Never ever again suklaata...YÖÖÖK!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tanja

Vieras
Tekasin kokeilumielessä jostain tämän kesän MeMuijat- lehdessä olleen suklaakakun, kun oli niin simppeli ja nopee ohje...ja hittolainen kun siitä tuli ihan ällö-övermakee!! Eipähän tartte enää ikuna suklaaseen koskea, yököttää jo pelkkä ajatus... Paha vaan, että sitä kakkua jäi vielä pirusti, saa mies viskoo sen rosikseen ellei sitten syö sitä itse...

Juu, en syö kyllä, totaalistoppi tuli kerta laakista, sillä niin makee siitä tuli. Vaan tulipahan kokeiltua ja aivan liian ällöksi havaittua. Tässä siis sen suklaapommin ohjetta:

Suklaakakku (gluteeniton) 12 annosta

2.5 dl Floora Culinesse
200g taloussuklaata
4 kananmunaa
2 dl sokeria
2.5 dl Maizena- maissitärkkelystä
1 tl leivinjauhetta

Vuoan voiteluun: 2 rkl Flora Culinesse
0.5 dl Maizenaa
Koristeluun: 200 g hyvää tummaa suklaata
2 rkl F Culinesse
1-2 dl mustikoita tai vadelmia
Tarjoiluun: kermavaahtoa (jos haluu)

Sulata rasva ja suklaapalat kattilassa miedolla lämmöllä. Vaahdota munat ja sokeri. Sekoita leivinjauhe ja maissitärkkelys, lisää ne munasokerivaahtoon. Sekoita joukkoon suklaaseos. Voitele irtopohjavuoka (Halkaisija n.26 cm) ja jauhota maissitärkkelyksellä. Kaada taikina vuokaan ja paista uunin alatasolla 175 asteessa n.25 min. Kakun tulee jäädä keskeltä kosteaksi... Anna kakun jäähtyä kunnolla, sulata rasva ja suklaa varovasti. Levitä kakun päälle ja koristele marjoilla nopeasti ennen jähmettymistä. Tarjoa halutessasi kermavaahdon kera.

Ja yöks, takuuvarma laattakierros hyyskän puolelle tai sitten raatona olemista suklaaöverin kourissa... Ja joo, mä olen hidas näppäileen...

Yhteistyössä