Niin vai näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti...kin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan toi aika syvältä, jos ite käyttäis viikkotolkulla aikaa jonkun neuleen tekoon ja sit se ei kelpais ja entisen tekemää siinä sivussa vaan kehuttais. On toi ny aika törkystä, jos kykenee vähänkä samaistumaan. Viittisikkö ite sutkuttaa tuntitolkulla ja sit sanotaan et ei kiitos. Tunneäly hoi!

Toki olisi ikävää, jos minun kätteni työtä ei arvostettaisi. Mutta minä takerruin kyllä tässä nyt enemmän siihen, että miestä vaaditiin olemaan käyttämättä villapaitaa, joka mielestäni on aika... rajoittunutta ajattelua.

No puolin ja toisin - mitä väliä jos käyttää ja toisaalta miksi pitäisi juuri sitä käyttää.
Minä joudun taas istumaan mieheni exän kanssa samassa kahvipöydässä useita kertoja vuodessa, vaikkei ole mitenkään pakkositeessä miehen sukuun lasten kautta tms, vaan tuppaa itseään joka synttäreille ym. Sikäli sama tilanne ku apllä että on myös pyrkiny mieheni pöksyihin meidän yhdessä ollessa.

Mut ultramariini, onko nyt sullekaan sitte joku entisen elämän vaate niin tärkeä, että haluaisit sillä ärsyttää rakastas? Tyhmää naiselta mut ihan selvästi v....ilua mieheltä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti...kin;29688059:
Niinpä niin. Ehkä parisuhteessa voisi kunnioittaa toisen toivetta, jollei mahdottomia pyydä - vaatteet, kirjat, korut... ne on kuitenkin materiaa.

Toisen omistaman tavaran hävittäminen ilman lupaa on toisen kunnioottamista? Siis miten voi yhdestä paidasta saada aikaan tuollaasen sotkun? Miksi se paita piti mennä hävittämään?

Kysmys on villapaidasta! PAIDASTA!! Jolle uusi kumppani on selvästi antanut ihan liiiiiiiian ison merkityksen! Järkyttävää, että joku on niin kypsymätön, että on mustasukkainen villapaidalle! :D

Exän tekemä villapaita ei kaataisi suhdettamme eikä saisi suhteeseen tuollaista draamaa aikaan. Olisin tyytyväinen että miehellä on hyvä ja mieleinen vaatekappale. Enkä vaivautuisi tekemään uutta.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti...kin;29688059:
Niinpä niin. Ehkä parisuhteessa voisi kunnioittaa toisen toivetta, jollei mahdottomia pyydä - vaatteet, kirjat, korut... ne on kuitenkin materiaa.

Aivan. Myös toisinkin päin. Ehkä parisuhteessa nainen voisi kunnioittaa toisen toivetta, että mies saisi pitää paitansa, joka syystä tai toisesta on tälle mieleinen.

Mutta ehkä nainen onkin "parisuhteessa" oikeastaan vaan itsensä kanssa. Mies on omaisuutta ja orja, jonka pitää vain olla siinä roolissansa, että se on se miehenkuvatus siinä NAISEN parisuhteessa.

Ymmärsinkö logiikan oikein: Mies pitää exänsä kutomasta villapaidasta, koska se on A. lämmin B.sopiva. Johtopäätös: hän edelleen rakastaa exäänsä.

Mies ei ole tyytyväinen nykyisen puolisonsa kutomaan villapaitaan, koska A. se on vähän väärän kokoinen (B. hänellä on jo yksi suosikkivillapaita). Johtopäätös: puoliso ei voi koskaan olla niin hyvä ja rakastettu kuin exä.

Mulla on kokemusta miehistä ja paidoista; paita voi olla hyvinkin tärkeä, vaikka olisi kaupasta ostettu ja rikkipuhki kulunut, jos se on muokkautunut miehen päälle mukavaksi ja on aina ollut hyvä paita. Kaikki paidat ei vaan ole niitä hyviä, ja täällä ne huonot jää miehellä täysin pitämättä.

• Tykkää
Reactions: päätön
Ratkaisu tuohon on kummankin etsiä itselleen sopivammat kumppanit.

En mä sitä villapaitaa jemmais minnekään, vaikka varmasti tuntisin surua, jos joku eksän tekele ois miehelle noin tärkeä. Mieheni on ollut hyvin proaktiivinen ja pistänyt tavaroita menemään niihin törmätessään, mun koskaan pyytämättä tai edes tietämättä niiden taustaa. Oletan, että hän haluaa olla huomaavainen. Se tekee hänestä minulle sopivan puolison, jos taas minulla olisi puoliso, joka ilkkuisi pahaa oloani, olisi se paha olo sitten rationaalista tai ei, ei hän olisi minulle hyväksi.

Eksän tekeleellä tarkoitat esimerkiksi lapsiako? Onhan nekin eksän tekeleitä?

Ai niin. Sun synnytyksessä mies ei saanut edes muistella niitä aiempia synnytyksiä. Parempi olla tossun alla kuin taivasalla, vai...

Muistelemiseen ei mulla ole osaa eikä arpaa, mutta mitään vertailuja en halunnut kuulla kuten "Ei meillä aiemmin oo mitään ilokaasua tarvittu" tai "Kestääpäs sulla ponnistus kauan, kun mun eksällä kesti vaan x minsaa" tms.

Lapset ovat mieheni lapsia, joten selkeästi tärkeitä ja arvokkaita minullekin kuten miehenikin.

