Nimen keksimisen vaikeus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nimetön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nimetön"

Vieras
Miten voikin olla vauvan nimen päättäminen näin vaikeaa? Ristiäiset muutaman viikon päästä ja etunimi siis edelleen haussa. Miehen kanssa ollaan mietitty kahta nimeä: Aino ja Iida.

Aino kulkee suvussa ja on kaunis nimi, mutta itseäni häiritsee, että se on nykyisin niin yleinen.

Iida on myös kaunis nimi, mutta ei tiedetä onko se kuitenkaan se nimi.

Mielipiteitä näistä nimistä ja lisää ehdotuksia otetaan vastaan. Nimi saisi olla ihan ns. normaali suomalainen nimi, mutta ei kuitenkaan ihan valtavan yleinen.

Aino ja Iida ovat tosiaan yleisiä nimiä nykyään, mutta tarvitseeko sen haitata. Mun mielestä nimen yleisyydellä ei ole merkitystä, jos ette itse satu tuntemaan paljon tuon nimisiä. Mitäs, jos noista nimistä keksis vähän harvinaisempia versioita?

Esim. Iidan vaihtoehdoksi

Iisa
Iina
Iines

Ainon vaihdoehdoksi

Aina
Anniina

tai joku vanha kaunis nimi kuten

Hilja
Eeva
Eevi (ei kovin harvinainen kyllä tämäkään)

Mutta siis laittakaa Aino, jos kovasti tykkäätte siitä. Ei kannata välittää niistä marisijoista joiden mielestä ei saa olla joku top nimi vaan väkisin täytyy valita joku rumempi vaihtoehto.

Kiitos uusista ehdotuksista, lisää saa laittaa :)

Täytyy tuota Ainoa vielä miettiä, se olisi niin kaunis nimi. Vauvan pikkuserkku ja mun vanhan opiskelukaverin lapsi on Ainoja, kummankaan kanssa ei olla erityisesti tekemisissä. Ihan lähipiiristä ei siis samannimistä löydy.

Ei yhdysnimeä, liian pitkiä.

väestörekisterikeskuksen sivuilta kävin katsomassa, että Aino on 2010 ja 2011 viidenneksi suosituin nimi. Tosin tuossa tilastossa on mukana myös toiset ja kolmannet etunimet.

Yhteistyössä