Niin kyllästyny raskaana olemiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Inkivääri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Inkivääri"

Vieras
Asiathan on hyvin ja paljosta olen kiitollinen, silti on pakko valittaa. Mä olen niin kyllästynyt tähän raskaana olemiseen, vaikka olen vasta rv 16. Kaikki kuvottaa eikä jaksa mitään! Ainoot ruuat joita uskaltaa syödä on tyyliin muussilaatikko tai makaronilaatikko, kun kaikki muut närästää. Nekin närästää jos erehtyy syömän mahan täyteen ja tulee epämääräisen paha olo koko loppupäiväksi. Kaikki herkut on kiellettyjä, ulkomaiset juustot ja leikkeleet, punaviini, aurajuusto, äyriäiset, sokerittomat limsat, pihvi muuten kuin kengänpohjakuivaksi paistettuna... vaikka eipä silti, nekin varmaan närästäisi. Mutta ai että se auranokare ruisleivän päällä maistuisi.

Minä käytännössä makaan sohvalla (no, nyt liioittelen, se jatkui vaan viikolle 12 asti, nyt jaksaa jo jotain) ja juon piimää ja syön omenoita. Mitään ei jaksa eikä huvita. Töissä on ihan jees ja siinäpä se sitten onkin, vaikka kotona on ihanat lapset, ihana mies ja hyvät ystävät ympärillä. Töissä juonkin sit kahvia, vaikka sitäkään ei suositella...

Oikeesti KAIKKI hyvä on hemmetti kiellettyä. Hain just kaupasta Violapaketin ja suolakeksejä, että saisin illalla herkutella närästyksen uhallakin, eikös ne perhana molemmat ole kiellettyjä, tuolta katsoin: Ruokarajoitusten ABC

Tää on ihan kauheeta, moni ei edes tule raskaaksi, ja minä itken täällä, kun en saa syödä sitä auranokarettani ja juoda lasillista pepsi maxia. Mutta minä niin miellleäni vaihtaisin sen kalasoppalautaselliseni joka tuolla odottaa, siihen aurajuustoleipään.

Mua oikeesti närästää vihreä salaattikin!!!! Ainoo raikas ja tuore mikä menee alas ilman että tulee kohta polttamaan kurkkuun on hedelmät. Ja se perhanan piimä. Mieluummin röyhtäilisin edes sitten jotain hyvää, saisi edes hetken nautinnon ensin.

(Eikä tää oikeesti niin paha ole, pystyn syömään mm pizzaa, kunhan muistan syödä vaan yhden palan, että ei tule maha täyteen - silti vaan kyllästyttää niin hemmetisti)

mutta eikös viola juusto ole pastoroitua vai muistanko mie muka ihan väärin... ja kyllähän sie nyt voit suolakeksejä yhtenä iltana syödä.

jatkuva liialllienn suolankäyttö on haitaksi. Mutta yksi ilta. Tai vaikka kahtenakin...

[QUOTE="xxxx";25013899]mutta eikös viola juusto ole pastoroitua vai muistanko mie muka ihan väärin... ja kyllähän sie nyt voit suolakeksejä yhtenä iltana syödä.

jatkuva liialllienn suolankäyttö on haitaksi. Mutta yksi ilta. Tai vaikka kahtenakin...[/QUOTE]

Ihanaa : ) Näin minäkin järjellä ajattelen, mutta v*tuttaa kun ne ruokarajoitukset on kirjoitettu niin ehdottomiksi. "Vältä suolaa se nostaa verenpainetta" ja mulla oli esim esikoista odottaessa yläpaine välillä alle 100...

juustot ja äyriäiset voit kyllä syädä jos kypsennät niitä uunissa,esim,,Pizzan päällä tai lämpimän voileivän päällä.Niin kuumaksi,että juusto sulaa...

[QUOTE="nyyti";25013930]juustot ja äyriäiset voit kyllä syädä jos kypsennät niitä uunissa,esim,,Pizzan päällä tai lämpimän voileivän päällä.Niin kuumaksi,että juusto sulaa...[/QUOTE]

Hmm... katkarapu-aurajuusto-ananasleipä olis kyllä hyvä! Närästys kunniaan, mutta siitähän selviää Renniellä ja litralla piimää. Kiitos sinullekin! : )

[QUOTE="Inkivääri";25013920]Ihanaa : ) Näin minäkin järjellä ajattelen, mutta v*tuttaa kun ne ruokarajoitukset on kirjoitettu niin ehdottomiksi. "Vältä suolaa se nostaa verenpainetta" ja mulla oli esim esikoista odottaessa yläpaine välillä alle 100...[/QUOTE]

tervettä maalaisjärkeä on ihan hyvä käyttää. itselläni tulee huomenna täyteen rv 13, tämä neljäs raskaus. Joka raskaudessa ollut raskausmyrkytys ja raskaudenaikainen verenpainetauti. Nyt olen jo lääkityksellä.

