Niin rumaksi kaikki sitten muuttui(itkua)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miu mau"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miu mau"

Vieras
Hain eroa pari päivää sitten ja miehelle kerroin.Sai käräjäoik.paperit eilen ja illalla sitten sain kauhean haukkumisryöpyn.Kertoi että oli jo pitkään inhonnut minua.Olen kuulemma jokin kahden persoonan omistaja ja oma persoonani on maailman julmin ja häijyin ihminen maailmassa.Olen kuulemma pilannut 3 miehen elämän ...hänen lisäkseen ensimmäisen partrerini(joka sairastui skitsofreniaan----oli suvussa paljon) sekä ex-mieheni lasteni isän joka on alkoholisti(ja josta juuri siksi erosin).Lisäksi hänen vanhempansa siis nykyisen haastavat minut oikeuteen koska olen sanonut heitä miehelleni epäoikeudenmukaisiksi.
Mieheni mielestä en ole osallistunut millään tavalla kotimme hoitoon tai muuhun kotihommiin ikinä (koko 3,5-vuotisen liittomme aikana).Kun kysyin kuka imuroi,käy kaupassa ym ...niin kuulemma HÄN ja minun imuroimiseni on ihan huonoa ja ivallisesti siitä sanoi että semmostra ja tämmöistä ja lapsenikin hoidan huonosti (11-ja 14-vuotiaat).
Itseasiassa mieheni on lorvinut kotona 1.5-vuotta työttömänä tekemättä mitään tai etsimättä töitä.
Nyt sai työpaikan ex-mieheni avustamana(hitsaa)
Itse olen käynyt vuorotyössä päiväkodissa ja hoitanut imuroimiset ,pyykinpesun ,ostanut kaikki ruuat ja maksanut ne sekä tehnyt ruuan,valvonut lasten koulujutut -harrastukset ym...lista loputon.
Kun olen lähtenyt töihin mieheni on nukkunut ja kun tulin taas nukkunut...(jotain masennustakin ehkä).Koskaan ei ruoka ollut valmiina kotona odottamassa tai tiskit koneessa ym.
Lisäksi olen avustanut häntä raha-asioissa .
Viime keväänä tullessani tyttöjen kanssa kotiin matkalta oli ympäripäissään ja huusi ovella etytä menkää vit...täältä huora ja lehmä.Jatkoi ryyppäämistä vielä seur.vvikon ja me olimme evakossa mummolassa.
Viimeinen niitti oli kun kertoi että nyt häntä ulosmitataan...oli ottanut vippi-velkoja monta tuhatta euroa eikä ollut niitä maksanut.
Sama oli silloin viime keväänä---jolloin hänen isäsä otti 5000 euroa lainaa ja maksoi 47-vuotiaan poikansa vippi-velat pois.
Nyt siis sama suuriuinen velka jollei vielä suurempi..ja hän on siis saanut koko työt.ajalta 1400 euroa ansiosidonnaista eli olisi pitänyt riittää.
Yhden tiliotteen näin...Hänelle oli tilille tullut yht.yli 5000 euroa tuon ans.sidonnaisen lisäksi rahaa (siis 3700 euroa vippejä!!!!!Ja saman verran oli nostot-menot myös siltä kuulta)
Tuntuu että sekoan tämän kauhean tilanteen takia!
Olen lisäksi maksanut nyt kaksi kuukautta yksin kaikki talomme kulut(öljy,sähkö ,vesi ,vakuutukset,kiint.vero ym)Ja tuntuu etten saa rahoja mitenkään riittämään.
Omat ruuat hän nyt ostaa suurieleisesti omaan jääkaappiin..Joten niitä ei sentään enää tarvitse.
Uhkaa että vie minut käräjille ja vaatii itselleen kuulemma rahaa meidän elättämisestä.
Talosta ei suostu lähtemään eikä anna sitä myydä(omistus ja lainasuhde 50 pros).
On kuulemma torstaina menossa sukulaistensa kanssa pankkiin puhumaan jos hän saa talolainan itselleen(Siis vanhan äitinsä ja isänsä kanssa).Kumpa saisikin ja me pääsisimme piinasta pois!
Lisäksi haukkuu minua koska hänen 14-vuotias poikansa joka asuu mummolassa ei suostu elämään -asumaan kanssamme.Minä olen kuulemma syypää.Poika ei ole koskaan asunut isänsä kanssa vaan mummolassa 10-kk ikäisestä lähtien.
Itselläni vain kauhea olo ja mieli...en jaksa enää <!

