Neuvokaa mua, mitä vastaan anopille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Oletko ap itse pitänyt yhteyttä anoppiin? Jos anoppi vaikka luulee ettei hänen seuraansa kaivata, kun ei teistäkään kuulu mitään. Voisit vaikka soittaa anopille ja ihan kysyä kuulumisia ja vaikka sanoa jonkun pienen lahjatoiveen, jottei anoppi pahoita mieltään.

No, yhteydenpito loppui siihen, kun laitoin alkusyksystä viestin, jossa toivoin, että meillä olisi läheiset ja lämpimät välit :( Eli, yrittänyt kyllä. Mutta, eiköhän tuo hiljaisuus ole kertonut, mikä on anopin mielipide minusta!

No miks ihmeessä tollasen viestin laitoit?? Jotainhan teillä on täytynyt olla, kun tollasen viestin laitoit..

Oisko tämä paha? Mukavaa kun otit yhteyttä. Olen ajatellut koko syksyn, ettet halua olla tekemisissä :( Koti on niin täysi tavaraa, joten voit säästää lahjarahat. Joulumieltä!

(Tai sitten, lahjoita lahjaraha hyväntekeväisyyteen)

Tiedän muuta kautta, että kaikki on hyvin.. Haluan kuitenkin, että anoppi tietää, että mua satuttaa, kun ei ole pitänyt yhteyttä.
Anoppi ajattelee tahollaan varmastikin samoin. On todennäköisesti loukkaantunut, kun teistä ei ole kuulunut mitään. Paremmin saatte välit normaaliksi, jos yritätte unohtaa laiminlyönnit ja aloitatte alusta.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
No miks ihmeessä tollasen viestin laitoit?? Jotainhan teillä on täytynyt olla, kun tollasen viestin laitoit..

Siis ihan sen takia, että haluaisin läheisemmät välit. Ja mua loukkaa, kun anoppi ei tunnu haluavan. Sillä on kuitenkin tyttärensä mieheen tosi läheinen suhde.. Olen alusta asti kokenut, että anoppi ei minusta tykkää. Alussa ei edes ostanut mulle joululahjaa, tyttären mies sai aina 5-10 kallista pakettia.. Ja, nyt kun ois ostamassa, niin mitä sitä suotta..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiedän muuta kautta, että kaikki on hyvin.. Haluan kuitenkin, että anoppi tietää, että mua satuttaa, kun ei ole pitänyt yhteyttä.
Anoppi ajattelee tahollaan varmastikin samoin. On todennäköisesti loukkaantunut, kun teistä ei ole kuulunut mitään. Paremmin saatte välit normaaliksi, jos yritätte unohtaa laiminlyönnit ja aloitatte alusta.

Ootko sä mun anoppi?

Unohtamisen / hukkaamisen sijaan voisi kysyä: " Miten olet jaksellut, kun ei olla kuultu pitkään aikaan".

Aivan samaa mieltä.

En ymmärrä miksi haluat syylistää anoppiasi? On rakentavampiakin tapoja ilmaista omaa pettymystään. Miksi et voi vilpittömästi vain kysellä hänen kuulumisiaan ilman mitään syyllistämis ja tenttaamis juttuja :( ?

Oisko tämä paha? Mukavaa kun otit yhteyttä. Olen ajatellut koko syksyn, ettet halua olla tekemisissä :( Koti on niin täysi tavaraa, joten voit säästää lahjarahat. Joulumieltä!

(Tai sitten, lahjoita lahjaraha hyväntekeväisyyteen)
Kuulostaa ilkeältä! "Voit säästää lahjarahat" kuulostaa moitteelta siitä, että toinen ajattelee aina ensisijaisesti vain itseään. Sano mieluummin, että koti on niin täynä tavaraa, ettemme tarvitse mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:

Siis ihan sen takia, että haluaisin läheisemmät välit. Ja mua loukkaa, kun anoppi ei tunnu haluavan. Sillä on kuitenkin tyttärensä mieheen tosi läheinen suhde.. Olen alusta asti kokenut, että anoppi ei minusta tykkää. Alussa ei edes ostanut mulle joululahjaa, tyttären mies sai aina 5-10 kallista pakettia.. Ja, nyt kun ois ostamassa, niin mitä sitä suotta..

Äidillä läheisemmät välit tyttärensä mieheen kuin omaan poikaansa? Outoa.

