Nimiehdotuksia, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päättämisenvaikeus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päättämisenvaikeus

Vieras
Isosisko nimeltään Katri, pikkusiskolle pitäisi löytyä nimi. Toiseksi nimeksi tulee Johanna tai Amanda, luultavimmin Johanna. Mielessä on pyörinyt nimet Kerttu, Kaisa tai Siiri. Oisko jollain hyviä ehdotuksia nimeksi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tykkään itse juuri eniten tuosta Kertusta, onko se jotenkin hassu nimi?

Anteeksi, ei mun ollut tarkoitus millään lailla loukata mutta itse olen vanhainkodilla töissä ja joka toisen mummelin nimi on Kerttu, jotenkin kuulostaa hassulta että nykypäivänä lapsi saa Kerttu nimen :)

Kerttu on kaunis nimi ja sentään perinteinen (siitä sitäpaitsi povataan jo uutta muotinimeä lähivuosina) kun taas joissain Kaisissa ja Kiisassa on selvä väkisin väännetyn "erikoisnimen" maku.

Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
Kerttu on kaunis nimi ja sentään perinteinen (siitä sitäpaitsi povataan jo uutta muotinimeä lähivuosina) kun taas joissain Kaisissa ja Kiisassa on selvä väkisin väännetyn "erikoisnimen" maku.

Vai Kaisi ja Kiisa..Huh huh! :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Anteeksi, ei mun ollut tarkoitus millään lailla loukata mutta itse olen vanhainkodilla töissä ja joka toisen mummelin nimi on Kerttu, jotenkin kuulostaa hassulta että nykypäivänä lapsi saa Kerttu nimen :)

Onko se sitten parempi antaa lapselle nimi, joka on joka toisella tarhalaisella? Nimet ovat välillä suosiossa, välillä kesannolla. Meidänkin tyttärellämme on nimi, joka oli suosituimmillaan 40-50-luvulla.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Musta on IHANA kun nää vanhat nimet palaa pikkuhiljaa nimilistoille :heart: En olekaan koskaan tykänny näistä muotinimistä...

Herttakin on ihana nimi ja ehdotin sitä miehelle, mut senkin tyrmäs ihan täysin. Saas nähdä syttyykö meillä vielä sota, kun helatorstaina pitäis kastaa eikä päästä yhteisymmärrykseen. Mut alan taisteleen tuon Kertun puolesta, sillä tuo lapsi näyttääkin ihan Kertulta :).