Rumaahan se on ollut jo pitkään.

Elämä voi tuosta vain parantua. Sinä pääset eroon tuosta miehestä, ja tulevaisuus näyttää valoisalta. Anna hänen rähistä ja uhkailla, pian hän ei enää ole sinun ongelmasi. Ajattele, miten kevyt olo sulla on sitten, kun olette eronneet: iso stressin aiheuttaja on poissa, ja saat keskittyä vain itseesi ja lapsiisi, eikä sinun tarvitse yhtään enää välittää miehestä!

Tottakai hän nyt uhkailee vaikka millä, kun sinä olet lähdössä, mutta älä anna uhkailujen vaikuttaa itseesi. Ei tuon tyyppinen mies mitään niistä kuitenkaan koskaan toteuta.

Voimia ja jaksamista tähän vaikeaan vaiheeseen :hug:

mutta, nythän olet päättänyt muuttaa kaiken. Tästä päätöksestä alkaa sun ja lasten uusi elämä! Paloittele asiat mielessäsi osiin. Aseta itsellesi aina yksi etappi ja saavuta se. Sen jälkeen etene suunnitelman mukaan. Näin toimittuna asiat eivät tunnu niin valtaisalta vyöryltä, ja et horju päätöksessäsi.
tsemppiä uuteen elämään.

Voi kuule, RUMAAHAN tuo on ollut, mutta KAUNIIKSI se elämäsi vielä muuttuu kun pääset tuollaisesta äijästä eroon. Yök.
Jaksa nyt vaan tämä hankala aika ja pidä kuitenkin puolesi (esim. rahallisesti) vaikka miten haluatkin äkkiä hänestä eroon.
Aika vaikea kuvitella että elämäsi tosta pahemmaksi voisi mennä, usko vaan että aurinko paistaa vielä risukasaan.
voimia!!

Mies ei voi pankissa puhua lainaa itselleen. Te omistatte talon YHDESSÄ, eikä omistus miehelle siirry ellette te siitä ositussopimusta tee. Mies voi toki lunastaa sinulta (jos sinä niin haluat) sinunkin puoliskon talosta, mutta lunastus tehdään käyvästä arvosta. Sillä lunastushinnalla sinä voit maksaa oman osuutesi lainasta pois ja ehkä sulle jää jotain tuosta hinnasta. Jos kumpikaan ei halua lunastaa toista pois, talo on PAKKO laittaa myyntiin, mies ei voi sitä estää tai kieltää. Tämä vain ihan käytännön neuvona.

Mutta muuten siis olet elänyt liian kauan paskan miehen kanssa, onneksi pääset nyt siitä eroon.

minkä ihmeen takia olet roikkunut tuommoisen idiootin kanssa näinkin kauan?

Tuosta ei enää pääse kuin parempaan päin. ÄLÄ kuitenkaan ota uutta ukkoa ennen kuin lapsesi ovat muuttaneet pois kotoa. Tuommoinen rassaa teinityttöä todella paljon ja siinä voi mennä jo jatko-opiskelupaikkakin, jos tulee peruskoulusta huonot paperit.

Muutat omillesi - kauas kaikista entisistä ja pidät perheesi elämän perustylsänä eli turvallisena seuraavat 5 vuotta. Oma käsi on oikein oiva seksikumppani!

Monesti eron hetkellä ihmiset näkevät asiat erilailla...

Mutta voimia eroprosessiin, jos sen olet valinnut!

100 % olen tuon eron valinnut.Siitä en enää peräänny.Se miten jaksan ja kestän vielä tämän ajan kun miehen kanssa pitää samaa huushollia jakaa on eri juttu.Mihinkään tuosta en voi muuttaa sillä maksan jo nyt kaiken talostamme ja vuokraan toisesta paikasta minulla ei ole rahaa:(
Tosinm mieheni on jo pari-kolme viikkoa kaiket ajt jotaka on kotona poikansa huoneessa suljetun oven takana(poika siis siellä mummolassa)

Mies ei voi pankissa puhua lainaa itselleen. Te omistatte talon YHDESSÄ, eikä omistus miehelle siirry ellette te siitä ositussopimusta tee. Mies voi toki lunastaa sinulta (jos sinä niin haluat) sinunkin puoliskon talosta, mutta lunastus tehdään käyvästä arvosta. Sillä lunastushinnalla sinä voit maksaa oman osuutesi lainasta pois ja ehkä sulle jää jotain tuosta hinnasta. Jos kumpikaan ei halua lunastaa toista pois, talo on PAKKO laittaa myyntiin, mies ei voi sitä estää tai kieltää. Tämä vain ihan käytännön neuvona.