No, nyt on tällainen viesti lähetetty:
Mukavaa kun otit yhteyttä. Olen ajatellut koko syksyn, ettet halua olla tekemisissä :( Koti on niin täysi tavaraa, joten voit säästää lahjarahat mun osalta tai lahjoittaa ne hyväntekeväisyyteen esim. Pelastusarmeijalle. Joulumieltä!

Ehkä mä olen kauhea miniä. Mutta, toivon totisesti, että jos joku kaunis päivä olen itse anoppi, osaan suhtautua lämpimästi ja rakastavasti :)

Ootko sä mun anoppi?
En ole anoppi, mutta kokemusta on oman äitini ja hänen anoppinsa suhteista sekä oman äitini ja hänen kahden miniänsä välisistä suhteista. Kauhulla ajattelen aikaa, jolloin kolmella pojallani on vaimot, kun on nähnyt miten anoppi voi loukkaantua täysin ilman syytä,
miten anoppi voi aina ajatella ilkeästi miniöistään ilman syytä,
miten miniä voi loukata tahallaan anoppiaan jne.

Korjattavaa on varmasti molemmilla osapuolilla aina, mutta tilanne ei todellakaan muutu paremmaksi, jos kaiken laittaa hampaankoloon. Välit saa kohtuullisiksi ainakin yleensä, jos ei ota asioita liian vakavasti eikä muistele vanhoja.

En ole anoppi, mutta kokemusta on oman äitini ja hänen anoppinsa suhteista sekä oman äitini ja hänen kahden miniänsä välisistä suhteista. Kauhulla ajattelen aikaa, jolloin kolmella pojallani on vaimot, kun on nähnyt miten anoppi voi loukkaantua täysin ilman syytä,
miten anoppi voi aina ajatella ilkeästi miniöistään ilman syytä,
miten miniä voi loukata tahallaan anoppiaan jne.

Korjattavaa on varmasti molemmilla osapuolilla aina, mutta tilanne ei todellakaan muutu paremmaksi, jos kaiken laittaa hampaankoloon. Välit saa kohtuullisiksi ainakin yleensä, jos ei ota asioita liian vakavasti eikä muistele vanhoja.

Tiedän kyllä, että varmasti minussakin on vikaa. Mutta, kaipa sitä on jäänyt vuosien varrella hampaankoloon asioita.. Esim. nykyinen mieheni ei itse olisi koko asiaa edes osannut ottaa selville, niin anoppi vaatimalla vaati, että tekee avioehdon. Ja miehellä ei edes ole suurta omaisuutta. Tämä oli mielestäni anopilta selvä osoitus siitä, ettei minusta pidä, eikä uskonut, että liittomme kestää :( Ja tämänkin jälkeen itse toivon läheisiä välejä, ehkä pitäisi lakata toivomasta!

Mukavaa kun otit yhteyttä. Olen ajatellut koko syksyn, ettet halua olla tekemisissä :( Koti on niin täysi tavaraa, joten voit säästää lahjarahat mun osalta tai lahjoittaa ne hyväntekeväisyyteen esim. Pelastusarmeijalle. Joulumieltä!

Ehkä mä olen kauhea miniä. Mutta, toivon totisesti, että jos joku kaunis päivä olen itse anoppi, osaan suhtautua lämpimästi ja rakastavasti :)

musta toi viesti ei kuulostanut kovin mukavalta.

Alkuperäinen kirjoittaja anoppi itsekin:

Nyt ei ollutkaan tarkoitus olla mukava vaan osoittaa, että asia on satuttanut mua. Haluaisin tietää syyn moiseen, mutta sitä en kyllä uskalla suoraan kysyä. Sen verta pelottava tapaus tuo anoppi on.

Minä en ymmärrä miksi siitä pitää pahoittaa mielensä jos toinen ei ole ottanut yhteyttä, ja miksi pitää aina ensimmäisenä ajatella että toisella on jotain hampaankolossa jos tekee tai jättää jotain tekemättä. Itse en kommentoisi mitenkään tuota ettei ole ottanut yhteyttä vaan vastaisin vaan joululahjatoiveeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja anoppi itsekin:

Samaa mieltä, ei kannata ihmetellä, jos anoppi ei pidä yhteyttä. Ja miks väkisin haluat lämpimät välit anoppiin?? En tajua. Ei kaikkien kans synkkaa, vaikka kuinka haluaa..

