
Syy voi olla ihan muu kuin viestisi. Minulle kävi yhden sukulaisen kanssa niin, etten jaksanut pitää yhteyttä. Sukulaisessa ei ollut mitään vikaa, vaikka hän todennäköisesti ajattelee niin. Ongelma oli, että elämämme oli vain liian kiireistä. Hyvä kun jaksoi kaiken pakollisen.

Unohtamisen / hukkaamisen sijaan voisi kysyä: " Miten olet jaksellut, kun ei olla kuultu pitkään aikaan".

Alkuperäinen kirjoittaja Hempu86la:
Niin tai sitten:
Hei, mukava kuulla sinusta. Olen miettinytkin, että onhan kaikki hyvin siellä? On niin aikaa kun viimeksi ollaan yhteydessä oltu.

Ja sitten lisäät perään lahjatoiveet :)

Tiedän muuta kautta, että kaikki on hyvin.. Haluan kuitenkin, että anoppi tietää, että mua satuttaa, kun ei ole pitänyt yhteyttä.

Yhteistyössä