Mutta muuten siis olet elänyt liian kauan paskan miehen kanssa, onneksi pääset nyt siitä eroon.

Minulle käy oikein hyvin se että mies lunastaa minunkin osuuteni talosta.Eipä vain ehkä saa lainaa kun jo entisetkin päin pee....tä. ja vipit ulosotossa.
Toivon todella että talo saadaan pois käsistä ja pääsen lasten kanssa pois tuolta.
Ja uutta miestä en ota enää IKINÄ!!!Ehkä joskus eläkkeellä jonkun joka asuu omillaan ja käy vain luonani kukkasista juttelemassa:)

[QUOTE="akka";23683562]Kannattaa pysähtyä miettimään onko itsessä jotakin vikaa että hakeutuu aina samankaltaisten miesten kanssa suhteeseen,enkä sano tätä pahalla.[/QUOTE]

On varmaan.Vaikka kylläkin ens.miesystäväni sairastui skitsofreniaan 10-vuotisen yhdessäolomme loppupuolella ja oli sitä ennen todella ihan ja "normaali" ihminen.Hän haki eroa jotta saisin uuden elämän.
Nykyjään on laitoshoidossa(ollut jo vuodesta -98)

Mulla on kokemusta tilanteesta missä maksoin kaiken elämisen yksin vaikka miehen kans talo omistettiin. Eroa oli vaikea järjestää, mutta lopulta sain lunastettua miehen osuuden velasta valtion takauksella. Sitä ennen kävin oikeusaputoimistossa, ja sain tietää että myös käräjäoikeus voi määrätä talon myyntiin, jos toinen osapuoli ei suostuisi luovutukseen

[QUOTE="akka";23683562]Kannattaa pysähtyä miettimään onko itsessä jotakin vikaa että hakeutuu aina samankaltaisten miesten kanssa suhteeseen,enkä sano tätä pahalla.[/QUOTE]

Suurin osa naisista rakastuu uudestaan ja uudestaan samanlaiseen miestyyppiin (sama pätenee myös miehiin).

Voimia ap:lle. Nyt voi tuntua synkältä ja saattaa jopa synkistyä vielä entisestään tuon eroprosessin ainaka, mutta usko pois kyllä se siitä sielä iloksi muuttuu.

Minulla oli suunnileen yhtä hullu ukko elättinä omistamassani asunnossa. Oli aikaisemmin suunilleen järkevä, mutta skitsahti vähän ennen kuin synnytin lapsemme. Minulta meni vuosi savustaa työtön, masentunut, henkistä- ja fyysistä väkivaltaa käyttävä mies ulos asunnostani. Asun nyt lopultakin kahdestaa lapseni kanssa. Harmittaa että tuli annettua yhteishuoltajuus kun mies ei edelleenkään maksa penniäkään lapsen elatuksesta, mutta kovasti esittää älyttömiä vaatimuksia minun suuntaan. Olisi pitänyt kiistää isyys ja savustaa ukko ulos koko elämästä, mutta en lievässä synnytyksen jälkeisessä masennuksessa osannut kunnolla pitää puoliani.

Suurin osa naisista rakastuu uudestaan ja uudestaan samanlaiseen miestyyppiin (sama pätenee myös miehiin).

Voimia ap:lle. Nyt voi tuntua synkältä ja saattaa jopa synkistyä vielä entisestään tuon eroprosessin ainaka, mutta usko pois kyllä se siitä sielä iloksi muuttuu.

Minulla oli suunnileen yhtä hullu ukko elättinä omistamassani asunnossa. Oli aikaisemmin suunilleen järkevä, mutta skitsahti vähän ennen kuin synnytin lapsemme. Minulta meni vuosi savustaa työtön, masentunut, henkistä- ja fyysistä väkivaltaa käyttävä mies ulos asunnostani. Asun nyt lopultakin kahdestaa lapseni kanssa. Harmittaa että tuli annettua yhteishuoltajuus kun mies ei edelleenkään maksa penniäkään lapsen elatuksesta, mutta kovasti esittää älyttömiä vaatimuksia minun suuntaan. Olisi pitänyt kiistää isyys ja savustaa ukko ulos koko elämästä, mutta en lievässä synnytyksen jälkeisessä masennuksessa osannut kunnolla pitää puoliani.