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Minä en ymmärrä miksi siitä pitää pahoittaa mielensä jos toinen ei ole ottanut yhteyttä, ja miksi pitää aina ensimmäisenä ajatella että toisella on jotain hampaankolossa jos tekee tai jättää jotain tekemättä. Itse en kommentoisi mitenkään tuota ettei ole ottanut yhteyttä vaan vastaisin vaan joululahjatoiveeseen.

No, myöhäistä nyt.. viesti on jo lähetetty. Mutta, itse en ihan ymmärrä miksi haluaa ostaa joululahjoja, kun ei pidä yhteyttä muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
Samaa mieltä, ei kannata ihmetellä, jos anoppi ei pidä yhteyttä. Ja miks väkisin haluat lämpimät välit anoppiin?? En tajua. Ei kaikkien kans synkkaa, vaikka kuinka haluaa..

No, tästä lähin otankin asenteen, että mitä väliä, vaikkei kuultaisi koko anopista enää ikinä mitään! Kait sitä saa mielensä pahoittaa, jos anoppi suosii muita, muttei pidä meitä minään :/

No, myöhäistä nyt.. viesti on jo lähetetty. Mutta, itse en ihan ymmärrä miksi haluaa ostaa joululahjoja, kun ei pidä yhteyttä muuten.

Kaikki eivät jaksa/viitsi/halua/ehdi pitää säännöllistä yhteyttä sukulaisiin, eikä taustalla välttämättä ole sitä, että jotain olisi hampaankolossa. Toivottavasti anoppisi nyt vastaa hyvässä hengessä eikä saa tuosta viestistä aihetta loukkaantua :)

Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:
Tulehan ap kertomaan mitä anoppi vastas!

Ei oo vielä ehtinyt vastata.. Lähetin viestin vasta 15 min. sitten. Voihan se olla, ettei vastaa mitään.. Mutta, sittenpähän asia on selvä puolin ja toisin. Eipähän tarvitse mun pikkupäätäni enää moisella sukulaisuussuhteella vaivata..

Kaikki eivät jaksa/viitsi/halua/ehdi pitää säännöllistä yhteyttä sukulaisiin, eikä taustalla välttämättä ole sitä, että jotain olisi hampaankolossa. Toivottavasti anoppisi nyt vastaa hyvässä hengessä eikä saa tuosta viestistä aihetta loukkaantua :)

Tiedän kuitenkin, että anoppi pitää viikoittain yhteyttä tyttärensä perheeseen. Ja meihin ei mitään, vaikka asutaan melkein naapureina.. No, mun pitää vaan uskoa se, ettei se tule musta koskaan pitämään :( Harmittaa vaan, omasta ja perheeni puolesta.

Onko ap tullut ajatelleeksi että anoppi ehkä pelkää jollain tavalla sinua ja ei siksi uskalla pitää silleen yhteyttä.
Oman tyttären mies on eri asia kuin miniä.
Tuo ap:n viesti anopille oli ihan selvästi ilmoitus siitä, että ei kannatakaa yhteyttä pitää.

Tiedän kuitenkin, että anoppi pitää viikoittain yhteyttä tyttärensä perheeseen. Ja meihin ei mitään, vaikka asutaan melkein naapureina.. No, mun pitää vaan uskoa se, ettei se tule musta koskaan pitämään :( Harmittaa vaan, omasta ja perheeni puolesta.

Ota huomioon se, että tytär on useinmiten äidille aikuisena läheisempi kuin poika. Näin on aika monessa paikassa mitä tiedän, johtuen ehkä siitä, että tyttärellä ja äidillä on paljon yhteisiä juttuja, jota ei äidillä ja pojalla usein ole.

Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:
Tulehan ap kertomaan mitä anoppi vastas!

Ei oo vielä ehtinyt vastata.. Lähetin viestin vasta 15 min. sitten. Voihan se olla, ettei vastaa mitään.. Mutta, sittenpähän asia on selvä puolin ja toisin. Eipähän tarvitse mun pikkupäätäni enää moisella sukulaisuussuhteella vaivata..

Itseäni vaivaisi tämä...

"Äidillä läheisemmät välit tyttärensä mieheen kuin omaan poikaansa?"

Ihan sama millaiset välit anopilla ja miniällä, mutta jos oma lapsi jää tyttären puolison varjoon on tilanne tosi outo.

Yhteistyössä