Miehen vanhemmat ei siis ole suomalaisia? Olisi kiva tietää missäpäin maailmaa on oikeasti sitten Johanna nimi juuri tuolla kirjoitusasulla. Jos se Johanna on sit pakko laittaa etunimeksi, niin saattaisin itsekin vaihtaa oman sukunimeni. Vaikka sitten sillä perusteella, etten itsekään haluaisi olla tuksun sukunimikaima. Sen sukunimen voi valita omasta suvusta, esim. äidin tai mummon tyttönimi. Itse jos alkaa keksimään nimeä, niin vaikeeta tulee, jos pitää kuitenkin olla suomalaiselta kuulostava nimi. Ja vaikka sitten itse lastanne kutsuisitte sillä toisella nimellä, niin taatusti esim. koulussa se oikea etunimi tulee ilmi kavereille jossain vaiheessa. Sitä tosin ei tiedä, onko tuksu enää julkisuudessa ja muistaako sen ikäluokan tenavat kyseistä ihmistä.
Meilläkin mies haluaisi seuraavalle lapselle tietyn nimen, jos on poika. Ja jos laitettaisi hänelle vielä minun sukunimi, niin taatusti saisi kuulla tuosta yhdistelmästä, vaikka ei siis olisi kenenkään julkkiksen kaima tai äkkiseltään ei oliskaan mikään järkky nimi. Mutta lapselle tulee miehen sukunimi, niinkuin esikoisellakin on. Oman sukunimen olisin mielelläni lapselleni antanut, mutta en viitsinyt alkaa vääntämään asiasta. Kun eihän sitä sitten tiedä jos tuo mies innostuu joskus kosaisemaan meikäläistä. Tosin en tiedä vaihtaisinko siltikään omaa sukunimeäni. Oon tavallaan ylpeä siitäkin, se kun on oman äitini tyttönimi myös, tai siis äiti vieläkin sen niminen, kun ei naimisiin ole mennyt.