Niin ne ajat ja tavat muuttuvat. 9 v. sai kutsun perjantai-illan bileisiin naapuriin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huuhkajatar

Aktiivinen jäsen
08.10.2005
12 193
0
36
Kokkola
On kuulemma joku poikakin tulossa tyttölauman sekaan.

En minä käynyt bileissä tuon ikäisenä, saati että olisin keksinyt järjestää sellaiset. Minä leikin silloin vielä nukeilla, mutta minähän olenkin 60 luvun pula-ajan lapsi.

Jokin oppi on sentään mennyt tytöllä perille: hän kaivoi itse sopivat vaatteet esille, lähti omasta aloitteesta suihkuun ja pesi hampaat. Kuten pitää tehdäkin kun on pippaloihin menossa. Hajuvesivana vain jäi kun lähti ovesta. :D

Kyl mä muistan, et oli lastenkutsuja, mutta niitä tosiaan sanottiin lastenkutsuiksi :D Ainakin vanhemmat puhui lastenkutsuista vielä kun oltiin 13-15 ikäisiä, vaikka ite ei kyllä puhuttu :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Kyl mä muistan, et oli lastenkutsuja, mutta niitä tosiaan sanottiin lastenkutsuiksi :D Ainakin vanhemmat puhui lastenkutsuista vielä kun oltiin 13-15 ikäisiä, vaikka ite ei kyllä puhuttu :laugh:

Nykyään ne ovat bileet.

Juu, nykylapset bilettää :D vaikka meininki on suht samanlaista mitä meilläkin oli ala-asteiässä.

Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Että ihan hajuvettä 9weellä. :o

peesi. ja bileet ylipäänsä lähes vastasyntyneillä illalla!

Ja perjantai vieläpä. Se on kuule kun jää tavaksi perjantaina bilettää, siitä kiittää myös serkkuni lepsuja vanhempiaan..... ongelmia tulee.

nainen ei ymmärrä parastaan ennen kuin on 35v. siihen asti on lapsi.
ja joku 9v on sylivauva. vastasyntynyt. sairasta lähteä bilettämään hajuvesissä tuossa iässä.

Minulla vuotta vanhempi ja ei kyllä lähde minnekään bileisiin alakoululaisena, tuskin ennen täysi-ikäisyyttä.

En tiedä olisinko päästänyt kauemmas, mutta noi on viereisessä ok-talossa ja valvonta pelaa.

Minulla vuotta vanhempi ja ei kyllä lähde minnekään bileisiin alakoululaisena, tuskin ennen täysi-ikäisyyttä.

En tiedä olisinko päästänyt kauemmas, mutta noi on viereisessä ok-talossa ja valvonta pelaa.

Kerro sitten miten jytybileet oli, mitä musiikkia: pittbullia vai rölliä.

siis oikeesti lapsesi ei leiki enää kun sanoit että sinä leikit nukeilla? ei minusta lapsen tarvitse 9vuotiaana osata mennäs uihkuun jos on lähdössä ulos. sairasta. täysin sairasta touhua.

ja joku 9v on sylivauva. vastasyntynyt. sairasta lähteä bilettämään hajuvesissä tuossa iässä.

Eipä nuo ole tyttöjen pyjamapartyta kummemmat, syödään hyvää ja kikatetaan. Etkö päästäisi tytärtä sellaiseen? Kunhan ovat keksineet mielestään hienon sanan kikatuskekkereille.

Eipä nuo ole tyttöjen pyjamapartyta kummemmat, syödään hyvää ja kikatetaan. Etkö päästäisi tytärtä sellaiseen? Kunhan ovat keksineet mielestään hienon sanan kikatuskekkereille.

Onko sinne pikku homopoikia tulossa kun alotuksessa lukee että muutama poika ja nyt ne on vaihtuneetkin tyttöjen pyjamabileiksi..... :attn:

...ne teiniraskaudet saavat pohjan-me ei ainakaan opeteta vielä bilettämään perjantaisin 9 vuotiasta ihan hajuveden kera (vai haiseeko lapsesi hielle :D , sit kun noi teidän penskat on 12 niin ne pöllii teidän menovedet.....

Ai kauheeta. Ja mä kun en oo antanut noitten pitää yksiäkään bileitä, eikä ole kyllä kaveripiirissä semmoisia ollutkaan. Synttärijuhlia vain. 14-vee kyllä kinus että sais kesällä pitää kotibileet, en oo ihan varma asiasta. Etenkään kun yks vkl pyysi multa että saako maistaa mun siideristä vähän. No ei saanu. Saarnan sai.

siis oikeesti lapsesi ei leiki enää kun sanoit että sinä leikit nukeilla? ei minusta lapsen tarvitse 9vuotiaana osata mennäs uihkuun jos on lähdössä ulos. sairasta. täysin sairasta touhua.

Kyllä minusta 9 vuotiaan (kohta 10 ), pitää ymmärtää että kylään mennään siistinä ja puhtaana.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ai kauheeta. Ja mä kun en oo antanut noitten pitää yksiäkään bileitä, eikä ole kyllä kaveripiirissä semmoisia ollutkaan. Synttärijuhlia vain. 14-vee kyllä kinus että sais kesällä pitää kotibileet, en oo ihan varma asiasta. Etenkään kun yks vkl pyysi multa että saako maistaa mun siideristä vähän. No ei saanu. Saarnan sai.

Anna vaan ruokalusikka jotain, tuskin tykkää. Anna vahvaa niin ei opi läträämään! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei nyt ehkä ihan vielä tuon ikäisenä, mutta 2 vuotta vanhempana pidettiin "kotibileitä" luokkakaverien kanssa jo mun lapsuudessanikin :)

Peesi =) Vanhemmat ajettiin mummolaan. Tulivat sit Dallasin jälkeen kotiin :D

Yhteistyössä