Mutta silti eilen mässyillassa nautiskelin sipseistä. Enkä ymmärrä edes hävetä.

Yksi kerta tuollaista suolapläjäystä suotakoot minulle. Kuin myös sinulle. Varsinkin jos sinulla paineet noin matalat, niin turhaa kieltää itseltään kaikki pienet herkut.

Ehkä tämä ei olekaan niin kamalaa, välillä vaan jotenkin on niin kypsä, ehkä se johtuu tästä 24/7 vellovasta olosta ja väsymyksestä. Kiitos kaikille teille, ei onneksi tullut yhtään "mitäs siinä valitat" -vastausta. : )

[QUOTE="Inkivääri";25013949]Ehkä tämä ei olekaan niin kamalaa, välillä vaan jotenkin on niin kypsä, ehkä se johtuu tästä 24/7 vellovasta olosta ja väsymyksestä. Kiitos kaikille teille, ei onneksi tullut yhtään "mitäs siinä valitat" -vastausta. : )[/QUOTE]

Eihän se tosiaan sitä tarkoita, vaikka kuinka toivotusti olisi raskaana etteikö siitä saisi valittaa. :) Paljon onnea ap raskaudestasi ja tsemppiä kaikkeen tulevaan! :flower:

minua v*tutti olla raskaana sinne rv 21 saakka.. Siihen asti ihmettelin kuka oikeasti haluaa olla paksuna kun se on niin karseeta. Rv 21 jälkeen se alkoi olla kivaa, vaikka lopussa kertyikin hirveästi nestettä kroppaan. Tsemppiä! Minä ainakin söin kaikkia suomalaisia juustoja ja tuorejuustoja ja join pepsi maxiakin joskus lasillisen.. Kohtuudella kaikkea, niin hyvä tulee.

[QUOTE="Inkivääri";25013856]Asiathan on hyvin ja paljosta olen kiitollinen, silti on pakko valittaa. Mä olen niin kyllästynyt tähän raskaana olemiseen, vaikka olen vasta rv 16. Kaikki kuvottaa eikä jaksa mitään! Ainoot ruuat joita uskaltaa syödä on tyyliin muussilaatikko tai makaronilaatikko, kun kaikki muut närästää. Nekin närästää jos erehtyy syömän mahan täyteen ja tulee epämääräisen paha olo koko loppupäiväksi. Kaikki herkut on kiellettyjä, ulkomaiset juustot ja leikkeleet, punaviini, aurajuusto, äyriäiset, sokerittomat limsat, pihvi muuten kuin kengänpohjakuivaksi paistettuna... vaikka eipä silti, nekin varmaan närästäisi. Mutta ai että se auranokare ruisleivän päällä maistuisi.

Minä käytännössä makaan sohvalla (no, nyt liioittelen, se jatkui vaan viikolle 12 asti, nyt jaksaa jo jotain) ja juon piimää ja syön omenoita. Mitään ei jaksa eikä huvita. Töissä on ihan jees ja siinäpä se sitten onkin, vaikka kotona on ihanat lapset, ihana mies ja hyvät ystävät ympärillä. Töissä juonkin sit kahvia, vaikka sitäkään ei suositella...

Oikeesti KAIKKI hyvä on hemmetti kiellettyä. Hain just kaupasta Violapaketin ja suolakeksejä, että saisin illalla herkutella närästyksen uhallakin, eikös ne perhana molemmat ole kiellettyjä, tuolta katsoin: Ruokarajoitusten ABC

Tää on ihan kauheeta, moni ei edes tule raskaaksi, ja minä itken täällä, kun en saa syödä sitä auranokarettani ja juoda lasillista pepsi maxia. Mutta minä niin miellleäni vaihtaisin sen kalasoppalautaselliseni joka tuolla odottaa, siihen aurajuustoleipään.

Mua oikeesti närästää vihreä salaattikin!!!! Ainoo raikas ja tuore mikä menee alas ilman että tulee kohta polttamaan kurkkuun on hedelmät. Ja se perhanan piimä. Mieluummin röyhtäilisin edes sitten jotain hyvää, saisi edes hetken nautinnon ensin.

(Eikä tää oikeesti niin paha ole, pystyn syömään mm pizzaa, kunhan muistan syödä vaan yhden palan, että ei tule maha täyteen - silti vaan kyllästyttää niin hemmetisti)[/QUOTE]

Onko pepsi maxi kielletty raskauden aikana???

Yhteistyössä