Sirkku, Sarkku vai Kerttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimiä kaipaava.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimiä kaipaava.

Vieras
Eli meillä nyt esikoistytömme nimi mietinnässä. Nämä kolme vaihtoehtoa jäljellä (siis Sirkku, Sarkku ja Kerttu). Nimet ovat toisaaltaan aika eri tyylisiä, mutta meidän mieleemme. Toiseksi tai kolmanneksi nimeksi olemme päättäneen Lilja. Eli nimiehdotuksia kaipailemme (mikä teidän mielestä paras noista kolmesta etunimetksi + Lilja/joku muu + Lilja/tai joku muu). Kiitos vastanneille. Odotamme innolla teidän ehdotuksia vastaan.

Kerttu Lilja Kaarina Mieheni ei pidä Kaarina nimestä. Minun mielestä ok. Eli ei pääse listallemme

Sirkku Lilja Loviisa Ihana tuo Loviisa. En ole ennen kuulutkaan. Mieheni mielestä okei. Tämä ehdotus menee mietintää.

Kerttu Lilja Elviira

Itse en tykkää tuosta Elviira nimestä. Vähän saman tapainen Emmiina, joka oli listallamme pitkään, mutta nimen hylkäsimme kun tuttava perhe antoi omalle lapselle tuon nimen.

Sarkku... eikös örkit kutsuneet Sarumania Sarkuksi? Sormusten herrassa. Että unohda se niinko ihan heti.

Kerttu on ihana, mutta kovin yleistymässä. Sirkku olisi harvinaisempi.

Sirkku Lilja ... öö ... Kastehelmi?

Itse tykkään tuosta Sarkusta. Mutta onko enemmän lempinimi tyyppinen? Eli itse antaisin omalle lapselle tuon Sirkun. Ehkä lempinimi voisi olla tuo Sarkku. Mitenkäs olisi Sirkku Lilja Aliisa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sarkku... eikös örkit kutsuneet Sarumania Sarkuksi? Sormusten herrassa. Että unohda se niinko ihan heti.

Kerttu on ihana, mutta kovin yleistymässä. Sirkku olisi harvinaisempi.

Sirkku Lilja ... öö ... Kastehelmi?

Minä ja mieheni olemme tuosta Kastehelmestä ihan samaa mieltä, että se on kauhea nimi. Anteeksi vain kaikki Kastehelmet ja niiden äidit ja isät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse tykkään tuosta Sarkusta. Mutta onko enemmän lempinimi tyyppinen? Eli itse antaisin omalle lapselle tuon Sirkun. Ehkä lempinimi voisi olla tuo Sarkku. Mitenkäs olisi Sirkku Lilja Aliisa?

Ei ole mieleeni tuo nimi. Joku siinä mättää, siis Sirkku Lilja Aliisassa.

Tulisiko ehdotuksia, jossa Lilja on kolmas nimi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli yhteenvetoa tässä vaiheessa. Listalla on nyt Sirkku Aino Lilja ja mietinnässä Sirkku Lilja Loviisa. Lisää ehdotuksia?

Ajatelkaa nyt hyvät vanhemmat edes hiukan lapsiparkojannekin. Lilja ja Loviisa, miksei Petronella ja Porvoo tai Kerttu ja Kuusankoski...Nykyvanhemmat antavat lapsilleen ihan hirveitä nimiyhdistelmiä, joita lapset sitten vuodesta toiseen joutuvat toistelemaan tarhassa ja koulussa. Nimet, jotka teistä kuullostavat tällä hetkellä "hienoilta" ja "erikoisilta", aiheuttavat lapsillenne tulevaisuudessa suurta tuskaa!!!

Ihan normaalejakin nimiä on olemassa, jättäkää ne Loviisat ja Liljat nyt aivan unholaan.

Yhteistyössä