Olen miettinyt onko mieheni narsisti.Millaisia oireita näillä on?Siis ymmärtävätkö itse että heissäkin olisi jotain vikaa+++Tämä ainakin kaataa kaiken kakan minun päälleni ja vain minä yksin olen kuulemma hänen kärsimystensä takana.

Outoa että 3 miestä. yksi hoidossa, 1 alkoholisoitui, yksi masentui.

Maksoiko miehesi kaikki asumiskulut ennen tätä 2 kk jaksoa? sinä ruoat? ja sinun lapsia oli 2 asumassa, mieheltä ei ollenkaan? Saiko mies ansiosidonnaista? Hän ei matkustellut muun perheen kanssa? sinä ja tytöt vain? teilllä oli rahaa matkustella miehellä ei?

onko miehesi elättänyt oikeasti lapsesi ja sinua? teitä oli 3, ovatko lastesi harrastukset kalliita? teinit syövätkin jo paljon.

kerroit että maksoit ruoan. Mitä mies on maksanut?

Maksoiko miehesi kaikki asumiskulut ennen tätä 2 kk jaksoa? sinä ruoat? ja sinun lapsia oli 2 asumassa, mieheltä ei ollenkaan? Saiko mies ansiosidonnaista? Hän ei matkustellut muun perheen kanssa? sinä ja tytöt vain? teilllä oli rahaa matkustella miehellä ei?

Maksoimme puoliksi asumiskulut.Minä maksoin ruuat ja lasteni menot plus harrastukset .mieheni sai 200 euroa vähemmän käteen ansiosidonnaista kuin minä palkkaa.

[QUOTE="aapee";23683583]On varmaan.Vaikka kylläkin ens.miesystäväni sairastui skitsofreniaan 10-vuotisen yhdessäolomme loppupuolella ja oli sitä ennen todella ihan ja "normaali" ihminen.Hän haki eroa jotta saisin uuden elämän.
Nykyjään on laitoshoidossa(ollut jo vuodesta -98)[/QUOTE]

Tosi surullista. :( Mun mieheni on kanssa psykoottisesti sairastunut. Tuollaista loppua pelkään. Tää on ohi aiheen nyt..

Isäni antoi tämän matkan lahjaksi minulle ja tytöille koska huomasi tilanteemme ja halusi antaa meille lomaa.Raha ei siis tullut yht.huushollistamme eikä minulla olis siihen ollut edes mitenkään varaa.

Olen miettinyt onko mieheni narsisti.Millaisia oireita näillä on?Siis ymmärtävätkö itse että heissäkin olisi jotain vikaa+++Tämä ainakin kaataa kaiken kakan minun päälleni ja vain minä yksin olen kuulemma hänen kärsimystensä takana.

Olisi liian helppoa mennä heittelemään kaikenlaisia mutu-diagnooseja ja syytellä toista narsistiksi. Jätän kuitenkin diagnoosit ammattilaisten asiaksi.
Eihän ex-miehen käytöksessä tai puheissa ole hänen omasta mielestään mitään vikaa. Varmaan useimmat ex-miehet ovat mielestään tehneet kaiken oikein ja se vaimo on laiska ja kiittämätön hyväksikäyttäjä. vaan kuinka moni meistä naisista ajattelee itsestään samala tavalla.
Siis jätetään diagnoosit ammattilaisille. Pyritään vaan siihen että meillä ja mahdollisilla lapsillamme on turvallinen ja terveellinen paikka elää.

Olisi liian helppoa mennä heittelemään kaikenlaisia mutu-diagnooseja ja syytellä toista narsistiksi. Jätän kuitenkin diagnoosit ammattilaisten asiaksi.
Eihän ex-miehen käytöksessä tai puheissa ole hänen omasta mielestään mitään vikaa. Varmaan useimmat ex-miehet ovat mielestään tehneet kaiken oikein ja se vaimo on laiska ja kiittämätön hyväksikäyttäjä. vaan kuinka moni meistä naisista ajattelee itsestään samala tavalla.
Siis jätetään diagnoosit ammattilaisille. Pyritään vaan siihen että meillä ja mahdollisilla lapsillamme on turvallinen ja terveellinen paikka elää.

Yhteistyössä