Muistelemiseen ei mulla ole osaa eikä arpaa, mutta mitään vertailuja en halunnut kuulla kuten "Ei meillä aiemmin oo mitään ilokaasua tarvittu" tai "Kestääpäs sulla ponnistus kauan, kun mun eksällä kesti vaan x minsaa" tms.

Lapset ovat mieheni lapsia, joten selkeästi tärkeitä ja arvokkaita minullekin kuten miehenikin.

Eihän se datan eksä nyt mikään ihan hirviö voi olla kun lapset sen luona kuitenkin voivat asua...

Itse olen iloinen, että miehelläni on ollut elämä, ja rakkaus, myös ennen minua. Minullakin on ollut rakkaus, eikä minulla ole syytä epäillä että kummankaan entinen rakkaus olisi ollut epätotta, tai lapset tehty jostain muusta syystä kuin rakkaudesta: omat tai miehen lapset.

[QUOTE="hmh";29688969]Eihän se datan eksä nyt mikään ihan hirviö voi olla kun lapset sen luona kuitenkin voivat asua...[/QUOTE]

Ei se exä nyt muutenkaan voi olla huono kun Data on vuosikausia rakastanut ja nussinut sitä innolla.

Siis olisiko tuo paita ok jos ei eksä olisi yrittänyt vokotella miestä? En ymmärrä. Siis jos ja kun mies ei kerran ole haksahtanut eksään ja ollut naiselle uskollinen, niin miksi miestä pitää rankaista eksän typeryydestä sillä, että piilotetaan miehen lempipaita?

Aika vaikea ymmärtää naisen motiiveita.

Minä laittaisin paidan kirpputorille ja hankkisin uuden. Kyllä kaupasta löytyy sopivia ja lämpimiä villapaitoja. Ihmisillä on oikeus tunteisiinsa ja rakastava puoliso kunnioittaa kumppanensa tunteita. Kyse on kuitenkin vaan villapaidasta!!!Jos sitten aina vaan löytyy joku uusi vaate tai esine, jonka kumppani kehoittaa hävittämään, niin sitten alkaa hälytyskellot soimaan.

Ehkä ap:n kannattaisi keskustella miehensä kanssa. Jotenkin tulee mieleen, että sinulla ei ole riittävän turvallinen ja rakastettu olo teidän suhteessanne.

Minä laittaisin paidan kirpputorille ja hankkisin uuden. Kyllä kaupasta löytyy sopivia ja lämpimiä villapaitoja. Ihmisillä on oikeus tunteisiinsa ja rakastava puoliso kunnioittaa kumppanensa tunteita. Kyse on kuitenkin vaan villapaidasta!!!Jos sitten aina vaan löytyy joku uusi vaate tai esine, jonka kumppani kehoittaa hävittämään, niin sitten alkaa hälytyskellot soimaan.

Ehkä ap:n kannattaisi keskustella miehensä kanssa. Jotenkin tulee mieleen, että sinulla ei ole riittävän turvallinen ja rakastettu olo teidän suhteessanne.

Jos mun mies alkais vaatia mua hävittämään vaatteitani tai korujani tai kenkiäni jotka ovat mulle rakkaita, niin mies lähtis kuin leppäkeihäs.

En ymmärrä miksi miehen pitäis tyytyä huonompaan kohteluun (naisen taholta).

Meillä on kaikilla oikeus meidän tunteisiin, myös lempivaatteisiin ja koruihin. Jopa muistoihin, mitä niikseen tulee.

[QUOTE="hohhoijaa";29689241]Jos mun mies alkais vaatia mua hävittämään vaatteitani tai korujani tai kenkiäni jotka ovat mulle rakkaita, niin mies lähtis kuin leppäkeihäs.

En ymmärrä miksi miehen pitäis tyytyä huonompaan kohteluun (naisen taholta).

Meillä on kaikilla oikeus meidän tunteisiin, myös lempivaatteisiin ja koruihin. Jopa muistoihin, mitä niikseen tulee.[/QUOTE]

Sanoinkin, että yhden villapaidan voisin hävittää. Enempää ehkä en hävittäisi. Minä en naisena näkisi mitään ongelmaa siinä, että luopuisin yhdesta vaatteesta josta miehelleni tulee paha mieli. Ei sellainen vaate mitenkään voisi olla lempivaatteeni. Tässähän on kuitenkin kyse muusta kuin villapaidasta, joten keskustelu olisi myös paikallaan.

Mut ultramariini, onko nyt sullekaan sitte joku entisen elämän vaate niin tärkeä, että haluaisit sillä ärsyttää rakastas? Tyhmää naiselta mut ihan selvästi v....ilua mieheltä.

entisen elämän vaate? :O

Mulla ei ole kyllä ollut varmaan mitään exältä saatuja vaatteita, joilla olisin voinut miestäni ärsyttää, koska hän ei sellaisista ärsyyntynyt olisi.

Mutta minulla on nykyiseltä mieheltä saamia vaatteita, enkä niistä luopuisi, jos vaihtasin kumppania.

En toki tahallisesti ( paitsi välillä :ashamed:) halua ärsyttää kumppaniani, mutta en tiedä olisinko ihmisen kanssa, joka haluaisi kontrolloida minua kamalasti,valvoen esim. puketumistani.

Mies ei pidä kaikista minun vaatteistani, enkä minä hänen. Joskus olen kysynyt, onko pakko käyttää jotakin paitaa, joka on mielestäni kamala. Mutta koska paita on miehelle mieluinen, en ole kyllä lähtenyt sitä enempää sitten kyselemään saatika salaa hävittämään.

Yhteistyössä